Ha annak idején a Laser és a Miwok ott ringott volna a vízen egymás mellett és mondjuk ugyanannyi lett volna az ára (csakhogy ez se befolyásolja a döntésemet!), akkor nem biztos, hogy a Laser mellett döntöttem volna, és nagyon nem eshettem volna pofára, mert a Miwok egy baromi jó kajak. Mondhatnám: annyira kezes és stabil, hogy szinte már unalmas. :o) Szóval: lehet gyönyörködni a tájban, fotózni, öltözködni, talán még ... hmmm... randizni is... De valahányszor belehuppanok a Laser ülésébe, hálát adok a sorsnak, hogy így döntöttem! (Pfúj, lassan már úgy beszélek, mint az Ysak-hívők... ;o) )
Bizony! 180-ért egy jó kis túrahajót vehettem volna (ROBSON Aloha, ROTO Buran, esetleg 200-ért egy DAG Tiwok), de mindig ott lett volna a "de" meg a "ha"... :o/ Így aztán körülnéztem (az akkor aktuális) piacon, és be kellett látnom, hogy 200 alatt minőségi, teljesítményi és felszereltségi kompromisszumokat kell kötnöm. Így aztán felraktam a limitet 250-re és hosszas tépelődés után a Laser mellett döntöttem, ami egy kíváló túrahajó. Ha majd esetleg a sebesség és a "hightech" magával ragad, és beleszeretek egy GFK vagy szénszálas torpedóba, ezt az 5 m feletti szép PE kajakot biztosan jó áron el tudom adni. De most még nem így látom a jövőt.
Ha az esztétikumra gondolsz, akkor szerintem a 505-nek nagyon szép orra van. Jobban tetszik mint a többi PE (a lamináltak között azért tudnék jobbat mondani) egyetlen gond vele, hogy a víz alatti (tompább) sarka szerintem sérülékeny, és nem nyerő vele partra felfutóssat játszani (talán nem is lehet, mert elakad).
Talán nem is az a gond velük, hogy nem elég felhúzott az orr, hanem, hogy nincs elég térfogata. Ettől ugyan jól nyesi a vizet, de mondjuk a kodiak hasonlóan egyenes, de dundi orra jobban felfut a hullámokra, mint a 505. A beülő mögött azért tűnik szerintem laposnak, mert előte nagyon magas. Ők így oldották meg, hogy legyen hely a lábaknak és mégse legyen magas a beülő ott, ahol ülök benne. Nekem az ysakban elég kényelmetlenül van a lábam, a 505-ben viszont elfér itt egy 25 kiós kutya evezés közben... (nem, nem a kutya evez sajnos)
Lehet az a probléma a P65-ös hajókkal a Seacruiserrel, hogy nincs nagyon felhúzva az orra, mint általában a tengeri járgányoknak. És a beülő mögött pedig nagyon lapos a járgány, de nem csúnya, csak kicsit más, mint a megszokott.
Én az év nagyrészében síkvízen használom. Ha majd kap egy kis sós vizet, és egy kis hullámverést, akkor kiderül mennyire használható a tengeren. Gondolom a tervezők tengerre szánták.
Ha annyira nem éreztél külömbséget a 3 kipróbált kajak között, amennyre azt az írásod érezteti, akkor lehet, hogy felesleges várnod, egy drágább hajóra. A Lasser eléggé Ysak koppintás, és nem hallani rosszat felőle. Ha elveted a Point65-öket, akkor a Laser jó választás lehet. (másik kérdés, hogy ha van még, a mostani áron a seacruiser mellé még egy jobbacska evező is belefér a laser árába)
...úgy értettem, hogy az általad készített lapra rakd fel a gyűrűt. A lap alsó oldalán meg egy m.a. tégely (pl. ételhordó) vízhatlan tároló lehetne. Feltéve, ha van elég hely: mivel ez - ha jól értelmeztem - a beülő-nyílás első felében lenne (nem a dekken), nagy hely nem marad. Egy komolyabb optikának kell a hely, a kis digi masinák meg alig nagyobbak, mint egy mobiltelefon, azoknak fölösleges külön tárolót fabrikálni.
Sajnos most már mindegy mert nincs az országban eladó Ysak. Talán találunk valami megoldást Andrew-val. Holnap kiderül,és ha OK akkor már délután irány a Balaton:))))))
Lehet kapni gyári gumifedelet (amilyen a tengeri kajakokon van) és hozzá való keretet. Csak ki kell vágni a nyílást, tömítőpasztával felcsavarozni vagy szegecselni a gyűrűt-keretet.
Más: a vasárnapom - úgy tűnik - szabad lesz. Jön valaki evezni? Duna? RSD ? (Taksonynál büfézés, holtág bejárása, igény szerint "Nyunyózás"... )
Rebesgettem régen egy térkép félét, amin kajakos útpontokat gyüjthetnénk össze. Hosszas sikertelen keresgélés után ugy dőntöttem, hogy a google maps lenne a legegyszerűbb alap (a keresgélés előt is ezen filóztam, de szerettem volna valami elegánsabbat, saját térképfile-okkal). Kezdetnek feltettem a nyári (fórumos)adriatúra érdekes pontjait, néhány képpel megspékelve.
Mert az tul egyszerü,Az nem kihivás megvenni a boltit. Egyébbként szerintem gyorsabb kivenni egy kupak alól a fényképezőt mint a gumikötél alól kibogozni a csomagot és abból kivenni a gépet. Meg ilyenem van már ,tépőzáras Tribord ,valahogy nem nyerte meg a tetszésemet.A briftasnit tartom benne és a háttámla mögé kötöm.Arra viszont jó.
> ha nem adrenalin-hajhász extrémsport-rajongó vagy K1-es ex-versenyző... :o)
Csak olyan hajó jöhet szóba, amit felborítani sem egyszerű. De, lehet a 153 cm magas Anyócának, kicsit nagy lesz a Narpa. Érdekes, egyedül nem nagyon szeret hajóba ülni. De, ez valami effektus lehet, mert más nőknél is tapasztaltam már ilyesmit. Az extrém dolgokat sem szereti, a hullámzástól szédül, nem mondhatnám, hogy adrenalin-hajhász. Ha megijed, bedobog a drága szívem szivecskéje. Mit nevezünk extrém sportnak??? A Mosoni-Duna nem túl extrémsportos víz, de néha még emlegeti, amikor egyszer régen éccaka arra ébredtünk, hogy a vízpartból meder lett, kiáradt a Duna és a cuccaink a sátorban bokáig érő vízben úszkáltak.....
Jut eszembe egyszer repült sárkánnyal, csak a szemét becsukta, nehogy a kontaktlencse is repüljön. Igaz a gyomra így is felcsúszott a torkáig a fordulóban. Csak vicceltem, szépen hunyorgott egy karnyújtásnyira a légcsavartól. Jó, hogy a bukóját bekötötte rendesen.....
Szóval, vizet azért látott már...Ahogy az asszonykák általában, beleül a kettes kajakba, vagy a kenuba, csak a fatörzsekkel, meg egyebekkel bajlódjon a kormányos....No de az is valami, hogy jött velem túrázgatni. Kerka, Mura , Dráva, Rába, Szigetköz jórésze, Técsőtől-Szegedig a Tisza, a Körösök, Maros, ezeken a vizeken evickéltünk, egyik sem nevezhető extrém-sportos víznek, a kisebb zúgókkal nem lehet megijeszteni.
Sajnos az én Zoaromon sincs egy olyan rekesz amibe a fényképező masinám beleférne .Nade kigondoltam valamit .Laminálok én egy olyat,hogy a beülőkeret elejébe egy lemezt ami ráhajlik a spriccdeckre. az ott lévő két csavar ami a térdtámaszt tartja ezt rögziti. A lemezre laminálnék egy akkora vödörkét amibe a teló ,meg a fotoapparat befér. Felülről meg egy vitorlásról való csavaros kupak lenne. A vödör meg belógna a két térdem közé ott nincs utban. Ugy érzem nem rossz ötlet és rövidesen megcsinálom.
A raktér szerintem több is, mint elég. Talán csak a Kodiak nevű "tanker" múlja felül. :o) De sajnos nincs kis tároló sem elől a dekken, sem a beülő mögött. (nálam ez is hangsúlyos szempont volt)
Az alábbi linken láthatod a Necky kínálatát: érdemes megnézni, a felsőbb kategóriákat milyen elrendezéssel tervezték.
http://www.kajak.dk/index.php?cPath=14_1_87
(érdemes megnézni az első tárolórekeszek formáját és méretét is)
Az asszonyka biztosan hálás lesz a stabilitásért, feltéve ha nem adrenalin-hajhász extrémsport-rajongó vagy K1-es ex-versenyző... :o)
A glicerint a bringagumi berepedezése ellen ajánlották, hogy ne veszítse el a rugalmasságát. A szilikonolaj is jó erre a célra. Egyéb ásványi olajtól meg tönkremegy a gumi állítólag.
A csomagtér fedelek még újak 1 csepp víz nem ment még be a raktérbe, de jobb azért ápolgatni a gumit, minél tovább bírja a kiképzést.
>A POINT65 505-öse most valahol 140 körül van - kormánnyal!
Tényleg szemtelenül olcsó.
Igaz az is 5 méter feletti 505cm.
Akkor módosítom a listát az 5 méter feletti, olcsó kormányos hajók:
P65 505, N. Narpa, P65 Seacruiser..... gazdaságos megoldás.
A POINT65 505-öse most valahol 140 körül van - kormánnyal! Verhetetlen ár! Ennyiért csak "kapszulákat" kapsz (4 m alatti 70-80 cm-es napi kirándulásra alkalmas PE hajókat), vagy egy jobbfajta felfújhatót... A Narpa atombiztos, szerintem nemcsak horgászni lehet benne, hanem a halat megpucolhatod, megsütheted a kajakban, talán még vendégeket is fogadhatsz... Nagyon határozott, nagy felületű kormánya van. És - szerintem - szebb is, mint az 505, de ez ízlés dolga.
A gumifedelekhez én szilikon spray-t használok, de természetesen jó a szilikon zsír is. Ez utóbbinál talán úgy tudod legjobban a perembe juttatni a kenőanyagot, ha nem a fedél "csatornájába" tukmákolod a kisujjaddal, hanem a rakfedél peremét maszatolod be, majd ráhúzod a fedelet. A fölösleget persze le kell törölni mindkettőről. A szilikon köztudottan nemcsak keni, de ápolja is a gumi részeket.
Ha Mountex, akkor 5 méter feletti méretben, árban a Necky Narpa most verhetetlen 172400Ft, a listaára 229990Ft. Kérdés van-e még raktáron? Kormánnyal együtt árulják mint a Point 65 hajókat. Jó kis hajó a Narpa is. Meséltek legendákat, hogy lomha, aztán egyszer a Maroson találkoztam 2 sráccal, akik Narpát hajtottak, készültek a B50-re. Mögöttem feltüntek, elhúztak mellettem, utána a következő kanyar után látni sem lehetett őket. Én egy 5-6-os tempóban mentem. Saccra 8-9-es tempót tartottak a srácok a Narpával.
A Seacruiser esetén a beülő első harmadánál combtámasz nélkül is szépen tudok támasztani. Az sem rossz dolog, hogy a 3 rétegű anyag jó hőszigetelő. Kicsit meg kell pakolni az első rekeszt pár kilóval, ha lejjebb kerül az orra, gyorsabb a hajó mint üresen.
Más téma:
A gumifedelek ápolására valaki parafinnolajat ajánlott, bőrkabát ápolására tényleg jó, a gumival szerintem kicsit más a helyzet, szerintem gyógyszertári glicerin a legalkalmasabb erre a célra. Mondjuk nekem kerékpárgumi ápolásra ajánlották, az oljról meg azt rebesgetik, hogy tönkreteszi a gumit. Most döntsük el, mi az igazság....