Keresés

Részletes keresés

BCmot Creative Commons License 2008.12.05 0 0 2056
Köszi! Pont a vönöcki baleset miatt érdekelt csak nem gondoltam, hogy készült róla kép!
Előzmény: Paragulis (2055)
Paragulis Creative Commons License 2008.12.04 0 0 2055
A Loco Club topiko a balesetek között van egy kép ami Vönöckön történt balesetet ábrázolja és ott az egyik szenvedő alany a 112.sz kompon mozdony.
Előzmény: BCmot (2054)
BCmot Creative Commons License 2008.12.04 0 0 2054
Nincs valakinek képe a GySEV 112 számú mozdonyáról a negyvenes évekből?
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.12.04 0 0 2053
Megfordult a fejemben nekem is.... :-) Csak nem mertem leírni.
Előzmény: Golaz (2052)
Golaz Creative Commons License 2008.12.04 0 0 2052
Budapest Déli pályaudvar.
Előzmény: gumidani (2044)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 2051
És a hegytetőn az egy templomtorony?
Előzmény: gumidani (2050)
gumidani Creative Commons License 2008.12.03 0 0 2050
Mintha hegyoldalban lennének azok a nagy házak. 
Előzmény: Zolcsi67 (2049)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 2049
És a nagyításon látszik, hogy amit elsőre vágánynak néztem, az árnyék. RR kizárva.
Előzmény: Zolcsi67 (2048)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 2048
És Rákosrendezőt is. Ilyen (ehhez hasonló) vasúti épületek a Szőnyi út felé nézve vannak ott.
Előzmény: gumidani (2046)
gumidani Creative Commons License 2008.12.03 0 0 2047
Pláne ilyen nagyok.
Előzmény: gumidani (2046)
gumidani Creative Commons License 2008.12.03 0 0 2046
Ez zárná ki Esztergomot. Ott akkor még nem álltak a modern házak az állomással szemben.
Előzmény: Zolcsi67 (2045)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 2045
Az épület mögött van még egy vágány? És mintha magas(abb) házak is lennének?
Előzmény: gumidani (2044)
gumidani Creative Commons License 2008.12.03 0 0 2044
Előzmény: gumidani (2043)
gumidani Creative Commons License 2008.12.03 0 0 2043
Hol készülhetett ez a kép. 1956 előtti. Rákosrendező, Esztergom, esetleg Tatabánya környéke esélyes. A 328-ast felismertem magamtól.
BCmot Creative Commons License 2008.12.03 0 0 2042
A motorkocsikon is végeztek átalakítást. Ha megnézed A MAGYARORSZÁG MOZDONYAI című könyvben ott látható,hogy a 701-es elején a középső ablak még kicsi volt a 702-es oldalán a két lépcsőközött is volt burkolat.
Előzmény: gumidani (2039)
M62-238 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 2041
mail ment.
Előzmény: Törölt nick (2019)
gumidani Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2040
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/2/5/5/IMG_0005177255.jpg

 

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/2/7/3/IMG_0005177273.jpg

 

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/2/7/6/IMG_0005177276.jpg

Előzmény: gumidani (2039)
gumidani Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2039

Akkor viszont a végeit időközben átalakították?

 

Szerintem csak kaptak egy csinos homlokátjáró - gumihurkát. 

 

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg02069/html/kep18.htm

 

 

 

A kérdéses képről nem tudod megmondani mikor készülhetett?

 

1961-ben vagy előtte. Ugyanis egy 1961-ben megjelent újságcikkből származik.

 

 

Van egy másik cikk is a témáról. Ez 1962. októberi. Gyalázatos minőségű a másolat.

 

Előzmény: BCmot (2038)
BCmot Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2038
Akkor viszont a végeit időközben átalakították? A kérdésesképről nem tudod megmondani mikor készülhetett?
Előzmény: gumidani (2036)
gumidani Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2037
Előzmény: gumidani (2036)
gumidani Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2036
A feladat a mellékkocsi ábrázolása volt.
Előzmény: BCmot (2035)
BCmot Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2035

Kettő darab készült belőle az egyik Bamot701 1959-ben a másik Bamot702 1961-ben. Ránézésre szinte egyforma a két motorkocsi. Ezen a képen pedig ha jól megnézed már az ajtók elhejezése sem stimmel!

 

Nincs valakinek még fotója a megszüntetett Fhév vonalról némi Rába-Balatonnal fűszerezve?

Előzmény: gumidani (2034)
gumidani Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2034
De.
Előzmény: BCmot (2033)
BCmot Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2033
Ez már nem is Rába-Balaton!
Előzmény: gumidani (2032)
gumidani Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2032
Ha netán egyedül is jó.
Előzmény: gumidani (2031)
gumidani Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2031
Előzmény: akvapark (2023)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2030
Köszi!

Előzmény: Bárdos Imre (2027)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2029
Köszönöm a tanácsot, megfogadom. Dühromot én is kaptam, de aztán csak megírtam még egyszer a light verziót , mert a kérdező nem tehet arról, hogy az Index is "dührohamot kapott."
Előzmény: Tastam (2028)
Tastam Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2028
Már én is jártam hasonló módon, csak végkifejlet gyanánt én nem írtam újra, hanem dührohamot kaptam... Azóta a módszerem az, hogy a tartalmasabb hozzászólásokat nem közvetlenül az indexre írom, hanem a jegyzettömbbe, elmentem és csak átmásolom. Javaslom Neked is
Előzmény: Bárdos Imre (2027)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2027
Miután az alant következőknél részletesebben leírtam a baleset körülményeit, az Index a "mehet" gombra kattintáskor törölte az egész hozzászólást. Így most csak röviden:

A korábban jelzett időpontban az állomás II. vágányán áthaladó 1207 sz. gyorsvonat a kijárati váltókon bele ütközött az 1275 sz. tehervonat a III. vágányon engedély nélküli tolatást végző és elé húzó mozdonyába, pontosabban annak D 61 616 psz. kalauzkocsijába. A kocsi "pozdorjává tört" és balra kivágódott, a 323-as szerkocsija pedig a gépről leszakadva kisiklott, de a pályatesten állva maradt. A gyorsvonat mozdonya összes tengelyével siklott, a tehervonat gépe pedig függőleges tengelye körül 180 fokot fordulva, eredeti menetirányával szemben a pálya jobb oldalán az anyagárokba dőlt.

Az 1275-ös fűtője, Szakács Emil életét vesztette, mozdonyvezetője az 1207-es mozdonyvezetőjével, fűtőjével és főkalauzával, valamint 8 utassal együtt jelentéktelen sérüléseket szenvedett. A pálya 19-én, 6 óra 30 percig elzáródott.

A balesetért az 1275-ős mozdonyvezetőjét hibáztatták, aki engedély és gépkísérő nélkül - egy félreértésből adódóan - megindult gépével és egy váltó felvágása után az áthaladó gyorsvonat vágányútjába került. (A félreértés az volt, hogy a forgalmi szolgálattevő "a vonatok után mehetnek" rendelkezéséből csak a "mehetnek" szót hallotta.) Mozdonyával így felhatalmazás nélkül elindult, hogy átálljon az I. vágányon lévő "csatornára" kezelés céljából. Büntetésének mértékéről nincs tudomásom, erre vonatkozó információt nem tartalmaznak az iratok.



Forrás: MÁV Központi Irattár, AB.10246 sz. doboz, 10540/1942 sz. ügyirat.
Előzmény: Lee kapitány (2025)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!