Pilóta oktatás része, hogy baj esetén milyen helyeken érdemes kényszerleszállást megpróbálni. Az utak a jobb lehetőségek között vannak, de csak ott, ahol nincsenek felette sárga pöttyök :)
Szilikonból van pl. a MESTER - szilikon tömítő ragasztó, de még jobb a SOUDAL Fix All Classic, ez nem szilikonos, hanem SMX hybrid polymer alapú. Mindkettő időjárás- és UV álló.
Van olyan világítótorony ami csak egy kis balatoni falusi kikötő bejáratát jelzi a max két kilométerre lévő hajók számára és van olyan világtótorony, aminek a fényét a tengeri hajók. akár 20 kilométerről is szeretnék látni, még enyhén párás időben is Ez utóbbiakban egész biztosan nem 10 wattos izzó van :)
A tengeri világítótornyíokban állítólag csak egy kis 10w-os izzó világít :) Vagy rosszul ferdítették a Spektrum home-ban és 100w-os? De tényleg kis bagatell, freshnell lencsék vannak előtte, hiszen ennek nem látnia, csak látszania kell.
Pontosan. Még azt lenne jó tudni, hogy a bádogos cin és a forrasztóón közt mi a különbség. Mert mindkettő ón-ólom ötvözet. De ha jól sejtem, akkor csak a forrasztóón tartalmaz folyósítószert, a bádogos cin nem. Abba részébe nem mentem bele, mert szilikonnal ragasztottam az ereszcsatornát :)
A tanárt pedig ki lehetett kergetni a teremből, ha cinezni akartad, és nem ónozni :)
A cin az ón német nevének magyarosítása, tehát ugyanazt jelenti.
Ráadásul tiszta ónnal nem is lehet forrasztani (mert a tiszta ón már plusz 13 celsius fok alatt kristályos szerkezetű lesz), amivel forrasztanak az a forrasztóón, ami egy ötvözet.
Van amelyikben van radarreflektor. Köd, sötét esetére meg más repülési szabályok vannak mint jó látási viszonyok között, ez védi a másik oldalról a dolgot. Van éjszakai légiakadály jelző is, ami egy vörös fény, az kéményeken, magas épületeken szok lenni.
Magasból nézve (repülőről, helikopterről) a vékony vezeték nem mindig látható jól (a háttér miatt), ezek a gömbök viszont igen. Ahol az átlagosnál gyakrabban előfordulhatnak légi masinák (főleg utak felett), oda teszik ezeket.