Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DelSonar Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13243

Gondoltam leszedem, megnézem, ismerkedek vele. Az alapjárati motorhoz meg elég körülményes hozzáférni beépített állapotban és max tükörből látnám hogy fest levétel után. Az EGR-t is leszedtem mert annyi mindent olvastam róla, ilyen dzsuvás meg olyan dzsuvás, meg le van "falazva". Mivel használtan vettem így arról is inkább meggyőződtem a saját szememmel, milyen állapotban van. 

Előzmény: sebike05 (13242)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13242

de miért akarod levenni??

a helyén is ki lehet pucolni ha azt szeretnéd de az alapjárati motortis ki kell venni letakarítani viszont utánna újra kell kalibrálni

Előzmény: DelSonar (13241)
DelSonar Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13241

Hello!

 

Más témában írok, az előzőekhez csak annyiban kapcsolódik, hogy magam sem értek az autóhoz. Ha a fojtószelepházat szeretném levenni, akkor ahhoz külön lehet tömítéseket venni vagy csak készletben árulnak ilyet? Az IAC alatt is mintha lenne valami tömítés, az milyen fajta, cserélni kell szétszedéskor vagy olyan mint az EGR alatt, ami egy fémlemez gyakorlatilag?

 

Előzmény: sebike05 (13240)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13240

és olyan mondja aki ilyen autót még nem látott és csak találgat amúgy 20-30 közötti Denso szondát adtam el ebből kb 5db ot én szereltem be és érdekes módon működik!

Előzmény: stevegel (13238)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13239

A boltosok 95% a nem ért az autóhoz,de ez a szondás dolog már nagyon túl van lihegve mind Denso mind Bosch van hozzá gyári csatisba ami működik is és 30.000Ft ba megáll de ezt már 2 hete mondom

Előzmény: stevegel (13238)
stevegel Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13238

Nem jó állítólag, mert Denso-ban Daewoo-hoz csak fekete-fekete-kék-fehér vezetékes van és azt mondják az tutti nem jó. Akkor miért írják hogy jó a Kalos-hoz? Csak eladni akarnak? Egyre nagyobb a káosz.

Előzmény: sebike05 (13237)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 13237

miért nem jó amit írtam?

pl nálam kapsz ami jó hozzá

gyári csatis sőt még rajt van a GM logó a szondán is nem csak a dobozon 

Előzmény: stevegel (13236)
stevegel Creative Commons License 2015.09.16 0 0 13236

Szia! Természetesen megfogadtam a tanácsodat és csak gyári csatist keresek. Csak éppen nem találok barna-barna-kék-fehér vezetékest. Fekete-fekete stb. - ilyen van. Én már nem 6000-nél tartok hanem 26 ezernél de sehol semmi. Hol kaptál pl. Denso-t gyári színsorral?

Előzmény: sebike05 (13234)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 13235
sebike05 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 13234

kevés az olyan szonda ahol 2 a jel 1 a fűtés és 1 a test az a baj a többség 2 fekete 2 fehér na az nem jó hozzá de szerinted miért mondtam,hogy gyári csatisat vegyél igaz olyan nincs 6000ft ért de legalább működik!

Előzmény: stevegel (13232)
kalos1 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 13233

Ez a megállapítás valószínű nem igaz mert szerintem egy autóvillamossági szerelő pillanatok alatt kiméri és megfelelően összeköti a vezetékeket vagy legalább is nekem így volt mikor cserélni kellet a szondát és azóta is működik.

stevegel Creative Commons License 2015.09.16 0 0 13232

Bonyolódik a helyzet. Azt mondja a boltos, hogy csak olyan színkiosztású szonda jó ami gyárilag benne van. Márpedig barna-barna-fekete- ? olyan nincs. Létezik ez? A színkiosztás határozza meg a szonda áramát? Én sehol színkód táblázatot nem láttam.

Előzmény: sebike05 (13230)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.12 0 0 13230

Fingja nem volt a szerelődnek mit mond,a fűtésáramkör hiba a típus jellemzője de ettől még a szabályzókör működik de lassabban éri el az üzemi hőmérsékletet.

Mint mindenben itt még fokozottan érvényes az olcsó húsnak híg a leve.

Az univerzális dolgok benn van a nevükben univerzálisak tehát mindenre jók ergo semmire sem!

Az olcsóbb és drágább szonda közt a felhasznált anyagok érzékelési pontosság és élettartam.

Egy olcsóbb szonda lustább nem sokkal csak egy kicsivel nem is veszi észre senki csak te majd a tankoláskor ergo amit megspórolsz a vásárláskor azt kidobod a tankoláskor nem egybe apránként arról ne beszéljünk,hogy az élettartamban az olcsóbb rosszabbul áll

 

Előzmény: stevegel (13229)
stevegel Creative Commons License 2015.09.12 0 0 13229

Nem, nem akarok, csak érdekelt műszaki szempontból mi lehet a különbség. Azt viszont látom, hogy óriási káosz van lambda-kérdésben. A szerelők irtóznak tőle. Az én legutóbbi szerelőm - aki végül is megállapította hogy a szonda a hibás és hogy szakadt (azt nem tudta hogy az egy fűtőszál) - azt mondta hogy ez akár tönkre is teheti a katalizátort mert folyamatosan rossz értékeket lát a computer.

Előzmény: sebike05 (13228)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 13228

az univerzális szondák sose működnek megfelelően

nem értelek miért akarsz univerzális szemetet venni mikor elérhető áron vannak odavaló gyári csatlakozós szondák

Előzmény: stevegel (13227)
stevegel Creative Commons License 2015.09.11 0 0 13227

Sajnos tapasztalom az utóbbi állítást. Mi a gond az univerzálissal? Más az érzékelő réteg karakterisztikája? Elvileg a 4 vezeték simán beköthető az eredeti csatiba. Az egyik szerelő azt mondta csak ugyanolyan kód(?)számú szondát vegyek ami benne van. No az kissé lehetetlennek tűnik, mert az nem más mint a gyári, ami ugye aranyáron van. Pont ezt kellene kikerülni.

Előzmény: sebike05 (13220)
almaata66 Creative Commons License 2015.09.10 0 0 13226

kb 4-5 év múlva ha megint cserés lesz a tárcsa megkereslek ;-) kellenek a szakemberek. miért fogytak el? régebben /30-40 éve/ez  nem volt gond. persze akkor tárcsafék sem volt túl sűrűn. ja hogy mindenki nyugatra ment...... szar úgy IGAZI szakembernek lenni, hogy lóf@szt sem fizetnek érte. bocsi besöröztem....

Előzmény: Törölt nick (13225)
almaata66 Creative Commons License 2015.09.10 0 0 13224

nem ez volt a gond. a szerelőm gondosan ledrótkefézte a felületet stb. a szabályozás és talán a féktárcsa edzettségének hiánya egyes részeken lehetett  gond, vagy szerintem egyszerűen elb@szta a"mester" . ez nem egy egyszerű művelet.  de le van ..... vettem újat és kész. már a harmadik tárcsa van a gépben./ vagy 4ik a brembo után/ bár az csak egy hétig idegesített...

Ha kell valakinek nehezéknek van a faházban 1-2 elcseszett tárcsám

Előzmény: sebike05 (13223)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.10 0 0 13223

Sok helyen nem tisztítják meg a felfekvőfelületeket ezért üt a féktárcsa

Előzmény: almaata66 (13222)
almaata66 Creative Commons License 2015.09.10 0 0 13222

Szuper:-) nekem sajnos nincsenek jó tapasztalataim itt a helyi mesterekkel. A tárcsát kb. 500 km után újra kellet cserélni. egy rövid ideig jó volt aztán dobálta az elejét fékezés közben. Ez a gyári tárcsa volt 120 ezernél. Az előző suzukinál meg a dob szabályozás után még rosszabb lett.

Előzmény: Törölt nick (13221)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.09 0 0 13220

Nem is fogod tudni kideríteni.Èn raktam már be mindkèt szondát amit írtam de a Denso az èrzèkenyebb. Viszont sok szerelő nincs tisztában a lambdaszonda működèsi elvèvel

 

Előzmény: stevegel (13219)
stevegel Creative Commons License 2015.09.09 0 0 13219

A csatlakozó alapból gyári kell legyen, ez rendben is van (4 vezeték: 2 a fűtés, 1 test, 1 érzékelő kimenet) de állítólag az se mindegy hogy milyen a szonda anyaga. A delphi nem titánium állítólag, de eddig senki nem tudta hogy a gyári az-e? Járt úgy ismerős szerelő, hogy egy teljesen kompatibilis lambdát rakott be egy gépbe, mégsem lett jó mert titánium helyett más volt. A tulaj kihajított 15 ezret.

Előzmény: sebike05 (13217)
DelSonar Creative Commons License 2015.09.09 0 0 13218

Én nem értek hozzá, de 13 hónappal ezelőtt cseréltetni akartam a féktárcsákat a betétekkel együtt. A szerelő azt mondta, bőven belefér egy felszabályzás mert van anyag rendesen a tárcsán. Felszabályozták, betétcsere, és így 13 hónap meg közel 12 ezer km után tökéletes a fék. Pár hete ránéztem a betétekre, alig vannak megkopva, a fékhatás tökéletes.

Előzmény: 598 (13212)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.09 0 0 13217

Delphi az egy középkategóriás termék semmivel sem jobb mint egy Hans Pries ha hosszabb távon tervezel akkor célszerűbb egy normálisabb szondát venni pl Denso  de mindegyikből csak gyári csatlakozósat univerzálisat ne vegyél.

Előzmény: stevegel (13215)
stevegel Creative Commons License 2015.09.08 0 0 13216

Nem tudjátok hogy milyen a szonda része ennek a 2004-es 1.4 kalos-nak? Titánium vagy cirkónium?

Előzmény: stevegel (13215)
stevegel Creative Commons License 2015.09.08 0 0 13215

Vennék egy új lambda szondát. Delphi tipussal volt már valakinek tapasztalata? Kalos 1.4 8V 2004-es

Előzmény: verebész1 (13206)
almaata66 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 13213

Hogy döntöttél? új tárcsa vagy szabályozás? nagy dilemma mert én már belefutottam gyári hibás Brembo tárcsába, míg a kínai Roadhouse tökéletes....

Szabályozással viszont hamarabb el fog fogyni a tárcsa mint a betét. már ha nem teszi tönkre.

Előzmény: Törölt nick (13210)
598 Creative Commons License 2015.09.06 0 0 13212

Ahogy verebész1 modta a Kovács autónál kell venni!Én is ott veszek mindent.Megrendeled és másnapra nálad van bármi valami potom (max 1000ft) postaköltséggel.Nem érdemes szabályoztatni pár hónapig lesz jó,én is próbáltam.Aztán cserélnem kellett ráadásul újra a betéteket is.Ja a lényeg:most néztem náluk igen kijön 10 e-ből,de nem 1 db hanem a 2!!!!!! Postaköltséggel!!!!

Előzmény: Törölt nick (13210)
Ken_Block Creative Commons License 2015.09.06 0 0 13211

Nem túl drága az új.

 

Arra kell figyelni, hogy a csúszka meg tud szorulni, és elkopik egy oldalra a tárcsa. Azt én nem szabályoztatnám már.....

almaata66 Creative Commons License 2015.09.06 0 0 13209

18 mm ha ennél csak kicsit nagyobb akkor én új tárcsát vennék.

Előzmény: Törölt nick (13208)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!