Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
A motorkocsikon is végeztek átalakítást. Ha megnézed A MAGYARORSZÁG MOZDONYAI című könyvben ott látható,hogy a 701-es elején a középső ablak még kicsi volt a 702-es oldalán a két lépcsőközött is volt burkolat.
Kettő darab készült belőle az egyik Bamot701 1959-ben a másik Bamot702 1961-ben. Ránézésre szinte egyforma a két motorkocsi. Ezen a képen pedig ha jól megnézed már az ajtók elhejezése sem stimmel!
Nincs valakinek még fotója a megszüntetett Fhév vonalról némi Rába-Balatonnal fűszerezve?
Köszönöm a tanácsot, megfogadom. Dühromot én is kaptam, de aztán csak megírtam még egyszer a light verziót , mert a kérdező nem tehet arról, hogy az Index is "dührohamot kapott."
Már én is jártam hasonló módon, csak végkifejlet gyanánt én nem írtam újra, hanem dührohamot kaptam... Azóta a módszerem az, hogy a tartalmasabb hozzászólásokat nem közvetlenül az indexre írom, hanem a jegyzettömbbe, elmentem és csak átmásolom. Javaslom Neked is
Miután az alant következőknél részletesebben leírtam a baleset körülményeit, az Index a "mehet" gombra kattintáskor törölte az egész hozzászólást. Így most csak röviden:
A korábban jelzett időpontban az állomás II. vágányán áthaladó 1207 sz. gyorsvonat a kijárati váltókon bele ütközött az 1275 sz. tehervonat a III. vágányon engedély nélküli tolatást végző és elé húzó mozdonyába, pontosabban annak D 61 616 psz. kalauzkocsijába. A kocsi "pozdorjává tört" és balra kivágódott, a 323-as szerkocsija pedig a gépről leszakadva kisiklott, de a pályatesten állva maradt. A gyorsvonat mozdonya összes tengelyével siklott, a tehervonat gépe pedig függőleges tengelye körül 180 fokot fordulva, eredeti menetirányával szemben a pálya jobb oldalán az anyagárokba dőlt.
Az 1275-ös fűtője, Szakács Emil életét vesztette, mozdonyvezetője az 1207-es mozdonyvezetőjével, fűtőjével és főkalauzával, valamint 8 utassal együtt jelentéktelen sérüléseket szenvedett. A pálya 19-én, 6 óra 30 percig elzáródott.
A balesetért az 1275-ős mozdonyvezetőjét hibáztatták, aki engedély és gépkísérő nélkül - egy félreértésből adódóan - megindult gépével és egy váltó felvágása után az áthaladó gyorsvonat vágányútjába került. (A félreértés az volt, hogy a forgalmi szolgálattevő "a vonatok után mehetnek" rendelkezéséből csak a "mehetnek" szót hallotta.) Mozdonyával így felhatalmazás nélkül elindult, hogy átálljon az I. vágányon lévő "csatornára" kezelés céljából. Büntetésének mértékéről nincs tudomásom, erre vonatkozó információt nem tartalmaznak az iratok.
Forrás: MÁV Központi Irattár, AB.10246 sz. doboz, 10540/1942 sz. ügyirat.