Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Degeczi Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11676
a KRESZ tele van ilyenekkel, nem emberi nyelven írták, ez tény
bár az is, h amíg egy pici nálunk előre nézve ült elöl, nem foglalkozott vele rendőr

tudnak szemetek lenni, de nekem az a tapasztalatom, h nem nagycsaládosokkal
(volt, h igazoltatásra leállítva már intettek is tovább, ahogy meglátták a gyerekeket)
Előzmény: SzKoppány (11675)
SzKoppány Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11675
Na de a rendeletalkotó szándékát honnan tudjam? És a rendőr honnan tudja? Akik ilyen rendeletet képesek kiadni, azok hoznak törvényeket??!! Egy jó ügyvéd simán kimossa azt akinek van rá pénze, de akinek nincs? Tartok tőle, hogy pont ezért van így megfogalmazva, nem véletlenül.
Előzmény: Degeczi (11666)
Degeczi Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11674
azt kellett volna - de ők jogi nyelven így írták...

ettől még sajnos a gondolatjelek közötti "a jármű szokásos haladási irányával ellentétes irányban" rész is egy teljesítendő feltétel, ez jelenti azt, h csak háttal ültethető

(ebben egyébként nincsen változás, ez eddig is megvolt a szövegben! ezt a módosítás csak a biztonsági övek és az Isofix megemlítésével egészíti ki)
Előzmény: narancsszínű (11673)
narancsszínű Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11673
Ha azt akarták mondani hogy " csak háttal köthető be " akkor azt kellett volna írni.
Előzmény: Degeczi (11671)
narancsszínű Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11672
Én továbbra sem látok olyan szöveget benne ami tiltaná a gyermek elől elhelyezését, a "háttal ülés működöképes légzsák esetéten" kivételével.
Előzmény: Degeczi (11671)
Degeczi Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11671
nem csak a rendeletalkotó, de jogászok értelmezése szerint is az idézett gondolatjeles rész nem egy további lehetőség, hanem az is egy teljesítendő feltétel: ezért a mondat azt jelenti, h csak háttal köthető be - nem pedig "ha háttal kötöd be, akkor ne legyen légzsák"
Előzmény: narancsszínű (11667)
narancsszínű Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11670

Diesel? Abban tutommal van olajszint érzékelő, lehet hogy az jelez. Általában a szint visszajelzők villognak.

Előzmény: akosli (11668)
narancsszínű Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11669
A szándéknak nincs jelentősége, csak a szöveg számít. A régi rendelet (még hatályos) szerint valóban, előre nézve gyermeket csak hátsó ülésen szállítható(valószínű ez magyar sajátosság). De ebben a szövegben ilyen korlát már nincs, persze egybe szerkesztve kellen átolvasni.
Előzmény: Degeczi (11666)
akosli Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11668

Két napja egy furcsaságot művel a Multis. Kb 40 másodprccel a motor indítása után elkezd villogni az oljnyomás lámpa kb 45 másodpercig, aztán megszónik és a következő indításig nem is jelentkezik. Olajszint rendben, szöveges hibaüzenet a kijelzőn nem jön, sőt az induláskori ellenőrzés után jön az OK jelzés.

A szervíz telefonon csak annyit mondott, hogy vigyem be, felteszik computerre.

Az gondolom lesz egy pár ezres, előtte hátha valaki tud valami infot adni.

narancsszínű Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11667

Amikor azt írtam, hogy suta a szöveg elsőrorban a 3 éves kor alatti 150 cm-nél magasabb gyerekre gondoltam..(úgy látszik manapság csak olyanok írnak rendelet szöveget akik nem jutottak tovább a 8. osztályon)

Szerintem úgy kell éreteni, hogy 150 cm alatti gyermek csak gyerekülésben bekötve szállítható. A a gyerekülés elhelyezésére csak egy megkötés van, működőképes légzsák esetében előre háttal nem szabad beszrelni.

Előzmény: SzKoppány (11664)
Degeczi Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11666
valóban nagyon hülye a megfogalmazás, de a Totalcaron utánajártak, és a rendeletalkotó szándéka tényleg az volt, h első ülésen csak háttal utazhasson gyerek - sajnos így értelmezendő tehát a szöveg...
Előzmény: SzKoppány (11664)
SzKoppány Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11665
Akkor, nem tudom mi az oka, de nekem is ilyen, persze, a gázfúvókák nekem megvannak!
Előzmény: Takyka! (11663)
SzKoppány Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11664
Eddigi sem volt egyértelmű, de most sem az.

pl.:
Egyszer azt írja: 150 cm-nél alacsonyabb gyermek – a testsúlyához igazodó kialakítású – gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható.

A végén pedig: A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható.
Most akkor melyik? Vagy mindkettő? Akkor a második elég felesleges, mivel kevés gyerek nő 150 cm-nél magasabbra 3 évesen!

Az első ülésre vonatkozó rész is homályos:

1. variáció: Az első ülésre csak háttal tehetem a gyereket. És csak akkor szerelhető be, ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták.

2. variáció: Az első ülésre háttal csak úgy tehetem a gyereket, hogy ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták. És akkor előre nézve be lehet tenni!

3. variáció: És én így veszem ki, de erősítsetek meg! Az első ülésre 3 éves kor alatt csak háttal és csak akkor szerelhető be, ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták. Felette a szokásos módon gyerekülésben.
Előzmény: narancsszínű (11661)
Takyka! Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11663
A képen szereplő autó biztos nem működik gázról, ki vannak szerelve belőle a gáz fúvókák...


T.
Előzmény: SzKoppány (11662)
SzKoppány Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11662
Nekem is így néz ki! Az enyém 2001-es bipower. Lehet hogy a gázüzem miatt fém. Az OPEL tesztben is írták, hogy mivel nem kell párolognia a földgáznak, nem hűti a motorteret, ezért csomó speciális alkatrészt alkalmaznak. Talán ez is azért van. De jó volna kipróbálni egyáltalán működik-e földgázzal! De, ezért utazzak át az országon, hogy azután, mint a cikkben írták éppen nem működött a kút! Na, az csúf lenne!
Előzmény: bojo (11656)
narancsszínű Creative Commons License 2009.10.01 0 0 11661
A KRESZ módosítás tervezetének részlete, ami talán érinti a többgyerekes Multisokat várható hatályba lépés novemberben. Kicsit suta a szöveg, de ha jól veszem ki megszünik a nem háttal utazó gyerekek első ülésen való szállításának tilalma, ami 4-5 gyerek szállításánál elég kellemetlen volt.

 

(1) Az R. 48. §-ának (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

 

„(7) A gépkocsiban vagy az 1. számú függelék II. fejezetének r/3. alpontjában meghatározott járműben (mopedautó) utazó 150 cm-nél alacsonyabb gyermek – a testsúlyához igazodó kialakítású – gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gyermekbiztonsági rendszert kialakításától függően a járműnek erre a célra gyárilag kialakított rögzítési pontjaihoz (isofix-rendszer), vagy az üléshez tartozó biztonsági övhöz vagy ennek bekötési pontjaihoz kell csatlakoztatni. A gyermeket a gyermekbiztonsági rendszerhez tartozó hevederekkel (pántokkal) is rögzíteni kell. A gépkocsi első üléséhez – a jármű szokásos haladási irányával ellentétes irányban – a gyermekbiztonsági rendszer csak akkor szerelhető be, ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták. A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható.”

Degeczi Creative Commons License 2009.09.30 0 0 11660
pontosan így van, -0, +10%-ot enged meg az előírás

km/h-ban nincs is értelme általánosítani, mert teljesen eltérőek lehetnek még egy adott gyártón belül is az egyes típusok, nem mind ugyanannyit csalnak
Előzmény: narancsszínű (11657)
bojo Creative Commons License 2009.09.30 0 0 11659
Ez még 98 előtti EuroII. Ha jól tudom Multipla csak műanyag szívósorral jött ki.
Előzmény: narancsszínű (11658)
narancsszínű Creative Commons License 2009.09.30 0 0 11658
Ez még 2002 előtti, EuróII motor?
Előzmény: bojo (11656)
narancsszínű Creative Commons License 2009.09.30 0 0 11657

Ha mondjuk a kilóméterkönek 10m a tűráse, akkor két kö közotti táv 980 és 1020 méter közöt van, ami legosszabb esetben max 2% eltérést jelent. Tiz km-en ez mér csak 0,2%, ami nem rossz.

Az én emlékeim szerint a sebességmérők pontosságá -0 és +10 % közöt megfelelő, és ebben mér benne van a megengedett kerék váltóméretekből adódó eltérés is. (gyakorlatilag ez valóban +4% körül lehet közepes gumival)

Előzmény: lada niva (11655)
bojo Creative Commons License 2009.09.30 0 0 11656
Elég érdekes motortere van ennek az 1,6-nak:

lada niva Creative Commons License 2009.09.29 0 0 11655

Sziasztok!

Hogy értsük a dolgokat! A kilóméter órák 4 km/h eltéréssel vannak gyárilag kalibrálva! És ez nemzetközi szabvány!!!!!

Ami a másik dolog, hogy a kilométer "köveket" soha nem teszik le pontosan!!!

Csak gondoljatok az autópályára. Középen vannak jelölve a km-ek (helikopternek). Ha tegyük fel csak bal kanyar van????????

De viccet félretéve, 10 m pontos itinereket kell írnom, eleinte a km "kövek" közti távolság volt az etalon. Késöbb kiderült, hogy csak 910-m volt! :))

Előzmény: narancsszínű (11651)
Degeczi Creative Commons License 2009.09.29 0 0 11654
a számláló kevésbé szokott eltérni, mint a sebességmérő - de a kerékméretről az sem tud, így a kerületváltozás ott is érezhető eltérést okozhat
Előzmény: narancsszínű (11653)
narancsszínű Creative Commons License 2009.09.29 0 0 11653

Ha több kilóméteren keresztül méred kisebb a "mérési" hiba, de nehezebb a sebesség tartása.

Vajon a km számláló is együtt "csal" a sebességmérővel? Ha igen, abból adódik a fogyasztásmérő tévedése is (nekem 10%-al mindig kevesebbet mutat, mint amit én mérek). A sebességmérőm kb-2% (195/60 gumival), többbször ellenőriztem.

Előzmény: Degeczi (11652)
Degeczi Creative Commons License 2009.09.29 0 0 11652
persze, csak elég nehéz pontosan egy adott sebességet sokáig pontosan tartani, másrészt már az említett 120-as tempónál is km/h-kat jelent pár tized mp-nyi eltérés - az pedig könnyen összejön attól függően mennyire sikerül a táblával egy vonalban nyomni a gombot

(egyébként állítólag a rendszerváltás után volt olyan frissen elkészült útszakasz Romániában, ahol az ügyes vállalkozó nem km-enként rakta le a táblákat, hanem sűrűbben, mert így többet lehetett kiszámlázni :)
Előzmény: narancsszínű (11651)
narancsszínű Creative Commons License 2009.09.29 0 0 11651

Akinek nincs GPS, javaslok egy egyszerű módszert a sebesség ellenőrzésére.

Beállsz egy egyenletes sebességre, pl. autópályán és megméred hány másodperc alatt teszel meg 1 km-t.(a kilométer jelölések pontosak) 3600-at elosztod a mért értékkel és máris megtudod a valós sebességedet km/h-ban. (Ha 120 km/h-val haladsz akkor pont 30 másodperc kell hozzá.)

 

Előzmény: Degeczi (11649)
Puszma Creative Commons License 2009.09.28 0 0 11650
Ja, ez így oké, csak kicsit gondolkodni kéne :) Ugye a gyári méret, 185/65 a váltóméret pedig 195/60. Akkor ezek között is van már egy kis csalás? Már csak azért kérdezem, mert én 195/60-nal vettem és néha gyorsnak érzem magam. De lehet hogy nem, csak még az autót sem szoktam meg.
Azért köszi a gyors választ, le is szedem a hirdetést :)
Előzmény: Degeczi (11649)
Degeczi Creative Commons License 2009.09.28 0 0 11649
igen, a sebességmérő ugyanúgy működik, mint kerékpáron: egyszerűen a fordulatokat számolja

mivel azonban itt nem lehet beállítani a kerékméretet (szemben a biciklis mérőkkel), nagyobb kerületű kerék mellett kevesebbet fog kijelezni, hiszen az kevesebbet fordul ugyanakkora tényleges tempó mellett

de mint mások írták is, adott esetben ez pont kiütheti az óra gyári, szándékos csalását és az nagyjából pontosan mér (ökölszabály viszont nincs, nem feltétlenül egyformák a sebességmérők. De egy GPS-el gyorsan le tudod mérni, mi a helyzet)
Előzmény: Puszma (11648)
Puszma Creative Commons License 2009.09.28 0 0 11648
A Skodáról megmaradtak a szinte új 195/65 -ök. Ezek szerint nyugodtan rá lehet tenni???? Az jó lenne, mert a cserén buknék pár tizest. És hogy is van ez a csalás dolog, ha a nagyobbat rakom fel, az óra kevesebbet mutat a valóságosnál (tehát gyorshajtok???)
Előzmény: lilihanna (11643)
Takyka! Creative Commons License 2009.09.28 0 0 11647
Vicces a megtehető táv...

T.
Előzmény: Csubakkka (11644)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!