Ne spilázd túl. Kend be a vonalzó alját krétával, huzigáld meg a betonon. Ahol kifehéríti, ott csiszold meg egy szalagcsiszolóval, amit rákötsz egy holnaptól akciós 13 ezer forintos lidlis száraz-nedves takarítógépre, és teregess vízbe mártott lepedőket porfogónak, ha megoldható.
80 cm s vízmérték szinte mindenhol felfekszik rendesen.
Amúgy én tényleg nem akarom elhinni ,hogy lehet teljesen sík felületet készíteni egy öntéssel.
A mai nap beszéltem több szakival az este folyamán ők is azt mondták nekik sem megy a teljes sík aki meg azt mondja ,hogy nála minden síkban van akkor az hazudik.
Annyit mondtak még ,hogy csiszolni szokták a felületet akkor viszonylag egyenes lesz.
Amatőr ötlet következik, de hátha: Ha a vonalzó élére egy 40-es smirglit teszel, azzal nem tudod azt a bizonyos 2-3 mm-t kicsit lecsihorálni ha pluszban jelentkezik?
Én is megszívtam , ezért írtam! Ha 2-3m-en van ennyi nem akkora gáz, mintha 30cm-ben adódik ennyi. Igazából nemigen láttam még olyan aljzatot amiben nem volt 2-3mm 2-3m-en.
Viszont tényleg ne legyen 2-3 mmnél nagyobb a hepehupa, mert különben nyikorogni fog, mint a krvaanyja... én megszivattam magam a hálószobánknál, és évek óta nyekereg a laminált. Idén felszedem, és csinálok rendes aljzatkiegyenlitést.
Tegyetek vastagabb alátétet, ha nem lesz padlófűtés és ha a hullámosság jó hosszan van, az a 3mm 2m hosszon jelentkezik, oda be fog idővel ülni a laminált. Amúgy sem ad olyan kemény stabil érzést mint a leragasztott, de van aki pont emiatt szereti az úsztatott lerakást.
Az a baj, hogy ha az egyenetlenség/hullám rövid távon jelentkezik, akkor amíg eligazodik nyikoroghat járáskor és ha nincs szerencséd mindig megnyekken. De a vastagabb alátét ezen is sokat segít.
Ha tényleg csak 3mm akkor én nem önteném újra!
Amúgy a tüskés henger csak kilevegőzteti az egyenetlen leöntésen nem segít!
Ez egy tetőtérbeépités, plusz a földszint kibelezése, szóval a különbözeti költség marginálisabb %-ban.
De egyetértünk... mondtam a megrendelőnek, hogy jól gondolják át, mert akárhányszor hazaér és felnéz a házra, eszébe fog jutni a másik verzió, hogy mennyivel jobban nézett volna ki.
És nem mellesleg sokkal piacképesebb is lenne a féltetős megoldás, mivel modern(ebb) és egyedi(bb).
Ha visszaolvasol a hozzászólásaim között, MINDIG kihangsúlyozom, ha a javasolt megoldás engedély-módositással járna.
De mint leirtam az áthidalóknál is, és most a koszorú magasitásnál is, ezek nem azok, de létezik rá olcsóbb-jobb-egyszerűbb megoldás. Értem én, hogy ezek miatt az épitészeddel-statikusoddal kell konfrontálódni, ezért is irtam, hogy mindenki a saját pénztárcája ellensége.
Tudod hány ember jött/jön hozzám engedélyezett tervvel, hogy csináljak belőle kiviteli tervet, mert nem jutnak dülőre az engtervet készitővel?
Nem szar szakemberek ők feltétlenül, csak van 8-10 féle megoldási sémájuk, és azokat erőltetik, hogy ne kelljen újat rajzolni, illetve számolni, hogy a megrendelő mondjuk ablakonként megspórolhasson 20-30e Ft-ot.
Nézd meg ezt:
és ezt:
Ugyanaz az épület tetőtérbeépitése, a tetőtérben nagyon apró eltéréssel, ami a megrendelő szempontjából nem releváns.
A féltetős megoldás volt az első verzió, mindenkinek nagyon tetszett. De azért csináltam egy hagyományosat is, és a kettő között vázlatszinten kiszámoltam a beruházási költség különbséget, ami 800e-1 millió Ft.
És sajnos az anyagiak döntöttek, a hagyományos lesz megcsinálva... tuti nem rakom be a referenciák közé, mig a másik verzió kurvára tetszik nekem.
az önterülő nem terül ám tökéletesen! Fogazott vassal teljesen egyenletesen el kell teríteni. Nem tudom, milyen burkolat lesz rajta de 3mm-t a legtöbb gond nélkül tolerál.
Ha újra akarod önteni, spaklival kapargászd meg a tetejét, ha megfelelően kemény, akkor alapozd le újra alaposan és öntsd rá az új réteget, de az is hullámos lesz ha a terítésnél nem figyelsz. Nem könnyű ám még önterülővel sem!
A Mapei anyagai nagyon jók, pláne kis rétegvastagságban, én ilyet használtam és működnek, de tükörsima egyik sem lett, pár mm mindegyikben maradt.
Értem, hogy jót akarsz. De amikor berak valaki ide egy jóváhagyott leengedélyeztetett rajzot és kérdez róla, hogy melyik munkafázist hogyan kell megcsinálni, akkor szerintem már kár fikázni a tervet. Persze, ha megemlíted, hogy máshogy jobb lett volna az nem baj, sőt.
De az én esetemben egyszerűen harapófogóval kellett belőled kihúzni a zsaluzási megoldást, holott két mondat volt az egész.
Amúgy meg ne pazaroljuk mások idejét a meddő vitával, szóljon a fórum arról amiről eddig, a valós "szakmai" dolgokról.
Egy gyors kérdésem lenne csak , mert szerintem túl kattogtam a témát és már abban sem vagyok biztos amit napi szinten csinálok :D
Tehát adott egy helység amiből egy fürdőt kellene gipszkartonnal leválasztani . 2x2rtg 12,5mm gk. közt lenne egy 50mm.es profil merevbordával , stb .
Na már most abban nem vagyok biztos ,hogy a fürdő felőli oldalán mind2réteg gk.-nak impregnáltnak kell lennie ? És ilyenkor tegyek a profilba 50mm-es kőzetgyapot szigetelést ? Esetleg párazáró fólia ? Tudom ,hogy túllihegem , de ezen a melón egy 9,5 pont nem elég mert referencia az egész .
Szerintetek ?
Köszi előre is
Üdv.:
D.W.
Jaa és a témához :
Kömkel ami melót itt elvégzett az évek alatt , ami segítséget ingyen adott szerintem több 10milliós tisztelet díjat érne. Ezt aki régóta olvassa , "ismeri" az tudja , aki nem az meg legyen kedves a JÓ HANGOS MEGKÖSZÖNÉSEKEN túl marhaságokat nem irkálni :)
Üdv ismét és az esetleges tippekért meg örök hálám !
A tervezők között is van különbség. Aki itt kérdez annak valami baja van, az elégedetlen. Vagy igaza van, vagy nem. Jónéhány tervnél, rajznál látni, hogy stichje van. A tervnek. Ha az ember megkritizálja az a baj, ha nem az a baj. Nem olyan régen megkritizáltak itt engem is, hogy nem tudom mit kell csinálni, más pénzén kísérletezem. Nem volt szép dolog, nincs rá szükségem, már annyi pénzét elköltöttem a megbízóimnak, hogy talán annyit az itt előfordulók összesen nem láttak.
Köszi az ötletet, wc-nél alkalmazni is fogok valami ilyesmit a lefolyócső letakarására.
Azt látom én is, hogy időről időre javítani kell ezeket az utólagos dolgokat, nemrég épp ilyen hiánya miatt áztatott minket is egy szomszéd (kulturáltan fürödni képtelen) tyúk. Közben ráakadtam a rafak féle megoldásra, és úgy néz ki eddig az áll a legközelebb ahhoz amit keresek.
A "mester" úgy oldotta meg egyébként, hogy 5 centi széles lapokat farigcsált csempéből és azt tette oda saccra 45 fokban körbe a kád szélére. Ezért aztán oda semmit se lehet letenni ami egy panelfürdőnél több mint bosszantó. És csúnya is, nekem legalábbis abszolút nem tetszik, gányolásízű. A kád szélére se lehetett ráálni pl. teregetéshez, vagy azt a műanyag rácsos kádra pakolható-levehető hogyishívjákot se lehetett biztonságosan rajtahagyni a leesés veszélye nélkül.
Mi árulunk ilyen Profilplastos szegőket. Az utólag beépíthető sajnos nem a legtartósabb megoldás. Ha van elég helyed, és kimaradt csempéd, akkor a kád peremére ültethetsz 5 cm-es Ytongot, és leburkolhatod csempével. Az így létrejött kis "padka" áthidalja a fal és a kád közti hézagot, illetve tusfürdőt, bármit tárolhatsz a tetején. Én legalábbis így oldottam meg a panellakásban. Ha ez nem kivitelezhető, akkor marad az utólag beépíthető vízvető, amit pár évente sajnos cserélni kell.
Az a nem szakember user én voltam. :-) Csak helyreigaztás képpen: olyannyira telebeszéltem a fejét, hogy - ha visszaolvasol - konkrétan leírtam, hogy alapvetően nincs szüksége a nyílászáróinak beépítéséhez flexibilis PUR habot vásárolnia. A másik dolog, hogy valóban nem vagyok szakember, mégis sikerült azzal az említett PUR habbal résmentesen tömítenem a padlásfeljáró keretét, illetve a bejárati ajtóm és a kétszárnyú erkélyajtóm padlóvonalának csatlakozási hézagait (amit szakemberek fújtak ki, mégis 2 év után egy rés tátongott azon a helyen!) anélkül, hogy az elvált volna a felülettől. Tisztelettel kérdezem, nem lebecsülve senkinek sem a munkáját: még csak véletlenül sem fordulhatott elő az, hogy esetleg a beépítők hibáztak? :-)