Ismét jelentkezem a 28175 számon leírt esettel kapcsolatban. A dispute-t claim-mé alakítottam. Az eladó az USPS tracking numberével jön (nem biztosított) és a Resolution Center most tőlem kér egy "Buyer review"-t minél hamarabb. A probléma csak az, hogy hol írjam meg, mivel erre nem látok az oldalon lehetőséget. A tanácsadóban azt írják, a "Resolve complaint"-nál keressem, de ilyet meg nem találtam a Claim details-nél. Kérdésem: hol írjam meg, hogy a Magyar Postához ilyen számmal nem érkezett küldemény - többszöri érdeklődés, stb. Van esély még a refund-ra?
És még valami! Az eladók néha kikötik a fizetés napját (3 nap, egy hét, 10 nap stb.) Ha ilyen kikötés olvasható a termékleírásban, akkor azt illik betartani!
A vételtől számított 3 napon belül kell a vevőnek és eladónak egymással a kapcsolatot felvenni! Ez nem a fizetést jelenti. Én sokszor megbeszélem az eladóval, hogy később még vásárolnék és kérem, hogy legyen türelemmel. Ha belemegy, akkor a legutolsó vásárlás után fizetek. De olyankor a lehető leggyorsabban.
nem ez attol fugg, hogy a kuldo es a fogado orszagok milyen egyezmeny van ervenyben az usa-ba peldaul nem lehet erteklevelet kuldeni (a 2 kg feletti csomagok eseteben nem tudom, mi a helyzet) az usa-bol ide ugyszinten nem lehet erteklevelet es small packet-et kuldeni (csomagra viszont lehet kerni biztositast) regisztralt (ajanlott) kuldemenyt viszont mindenhova lehet kuldeni, ami kb 10000 ft-ig biztositast is elvez
nagy valószínűség szerint nem hiszen ha az EU-ból veszed értelemszerűen nincs vám, ha az USA-ból s jófej az eladód megbeszéled vele s ráírja, hogy GIFT - ajándék s egy 44eurós értéket akkor nem kell vám ( ajándéknál 45 euró felett kell ) amire figyelj azaz item location: ha távolkeleti akkor necces
Nem vagyunk ellentmondásban. Én is vásárolok tőlük gyakran. Biztos elkerülte a figyelmed, hogy ezt is leírtam. :)
Azt se mondtam és nem is sugalltam, hogy csaló. Ez durva kifejezés, csak tények alkalmával használnám!
Inkább azt tartom furcsának, hogy ha valaki pórul járt (ha tényleg így volt), akkor érdemes inkább biztonságosabbnak látszó helyekről vásárolni. Persze, nekem is volt soktízezres eladóval gondom, de azért valószínű nagyobb lehet a kockázat egy nullástól venni.
A múltkor is bajod volt az eladóval (szerintem kissé elhamarkodottan). Erre most egy újonctól akarsz venni. Nem mintha nem lehetne gond nélkül üzletelni velük, én is szoktam. De azért egy nullással csak óvatosabbnak kellene lenni! De persze te tudod!
Igen, újonc volt. De jártam már így nem újonccal is... Illetve olyan is történt, hogy megszűnt az eBay accountja pár nappal a vásárlás után, de a termék rendben megérkezett.
Ha ott van a neve alatt a PayPal buyer protection jelzés, akkor védve vagy. Én is jártam így nem túl régen. Vettem valamit, rá egy pár napra az eladónak megszűnt az eBay fiókja, ezután vártam egy kicsit, hátha megjön a cucc. Mivel nem érkezett meg indítottam a PayPal-nál egy disputét, de mivel nem volt aktív az ember, rögtön claim lett belőle, 10 napon belül pedig jött is vissza a pénz annak rendje, és módja szerint.
Azért nem semlegest adtam, mert nagyon olcsó trükk és az átverés kategóriáját surolja (még kinai szinten is), amikor felteszel 100 terméket 1 USD-s nyitó áron, és tudod, hogy neked nem éri meg 50 USD alatt eladni (főleg hogy free ship) ezért aki 50 USD alatt üti le és küldi a pénzt, azon ülsz egy hónapig, majd amikor türelmetlenkedik, akkor visszaküldöd neki.... Az ilyennek a negativ is kevés, de sajnos többet csak a paypal (ebay) tudna tenni.
Nem az összeg nagyságától függ. Kevés kivételtől eltekintve oda megy vissza a pénz, ahonnan elindult, azaz ha egyenlegről akkor egyenlegre, ha bankkártyáról, akkor bankkártyára.
Köszönöm a visszajelzéseket. Elkültem egy tárgyilagos baráti hangú levelet plussz a sérülésekről fotókat, a belga eladó egy órán belül válaszolt, hogy elismeri a csomagolás hibáját és visszaküldi a teljes összeget. Jött is egy email a PayPal-tól, hogy elindította a refund-ot. A PayPal számla egyenlegemet nézve most 0-t mutat. Kérdésem, technikailag, hogy zajlik le egy illen pénzvisszküldés a PayPal-on keresztül? A PayPal számlámra érkezik az aktuális valutában vagy egyből tovább jön a magyar bankszámlámra forintban, ahonnan a Paypal leszedte. Ha csak a PayPal számlán landol akkor én azonnal visszaküldhetem a bankszámlámra? Nem tudja a refund-ot visszavonni? És mi van az árfolyamokkal és van ilyen visszafizetéskor banki költség? Szóval ezek érdekelnének, de szerintem mást is, ha valamellik "GURU" tudja az ügymenetet és a lehetséges csapdákat.
Ma reggel nyitottam egy dispute-t, amiben megirtam, hogy nem kérek visszatérítést, nekem az árú kell. Erre válaszként visszafizette a vételárat és a paypal ezzel lezárta a dispute-t.