Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Koncsy Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64488

Nagyon köszönöm, tényleg, emlékszem már rá. Akkor az lehet, hogy nem szabályoz megfelelően, illetve visszaengedi a benzint a tankba?! Mert úgy indúl az autóm, hogy önindítozok akár 10 másodpercig is, nem indúl be a motor, de a következő gyújtásadásnál, indítózásnál szinte egyből. Nagyon úgy érzem, hogy valahol itt lesz a problémám. Nagyon érdekes jelenség ahogy produkálja ezt a hibát. Szerinted hol kéne megmérnem az ü.a nyomást? Tank előremenő acélcsővön, vagy az injektor lefogató és osztóvezetékén van egy szelep, és azon?  Köszi.

Előzmény: 409 (64487)
409 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64487

Előzmény: Koncsy (64485)
Koncsy Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64486

Szia! Nem fárasztalak a problémámmal?

Előzmény: 409 (64484)
Koncsy Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64485

Köszi!

Amikor a tankban lévő előremenő cső szétmálott és kipukkant, kikellett vennem a műanyag házba épített szívattyút, ott a közelében nem láttam nyomásszabályzó szelepet. Ü.a színtmérővel találkoztam meg a szivattyú alján lévő szűrőzsákkal.

A tankzáró acéllemezen sem láttam semmit ami a szabályzó kinézetú lenne.

 

Nem tudom, hogy a tankban hol keressem.

 

Üdv.

Előzmény: 409 (64484)
409 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64484

"Ha a főtengely jeladó szakadt vagy zárlatos lenne azt észre venném?"

 

 Feltétlenül. Mivel be sem indulna.

 

 

 "Érdemes lene esetleg a twinport szelep vákuumcsővét esetleg elszórítani egy próba menetre?"

 

 Nem tudom, hogy mire jutnál ezzel a próbával, de ennél "okosabb" az a rendszer, most is kiszúrta, hogy valami elromlott.

 

 "Üzemanyag nyomásszabályzó van e ebben az autóban és hol?"

 

 Persze hogy van, minden befecskendezős rendszer alap követelménye. Ennek az autónak a tankban van.

 

"Nem lehet, hogy a nyomásszabályzó vagy injektorok teli mentek kosszal?"

 

 Mivel ez egycsöves rendszer, ami átmegy a szűrőn, az csak a befecskendezőkön keresztül tud távozni. Tehát, megeshet.

 

 

 

 

 

Előzmény: Koncsy (64483)
Koncsy Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64483

Szia! Ez szuper amilyen tanácsokat adtál, köszönöm. Ha a főtengely jeladó szakadt vagy zárlatos lenne azt észre venném? Érdemes lene esetleg a twinport szelep vákuumcsővét esetleg elszórítani egy próba menetre? Szeretnék még kérdezni Tőled. Üzemanyag nyomásszabályzó van e ebben az autóban és hol? Ugyan is amikor a küszöb alatti szűrőt cseréltem az szét volt esve belül, szétvágtam és megnéztem. Nem lehet, hogy a nyomásszabályzó vagy injektorok teli mentek kosszal? Válaszod előre is köszönöm.

Előzmény: 409 (64482)
409 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64482

A Combóban 3.6-4.0bar.

 

Igen a twinport szelepről szól.

 

 Az égéskimaradás detektálása nem igényel külön hardvert, az csak szoftver kérdése. (EOBD előírás) A főtengely szöggyorsulásait figyeli a vezérlő a főtengelyhelyzetjeladó jelének felhasználásával és ebből tudja megállapítani az égéskimaradásokat. (ebből is látszik, hogy ez a rendszer nem képes gyújtás hibák megállapítására)

 

A P0170 minden bizonnyal a többi hiba következménye.

Előzmény: Koncsy (64477)
Petya201986 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64481

Az elöző AC-n mértünk üzemanyag nyomást és az 0.5bart nyomot, és akadozott a kosztol volt hogy elsem indult.
Az új rendes nyomást produkál.
Ezt elfeljettem hozzá írni.

Előzmény: 409 (64473)
Koncsy Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64480

Azt meg főleg nem értem, hogy mi az az egység vagy érzékelő ezen a motoron ami megtudja mondani, hogy melyik hengeren van égéskimaradás. Ez nekem magas.

Előzmény: 409 (64476)
Koncsy Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64479

Ja és akkor még két sor a P0300, 0301 égéskimaradás

Előzmény: 409 (64476)
Koncsy Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64478

P1112 Op commal port Deactivation Solenoid valve Actuation Error

 

P0170 Fuel Trim Malfunction ( Bank 1)

Előzmény: 409 (64476)
Koncsy Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64477

Opel Combo Tour Z14XEP . Twinport hiba? Már mint  áramlásterelő hiba?

Előzmény: 409 (64476)
409 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64476

"P1112- t légtömegmérő hibára írja."

 

???? Valamit elnéztél! Ez a szívócső áramlásterelő szelepeiről szól.  (intake manifold air flap)

 

 Az üza nyomás 3.6-4.0bar. De ehhez nem ártana tudni, hogy miben van ez a motor...

 

Előzmény: Koncsy (64475)
Koncsy Creative Commons License 2013.08.11 0 0 64475

Köszönöm válaszod! Rendben, legyen égéskimaradás. Az lehet üzemanyag szegénységéből adodó is. P1112- t légtömegmérő hibára írja. Tudom kéne egy kompressziót mérni. Az üzemanyagból egyszer tankoltam valami E85 ből kevert trutyit, onnan kezdődött a nem indulása az autónak, utána szétszedtem a tank tetejét, hogy a tankot kitakarítsam, és mit látok az előremenő cső szétmálott, tettem bele egy másik csővet, egy hónap múlva az is. Megette a szivattyú alján lévő műanyag szűrőt is a benzin, ezt is cseréltem, a küszöb alatti fémszűrőt is lecseréltem. Ü.a nyomást még nem ellenőriztem. Nem tudom mekkora nyomásnak kéne lennie. Olyan érzésem van mint ha mindig amikor leállítom a motort, visszafolyik a csőből az üzemanyag és ezért indúl nehezen. Vákuum problémám talán nincs, mert menet közben leállítom a motort akkor a fékrásegítő elég sokat engedi pumpálni még a féket, míg bekeményedik. Gyertyák jók.  Várom a segítséged.

Előzmény: 409 (64474)
409 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 64474

Nincs baj azzal a pumpa indulással, sok autónak így működik. Ne ezért indul nehezen.

 

Mint látható, a diagműszer nem javít autót, mégha a legendák erről is szólnak.

Ott vannak a hibakódok, ezeken kell elindulni. A P1112 kódott beíró hibát javítani, és ha nincs változás, akkor a P0300-asokat kideríteni. De! Még egyszer leírom (lehet érdemes lenne a topic fejlécébe is lassan vastagon, pirossal szedettel :-// ), A P0300/P030x hibakódok nem gyújtáskimaradást jelentenek!! Égéskimaradást jelent, (akkor is, ha a műszaki nyelvet nem értő fordító így fordította) ennek csak egyik oka lehet a gyújtás hiba!!! Megeshet, hogy az ismert szelepszorulásos hiba ez is. További diagnosztikára lesz szükség a hiba pontos felderítésére. Valószínűleg ehhez az op-com már kevés lesz.

Előzmény: Koncsy (64470)
409 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 64473

Egyre inkább az látszik megint, hogy ez a fajta spórolás marha sokba kerül.

Cserélni azokat az alkatrészeket kell, amik rosszak. A találgatásos módszer igen ritkán jön be elsőre.

 

 Mérjetek üzanyomást, menet közben is. Jobb lett volna a tápszivattyú csere előtt is ezzel kezdeni. Ha nem tartja az előírt nyomást (talán 0.8-1.0bar), akkor ellenőrizni a nyomásszabályozót. Ha ez jó, akkor sajna az új pumpa beteg. Amíg ez nem derül ki, nincs értelme tovább találgatni.

Előzmény: Petya201986 (64472)
Petya201986 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 64472

Köszönöm a tippeket, 409 és peklit .


Jelenleg ott tart a dolog, hogy a tank elég koszos volt, a 2 év állás betett neki és a benzin oldotta le a koszt a tankról és dugulást okozott, probáltuk lánccal meg magasnyomású mosoval is kitakaritani, de inkább vettünk rá egy új tankot (26ezer) + benzinszűrő.
Vettünk bele egy vadi új utángyártótt AC-t is (8ezer) (gyári BOSCH 50ezer lett volna, annyit sajnáltunk rá) , az üzemanyag rendszert teljessen kitakaritottuk oda vissza kompresszorral.

Vettem rá egy injektort is, a komputer -t szétszedtük átnézztük a csatlakozok megtisztitva! "minden tökéletes".

De viszont az autó új hibákat produkál: elindul megy ha óvatossan nyomom a gázt semmi hiba, ha egy kicsit jobban odalépek neki akkor elkezd ugrándozni és ha gondol egyet akkor le is áll (padlogáznál fullad a motor, alapjáraton jár)

Tanksapka nélkül is úgyan ezt csinálja.

Merre tovább? Esetleg probáljam meg vissza rakni rá a régi injektort? Vagy hol keressem még a hibát?

Koncsy Creative Commons License 2013.08.10 0 0 64471

Bocsánat, még egy kérdés. Op com mal való kiolvasásnál, illetve bizonyos menüknél kér egy 4 jegyű kódot, ezt hol találom? Köszönöm szépen a segítséget.

 

Üdv: K.Gy

Koncsy Creative Commons License 2013.08.10 0 0 64470

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. Van egy opel z14xep motorkódú motorom. 2005 ös évjárat. Negyon nehezen indul hidegben, néha melegben is. Az nem tetszik és sajnos nem is tudom, hogy amikor a gyújtást ráadom miért nem indul el az üzemanyag pumpa egy pár másodpercre sem. Lehet, hogy csak akkor kell a szivattyúnak elindulnia amikor motor fordulatot érez? De ez hülyeság. Az én autó m ezt teszi. Önindítózás közben kezdi csak el a pumpa tólni a benzint. Folyamatosan bevési magának a P1112 ill. a P0300, 301, vagy valamelyik gyújtáskimaradás kódját. Keresek egy szakértőt.

 

Előre is köszönöm.

Esöember... Creative Commons License 2013.08.10 0 0 64469

Kedves Fórumozótársak.

 

A segítségeteket,véleményeteket szeretném kérni két kérdésben...Az alany egy 2006-os   ,benzines,1.8-as ,Opel Vectra C.  Már a faceliftes új lökhárítós kiadás....   Azt csinálja,hogy indulás után kb. 10 perccel kigyullad az összes lámpa a műszerfalon,majd egy másodperc múlva teljesen elsötétül ,és a mutatók is  elfekszenek. Ha kinyitom az ajtót,vagy a vészvillogót bekapcsolom (tehát impulzust adok neki)  akkor teljesen magához tér...Utánna működik rendesen.
-A másik kérdésem pedig. - Picit csörögni hallom az első futóművet....Amolyan "rugós csörgés" hangot ad...Egyenetlen,rögös  útfelületen...Nem nagyon,csak picit de gondolom ez erősödni fog. 
Az olvastam,ezt típushiba..Régen a trabantom is így csörgött,csak az jobban...Melyik alkatrész a hibás??

 

Segítségeteket előre is köszönöm!!

Doky1988 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 64468

Problémám időközben megoldódott egy másik oldalon segítettek.

Doky1988 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 64467

Na szal kipróbáltam de nem kér kódot, semmi visszaszámolás nincs.. ennyi jön be össz vissz:

 

SAFE 7 kép

Doky1988 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 64466

szia!

 

koszonom 409 ezt mar probaltam, es 7 safe -t ir...

 

ha esetleg akie volt tulaj, az elb.szta az osszes lehetoseget akkor vegleg kuka?:/

409 Creative Commons License 2013.08.09 0 0 64465

A gugliba beírtam, hogy car300 kódolása,.......... és az első találat ezt adja:

 

A gyári rádió (CAR300) kódjának bevitele.

Vegyük le a gyújtást, ha esetleg bekapcsolva maradt a rádió (facelift-es gyártmányoknál már a kulcsot kell kiszedni a lekapcsoláshoz, nem elég a gyújtás levétele), kapcsoljuk ki.
Nyomjuk az "AS" gombot, majd a másik kezünkkel kapcsoljuk be a rádiót a hangerőszabályzóval. Közben az "AS" gombot ne engedjük el, nyomjuk addig amíg csippanó hangot nem hallunk a hangszórókon, ezután jelenik meg négy vonal a kijelzőn.
A kód számait az 1-es, 2-es, 3-as és 4-es gombok nyomogatásával vihetjük be a készülékbe. Addig kell nyomogatni, amíg a megfelelő szám meg nem jelenik az adott helyi értéken.
Amint beírtuk a helyes kódot, ellenőrizzük át még egyszer. Ha helyesnek véljük a kódot, az "AS" gomb megnyomásával érvényesíthetjük a kódunkat. Addig nyomjuk, amíg nem csippannak a hangszórók.
Hibás kód esetén a rádió letilt pár percig. Akárhányszor rossz kódot ütöttünk be, úgy hosszabbodik az idő, míg beírhatjuk a kódot ismét. Összesen 10 lehetőségünk van a kód megadására, ha egyszer sem sikerül, az eszköz teljesen letiltja magát.

Előzmény: Doky1988 (64464)
Doky1988 Creative Commons License 2013.08.09 0 0 64464

Még annyi mikor ezt véghez viszem az jön be hogy "7 SAFE"

Doky1988 Creative Commons License 2013.08.09 0 0 64463

Sziasztok!

 

Ti vagytok az utolsó reményem! :)

Béreltem egy Opel Astra F -et, egy Blaupunkt CAR 300 rádió van benne és mikor bekapcsolom a rádiót SAFE kódot kér.

A kód megvan, a kérdés hogy hogy tudom beírni?

Úgy csináltam, hogy:

 

1. Gyujtást ráadtam

2. AS gombot nyomtam folyamatosan + POWER gombal ugye bekapcsoltam a rádiót.

3. Bekapcsolt, csippant egyet, majd kiírja h SAFE viszont nyomtam tovább (úgy tudom úgy kell) az AS-t, míg nem kéri a kódot, de nem kér semmilyen kódot, valamint kérdés, hogy a SAFE felirat eltünik és ott kéri a kódot vagy konkrétan hol fogom látni?

 

Mennénk Keszthelyre nyaralni, aztán 600km-en keresztül csöndbe lenni, nem egy nagy élmény :)

 

Hálás köszönetem mindenkinek, aki tud valamit a témához hozzászólni! :)

peklit Creative Commons License 2013.08.09 0 0 64462

Heló!

 

Lehet hogy el van tömítődve az aktívszenes benzingőz tároló és a tank szellőztető rendszeren keresztül túldusult üzemanygot kap.

 

Tankolás után próbáld nyitott tanksapkával inditani na és a rendszert átmosni.

 

Üdv.:Tamás

Előzmény: Petya201986 (64452)
409 Creative Commons License 2013.08.08 0 0 64461

A logika szerint nem. Ez esetben nem kapcsolna össze a mágneskapcsoló és koszos maradna a motor /fogaskoszorú/ elfordítása után is...

Előzmény: bgly (64459)
409 Creative Commons License 2013.08.08 0 0 64460

A hidróknak nem szokásuk kollktíven tönkremenni, és legkevésbé a kopás a haláluk.

Előzmény: nemethgab_01 (64458)
bgly Creative Commons License 2013.08.08 0 0 64459

No és az nem lehet, hogy a bendix koszos, és nem csúszik eléggé előre,

Előzmény: Törölt nick (64453)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!