hello !a bontott okoskerék azert van mert a bontoban ahol kivették a motrot a kocsibol többek közt ezt is levették rola de ez az eredeti.nem itt ott volt javitva mert nem javitani kellett hanem áttenni dolgokat és ki be rakni a motort.de arrol nm tehetek h a gép semi hibát nem ir ki.
Bontott okoskerék, gondolom itt-ott kendácsolt vezérléscsere... Menj el végre már vele egy normális szervizbe, márkaszervizbe vagy a Bagdány Istvánhoz (leginkább hozzá), aztán ott úgyis gyorsan egyenetbe teszik... Egy bő tíz éves motort újnak meg már akkor sem lehet nevezni, ha egészen kirívóan keveset futott. Van itt bőven olyan elem, aminek ennyi idő után még permanens fűtött garázsban állás után is lehetnek problémái.
köszönöm a hozzá szolásokat .ez a trafó lehet jó 5 let mert 1 hete 2 gyetyám kialudts 2 henger nem ment de gyertya csere azt rendbe hozta.a vezérlés volt csinálva ez ujj motor mondhatni és okoskerék lett utolag hozzá véve mert azt nm adták a bontoban hozzá és komplett szij görgő stb lett cserélve.ránéztek más szerelő is a vez jol van beállitva bár a 2 szerelő ellentétes dolgot mondott 1 ik hogy nincs ék jel vagy hasonló aki összerakta aki ránézett az azt mondta h spéci eszközökkel lehet csak jol beállitani
Nézesd meg olyan helyen, ahol korrekt clip diagnosztikát tudnak végezni. Ha megfelelő diagnosztikai eszközökkel nem rendelkező hályogkovácsokkal nézeted csak folyamatosan, akkor a vége egy teljesen tönkrement motor is lehet. Holott az is lehet, hogy valami egészen pimf probléma van, egy érzékelő, egy távadó szenzor hibája, vagy még az sem, csak valami kontakt-probléma egy ilyennél. De lehet pár rossz gyújtótrafó is, ami bemelegedve kezd áthúzni, stb... A legtöbb kis autószerelő műhely egyáltalán nincs felkészülve komplexebb elektronikai vagy befecskendező-rendszerbéli problémák kezelésére, esetleg felismerésükre sem.
Ne akarlak elkeseríteni de egy haverom aki o-k.mes 1.5dci vett 2007be,hasonló cipőbe jár mert neki a 3.hengernél kente fel a hajtókarcsapágyat,107ezer k.m-nél pláne ,hogy olaszba-hazahozatta,,megcsináltatta,majd rá 1700k.m múlva a szemem láttára dobta le a turbót iszonyú füstölés közepette.Ismétlem a kocsi hazai elsőgazdás nem kezdő sofőré. Renault Forever!!!
hello!anyit elárulnál hogy hidegen is kopogott vagy csak melegen?mert lehet enyémmel is ez lessz :(nem szeretném mert 1 et már megöltem :Dbár ott a vezérmű tengely állt be csak épp hengerfejet nem kapni hozzá amit jol szétmart
:D am én is bontott motort vettem de az csupasz ugymond fűzött blokk volt s az oljadeknin keresztül mindent levettek rola ugyhogy mire ez indult elég sokba fájt.bár én ugy vagyok mindennel h megcsinálltatom és tuti az jó ez csak az én felfogásom bontott lutri mint nekem is .
köszönöm a választ de paraszti eszemmel fel nem foghatom h miert csak melegen????????és bizonyos fordulaton?ha rossz a robbantási pont az hidegen is rossz nem?
melegen 1200 as fordulatnál elveszik a hang
van h 1000 nél mérték nem adott ki semmi hibát.mivel viz nem melegszik azt mondták nm szorul sehol szépen jár jool birta azt is h b.pesten másfél óra alatt értem át a nyomor miatt és nem kapcsolt ventillátor vizjelző alig mozdult ki.
én is Scenic II. 1,5 dci 78 kw.(K9KP732) tulajdonos vagyok. Eddig maximálisan meg voltam elégedve a kocsimmal most egy kicsit mérges lettem rá. Problémám a következő szervíz intervallum mindig betartva 15000 km.-ként (5W40 ELF EVOLUTION SXR(EXCELLIUM LDX) olaj használva gyári szűrőkkel. Ma vettük le az olajteknőt, mert erős kopogó hangja volt a motornak sajnos az 1-es henger hajtókar csapágya megadta magát nem örülök neki, mert tudom nem fog kevésbe kerülni a javítása. Bontott motort már találtam (kb.:120000km. bontós szerint 65000km.) ez egy dolog, mert még a 120000 sem sok, de mi csináljak? kicseréljem a hajtókar csapágyakat újra, ami rámenne egy használt főtengelyre?. Vagy újítsam fel a régi motoromat?
Úgy hogy most magam sem tudom, mit csináljak, ha valakinek van építő ötlete, ami segítene a döntésben azt nagyon megköszönném!
Eléggé tipikusan okoskerék problémának tűnik, rossz gyújtási időpont, kopogó égés. Ne erőltesd így, mert kiégett kipufogószelep stb.. is lehet a vége.
Vidd olyan szerelőhöz (valószínűleg márkaszerviz lesz az a végén), ahol ténylegesen diagnosztizálni is tudják (rendelkeznek a megfelelő műszerekkel), mert ilyenkor nem találgatni-jósolgatni, hanem mérni kell - ha van mivel...
sziasztok !komoly szakit keresek aki ért is a scenic -ekhez.2000-es évjárat 2.0 rtx ről van szó aminek van kis baja csak annyi h benzines létére diezel a hangja mind ez csak akkor ha elérte az üzemi hőfokot onnantol kopog mostmár olajat is kér a benzin mellé:D:Dlehet dizellé átalakulás:D:D:több szerelő akik nézték nem tudnak mit kezdeni vele vagy nem akarnak válaszuk az volt gyárilag ilyen:D:D:Dde kérem csak melegen??a vizet nem melegiti nem fogy ha ezt valaki megfejtené mitől van jó lenne mert igen idegesítő vagy ha tényleg lenne itt 1 szaki aki meg is tudná javitani mert nem szeretném tovább 1 ik szerelőtől a másikig vinni.ha tud valaki valamit kérem jelezze köszönöm:)
ma mértek rajta valami vákumot az rendben volt a müszerfal nem jelez semmi hibát holnap rádugják a gépre hátha kiir valamit.((( de nemtudom eléggé elvagyok keseredve.
Vákuumot mérni egy viszonylag fiatal és keveset futott autón tipikusan pótcselekvés.
A CLIP-diagnosztika ilyenkor az első lépés, csak az a kérdés, hogy az a szerviz, aki először vákuumot mér, az vajon képes-e a nyilvánvalóan meglévő hibaüzenetek megfelelő értelmezésére.
A műszerfal a meglévő hibaüzeneteknek csak kb 10 százalékát képes kijelezni, elsősorban az alapfunkciók hibáit (beleértve az emissziós problémákat). Tehát az nem jelent semmit, hogy ott nem jelent meg üzenet.
A tünetek alapján végtelen számú hibalehetőség van, az egészen komolytól (befecskendező meghibásodás) a teljesen piszlicsáréig (jeladó csatlakozó kontakthiba).
Remélhetőleg a diagnosztikát olyanok végzik, akik értenek a hibakereséshez.
Gondom akadt a 2007 07. havi 1.5 diesel scenicemmel igazábol a szervizesek sem tudnak vele mit kezdeni csak ,méregetnek nézegetnek az a gondom,hogy kihuzatás közben megtorpan az auto és nem is ugy megy ahogy kellene,hogy menjen. Nem rég volt kb 1 honapja 100.000 es szervizen tehát a gázolaj szürö is ki lett cserélve,ma mértek rajta valami vákumot az rendben volt a müszerfal nem jelez semmi hibát holnap rádugják a gépre hátha kiir valamit.((( de nemtudom eléggé elvagyok keseredve.
Hali peti0807! Véleményem szerint ez egy hagyományos beakasztos csomagtartó. A tieden meg a sínben 4 nyitható fül alatt csavaros rögzitésü kell. Én vettem a soroksári uton az enyémre. A hozzászólásaim között megtalálod,képekkel. Ha kell a pontos cím az emailom az adtlapomon.
Hivatalosan még nem, mert folyamatosan használom a kocsit, amíg nem szólnak, hogy vihetem szervízelni, így bontva se lett, mérve se lett. Bár én lennék a legboldogoabb, ha -mint már korábban mondtátok- csak kontakthiba, csatlakozó stb., a másik végletre meg gondolni se merek.
A többiek által kézifék-ügyben leírtakat annyiban egészítem ki, hogy nálam kizárólag úgy műxik, ha járó motornál bent van a kártya a helyén (nem a zsebemben:)), akkor húzom az elektromos kéziféket, miközben hüvelykemmel oldom is, és egyidejűleg leállítom a motort.