Keresés

Részletes keresés

ghosty9 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19037
Izé, itt ugyanez: a logikádat kritizáltam. Ugyan kit érdekel, melyik megyeszékhely tövében suhan el pálya? Nem ez kéne, hogy szempont legyen, hogy ja bocs, Szolnok eddig kimaradt, akkor már épül is az M4.

Az M44-ről meg tőlem jót nemigen hallhattál. :-) Briliáns ötlet, autópálya Cserkeszőlőnek. (Szarvason kívül egyetlen, akár picit is jelentős helyet sem érint. Ha már mindenáron ki akarjuk szolgálni azt az irányt, egy Félegyháza-Csongrád-Szentes-Orosháza-Csaba útvonallal is megtehetnénk.)
Előzmény: cssz74 (19019)
ghosty9 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19036
"figyuka, kb. arról van szó, hogy ha valahol nagy a forgalom, akkor ott nagy a forgalom, ahol meg kicsi, ott kicsi."

Megjegyzem, nem erről volt szó, hanem a logikádat cikiztem.
Előzmény: Béla6 (19011)
Béla6 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19035

rosszul érvelsz...

 

egész európában "használó fizet" elv van.

 

sajnos csak elvileg, mivel gyakorlatilag a használati díj megy bele egyenest a nagy közös bödönbe, mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne...

 

a sok tudatlan okostojásnak meg erről fingja sincs, így lyól meg lehet etetni őket ezzel az útdíjas/matricás bullsittel... 

 

oszd meg és uralkoggy.

 

régi római találmány.

Előzmény: attus germanicus (19033)
ghosty9 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19034
"az autópályák "használói" ugyanis véleményem szerint nagyon magas arányban azon települések lakói, akiket a pálya megkímél az átmenő forgalomtól - akkor is, ha nekik esetleg nincs is autójuk."

Ez is igaz, de akkor még hangsúlyosabbak lesznek a területi különbségek. Ahol a környéken nincs pálya (2x2-es kiemelt út, elkerülő, etc.), ott a népek nem vesznek igénybe egyáltalán semmi hasonlót, adót meg azért még csak-csak szoktak fizetni. És amíg igen sok ilyen hely van, ne keverjük a kettőt szerintem.

"ergo nem a forgalomnak van igénye a pályára!"

Azért a teherszállítás az olyan, hogy mennek szívesen az egyutcás falvakon is keresztül óraszám, amíg ezt megtehetik 70-nel -- ehhez képest valóban nem nagy előrelépés a pályán menés. :-)

"Ha a "használó fizet" elvhez ragaszkodunk"

Nyilván teljes egészében nem lehet keresztülverni, azonban a realitások figyelembe vételével (életszerűség, összeghatárok, egyebek) lehet hozzá közelíteni. A pályadíj eltörlése viszont éppen, hogy távolodás, a benzin adóját akkor is kipengetem, ha épp a kelebiai sztrádán száguldok* el.

*: max. 80, de azt is csak az út közepére igazodva.
Előzmény: attus germanicus (19033)
attus germanicus Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19033

A vita valóban elvi, de nem is kicsit: az autópályák "használói" ugyanis véleményem szerint nagyon magas arányban azon települések lakói, akiket a pálya megkímél az átmenő forgalomtól - akkor is, ha nekik esetleg nincs is autójuk.

A leglátványosabb példa talá a 85-86 utak, ott sem amiatt alakulnak az építkezések, mert mindenki annyira sajnálja a lengyel kamionosokat, és autópályát akar a kerekük alá rakni, hanem azért, mert a helyi lakosságnak rohadtul elege van az ablaka alatt dübörgő kamionokból. És elég nagy arányban ugyanez igaz felétek az M43-ra is.

 

Miért is lett matricás egy csomó főút is, ráadásul kifejezetten azokon a pontokon, amiket gyakorlatilag képtelenség elkerülni? Mert a kamionos nem ment rá az autópályára, hogy spóroljon (ergo nem a forgalomnak van igénye a pályára!), és ment továbbra is a házak közt (ergo a lakóövezet számráa fontosabb volt az autópálya, mint a kamionos számára). És ugye a kerülési lehetőségek matricásításával akarták ráterelni a kamiont az autópályára - kényszerrel, mert magától eszébe nem jutott volna arra menni.

 

Ha a "használó fizet" elvhez ragaszkodunk, akkor a magyar pályahálózat kétharmadát sosem kellett volna megépíteni, mert nincs ember, aki hajlandó fizetni a használatáért, ha nem kényszerítik rá.

Előzmény: ghosty9 (19030)
Béla6 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19032

öööö... most télleg nem érted, vagy igen, csak szerecc kötöszködni?

 

Előzmény: ghosty9 (19029)
Béla6 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19031
felétek ott a 6árvidéken még nem hallotatok a benyadóról?
Előzmény: ghosty9 (19030)
ghosty9 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19030
"Nem engem kérdeztél, de én megszüntetném az autópályadíjat teljesen."

Mondjuk ez már leginkább elvi vita, így igen messzire (és keményen OFF-os tájakra) vezet, de szerintem ez még korai. SZVSZ ugyanis a "használó fizet" elvnél igazságosabb még nemigen termett; ezt ki lehet váltani az "adómból épült, adómból tartják karban" megoldással is, csak ehhez illene egy nagyobb területi lefedettség is, mert így nem kis részben olyanok adójáról van szó, akiknek esélyük sincs használni.
Előzmény: attus germanicus (19023)
ghosty9 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19029
"ez még azon előnnyel is járna, hogy a főutakról letakarodnának, jelentősen javítva a főutak közlekedésbiztonságát..."

Bekergetnéd őket a lakóövezetekbe? Bravó, hogy ez nekem nem jutott eszembe...!
Előzmény: Béla6 (19027)
ghosty9 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19028
"1-2 havonta bemennek a kis falujukból a helyi megyeközpontba, aztán asse tuggyák hova kapják a fejüket ijedtükbe az irdatlan sokk autó láttán... :-)"

Fura amúgy, múltkor még aszondtad, ami a 43-ason megy, az jórészt agglós forgalom. :-)
Előzmény: Béla6 (19021)
Béla6 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19027

na végre egy épkézláb javaslat... :-)

 

a "minden út"-ból a mellékutakat azért kihagynám, hogy a helyi fuvarosok szakadt ifáit ne terheljem ilyen sarccal...

 

ez még azon előnnyel is járna, hogy a főutakról letakarodnának, jelentősen javítva a főutak közlekedésbiztonságát...

 

persze ehhez a mellékúthálózat foghíjait be kellene tömködni...

Előzmény: attus germanicus (19023)
Béla6 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19026

az önkormányzat csak a saját úttyain tiltogat6, ORSZÁGOS közutakon (ami átmegy a településen) csak a közútkezelő, de az is csak teherótókat úgy 12t felett, ha van megfelelő alternatív útvonal...

 

de én most a forgalom nagyrészét kitevő személykocsikról és kisteherautókról beszéltem...

 

na arra mit lépsz?

 

mit csinálnál pölö a kerepes-kistarcsai 20e feletti forgalommal?

 

építenél nekik elkerülőt?

 

vagy aszondanád: ott van mellettük jobbrólbalról 2 autópálya is, használják azt az autósok.

 

elég annyit mondani: ez a szakasz díjmentes...

Előzmény: hegyaljai2 (19025)
hegyaljai2 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19025

Ha elkészül az ótópálya, akkor nem kell elkerülő út!

Kivételes esetben a nagyvárost elkerülő szakasz lehet díjmentes.

Ha kész az ótópálya nem szarunk a fejére az önkormányzatnak, hanem felelős döntés elé állítjuk. Kitiltja az átmenő forgalmat a területéről, vagy továbbra is szívják a kormot, és engedik, hogy a rázkódás összedöntse a műemlék házaikat.

 

Előzmény: Béla6 (19022)
Aladár46 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 19024
Köszi, hogy rám is gondoltál. Ezek szerint mély nyomott hagyott benned az M6/M60 autópálya és a határmenti falubeliek... :)

M6/M60 fejlemények: március utolsó hetében átadások. Infók később a szokásos helyeken: m60.hu és az SSC-n.
Előzmény: Béla6 (19011)
attus germanicus Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19023
Nem engem kérdeztél, de én megszüntetném az autópályadíjat teljesen. 7,5t alatt semmilyen díj nem lenne, 7,5t felett pedig minden útra kellene díjat fizetni.
Előzmény: Béla6 (19022)
Béla6 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19022

a kevesebb több lett vóna... (hanygódd a demagógiát)

 

 

a 86 esete ugyanaz nagyba, minta főutak esete a fizetőssé tett pályákkal kicsibe: a forgalom 1 része haggya a picsába a pályát...

 

 

osztakkor lehet törpölni, hogy most mi legyen: épíccsünk a pályával párhuzamos elkerülőt a településeknek, vagy szarjunk a fejükre...

 

te például mit gondolsz erről?

Előzmény: hegyaljai2 (19015)
Béla6 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19021

ne erőköggy, kisebbrendűség eredetű pestfóbiája van...

 

ezek a határvidékiek nem is láttak még igazán nagy forgalmat, 1-2 havonta bemennek a kis falujukból a helyi megyeközpontba, aztán asse tuggyák hova kapják a fejüket ijedtükbe az irdatlan sokk autó láttán... :-)

Előzmény: cssz74 (19020)
cssz74 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19020
Ezek szerint, mondjuk, ha valaki Nyíregyről Pécsre akar menni, akkor az országon vonalzóval húznál egy úgy pályát, csak ne menjen Pest felé...ügyes, és gazdaságos.
Én viszont gyanítom, hogy több Nyíregyi jön Pestre és Pécsi szitén, mint az, akit zavarna, hogy X km-el hosszabban mondjuk az említett útvonalat M60-M6-M0-M31-M3 viszonylaton tegye meg? Nézz már néha térképre, nemcsak azért megy az országban minden főbb út Pestre, mert az ország centralizált, hanem, mert emellett nagyjából közép tájt is fekszik, főleg, ha a népesség eloszlását is figyelembe vesszük. És ez az a népesség, aki adójával fizeti a számlát és nem utolsó sorban közlekedni akar...
Előzmény: ghosty9 (19007)
cssz74 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19019
Mellesleg jól megy neked a ferdítés, én mindig 2x2-es autóútról beszéltem, nem sztrádáról...mellesleg több haszna lenne, mint építeni még egy "autópályát" M44 néven...
Előzmény: ghosty9 (19006)
cssz74 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19018
Szellemeskedj...
Te miért nem oda akarsz utat építeni, ahol a legnagyobb a 2x1 sávos utak közt a forgalom, és a legtöbb halálos áldozat van? Nem ott lenne "kifizetődő"?
Te mégis hova építenél? Ha már ennyire megy az oltogatás...
Előzmény: ghosty9 (19006)
RadiX Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19017
ott mehetne végig viadukton, hogy a Tisza ezeréves árvízszintje se lepje el :)
Előzmény: attus germanicus (19016)
attus germanicus Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19016
Ott egyszerűbb, mert oda raksz völgyhidat, ahová csak akarsz :-) :-(
Előzmény: felucca (19014)
hegyaljai2 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19015

Kedves Béla!

Én azért mégis úgy gondolom, hogy ha elkészül az a bizonyos, 86-os ótópálya, az ausztriai díjat meg nem fizetők által használt ökörcsapás helyett, az jobb lesz.

És ha lehet szedni a sarcot, még ha kevesebb is a járgány, mint most, az egy jobb helyzet lesz, mint ma, hogy se pálya, se sarc, csak szívjuk a port, a kormot, és időnként a kanyarban szembe jön egy kaminyon.

Az, hogy az M86-os mikor, mi előtt és mi után épüljön meg, persze az egy nehezebb kérdés.

De erre Te bizonyára tudod a választ. :)

Előzmény: Béla6 (19002)
felucca Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19014
Attól tartok, ezt Szolnok és Békéscsaba között sem úsznánk meg....)
Előzmény: RadiX (19013)
RadiX Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19013
olcsóbban? ott kellene egy rakat alagút meg völgyhíd
Előzmény: felucca (19012)
felucca Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19012
A Szombathely-Zalaegerszeggel ugyanúgy kihúzható két tétel, de sokkal olcsóbban:)
Előzmény: ghosty9 (19006)
Béla6 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19011

figyuka, kb. arról van szó, hogy ha valahol nagy a forgalom, akkor ott nagy a forgalom, ahol meg kicsi, ott kicsi.

 

a zótópályákat meg eszerint illene építeni, nem aszerint, hogy jusson a határmenti kissebrendűségieknek, meg gosztikának, meg kesének, meg aladárnak, megafaszomtuggya kinekmég az alvégekről...

 

koncertájj erősen, ésakkor talán felfogod...

Előzmény: ghosty9 (19008)
Béla6 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19010
jóvanna, úgy értettem pestet akarja néccerezni...
Előzmény: attus germanicus (19009)
attus germanicus Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19009
Úgy látom, megoldhatatlan feladat elé állított egy többszörösen összetett mondat értelmezése...
Előzmény: Béla6 (19005)
ghosty9 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19008
"igen, 1 néccer nagyobb városnak"

Ki beszélt itt nagyobb városról? :-o Pont aszondtam, hogy város + (szűkebben vett) vonzáskörzet abszolút mérete az érdekes, a relatívot hagyjuk ki a kérdésből, mert mit keres itt?
Előzmény: Béla6 (19005)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!