Jó estét mindenkinek! Egy ismerősmnek szétment a 2.8 td 2001 év iveco motorja.Szaki bácsi fél millióért megszögelte.Kiállt a mühelyéből az udvarra járatni a gépet, majd nyiszogo hang után a motor megállt.Azota első pár másodpercben van oil nyomás utána nincs.Állitólag minden ok.Esetleg egy kenési rajz vagy oilpumpa robbantott rajz?? Esetleg tipp,hogy a papa mit hagyott ki??????Előre is köszönöm.
Még a kerékagyat nem szedtem le, de kézzel mozgatva minimális lógása van a csapágynak. Még jó hogy van két Ivecom bontásra. Csak a felnik nem stimmelnek. Ezen a régin Gianetti 5JK*16"-os van jó gumikkal a másikon meg Michelin 5,5*16" igen gyenge gumikkal. Az 5,5 széleset össze tudom rakni az 5,5 szélessel szerintetek?
Nekem egyszer a Mercin a dupla kerék hátul lazult fel,de észre vettem rövid időn belül.Igaz ettől függetlenül kellettek új csavarok meg felni :( sajnálatos mutatvány ettől függetlenül és én elhiszek bármit.
Hiszed vagy nem de kb az utolsó 10 km-en volt hangja. Mondjuk jó pár uttal ezelőtt lehet, hogy ez is közrejátszott mikor a jeges úton megpördültem az M1-en. Akkor is úgy éreztem, mintha beszitált volna a bal hátulja. Utána szerelő megnézte (nem vette le a kereket) és szerinte a jég miatt csapódtam a szalagkorlátnak. Azóta volt több útam is, de nem jelentkezett semmi jel. Az utolsó út előtt a kerékanyák feszesek voltak. Most hazafele kb 15 km-re otthonról kezdett el gyengén megint szitálni a bal hátulja. Kb 10 km múlva megálltam, de már nem tudtam meghúzni, mert kiszakadt a kerékagyból. Egy traktor húzott haza és a saját kapúbejárónk előtt esett le a két kerék a fékdobbal együtt. Természetesen már nem volt semmi a platómon.
Nekem nem volt Ivecom.A T2-es Merciknél,hátul nem volt egyforma a kúp.Mindig úgyanoda kellett visszatenni a felnit,ahol eredetileg volt.Ha nem így történt,tönkrement minden.
Most vettem egy 2004/7 évjáratú 3000 köbcentis 180LE-s Iveco Dailyt. Magyar nyelvű kézikönyvet keresek hozzá, de sehol sem találtam. Tudnátok ebben segíteni, hogy honnan lehet ilyet szerezni?
Ha nincs ilyen, akkor az is elég lenne ha valaki meg tudná mondani, hogy milyen feltöltési adatai vannak: olaj, hűtővíz, váltó.
Van még egy Ivecom bontásra azt hengerfejessen vettem szétszedve. Illettve arra következtetek, hogy az volt, mert a hűtő tele volt olajjal.
Az enyém Sofim 8140.21-es TD 2445ccm3 93LE, a hengerfejes pedig Sofim 8140.27-es TD 2499ccm3 103LE
Tudtommal a hengerfej megegyezik, elvileg a lökethossza más a két motornak.
Ebből a kettőből fogok egyet csinálni ha jó idő lesz. Persze vehetek hozzá biztos csapágysort, szimmeringeket, tömítéseket. Szerintem perselyt meg gyűrűket is. Vezérlésem két éves és nagyon kevés van benne.
Igen a jelzése nem a pontos adatot közli minden esetben ezért pluszba vagy minuszba lehet eltérés.Én mindenképp a legerősebbet választanám.Nekem 140 lovas van és az alá nem mennék,pláne ha nemzetközibe járnék.Vagyis akkor ha 125 LE akkor 13-as szám van és a 146LE akkor 15-ös szám a vége.
Eddig is kopott volt a motor de ezt az erőtlenedést nem csinálta, gondolom nem egyik percről a másikra kezdi. A turbóm viszont visított eddig nagyobb gázadásoknál. A legutolsó osztrák utamnál hazafele jelentkezett ez a gyengélkedés (kb 3tonna raksúly a platón) és azóta csinálja. Hosszú útra nem is megyek azóta.
Köszi a választ. Egyébként 2002-es autóról beszélek és nem 110 ló fölött kicsit, hanem 78 kW, 106 LE. Nem tudom, hogy Iveco-nál ez mit jelent... Mert általában 125 és 146 lóerősek ezek a 2.8-as mocik. Olasz és Németországba járnék ki és nem tudom ilyen motorral érdemes e egyáltalán megvenni az autót.
Ha a motor is kopott okozhatja az is ezt a problémát.Mérni kéne egy kompressziót abból jobban lehet látni mennyire kopott.A turbó két féle dolgot is tud csinálni,megy aztán nem aztán megint.Vagy teljesen megáll.
A turbó megszorulásnak vannak előjelei vagy csak egyszerűen megszorúl és úgy is marad? Nekem olyat csinál, hogy ha meleg a motor akkor csökken a teljesítménye, ki se pörög normálisan. Persze rakottan méginkább csinálja. A motorom is elég kopott, az olajbetöltő nyílásnál a szelepfedélen kipufogó gáz pufog ki.
IVECO DAILY Turbo 35s 11v. Tudja valaki, hogy mit jelent a végén, hogy 35s 11v ??? Az ilyen autó 2.8-as motorral van és 106 lóerővel. Miért csak ennyi? Ha turbo-s akkor, hogy lehet hogy van 125, 131, 144 lóerővel is? Ez jó motor, vagy gyenge, rossz?
Egy kis segítséget szeretnék tőletek kérni. Egy ismerősömnek van egy IVECO 59E12 teherautója, amiben kikönyökölt a blokk oldalán a hajtókar, szóval a motor kuka. A 2,8 TD 94KW-os motor van benne.
Szüksége lenne egy motorra bele, nem horror áron, és ha erősebb az sem baj.
Szeretném megkérdezni, hogy tudtok-e esetleg olyat, aki ilyeneket bont, felújít, forgalmaz, és megbízható is egyben.
KB.fél éve nyűglődöm ezzel a hibával.Eddig azt hittem,hogy akkor volágít,ha víz van az üzemanyag szűrőben,vagy ha a hideg miatt fűtődik a szűrő.Nem magamtol vagyok ilyen okos.Miután elmegyek KB.5-10 kilómétert akkor szakadozva ugyan,de elalszik.Közben a biztosíték tábla felől relé kapcsolgatás hallatszik.Néha már csak zizegett szegény relé.Az érdekes,hogy miután elaludt a sárga jel,de beállok tankolni,azonnal ujra világit.Megint vagy 8-10 kilómétert.Ma kinyitottam a szűrő alján azt a nagy műanyag csavart,kiengedtem vagy fél deci dieselt,mert gondoltam ha víz van benne,akkor az alul fog lapulni.Felül picit megnyitottam a szűrőház tetején azt a kis csavart(10-es kulcs ),hogy levegőt engedjek be a szűrőbe.Minden visszazárás után elég könnyen indult a motor,és járattam vagy 5 percig ,de mégis égve maradt a sárga.7-8fok volt ma.Hálás lennék ha valaki tudna valami megoldást írni.
IVECO Daily 50C13 ami annyit jelent 5 tonna össztömeg és 130 lovas motor dupla kerék hátul.
Ez a legnagyobb, ugye?
Mit értesz nagy alatt?Össztömeg vagy méret?Nem ez a legnagyobb ettől van a nagyobb aminek a teteje kb. 20cm -el magasabb.Azaz 17 köbös ez csak 15.
B-vel vezethető-e?
Ez speciel nem,mert 5 tonnás.Neked (ha csak B-d van) akkor a keresőbe 35C13 vagy 35S13 keress.A C betű jelent,hogy dupla kerekes az S szimpla.
Mettől meddig gyártották?
Ezen a tipuson 2004 körül változtattak kicsit és 2006 őszéig gyártották onnantól jöttek az új elejűek és EURO4-esek.A képen látható IVECO ha minden igaz akkor csak EURO2.
Milyen mororral érdemes venni?
A legnagyobbal!Ebben a tipusban a 2800-as.A fiatalabbakba már 3000-es van.
Van valami online oldal ahol Daily motorja látható darabokban, esetleg még cikkszámok is vannak. Van 3 különböző motorom abból akarok egyet csinálni. 2.4TD; 2.5TD; 2.8D
Az alap marad a jó öreg 2.4 de megkapná a 2.5 hengerfejét