kmrmtms: ez ám elég részletes leírás, s találtam benne egy szimpatikus bivak-sátrat is: Snugpak Stratosphere, csak ne lenne 200 USD... A kialakítása és a user reviewk is adtak néhány ötletet / szempontot.
Alkapánó: hehe, az 50 l-es Louis nyeregtáska nálam is befigyel :) bár nálam "sportmotor" (mai szemmel inkább sporttúra) lévén hátsó doboz helyett tanktáska és közepes hátizsák szokott lenni. Bő két hetes Horvátország-Bosznia túrára ez is elég volt. Eddig főleg Mo., Ausztria, Szlovákia, Horvátország, és tavaly Bosznia, de idén szeretnék Erdélybe és Montenegróba is eljutni.
A Decathlonos önfelfújós az, amelyik még most is kínálatban van?
Én is sokat motoroztam ilyen igényekkel (Alpok, Erdély, Tátra, Kárpátok, Albánia, Montenegró, Szicília...).
Nekem főleg decathlonos cuccaim vannak.
Sátor: Quechua T2 majd T2 Ultralight.
Derékaljból is ilyen márkát használok sok éve, s nekem nagyon bevált az önfelfújódó. Nem foglal nagy helyet, még több napos gyalogtúrára is tudom vinni (háton).
Igaz, én általában egyedül ülök a motoron. Egy 10 napos túrára elég a hátsó doboz (45 l) + egy Louis-os 50 literes zsák.
Még egy kinyithatós, 3lábú széket is viszek mindig.
Keresés alapján hátha itt már akadnak olyanok, akiknek elsőkézbeli tapasztalata van a témában :)
Szeretek motorral erre-arra "kirándulni". Általában egynapos csillagtúrák, de megyek néha sátorral is. Viszont pont a sátrazós részén szeretnék változtatni. Ugyanis sátrat állítani, matracot felfújni, illetve másnap leereszteni, sátrat bontani és elcsomagolni kicsit sok időt vesz el, ha csak átéjszakázok valahol. Ezen tűnődök, hogy lehet-e ezen egyszerűsíteni.
Matrac még mindig az első motoros-sátrazós útról van meg x éve, amikor a polifoamról első éjszaka rá kellett jöjjek, hogy szinte semmit sem ér, másnap reggel első utam tesco vagy auchanba vezetett gumimatracot venni :) Csakhogy vízbe való vékony cucás fajta, lassú felfújni és leereszteni.
Hallottam egy ideje önfelfújós matracokról. Így leírás alapján nagyon praktikus lenne, de kicsit jobban utánanézve vékony, leeresztve is sok helyet foglal, s úgy hallom sérülékeny is. Jobban járnék, ha maradnék egy valamivel nagyobb cucás, felfújhatós matracnál és kis lábpumpánál?
A másik a sátor. Egyrészes, de kissé nehézkes felállítani. Tavaly Horvátországban egy elég nagy vihart (Bora előszelét) kifogtam vele, amiben a varrásoknál átázott. Akkora vihar mondjuk elég ritka, de ettől még gondolkozom a lecserélésén. S ha már, akkor már felmerült a bivouac is. Aludtam már párszor úgy, hogy a sátrat nem állítottam fel, csak matrac és hálózsák, tehát nem lenne idegen a sátornélküliség.
Illetve most valami olyasmiben gondolkodok, ami egy nagyobb bivouac-zsák, amibe a matracon és hálózsákon kívül mellé befér még hátizsák és pár egyéb cucc, valamint a fejnél van egy kis légtér, és eső ellen felülről védett, de nem zárt. Létezik-e egyáltalán ilyen, vagy rendelésre készítettős móka lesz? Ellenérv, vagy mire érdemes figyelni?
Nekünk Koltai R. előadásában van meg. Az eleje kicsit álmos, de később már zseniális, a feleségemmel visítunk a röhögéstől, a gyerekek meg csak néznek, hogy szegény félkegyelműek.
a "mikor érünk már oda"-témában nekünk nagyon jól beváltak a hangoskönyvek. Tavaly a Szlovénia-Dél-Dalmácia közti 800 km szinte elrepült a Winnetou-t hallgatva :)
Ebben az esetben teljesen érthető az álláspontod. Évi egy alkalomért én sem tartanék fenn lakókocsit. Három gyerekkel pedig kell a nagyobb felépítmény, amivel tényleg macerásabb a közlekedés és a lassabb haladással egyen arányban tovább kell hallgatni az egyre sűrűbben ismétlődő "mikor érünk már oda" kérdéseket. :)
szia, nem kell elnézést kérned, igazad is van azzal kapcsolatban, hogy lakókocsival nem vagy évszakhoz kötve. Egyelőre viszont nekünk nyáron van két hetünk, amikor a családdal el tudunk menni valahova.
Ráadásul 5 fekhely kellene.
Azt jobban el tudom képzelni, hogy ha a gyerekek már felnőnek, akkor egy kisebb lakókocsival ketten utazzunk, akár ősszel, tavasszal is.
Elnézést, hogy beleszólok és félreértés ne essék nem a sátorozók ellen beszélek!
Én 14 éve lakókocsizok, így van benne néni tapasztalatom. Az általad leírtak közül szerintem a legnagyobb probléma a tárolás. Szerencsére nekem ez nem gond, egy barátom jóvoltából. Manőverezni könnyebb mint gondolnád, bár a tolatáshoz kell pár év mire az ember belejön. Valóban sokkal nagyobbak a költségek mint egy sátornál, de ezzel arányosan a lehetőségeid is nagyobbak. Egy lakókocsi költségei kb az alábbiak szerint néznek ki éves lebontásban:
-adó 10 000 ft
-biztosítás 4 000 ft
-vizsga 10 000 ft (két évente kb 20 000ft) itt még lehet az érintésvédelmi és gázbiztonsági vizsgálat + 10 000 ft (én ezeket sosem csináltatom meg, nem kérik ott ahol vizsgáztatok)
-jön még ehhez az autó többlet fogyasztása, aminek a mértékét 1000 dolog befolyásolja.
Cserébe viszont nem vagy szezonhoz kötve, tehát nem kell egész nyáron szabadnak lenni ahhoz, hogy kempingezhess, mert azt bármely évszakba megteheted. Mi például a legutóbbi karácsonyt is a cserkeszőlői kempingben töltöttük és idén is megkezdjük a szezont a jövő hét végén.
Nem kell rögtön kacsalábon forgó palotában gondolkodni. :) Nekünk egy 25 éves lakónk van, 2x2 személyes ággyal, hűtővel, gázfűtéssel, mosdófülkével, WC-vel. Nincs meleg víz, de nem is hiányzik, mert a kempingben ott a fürdő a mosogató. Szerintem egy kicsit májerkodás a lakósok között ez a fene nagy luxus felszereltség, mert a kempingben a többség a közös WC-t, zuhanyzót, mosogatót használja akkor is, ha járgányába ezek be vannak építve. :)
Kocsi cseréjénél én már gondoltam a vontathatóságra.
A tárolás viszont probléma, társasházban lakom Bp-en, utcán nem igazán állhatnék a lakóval, bérelni kellene parkolóhelyet valahol, de az már elég húzós költség lenne éves szinten.
Mi az idén szerettünk volna venni egy lakókocsit, azonban megnéztünk egy pár darabot, de ami nincs beázva az 1 mFt-nál kezdődik a használható méretű (5méter). Még 800 e-ért talán vettünk volna, de...
De belegondolva a fogyasztás +2-3 literrel nő egy jó dízel autó esetében is. Műszakiztatni kell, a gázt nyomáspróbázni, tárolni. Amikor elindul az ember vele otthonról bepakolni az ágyneműt, élelmet...
Legfőképp az ár miatt marad el az idén a lakóvásárlás, meg persze a házfelújítás miatt. :-)
Azért, ha valaki tud egy nem túl öreg (max 25 éves), beázásmentes, 5 méter körüli, sarokülős, 4 fekhelyes, nem angol lakót 800 eFt körül az szóljon!!!!!!
Addig persze marad a sátorozgatás 4.2 xl Air-rel.
Ha valaki szeret úti beszámolót olvasgatni ajánlom figyelmébe tavalyi utunkat:
A lakókocsin én is gondolkodtam, de mindig arra jutok, hogy túl macerás. Lassabban lehet haladni, ha út közben eszedbe jut, hogy megnézz egy kisvárost, nehéz manőverezni vele, pláne csak úgy leparkolni. Vagy tolatni.
És persze tárolni is kell valahol, gondozni, karban tartani, vizsgáztatni. Persze ha egész nyáron szabad lennék, és utazgathatnék, akkor megfontolnám.
Kerekítettem a méreteket, az egyik zsák a felső ponyva a másik a rudak, cövekek, sátoralj.
Az Airek jól szellőznek ha van légmozgás, ha nincs akkor megreked a meleg bent (legalábbis tűző napon ezt tapasztaltuk), a pamut sátrak természetes tulajdonsága, hogy jó pár fokkal hűvösebb van bent mint kint - és ahogy belépsz ezt rögtön érezni, ha hideg van, akkor meg melegebb.
Érdekes, hogy a 6.2 annyira meleg volt, mert a 4.2 legnagyobb előnye éppen a szellőzése. Az ideális az lenne, ha ez lenne a tengerparti sátrunk, és lenne egy zárt a hűvösebb helyekre.
A rúdtörés típushiba lehet, tavaly minket is elért a végzet. Szerencsére hosszában vált ketté egy szakasz, így szigszalaggal meg lehetett javítani.
Amúgy ez a sátor nagyon tetszik nekem, amikor még 15e Ft-os Auchan sátorral nyomtuk, egy barátunknak ilyen volt - mi nagyon vágytunk rá. Aztán amire beszerezhettük volna, már ki is nőttük.
Úgy voltunk vele, hogy pár dologba beleuntunk - korábban 2 db Quechua T6.2 XL Air-t is vissza kellett vinnünk:
- egyik Quechuanak elrepedeztek a rúdjai
- a másik meg össze-vissza volt varrva, csak ott nem ahol kellett volna (valami kezdő kínai ügyeskedte össze) - amúgy szeretnem a Decathlont, mert kérdés nélkül visszaadták az árat a reklamációkor
- tűző napon szélmentes időben egy katlan volt a sátor, próbálkoztam mindenféle árnyékolóval a sátor fölé, de csak szívtam vele
- 2x3 fős volt és nem volt nyitható a kettő között, mivel még nagyon kicsik voltak a gyerekek, feleségem ezt fájlalta
- egyértelműnek tűnt, hogy a Quechuaval nem fogunk tudni a hegyekbe menni, mert nem zárt alulról
Tudtuk, hogy sok ideig szeretnénk még sátorozni, így olyat kerestünk, ami pamut, fém rudas, legalább akkora méretben, mint a T6.2 Xl Air (mert amikor 2 napot a sátorban kellett tölteni, akkor ezzel a sátorral ez nem volt probléma) és még 10 évig sátor lesz.
Illetve akciós is volt a sátor 750 GBP volt (őszi vásárlás, előző évi modell) és akkor még 300 körül mozgott csak az árfolyam, akkor volt egyébként 700 fontért is, de csak UK kiszállítással és nem tudtam senkit sem megkérni, hogy vegye át és hozza haza.
Imádjuk nagyon jó, elviselhető a hőmérséklet bent és nagyon ötletes dolgok vannak benne belül is, amúgy egyedül is fel tudom állítani.
A gond a 2 db 30 kg-os csomag és a 2 db hatalmas zsák amit be kell tenni az autóba.
Ha tehetem én nagyon javaslom a pamut/részben pamut sátrat, mert szerintem ég és föld a nejlonokhoz képest (ha nagyon meleg vagy hűvös van).
Nem akciós áron és mostani árfolyamon, én már biztosan nem venném meg, ki kell várni a jó őszi akciókat, vagy használtan venni egyet - szintén ősszel.
Azért ne irigykedj, mert a jó sátor nem adhatja meg a kempingezéshez való jó hangulatot, ahhoz Te és a családod/barátaid kellenek, ez csak megkönnyíti a pihenést extrém idő esetén.