Keresés

Részletes keresés

Miksai Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103053

Boldog Miklós napot kívánok az itt jelenlévő érintetteknek !

Mwin Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103052

Ez nem intelligencia kérdése, ezek sajnos tények, mindegy, ha így, ha úgy közelíted meg, akkor is azok.

Magam részéről meg elvagyok anélkül is, hogy ki hogyan ítélt meg eddig, vagy akár ez után.

 

Előzmény: edesviz (103042)
BMK-130M Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103050

Nem állította senki , hogy Ők különbek voltak , bár az Ő idejükben még nem fajultak idáig a topicot érdeklő dolgok , ez nem jelenti azt hogy jobban végezték volna a dolgukat . Ez pártsemleges dolog ,  mindenki akkor tud tenni (v. nem tenni) a dolgok javulásáért , mikor pozícióban van .

Előzmény: edesviz (103044)
tehtube Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103049

200-ról indult 400MRD fölött lesz a vége a négyesnek.

Mire lett volna ennyi összeg elég a Dunára? (Vác, Újpest, Budafok híd, és 3 duzzasztó kéne)

Előzmény: BMK-130M (103036)
edesviz Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103048

Ez egy másolat hajó, az Amsterdami tengerészeti múzeumé, egy 1745-ben épített teljes vitorlázatú úgy nevezett Kelet-Indiai hajó (kombinált kersekdelmi-hadi hajó). A hosszú utak, és a kalózkodás miatt, a hajó a teher és a hajó védelme miatt ágyúkkal, katonákkal, tüzérekkel is fel volt szerelve. Kezdetben egy forduló egy évtizedig is eltarthatott, mert a hajók az Indonéz sziget vlágban is közlekedett helyi utakon, később egy-egy forduló, az éjszakai vitorlázás bevezetésével két három évre rövidült.

http://en.wikipedia.org/wiki/VOC_ship_Amsterdam

 

Előzmény: Lisa Simpson (103047)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103047

 

Ennek a hajófajtának a neve kellene (a VOC használta a 17. sz-ban).

Előzmény: edesviz (103046)
edesviz Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103046

Nem (far)tükörrel épített hajó. Én egyébként se angolban, se németben így, hogy Spiegelship, Starship, nem nagyon olvastam. Alapvetően arról van szó, hogy a kezdeti hajók, inkább csónakok szimmetrikusra épjtették. Azaz bár melyik irányba lehetett benne evezni. Ennek egy rosszul sikerült partra szállásnál volt értelme. A németek Kanuheck, azaz kenofarnak is nevezik. Inkább a déliek voltak akik áramlástani viszonyokat is figyelmbe véve, alakították a hajó tatját. Később a vitrolázással, kormányzással alakult ki egy asszimetrikus forma. A therhordó képesség növelésére a szélesebb, tükörrel lecsapott far. Amig a hajók lassúak voltak, addig ez a tükör mindenképpen a vízvonal fölött van. A nagyon modern gyorsjáratú motorosoknál merül újra a vízbe.

Talán a teljes szövegkörnyezetet mutatnád, amiből fordjtani szeretnél.

Előzmény: Lisa Simpson (103045)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103045

És maga a hajófajta? Tükörhajó?

Előzmény: edesviz (103043)
edesviz Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103044

Egyébként kéretik

Kórodi Mária, Persányi Miklós, Fodor Gábor, Szabó Imre vízügyi-környezet védelmi tevékenységét is értékelni.

Persz tudjuk, hogy a Patás rendelte a a 2010 bő cspadékot, és a szárzségot 2011-re.

Előzmény: edesviz (103042)
edesviz Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103043

Hajózási értelemben Spiegel-t szószerint tükör fordítással, tükörnek fordítod.

Előzmény: Lisa Simpson (103041)
edesviz Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103042

Nem érthető. Illésnek semmi köze a 4-es metrónak, a 4-es metrónak csak annyiban van köze a hajózáshoz, hogy viszi a pénzt. Összehasonlítod a a lecsót, a Titaniccal. Eddig ennél sokkal, de sokkal intelligensebbnek tartottalak.

Előzmény: Mwin (103040)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103041

Kedves topikolók!

 

A hollandul spiegel(schip)-nek, angolul stern-nek nevezett hajófajta magyar nevére lennék kíváncsi egy Kelet-Indiai Társaságról szóló szöveghez.

 

Nagyon köszönöm a választ előre is! (Azért ide írok, mert a történeti hajózásos topikban nagyon régi az utolsó bejegyzés.)

Mwin Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103040

Ugyan nem nekem címezted a kérdést, de mivel kötekedni akarsz, elmagyarázom:

 

Illés "álomtitkár" úrnál kártékonyabb állatot keveset hordott a hátán a föld,  ahol feltűnik, ott sosincs szakmaiság, értelem, ellenben hülyeség, az aztán dögivel, nameg ígéret, hogy majd szebb lesz, majd jobb lesz.

Namost a 4-es metró is ezen ígéretek mentén épült,  csak éppúgy nem úgy, nem ott, és nem azoknak, ahol kellett volna. Dilettánsok szervezték, épp olyan dilettánsok, mint Illés "álomtitkár úr" és csapata,  azzal a különbséggel, hogy míg a 4-es metró csak Budapest nyűgje (megengedem: az országé is), addig Illés szekere olyan nyomokat hagy a vízügy és egyáltalán a környezetvédelem útján, amit nem hogy egyszerű hengerléssel nem lehet helyreállítani, de egyenesen az út újjáépítését igényli- pincétől a padlásig. Márpedig ez már mindenki bőrére megy-a víz ugyanis nem válogat.

 

Comprende, vagy így is bonyolult még?

Előzmény: edesviz (103037)
Humber Barge Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103039

Humber Barge Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103038

Jól látom , hogy az a csúnya bácsi éppen ócskavasba szeleteli a lángvágóval azt a jobb sorsra érdemes bárkát ??? Szomorú :-(

Megint eggyel kevesebb. Bezzeg újépítésekről nem hallani.

Előzmény: Kurdeejay (103012)
edesviz Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103037

Ne haragudj, de talán bőven kifejtenéd Illés és a 4. metro kapcsolatát? És ennek mi köte van a hajózáshoz?

Előzmény: BMK-130M (103036)
BMK-130M Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103036

1. Én az Illés államtitkárhoz , Deutsch ex-alelnökhöz hasonló döntéshozó-közeli "zöldekre" gondoltam , akiknek igenis szerepe lehet abban , hogy ilyen állapotban vannak a hazai vízi munkálatok .

2. A 4-es metró egy vicc , csak egy példa a sok panama közül .

3. Nem emlékszem rá hogy én bárkit is lehülyéztem volna az itt írók közül . Nem várom mástól sem .

Előzmény: gigabursch (103024)
pppi Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103035

 A hajó Regele Carol. 1930. Egy elég kis utleirásos könyvbe olvasom a hajó tiszti személyzetéből négy ergélyi magyar volt. De az utlevelek beirását a román tiszt képtelen volt megoldani./analfabéta/

Az erdélyi tisztek még mind Fiume iskoláját végezték. A Dardanellák mentén utaztak az utasok akkor az irás szerint. Nagyon részletesen

leirja a szerző az utazás helyszineit.

StarsnStripes Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103034

A youtubeon talaltam, (de ha volt mar ide felteve korabban akkor elnezest)

 

Előzmény: tehtube (103033)
tehtube Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103033

Csatlakozom a hozzászólásod hozzászólásának méltatásához.

Az áram a falból jön. Ezt megjegyeztem! :-)))

Előzmény: gigabursch (103024)
Volopisti Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103032

Tökigazadvan.:-))

A komment pedig annyira ütősre sikeredett, hogy nem is jött rá válasz.

Előzmény: gigabursch (103024)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103031

Tévedtem, akadt még három......

remélem az éjjel betojik a masinája a piszoknak...

most kezdte este22:17 kor

 

Előzmény: saros5727 (103030)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103030

JEK!

 

Bizony jól!

Mindenesetre, talán már megfékezték a garázdát, mivel az utóbbi pár órában nem kaptam mélt!

 

Előzmény: Ramsau83 (103029)
Ramsau83 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103029

Ilset már kaptam én is többször! De nem volt bátorságom kinyitni! Ill. Kattintani! Ezekszerint jól tettem!

Előzmény: saros5727 (103028)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103028

JEK!

 

A zömét már töröltem, de ma egész délutánt ezzel töltöttem.......

 

Előzmény: saros5727 (103027)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103027

JEK!

 

OFF 

 

Csak hogy eelkerűljétek a bajt!

 

Ez egy vad email.......mint látjátok egyszerű szoveggel.

Felis töltötte az éjszaka folyamán a levelező rendszeremet majdnem.

Tehát ha ilyen levelet kapnátok, a linkre kattintást nagyon kerüljétek!

Nem vírus, hanem mint a kép jobb szélén látható--automata progi.

Aki a linkre kattint, az óhatatlanul közzé teszi az ismerősei email címét......

Kap is majd szegény sokk levelet.....

Engem ma a rendszerem kitiltott már egyszer a leveleim közül.túlzott adatforgalom miatt.

Én minden idegen tartalmú levelet azonnal törölni szoktam.de valaki az ismerőseim közül tovább küldte körlevélként a "drága" gy dőlnek a mailok.és ezzel az "anettkával, meg a bulijával nagyontele van már a hócipőm....

 

ÍME a Kép, persze email címek nélkül......

Olvassátok át, és ovatosan az ilyen típusú levelekkel.........:-)))))

 

On

 

Ferrolux Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103026

A komment nagyon jó! :-)

Előzmény: gigabursch (103024)
smith Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103025

Miket meg nem tud az ember egy szakportálról...

Képaláírás:

A kompmedence és a behajózóhíd. Mivel a kikötőben a balatonival ellentétben többféle típusú komp is megfordul, a rámpának mozgathatónak kell lennie, hogy a különféle hajókhoz alkalmazkodva lehetővé tegye a járművek ki- és behajózását. A csepeli kikötőből az esztergomi Suzuki-gyár szállít többé-kevésbé rendszeresen

 

LOL!

 

gigabursch Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103024

Azt csak halkan jegyzem meg, hogy épp OV és tettestársai azok, akik épp az ilyen fiszem-faszom ökoterroristák fölösleges pénzbeli támogatását megvonták.

 

De nyugodtan szídhatod a rendszert, csak nem ártana először körülnézni - példának okáért.

(http://greenfo.hu/hirek/2011/10/08/legszomj-a-levego-munkacsoportnal)

 

 

 

Az, meg hogy épp a HSP nem tud hidat építeni, az is nyilván OV hibája, meg persze az ezt megelőző x év politikusainak, akiknek egy 4-es metró fontosabb volt, mint 10 Duna híd, me 10 Tisza híd, de mindez ne zavarjon.

De ne érts félre. Nem rajongok érte, de a hülyeség hőbőrgési szintjétől azért falra tudok mászni.

 

 

 

Amúgy a HSP munkalekötésének java széles Duna mentén értelmezhető, szóval nyugodtan pályázhatnak ám máshol is hídépítésre, miként ezt tették már nem egyszer.

Előzmény: BMK-130M (102945)
gumidani Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103023

Érdekes lehet az az újságriport is. Rácul tudók segíthetnének!

Előzmény: tehtube (103011)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!