Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Aldiból elfogyott a fűkasza készlet mára.8 v. 10 db volt Csütörtök reggel 7-kor. 7.05-re már -1 :-) már csak az eső álljon el,mert azóta szakad,meg a Fuxi matrica készüljön el.
1 dolog nem tetszik rajt,a szöghajtás mintha szoros lenne.Nem pörög,ha megpörgetem,hanem rögtön megáll.Telenyomtam zsírral,volt is benne.Bejáratósra van hangolva gyárilag,majd ezen finomítok ha tudok a spec.csavarfej miatt,de menjen így az elején 1-2 tanknyit.
Uraim-elcsábultam. Vettem egy Aldis kaszát (3 év gari, akármennyire vacak, ez megnyugtat), de az eső hátráltat. Előtte egy "gazdaságos" boltban vett 3,5 Le strauss volt (2 indítás és szervíz). Kérdezném, hogy használt-vett-dobott e ki valaki ilyen "Gardenline" kaszát?
Ha valami nehéz, hát az FS550 az volt. Amíg el nem lopták, meglehetősen sokat kaszáltam vele, úgy, hogy lett volna másik gép. Szerettem a baromi erejét, hogy nehezebb, nem igazán zavart. Rossz terepen már átkoztam magamban a husit a literes tank miatt, mert ugye ha kiürül, az ember kicsit megáll szusszanni. És a rohadt husi az istennek nem akart kifogyni. :-))) Végső soron az FS550 a rövidebb idők miatt nekem nem volt megterhelőbb. Viszont a hatékonysága ... az egy másik történet .
A mi a lényeg ? Papírod van róla, hogy a Stihl etalon 7 decivel nem szabad beindítani ? Tudom én, hogy aggódsz, mégsem a "dögnehéz" husi lesz a nehezebb, de viseld férfiasan. Vagy kezdjem azt, hogy a Stihl gazdaságtalan, mert sűrűn kell tankolni ?
2 éve ezelőtt dolgoztam a parképítőnél egy komacsu 5000-el a tapasztalat teli tankkal KB: 13.5 kg ott nyomott.Napi 8 óra és a derekamat nem éreztem.Ahhoz a géphez ember kell.
Na még ! Ha egyszer, a távoli jövőben képes lesz a Stihl leszállítani azt a két biszbaszt, ami híján használhatatlan az FS560C, azt is lemérem, hogy legyen összehasonlítás az 555RXT-vel.
Te Fefe ! Értem én az új sütetű husi utálatodat, de nem úgy van. Ha lesz egy kis eső mentes idő, lemázsálom neked a viták elkerülése miatt üres tankkal, azonos damilfejjel (T45) a Komatsu 5010-et, meg az 545RX-et. Sírni fogsz ! Sajna (?) már nincs FS450/460-am, hálás lennék, ha valaki ugyanígy lemázsálná benzin nélkül a 460-at menetkészen, mert ez a "nehéz" husi sem igaz szerintem . Valamint most voltunk melóban, két agysebész tolta, egyik a komával, a másik 545-tel. NEM HANGOSABB A HUSI SEMMIVEL !!! A Stihl tényleg VALAMIVEL csöndesebb.
Azért ebben, amit írtál, van pár érdekes dolog. Elsőre például mi az a "full csapágyas" ????Remélem nem a szaros marketing brossúrájukat nyaltad be. A "full csapágyazott" szár a lapát szar tipikus esete. Konkrétan azt jelenti, hogy a szárba bele van nyomorgatva 5 db műanyag persely, amire ráhúztak egy gumit. Ehelyett a Stihl is, meg a Husqvarna is egy a teljes csőben végigérő műanyag betétet használ, ami kb ezerszer jobb megoldás. A makár nem "átcimkézett", hanem a Makita megpróbálkozott a kerti gép szegmenssel, ehhez azt találta ki, hogy a már többedszer megroggyant Dolmart MEGVETTE. Vagyis már a sajátjuk. Az a rendkívül jó ipari gép tudtommal az alábbi hibáktól szenved. Az általad is említett kipufogó, az eszetlenül becsomagolt motor miatt nem elegendő hűtés, a szar, bizonytalan gyújtás. (kósza hírek szerint a gyújtás bajának az oka is a zárt burkolat). Az, hogy ronda mint a rosseb, hidd el, fontos szempont. Az a "szerszám nélküli szöghajtás" megint csak egy nyűg. A bedugott stift nem tud menet közben beakadni, ha valami rendkívül hülye mondjuk benne hagyja, akkor meg el sem indul, tehát kárt nem tesz. A "műanyag burkolat" alatt tán a rezgéscsillapítást érted ? A Stihl tubusa is műanyag, de még nem titulálta senki szarnak. A motorburkolat meg ugye mindegyik kaszán műanyag.
Ha te nem csak a csutkagázt ismered kaszáláskor, szerintem te tudod rosszul. A husi aluja valóban idővel kilyukad, mint a Stihl műanyagja is. A Stihl szerintem okosan megoldotta ezt az új gépein az cserélhető burkolattal. Mellesleg azért kopnak ki, mert a hám anyaga, konkrétan az a lap, amin a gép tartó horog van, baromi kemény, szívós műanyagból van, és elsősorban nem az kopik. Ez a husi, meg az ő elkopós kuplungja meg ... :-)))))))))))))))
Ezt a víziót már Csiga is elmondta, szerintem természetesen nem így van . Mi az, hogy csak cimkézik az olajat ??? Akármelyik gyártót nézed, a kaszájukban számos olyan van, amit "csak cimkéznek". Mert ugye nem gondolod, hogy a rajta levő Zama, vagy Walbro karbit is a Husqvarna gyártja ? A Stihlnél mondjuk ez kivételesen másképpen van, mert a Zama gyár az övék. De ugye például a szár alucsöve sem úgy készül, hogy a husi vesz bauxitot, azt elviszi a saját timföld gyárába, kohójába aztán csövet húz belőle. Ettől még az a kasza az ő gyártmánya. Az olaj is úgy van, hogy a Husqvarna legyártatja az ő szempontjai szerint az általa kiválasztott olajos céggel. Vagyis az olyan, amilyet ehhez elképzelt, rá van téve a neve, vagyis az ÖVÉ !!!
Inkább a 13.-s kulccsal csináld.Akezelésijében a gépeknek külömben benne szokott lenni,mivel"szállítják"'13-s kulcs meg minden háztartásban van ma már.Jó éjt!
Nem tudod áttenni! A szórásvédőt az egyik oldalon beakasztó , a másik oldalon meg egy csavar rögzíti aminek 13-as a feje plusz bele van vágva egy nút amibe lapos csavarhúzót lehetne tenni. (13mm széleset max) de a műszerész csavarhúzó szerintem nem épp alkalmas erre (amit a karbibeállításhoz adtak) a gyertyakulcs meg 21-es nem 13-as. És nincs rajta csavarhúzó sem! (most látok először ilyen típust)
Nem azt vártam ,hogy szervizes szerszámokat kapok, csak azt hogy a átlagos használat közben felmerülő szereléseket
(lásd: szórásvédőcsere) el lehessen végezni vele.
Valahogy sejtettem ,hogy nincs saját olajfinomítójuk. :-)))
Azokkal a szerszámokkal minden munkához áttudod tenni az aktuális szórásvédőt.Nem "szervízes"szerszámokat adnak.A két "nagy"el van ájulva az olajuktól,bár azok jókis,de ahogy csiga írta nem olaj társaságok,vagy olaj előállítók,hanem úgy veszik,csak cimkézik az olajat.Jó használatot!
Nekem adtak egy kis XP olajat (mondjuk ennyi pénzért belefért volna a nagy is vagy legalább egy scarlett korong)
És úgy látom ez valami központilag kiadott dolog ,hogy csak HQ olajjal van garancia :-) Azt hittem hogy ez csak valami helyi marketing hogy több olajat tudjanak eladni. De ha ezen múlik a boldogságuk legyen! Azt mondja ,hogy az XP olajat tudja ajánlani ehhez a géphez. Legyen! (Csak add mán ide a kaszát!!!) :-))))))))))))))))) Azért azon egy kicsit kiakadtam ,hogy adtak hozzá két szórásvédőt (damilhoz meg késhez külön-külön 1-1) de a szerszámok között se egy 13as kulcs se egy nagyobb lapos csavarhúzó amivel lehetne cserélni a szórásvédőket. Még a gyertyakulcsnak is csak egy oldala van a nyele meg egy 3/8' cső. Azért ez egy kis csalódás.
Isten ments, nem kioktatásnak szántam, csak igyekszem segíteni.
A szervízes ismerősöm (is) mondja, hogy a gondos gazda, aki jót akar, azért tesz bele több olajat, de az ugyanúgy árt. ( kokszosodik)
Ez hosszabb távra igaz, 4 L benzintől nem fog semmi baja lenni. :)
Egy ismerős most vett Husi 553 RS kaszát. Úgy adták, hogy csak akkor van gari, ha saját Husi olajjal járatja.
( Nem szép dolog, de ugyanezt csinálják pl Stihlnél is. Legfőbb ok, hogy a "Magyar" über okos, és akár az étolajat is bekeveri, mert a szomszéd kocsmárostól azt hallotta...
Egyébként teljesítmény szint van előírva, nem márka /Jaso FD, ISO- L-EGD / )
Így viszont sok gondot kizárnak.
LS+ olajat adtak hozzá ( ajándékba), és úgy magyarázták el az embernek, hogy a dobozon csíkig tolja fel az olajat, és azt 4 L benzinhez keverje. 15 tankig.