Nagyon érdekel a Bayerische Lloyd D1, Kosovo, Jug Bogdan pontos helye. Gumidanival már beszélgettünk erről, láttam a videót is. Viszont amit olvastam itt a fórumon, a Száva torkolatától 13,2 km illetve 15 km az mennyire biztos? Csak azért kérdezem, mert ezek a helyek 2 órára vannak az újbelgrádi villamostól, szóval egészen pontos meghatározás kellene.
"A Regiszterben ugyanis valóban káosz van..." - ezt természetesen a bolgár cári családra értettem ("káosz van - hisz én keltettem!" :D). Amikor a hajótörténetek jelenlegi állapotukban rögzítésre kerültek, az a rendelkezésünkre álló források kritikája után történt, mint az azokból valószínűsíthető leginkább reális adatsor. A forrásokban azonban olyan nagy volt az ellentmondás, hogy már annakidején is teljesen nyilvánvaló volt a bizonytalanság. Ha új, megbízható források merülnek fel, akkor az általunk eddig rögzített hajótöerténeteket át kell gondolni. Sajnos nincsen kapcsolatunk bolgár hajózástörténészekkel, és a nyelvismeret hiányában a bolgár honlapokat sem tudjuk böngészni. Ha azonban il1321 kolléga nyelvismerete birtokában meg tudja tenni, kérjük, hogy nézze át a bolgár forrásokat, és kellő kritikával értékelje ki azokat! A 103099 hozzászólás a linkekkel ilyen kiérlelt véleménynek tűnik (sajnos a cirill betűk olvasását szinte már teljesen elfelejtettem, és akkor még ott a nyelvi korlát is...).
Bp 100-120 körül ott már többször felült, mondhatni rendszeresen.
És még nem lyukadt ki.
Ezzel együtt nem jó kísérteni a sorsot, bár annak szegény hajónak lassan így is, úgy is tökmindegy lesz, mert semmilyen célre nem éri meg felújítani, főleg nem ilyen horror vételár esetén.
Ezres nagyságrendű hajó adat állomány mellett, egy gyakorlatilag teljesen azonos három testvérhajóból álló sorozat két egységénél a rendelkezésre álló, egymásnak ellentmondó adatok miatt esetleg felcserélődött az utóélet. Hmm, a káosz kifejezést azért erősen túlzónak érzem.
Ilnek köszönjük a linkeket és azt, hogy felhívta erre a figyelmet. Ha a szerkesztő bizottság úgy ítéli meg, helyt lehet adni a forrásoknak, a két bejegyzést természetesen megváltoztatjuk.
Nem tudom a megbízhatóságot megítélni, azonban három eltérő oldalon is megtaláltam az inormációkat. Ezek eléggé egybahanzók volta, legalábbis a név sorrendet illetve.
Hajók vízkiszorítása 750 t, hossza 78,77 m, szélessége 8,8 (a galéria - 16) m, merülés 1,6 m. Két megfordítható, hathengeres dízel "MVM" (Motor Werke Mannheim) 460 lóerős, gép, két csavar, sebessége 23-25 km / h. Szállíthatnak akár 140 t árút és 100 utast. Távolabbi utakra van 66 ágy (12 első osztályú kabin két ággyal, két másodosztályú kabin 10 ágy, a harmadik osztályú kabin, 20 ággyal és egy luxus apartman .) Fedélzeten két étteremmel, 60 asztal, társalgó 40 fős, dohányzó szoba, sétafedélzet, strand fedélzet zuhanyzóval és öltöző. Kiszolgáló személyzet 40 fő.
Ezek voltak azok a hajók, melyek segítségével az új bolgár dunahajózás alapjait lerakták. az 1938 évi országgyűlés szavazata alapján. Ekkor hét dab hajóra adtak megrendelést 4 db a regensburgi Ruthof gyárnak árúszállítókra (RUSSE, LOM, VIDIN, SVISTOV) 3 db személyhajóra pedig Óbudának (KNYAZSIMEON, CAR BORISIII, CARICA JOHANNA) 1940 május 20-án írták alá a hajózási társaság alapító levelét.
Ebben az ügyben még a régi regiszter idején írtam levelet ebben az ügyben, adatokkal, forrásokkal, képekkel. Válasz, reakció nem volt rá. Csak azért írtam be ide, mert újra felmerült ez a téma.
A Regiszterben ugyanis valóban káosz van; az itthon fellelhető források ugyanis igen ellentmondásosak voltak. A pár évvel ezelőtt a kérdés tisztázására feltalált bolgár honlap megbízható forrásnak tűnt, de a honlap készítői nem válaszoltak az angol nyelvű megkeresésre. Mivel mi meg a bolgár nyelvvel álltunk hadilábon, ott és akkor a dolog annyiban maradt, hogy ezt egyszer még tisztázni kell. Akkor most elérkezett volna az az "egyszer"?
Ma volt időm (a HÉV megállóból) megnézni az Árpád hídnál az AMUR -t...
Látszólag teljesen felült a talajra a veszettül alacsony vízállás miatt. (Szerintem előbb-utóbb el fogja tépni a sodronyokat, amikkel rögzítve van.) Nem kapott az 1 (2-3...) helyen léket a jelenlegi helyzetéből kifolyólag? (Ha jönne a magasabb víz, (ami nem jön) simán elmerülhetne a mostanság (jó eséllyel) szerzett sérülésektől.
Szerintem még nagyobb a keveredés, amit a Regiszter is segít.
A bolgár oldalakon rákeresve ezek az adatok jönnek:
"Alexander Stamboliiski" ex "Carica Joanna" átnevezve 1944
Ruse-Belgrád-Budapest-Bécs-Pozsony vonalat járta, 1982-ben állították le, majd Vidinben volt szálloda, étterem. Majd eladták Magyarországra, és ez lett a "Katalin"
"Georgi Dimitrov" ex "Car BorisIII" átnevezve 1945
1979-ig közlekedett 1983 novemberében Vidinben kiégett.
"Dimitar Blagoev" ex "9. szeptember." átnevezve 1946 ex "Knyaz Simeon" átnevezve 1945
A háború alatt aknárafutott Orehovonál, elsülyedt. Kiemelték1946-ban, 1947-ben újjáépítették, 1954-ben átalakították,közben kigyulladt, leégett, majd szintén újjáépítették. 1980-ig a Ruse-Belgrád-Budapest-Bécs-Pozsony vonalat járta, előbb ponton, majd 1987-ben szállodahajó lett Tutrakanban.