Keresés

Részletes keresés

Ramsau83 Creative Commons License 2011.11.30 0 0 102863

Ilyen nem tűnt fel, de 3 piros lámpát hordóból több is volt!

Előzmény: TAYFUN (102859)
uhb129b Creative Commons License 2011.11.30 0 0 102862

Köszönöm, bár nem teljesen értem, hogy mi a tanács? A Helogistic, a belinkelt tájékoztató szerint a Dunára koncentrál, vagy rosszul értem?

Előzmény: saros5727 (102852)
uhb129b Creative Commons License 2011.11.30 0 0 102861

Köszönöm!

Előzmény: captainb (102850)
james 36 Creative Commons License 2011.11.30 0 0 102860

Köszönöm az információt. 

Előzmény: scossa (102858)
TAYFUN Creative Commons License 2011.11.30 0 0 102859

Te, Ramsau amerre hajózni szoktál ott ilyeneket látsz?



De ugye ez nem a közeledő karácsonyra utal?:-)

 

Előzmény: Ramsau83 (102831)
scossa Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102858

Később sem, az utolsó pillanatáig vaskapu volt. Egyszerű hagyománytisztelet, az AFP egy nemzetközi szervezet volt. A hajón nem román, vagy szerb lobogó volt, hanem mindig az AFP lobogója.

Előzmény: james 36 (102857)
james 36 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102857

A belgrádi javítás alkalmával 1960-ban készült fotón, még jól olvasható a „VASKAPU” felirat.  

A testvérem és általam 1963-ig készített fotókon, tudomásom szerint nem volt észlelhető a betűhiány.

 

Előzmény: jakyg (102855)
v-nyuszi Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102856

Bár már ott tartanánk! (Minden szempontból.) :-)))

Előzmény: bhevuwhu (102826)
jakyg Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102855

Érdekes és vicces, hogy a VASKAPU-n mindvégig megmaradt a név egy betű rövidítéssel: VASKAP. Pedig ez szerbül azt hiszem, nem jelent semmit. Ők Djerdapnak hívják az egész vidéket.

Előzmény: james 36 (102844)
saros5727 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102854

JEK!

 

Kerestem egy perszonalt, és erre akadtam..........De a személyt is megfogom találni.....

Van még egy pár ezer oldal ami át kell olvasnom, hogy  nyomára bukkanjak.... (több nyelven)

De bízom benne, hogy ha más nemis, de valamely lenyomata megmaradt, annak ellenére, hogy titkolja kilétét....

Előzmény: saros5727 (102853)
saros5727 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102853
Előzmény: saros5727 (102852)
saros5727 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102852

JEK!

 

HELOGISTIK....................................

Keresd wien...........

 

Előzmény: uhb129b (102848)
saros5727 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102851

JEK!

 

Minden megöregedett hajósnak ajánlom......fiatalaság kúria De rögtön.......kilépés fizetés után ingyenes!

captainb Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102850

Mondjuk jó helyen.

 

1. Amsterdam egyik nagy cégnek sem, Nápoly talán csak a Lloyd Triestino, vagy az Itlia Lloyd számára közvetlen célkikötő. Minden konténeres hajó át tud jönni a Suezi - csatornán. A menetidő erősen forgalom és időjárásfüggő, meg az, hogy mennyi kikötője vana hajónak. Természetesen egy konténeres hajó nem csak egy kikötőben rakodik.

 

Egy Shanghai / Ningbo - Marsaxlokk (Málta) út kb 28 - 32 nap.  Rotterdam / Felixstowe / Antwerpen még további 6 -8 nap.

 

A hajók menetrendjéből ki tudod számolni, ezeket az időket amennyire lehet, betartják. Bővebben:

 

http://www.cargo-in-china.com

 

Az MSC Fabiola pl Hamburg - Shanghai - hamburg között 80 nap alatt fordul meg, de közben 12 kikötőben rakodik, Európában négyben.

 

2. Az, hogy melyik hajóra kerül fel az adott konténer, az erősen függ attól, hogy időben ér- e a terminálra. Esetenként 3 napot is vár berakásra, ha a papírmunkák nincsenek rendben. Érkezés után álltalában 10 - 16 óra alatt ki van rakva a konténer a hajóból, hogy a terminálról mennyi idő alatt ér ki, az sok mindentől függ, de szerintem 12 órán belül vonaton / teherautón lehet az áru. Ilyen statisztikát nem láttam, de meg kell nézni mondjuk az MSC vagy a MAERSSSSSSK honlapján egy door to door szolgáltatás részleteit. Pontos időt nem fogsz kapni, határidőre ilyesmit nem vállalnak (ha igen, az apróbetűs részben lesz kibúvó).

Előzmény: uhb129b (102848)
tehtube Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102849

A NESZMÉLY gs nővére 1998-ban még dolgozott!!!!

#!

uhb129b Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102848

Kedves fórum társak!

 

A repülős topikokból jöttem át ide két kérdés erejéig:

 

1) mennyi idő alatt ér egy modern konténer szállító hajó Shanghaiból Amszterdamba, vagy Nápolyba, ha át tud jönni a Suez-csatornán, és ha nem?

 

2) az előbbi utazást kiszélesítve, mennyi idő alatt ér el a konténer a shanghai kikötőbe való beszállítástól az európai kikötőből történő kiszállításig?

 

Ha esetleg máshol kéne föltennem ezeket a kérdéseket, vagy van minderre valami nemzetközi statisztika, szóljatok!

 

Köszönöm!

 

uhb129b

james 36 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102847

Máig rejtély számomra, hogy miért nem lett ebből Múzeum-hajó, elférne a „Lajta” mellett.

Persze nem is annyira rejtély, inkább az ötlet, és a pénz hiánya.

Még egyszer, mindenkinek köszönöm a hozzászólását. 

 

Előzmény: svábler27 (102843)
tehtube Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102846

Ja értem, átkerült.

Előzmény: svábler27 (102843)
konszt Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102845

Szép darab, de az 5,40-es merülés az már nagyon komoly.

Hallottam, hogy elkezdték a hollandok építeni a 150 méteres hajókat, de ezidáig még nem láttam egyet sem.

Előzmény: Ramsau83 (102831)
james 36 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102844

Igen, ezt írtam is a rajzos ábra alatt szereplő leírásban.

Az olvashatóság szempontjából megpróbálom nagyobb méretbe felrakni a szöveget.

Talán külön lapon megjelenítve, jobban olvasható.

Köszi a link, egy kivételével ezeket a képeket nem ismertem.

 

Itt egy általam eddig nem ismert kép, amin látható a szemléltető ábrán nem szereplő csavartengely.

Megnyugodtam, hogy arról is van már tudomásom, amit eddig nem tudtam. (a csavar)

 

 

A „Vaskapu” karbantartása a belgrádi Tito Hajógyárban az 1960 –as években.

Fotó: JRB-archívum, Dejan Jovanovic gyűjteményéből.

Előzmény: tehtube (102841)
svábler27 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102843

Az eredeti helyén, mozdony dolgozott, a "VASKAPU" a Grébenben segítette át a karavánokat.

Előzmény: tehtube (102841)
tehtube Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102842

Előzmény: tehtube (102841)
tehtube Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102841

Azután az oroszoknál megtalálták és visszahozták rendes helyére dolgozni.

A gátig, 71-ig. Sajnos 1988-ban elbontották.

http://www.binnenschifferforum.de/forum/showthread.php?27666-Raddampfer-auf-der-Donau/page3

Előzmény: james 36 (102837)
james 36 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102840

Igen, ez a logikus és bevált módszer. Valószínű így történt.

A dolog érdekessége, hogy akkoriban igen ritkán került szóba a téma.

Én csak egyszer láttam a partnál, bár voltak időszakok, amikor nem kellett igénybe venni.

Akkor kérdeztem, hogyan került oda, és kaptam a már említett választ, de lehetett géphiba is. 

 

 

Előzmény: edesviz (102838)
james 36 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102839

Tudomásom szerint ez a téma nem volt még napirenden, nagyon jó kérdés.

Csak hallomásból emlékszem olyasmire, hogy másik hajó segítette a parthoz.

Lehet, hogy az alábbi módszert alkalmazták viszont a kötél felszedésnél?

Egy alkalommal volt szerencsém részt venni, egy uszály elszabadult kötelének megmentésében.

Kb 2 - 3 órán keresztül egy társammal „vasmacskával” gereblyéztük a meder fenekét mire sikerült megtalálni, és beszedni.

Ha jól emlékszem, az uszálykormányosnak több üveg (jófajta szerb) pálinkája bánta, amit ajándéknak szánt az otthoniaknak. :))

 

Előzmény: Zoltika (102835)
edesviz Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102838

Ha lekötött a sodronyról, akkor a sodronyt egy bójára kötötték át. Onnn megint felvehető.

Előzmény: james 36 (102837)
james 36 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102837

 

 

 

 

 

 

"1897-ben pályázatot írtak ki kisegítő vontatás megvalósítására. A nyertes Lomberd Gerin lyoni mérnök lett, aki sodronykötélhajót javasolt. Az 54m hosszú, 7,6m széles Vaskapu gs a Danubius gyárban épült. A mai Kábelgyár által elkészített 33,5 mm vastag, 2 kilométer hosszúságban speciális szerkezetű mederbe fektetett sodronyt a hajó 2,5m átmérőjű dobra csévélte fel 2x250 LE-s gőzgépével, és így küzdötte fel magát, és a felcsatolt vontatmányt a jellemzőem óránkénti 18 km folyási sebességű Vaskapu-csatornában.

A hajó 1899-1914 között dolgozott Orsova alatt, segítve a Vaskapu-csatornából kihajózó hajókat. 1914-ben a szerbek lefoglalták, majd az oroszok elvontatták.. A hajó eltűnik a Zuhatagról, Románia 1916-os kapitulációja után a VASKAPU hajó hiányában mozdonyos vontatást építenek ki a Vaskapu-csatornánál. A kiegészítő vontatást ezek után a Vaskapu-csatornában, 1916-tól a német mérnökök által tervezett vasúti pályáról végezték, német mozdonnyal."

 

Nem emlékszem arra, hogy ereszkedésnél használt e propellert, de hát az már igen régen volt mikor arra jártam.

A szerkezet felépítésének rajzán nincs ábrázolva. 

 

 

Előzmény: gigabursch (102828)
Mwin Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102836

ÚÚÚÚÚÚ ez überbrutál...

 

 

Előzmény: Ramsau83 (102831)
Zoltika Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102835

A szakirodalom szerint 500 LE volt a csörlő, és volt 2*100 LE gőzgépe csavarral, hogy önerőből mozogni tudjon. Engem az érdekelne, hogyan szálltak le a kötélről, ha kellett; és aztán hogyan vették vissza a mederben fekvő kötelet?

Előzmény: svábler27 (102834)
svábler27 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 102834

Üdv: A "Vaskapu" nak volt propellere, amikor eresztette ki a kötelet, hátrába járatta a gépet.

Előzmény: Ramsau83 (102830)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!