Mindenkinek! Hpg kollega részére gyűjtést kezdeményezek, mert mint kiderült, a 33 éves W116-osba - más híjján - egy BMW - ismétlem, nem elírás Bayerische Motoren Werke - márkájú autórádiót szerelet bé! Gyüjtés végcélja egy Becker rádió beszerzése!!! Várom a nagyérdeműt, hogy támogatja-e a projhektet.
candle
Megnéztem, ja. Azt látom, hogy a linkek végre felkerültek :-)
Viszont az azonosítómhoz még nem fértem hozzá, mert mint korábban írtam, szaraxik az otthoni mélem. Elküldenéd a cuccost a céges mélcímre? (mindjárt nyomok neked egy levelet, pls reply :-)
"ami 1955-ben az összes versenyen méltón, és tiszteletparancsolóan elsőként ért a célba: Mille Miglia, Targa Florio, Tourist Trophy, Eifelrennen és a Svéd Grand Prix. "
valamint az ebből épített w198-assal f1 vb-okok lettek mind egyéniben,mind csapatban
hogy 1954 második félélvétmár ne is említsük:-)
"mivel a csillagos márka 1955-ben visszavonult az autóversenyzésből."
a le mans-i, asszem 88 halálos áldozatot követelő 24 órás verseny miatt:-(
CANDLE: bocs az elhúzódó válaszokért, én is csak egy nyamvadt modemes vagyok, ráadásul apámat próbálom felkészíteni ECDL vizsgára…
A behozatali dolgokat onnan tudom, hogy miután nagyon okos vagyok, egyszerűen mindent tudok… ;-)
Illetve amit mégsem, arról felcsipegetem az info morzsákat (figyelek nagyon, mert hoztunk be jó néhány autót eddig is, arról nem is beszélve, hogy jövőre össze kellene hozni valahogy azt a 600SEC-et…) Volt az elmúlt időszakban több cikk is a sajtóban, illetve felhívtam az EU info vonalat (bár ők talán még annyit sem tudtak, mint én…). A környezetvédelmi szigorítás az egyetlen, amit csak tippelek (beleillik az általános kormányzati hozzáállás alapján kialakult képbe), a többi biztosnak tekinthető. Ne legyen igazam!
Az előző autómon (W123 230E) én is cseréltem pikk-pakk ékszíjat, de azért az más téma volt. Volt vagy 3 kerék összesen háromszög alakban – ha jól emlékszem. Feltettem, megfeszítettem és kész. Mentem Pestre az M7-esen, Esso kút után 100m-re durr leszakadt. Visszatolattam a leállósávban, kaptam ékszíjat a kútnál (!), a nálam lévő gagyi szerszámkészlettel 10 perc alatt feltettem és mentem tovább. A 26-oson soha nem találtam volna ki én sem a sorrendet, de azért a márkaszerviznek illett volna.
Halasi és fiai a Lőrinci úton vannak, nem tom hányadik ker.
Találkozóra jó lenne menni, gyakran járok Pesten áruért, este 5-6 óra után már szabad vagyok. Családdal nehezebb, két pici gyerek…
Bocsi, hogy egy kicsit szétcsúszott, de elküldöm Jhonnie-nak is, s majd felteszi a page-ra a többi érdekességgel együtt... Azért megjegyezném, hogy 55, s már GDI-s motor... és ezt tudták akkor, most azóta eltelt 50 év, még kívülállók is látják, hogy hatalmasat fejlődött az autóipar, s kíváncsi leszek, hogy valójában mit is fog tudni az új SLR...
candle: említetted, hogy azért "úzzák most meg" a F1-et, mert jön ki új típus. Szerintem az SLR-t is ezért dobják összel piacra :)
Mítosz SLR: Mercedes-Benz újáéleszti a sportautó legendát
Juan Manuel Fangio, Stirling Moss, Karl Kling – férfiak, akik autósport történelmet írtak. Az ötvenes évek közepén a világ egyik legsikeresebb versenyautójának a volánja mögött ültek: ez volt a Mercedes-Benz 300SLR
Nyolc henger, 2982 köbcentiméteres lökettérfogat,
egészen 310 LE és 300 km/h-t meghaladó végsebesség; így szól néhány jellemzője annak az ezüstnyílnak, ami 1955-ben az összes versenyen méltón, és tiszteletparancsolóan elsőként ért a célba: Mille Miglia, Targa Florio, Tourist Trophy, Eifelrennen és a Svéd Grand Prix.
Ezen versenyeutó alapjaira épített Rudolf Uhlenhaut (1906-1989), az akkori személyautó kísérleti osztály és versenyautó fejlesztés főnöke. Így született a 300SLR Coupé – szakértők között jobban ismert az “Uhlenhaut-Coupé” néven. 1955-ben hatal
mas figyelmet keltett az utakon.
A karosszéria lendületes a hosszú, nyújtott hűtőjével; markánsak a nagyvolumenű oldalsó kipufogóvégek, a szellőző nyílások és a küllős kerekei; elegáns a vezetőkabin a lekrekített panoráma szélvédőüvegével: A “gyors utazóau
tó”, ahogyan Rudolf Uhlenhaut a saját fejlesztését nevezte, teljes mértékkel megszolgálta a nevét: 1117 kilogrammot gyorsított a 310 LE, az “Uhlenhaut-Coupé” a tesztvezetések során rendszeresen 290 km/h-s maximális sebességeket értel (gyári adat: 284 km/h). Ezzel idejének leggyorsabb kétüléses gépjárműve volt, amit közúti forgalomba lehett használni – és “a legizgalmasabb autó, amit Mercedes-Benz valaha is épített”, ahogyan Karl Ludvigsen a motorsport szakértőja mondta.
A gyors SLR-Coupé sohasem élte meg a sorozatgyártást. Az i
dő még nem volt megfelelő a stuttgarti gépjárműépítő szerit az ötvenes évek közepén egy ilyen komoly Gran Turismo számára, így feledésbe merült, mivel a csillagos márka 1955-ben visszavonult az autóversenyzésből.
A csodagép erőből és eleganziából, amit csak két prototípus képvisel, viszont legendává vált.