a KRESZ tele van ilyenekkel, nem emberi nyelven írták, ez tény bár az is, h amíg egy pici nálunk előre nézve ült elöl, nem foglalkozott vele rendőr
tudnak szemetek lenni, de nekem az a tapasztalatom, h nem nagycsaládosokkal (volt, h igazoltatásra leállítva már intettek is tovább, ahogy meglátták a gyerekeket)
Na de a rendeletalkotó szándékát honnan tudjam? És a rendőr honnan tudja? Akik ilyen rendeletet képesek kiadni, azok hoznak törvényeket??!! Egy jó ügyvéd simán kimossa azt akinek van rá pénze, de akinek nincs? Tartok tőle, hogy pont ezért van így megfogalmazva, nem véletlenül.
azt kellett volna - de ők jogi nyelven így írták...
ettől még sajnos a gondolatjelek közötti "a jármű szokásos haladási irányával ellentétes irányban" rész is egy teljesítendő feltétel, ez jelenti azt, h csak háttal ültethető
(ebben egyébként nincsen változás, ez eddig is megvolt a szövegben! ezt a módosítás csak a biztonsági övek és az Isofix megemlítésével egészíti ki)
nem csak a rendeletalkotó, de jogászok értelmezése szerint is az idézett gondolatjeles rész nem egy további lehetőség, hanem az is egy teljesítendő feltétel: ezért a mondat azt jelenti, h csak háttal köthető be - nem pedig "ha háttal kötöd be, akkor ne legyen légzsák"
A szándéknak nincs jelentősége, csak a szöveg számít. A régi rendelet (még hatályos) szerint valóban, előre nézve gyermeket csak hátsó ülésen szállítható(valószínű ez magyar sajátosság). De ebben a szövegben ilyen korlát már nincs, persze egybe szerkesztve kellen átolvasni.
Két napja egy furcsaságot művel a Multis. Kb 40 másodprccel a motor indítása után elkezd villogni az oljnyomás lámpa kb 45 másodpercig, aztán megszónik és a következő indításig nem is jelentkezik. Olajszint rendben, szöveges hibaüzenet a kijelzőn nem jön, sőt az induláskori ellenőrzés után jön az OK jelzés.
A szervíz telefonon csak annyit mondott, hogy vigyem be, felteszik computerre.
Az gondolom lesz egy pár ezres, előtte hátha valaki tud valami infot adni.
Amikor azt írtam, hogy suta a szöveg elsőrorban a 3 éves kor alatti 150 cm-nél magasabb gyerekre gondoltam..(úgy látszik manapság csak olyanok írnak rendelet szöveget akik nem jutottak tovább a 8. osztályon)
Szerintem úgy kell éreteni, hogy 150 cm alatti gyermek csak gyerekülésben bekötve szállítható. A a gyerekülés elhelyezésére csak egy megkötés van, működőképes légzsák esetében előre háttal nem szabad beszrelni.
valóban nagyon hülye a megfogalmazás, de a Totalcaron utánajártak, és a rendeletalkotó szándéka tényleg az volt, h első ülésen csak háttal utazhasson gyerek - sajnos így értelmezendő tehát a szöveg...
pl.: Egyszer azt írja: 150 cm-nél alacsonyabb gyermek – a testsúlyához igazodó kialakítású – gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható.
A végén pedig: A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. Most akkor melyik? Vagy mindkettő? Akkor a második elég felesleges, mivel kevés gyerek nő 150 cm-nél magasabbra 3 évesen!
Az első ülésre vonatkozó rész is homályos:
1. variáció: Az első ülésre csak háttal tehetem a gyereket. És csak akkor szerelhető be, ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták.
2. variáció: Az első ülésre háttal csak úgy tehetem a gyereket, hogy ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták. És akkor előre nézve be lehet tenni!
3. variáció: És én így veszem ki, de erősítsetek meg! Az első ülésre 3 éves kor alatt csak háttal és csak akkor szerelhető be, ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták. Felette a szokásos módon gyerekülésben.
Nekem is így néz ki! Az enyém 2001-es bipower. Lehet hogy a gázüzem miatt fém. Az OPEL tesztben is írták, hogy mivel nem kell párolognia a földgáznak, nem hűti a motorteret, ezért csomó speciális alkatrészt alkalmaznak. Talán ez is azért van. De jó volna kipróbálni egyáltalán működik-e földgázzal! De, ezért utazzak át az országon, hogy azután, mint a cikkben írták éppen nem működött a kút! Na, az csúf lenne!
A KRESZ módosítás tervezetének részlete, ami talán érinti a többgyerekes Multisokat várható hatályba lépés novemberben. Kicsit suta a szöveg, de ha jól veszem ki megszünik a nem háttal utazó gyerekek első ülésen való szállításának tilalma, ami 4-5 gyerek szállításánál elég kellemetlen volt.
(1) Az R. 48. §-ának (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A gépkocsiban vagy az 1. számú függelék II. fejezetének r/3. alpontjában meghatározott járműben (mopedautó) utazó 150 cm-nél alacsonyabb gyermek – a testsúlyához igazodó kialakítású – gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gyermekbiztonsági rendszert kialakításától függően a járműnek erre a célra gyárilag kialakított rögzítési pontjaihoz (isofix-rendszer), vagy az üléshez tartozó biztonsági övhöz vagy ennek bekötési pontjaihoz kell csatlakoztatni. A gyermeket a gyermekbiztonsági rendszerhez tartozó hevederekkel (pántokkal) is rögzíteni kell. A gépkocsi első üléséhez – a jármű szokásos haladási irányával ellentétes irányban – a gyermekbiztonsági rendszer csak akkor szerelhető be, ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták. A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható.”
pontosan így van, -0, +10%-ot enged meg az előírás
km/h-ban nincs is értelme általánosítani, mert teljesen eltérőek lehetnek még egy adott gyártón belül is az egyes típusok, nem mind ugyanannyit csalnak
Ha mondjuk a kilóméterkönek 10m a tűráse, akkor két kö közotti táv 980 és 1020 méter közöt van, ami legosszabb esetben max 2% eltérést jelent. Tiz km-en ez mér csak 0,2%, ami nem rossz.
Az én emlékeim szerint a sebességmérők pontosságá -0 és +10 % közöt megfelelő, és ebben mér benne van a megengedett kerék váltóméretekből adódó eltérés is. (gyakorlatilag ez valóban +4% körül lehet közepes gumival)
Ha több kilóméteren keresztül méred kisebb a "mérési" hiba, de nehezebb a sebesség tartása.
Vajon a km számláló is együtt "csal" a sebességmérővel? Ha igen, abból adódik a fogyasztásmérő tévedése is (nekem 10%-al mindig kevesebbet mutat, mint amit én mérek). A sebességmérőm kb-2% (195/60 gumival), többbször ellenőriztem.
persze, csak elég nehéz pontosan egy adott sebességet sokáig pontosan tartani, másrészt már az említett 120-as tempónál is km/h-kat jelent pár tized mp-nyi eltérés - az pedig könnyen összejön attól függően mennyire sikerül a táblával egy vonalban nyomni a gombot
(egyébként állítólag a rendszerváltás után volt olyan frissen elkészült útszakasz Romániában, ahol az ügyes vállalkozó nem km-enként rakta le a táblákat, hanem sűrűbben, mert így többet lehetett kiszámlázni :)
Akinek nincs GPS, javaslok egy egyszerű módszert a sebesség ellenőrzésére.
Beállsz egy egyenletes sebességre, pl. autópályán és megméred hány másodperc alatt teszel meg 1 km-t.(a kilométer jelölések pontosak) 3600-at elosztod a mért értékkel és máris megtudod a valós sebességedet km/h-ban. (Ha 120 km/h-val haladsz akkor pont 30 másodperc kell hozzá.)
Ja, ez így oké, csak kicsit gondolkodni kéne :) Ugye a gyári méret, 185/65 a váltóméret pedig 195/60. Akkor ezek között is van már egy kis csalás? Már csak azért kérdezem, mert én 195/60-nal vettem és néha gyorsnak érzem magam. De lehet hogy nem, csak még az autót sem szoktam meg. Azért köszi a gyors választ, le is szedem a hirdetést :)
igen, a sebességmérő ugyanúgy működik, mint kerékpáron: egyszerűen a fordulatokat számolja
mivel azonban itt nem lehet beállítani a kerékméretet (szemben a biciklis mérőkkel), nagyobb kerületű kerék mellett kevesebbet fog kijelezni, hiszen az kevesebbet fordul ugyanakkora tényleges tempó mellett
de mint mások írták is, adott esetben ez pont kiütheti az óra gyári, szándékos csalását és az nagyjából pontosan mér (ökölszabály viszont nincs, nem feltétlenül egyformák a sebességmérők. De egy GPS-el gyorsan le tudod mérni, mi a helyzet)
A Skodáról megmaradtak a szinte új 195/65 -ök. Ezek szerint nyugodtan rá lehet tenni???? Az jó lenne, mert a cserén buknék pár tizest. És hogy is van ez a csalás dolog, ha a nagyobbat rakom fel, az óra kevesebbet mutat a valóságosnál (tehát gyorshajtok???)