Nagyon köszönöm, tényleg, emlékszem már rá. Akkor az lehet, hogy nem szabályoz megfelelően, illetve visszaengedi a benzint a tankba?! Mert úgy indúl az autóm, hogy önindítozok akár 10 másodpercig is, nem indúl be a motor, de a következő gyújtásadásnál, indítózásnál szinte egyből. Nagyon úgy érzem, hogy valahol itt lesz a problémám. Nagyon érdekes jelenség ahogy produkálja ezt a hibát. Szerinted hol kéne megmérnem az ü.a nyomást? Tank előremenő acélcsővön, vagy az injektor lefogató és osztóvezetékén van egy szelep, és azon? Köszi.
Amikor a tankban lévő előremenő cső szétmálott és kipukkant, kikellett vennem a műanyag házba épített szívattyút, ott a közelében nem láttam nyomásszabályzó szelepet. Ü.a színtmérővel találkoztam meg a szivattyú alján lévő szűrőzsákkal.
A tankzáró acéllemezen sem láttam semmit ami a szabályzó kinézetú lenne.
Szia! Ez szuper amilyen tanácsokat adtál, köszönöm. Ha a főtengely jeladó szakadt vagy zárlatos lenne azt észre venném? Érdemes lene esetleg a twinport szelep vákuumcsővét esetleg elszórítani egy próba menetre? Szeretnék még kérdezni Tőled. Üzemanyag nyomásszabályzó van e ebben az autóban és hol? Ugyan is amikor a küszöb alatti szűrőt cseréltem az szét volt esve belül, szétvágtam és megnéztem. Nem lehet, hogy a nyomásszabályzó vagy injektorok teli mentek kosszal? Válaszod előre is köszönöm.
Az égéskimaradás detektálása nem igényel külön hardvert, az csak szoftver kérdése. (EOBD előírás) A főtengely szöggyorsulásait figyeli a vezérlő a főtengelyhelyzetjeladó jelének felhasználásával és ebből tudja megállapítani az égéskimaradásokat. (ebből is látszik, hogy ez a rendszer nem képes gyújtás hibák megállapítására)
A P0170 minden bizonnyal a többi hiba következménye.
Az elöző AC-n mértünk üzemanyag nyomást és az 0.5bart nyomot, és akadozott a kosztol volt hogy elsem indult. Az új rendes nyomást produkál. Ezt elfeljettem hozzá írni.
Azt meg főleg nem értem, hogy mi az az egység vagy érzékelő ezen a motoron ami megtudja mondani, hogy melyik hengeren van égéskimaradás. Ez nekem magas.
Köszönöm válaszod! Rendben, legyen égéskimaradás. Az lehet üzemanyag szegénységéből adodó is. P1112- t légtömegmérő hibára írja. Tudom kéne egy kompressziót mérni. Az üzemanyagból egyszer tankoltam valami E85 ből kevert trutyit, onnan kezdődött a nem indulása az autónak, utána szétszedtem a tank tetejét, hogy a tankot kitakarítsam, és mit látok az előremenő cső szétmálott, tettem bele egy másik csővet, egy hónap múlva az is. Megette a szivattyú alján lévő műanyag szűrőt is a benzin, ezt is cseréltem, a küszöb alatti fémszűrőt is lecseréltem. Ü.a nyomást még nem ellenőriztem. Nem tudom mekkora nyomásnak kéne lennie. Olyan érzésem van mint ha mindig amikor leállítom a motort, visszafolyik a csőből az üzemanyag és ezért indúl nehezen. Vákuum problémám talán nincs, mert menet közben leállítom a motort akkor a fékrásegítő elég sokat engedi pumpálni még a féket, míg bekeményedik. Gyertyák jók. Várom a segítséged.
Nincs baj azzal a pumpa indulással, sok autónak így működik. Ne ezért indul nehezen.
Mint látható, a diagműszer nem javít autót, mégha a legendák erről is szólnak.
Ott vannak a hibakódok, ezeken kell elindulni. A P1112 kódott beíró hibát javítani, és ha nincs változás, akkor a P0300-asokat kideríteni. De! Még egyszer leírom (lehet érdemes lenne a topic fejlécébe is lassan vastagon, pirossal szedettel :-// ), A P0300/P030x hibakódok nem gyújtáskimaradást jelentenek!! Égéskimaradást jelent, (akkor is, ha a műszaki nyelvet nem értő fordító így fordította) ennek csak egyik oka lehet a gyújtás hiba!!! Megeshet, hogy az ismert szelepszorulásos hiba ez is. További diagnosztikára lesz szükség a hiba pontos felderítésére. Valószínűleg ehhez az op-com már kevés lesz.
Egyre inkább az látszik megint, hogy ez a fajta spórolás marha sokba kerül.
Cserélni azokat az alkatrészeket kell, amik rosszak. A találgatásos módszer igen ritkán jön be elsőre.
Mérjetek üzanyomást, menet közben is. Jobb lett volna a tápszivattyú csere előtt is ezzel kezdeni. Ha nem tartja az előírt nyomást (talán 0.8-1.0bar), akkor ellenőrizni a nyomásszabályozót. Ha ez jó, akkor sajna az új pumpa beteg. Amíg ez nem derül ki, nincs értelme tovább találgatni.
Jelenleg ott tart a dolog, hogy a tank elég koszos volt, a 2 év állás betett neki és a benzin oldotta le a koszt a tankról és dugulást okozott, probáltuk lánccal meg magasnyomású mosoval is kitakaritani, de inkább vettünk rá egy új tankot (26ezer) + benzinszűrő. Vettünk bele egy vadi új utángyártótt AC-t is (8ezer) (gyári BOSCH 50ezer lett volna, annyit sajnáltunk rá) , az üzemanyag rendszert teljessen kitakaritottuk oda vissza kompresszorral.
Vettem rá egy injektort is, a komputer -t szétszedtük átnézztük a csatlakozok megtisztitva! "minden tökéletes".
De viszont az autó új hibákat produkál: elindul megy ha óvatossan nyomom a gázt semmi hiba, ha egy kicsit jobban odalépek neki akkor elkezd ugrándozni és ha gondol egyet akkor le is áll (padlogáznál fullad a motor, alapjáraton jár)
Tanksapka nélkül is úgyan ezt csinálja.
Merre tovább? Esetleg probáljam meg vissza rakni rá a régi injektort? Vagy hol keressem még a hibát?
Bocsánat, még egy kérdés. Op com mal való kiolvasásnál, illetve bizonyos menüknél kér egy 4 jegyű kódot, ezt hol találom? Köszönöm szépen a segítséget.
Segítséget szeretnék kérni. Van egy opel z14xep motorkódú motorom. 2005 ös évjárat. Negyon nehezen indul hidegben, néha melegben is. Az nem tetszik és sajnos nem is tudom, hogy amikor a gyújtást ráadom miért nem indul el az üzemanyag pumpa egy pár másodpercre sem. Lehet, hogy csak akkor kell a szivattyúnak elindulnia amikor motor fordulatot érez? De ez hülyeság. Az én autó m ezt teszi. Önindítózás közben kezdi csak el a pumpa tólni a benzint. Folyamatosan bevési magának a P1112 ill. a P0300, 301, vagy valamelyik gyújtáskimaradás kódját. Keresek egy szakértőt.
A segítségeteket,véleményeteket szeretném kérni két kérdésben...Az alany egy 2006-os ,benzines,1.8-as ,Opel Vectra C. Már a faceliftes új lökhárítós kiadás.... Azt csinálja,hogy indulás után kb. 10 perccel kigyullad az összes lámpa a műszerfalon,majd egy másodperc múlva teljesen elsötétül ,és a mutatók is elfekszenek. Ha kinyitom az ajtót,vagy a vészvillogót bekapcsolom (tehát impulzust adok neki) akkor teljesen magához tér...Utánna működik rendesen. -A másik kérdésem pedig. - Picit csörögni hallom az első futóművet....Amolyan "rugós csörgés" hangot ad...Egyenetlen,rögös útfelületen...Nem nagyon,csak picit de gondolom ez erősödni fog. Az olvastam,ezt típushiba..Régen a trabantom is így csörgött,csak az jobban...Melyik alkatrész a hibás??
A gugliba beírtam, hogy car300 kódolása,.......... és az első találat ezt adja:
A gyári rádió (CAR300) kódjának bevitele.
Vegyük le a gyújtást, ha esetleg bekapcsolva maradt a rádió (facelift-es gyártmányoknál már a kulcsot kell kiszedni a lekapcsoláshoz, nem elég a gyújtás levétele), kapcsoljuk ki. Nyomjuk az "AS" gombot, majd a másik kezünkkel kapcsoljuk be a rádiót a hangerőszabályzóval. Közben az "AS" gombot ne engedjük el, nyomjuk addig amíg csippanó hangot nem hallunk a hangszórókon, ezután jelenik meg négy vonal a kijelzőn. A kód számait az 1-es, 2-es, 3-as és 4-es gombok nyomogatásával vihetjük be a készülékbe. Addig kell nyomogatni, amíg a megfelelő szám meg nem jelenik az adott helyi értéken. Amint beírtuk a helyes kódot, ellenőrizzük át még egyszer. Ha helyesnek véljük a kódot, az "AS" gomb megnyomásával érvényesíthetjük a kódunkat. Addig nyomjuk, amíg nem csippannak a hangszórók. Hibás kód esetén a rádió letilt pár percig. Akárhányszor rossz kódot ütöttünk be, úgy hosszabbodik az idő, míg beírhatjuk a kódot ismét. Összesen 10 lehetőségünk van a kód megadására, ha egyszer sem sikerül, az eszköz teljesen letiltja magát.
Béreltem egy Opel Astra F -et, egy Blaupunkt CAR 300 rádió van benne és mikor bekapcsolom a rádiót SAFE kódot kér.
A kód megvan, a kérdés hogy hogy tudom beírni?
Úgy csináltam, hogy:
1. Gyujtást ráadtam
2. AS gombot nyomtam folyamatosan + POWER gombal ugye bekapcsoltam a rádiót.
3. Bekapcsolt, csippant egyet, majd kiírja h SAFE viszont nyomtam tovább (úgy tudom úgy kell) az AS-t, míg nem kéri a kódot, de nem kér semmilyen kódot, valamint kérdés, hogy a SAFE felirat eltünik és ott kéri a kódot vagy konkrétan hol fogom látni?
Mennénk Keszthelyre nyaralni, aztán 600km-en keresztül csöndbe lenni, nem egy nagy élmény :)
Hálás köszönetem mindenkinek, aki tud valamit a témához hozzászólni! :)