2013 decemberi menetrendváltástól lesz egy Alois Negrelli névre hallgató EC vonat 178/179-es számmal Prága-Rostock között. Info: Twitter, Europe by Rail
Utazz el inkább Bécsbe majd onnét ICE-vel Hamburgba! Hidd el, nem akarod az EC 174-en majd utána a 175-ön méginkább átélni a cseh szakaszon a poklot! Én 3-szor utaztam végig a Bp-Hamburg-Bp távot és nem kívánom még az ellenségemnek sem... Akkor már inkább ICE, persze tudom a költségek de valamit valamiért...
Cca 2 hete még 23-ára is volt Berlinből Bp-re az 59 €-es (db honlapon keresztül), ezek szerint már késő van, v az Ausztrián keresztüli viszonylatok frekventáltabbak
1. mibe kerül Bp-Ljubljana útvonalon a menettérti jegy rá? Start honlapon nincs még infó róla.
(a citadella ugyebár Mariborig közlekedik, ahol át lehet szállni a Lj felé közlekedő Pendolino-ra)
2. ha a már említett 1945-ös Pendolinoval mentem de Bécs felől, Bécs-Ljubljana viszonylatú ÖBB sparschiene jeggyel, a Pendolino kallere néhányszor lehúzott 3,40 euróra, hiányzó helyjegy miatt.
Ha ugyanezen az útvonalon másik irányba megyek, Lj-Bécs Sparschiene-vel, a Lj-i pénztárban ingyen adnak egy Pendolino helyjegyet hozzá, sőt az elmondásuk szerint az osztrákhoz is vehetek bármelyik SZ pénztárban ingyenesen helyjegyet a pendóra
akkor ezek szerint magyar jeggyel is csak így úszhatom meg a 3,4 € kifizetését?
Sziasztok ! Tapasztalatokra lennék kíváncsi- szerintetek érdemes Hamburgba vonattal utazni és ha igen, akkor mégis hogyan, milyen jegyet érdemes venni ?
Az Interconnex 1 db vonatpárt közlekedtet naponta, erre lehet náluk 16€-ért jegyet venni. Ki kell nyomtatni, igazolvánnyal együtt érvényes.
A többi vonatot a DB közlekedteti, erre kettőtöknek 42€ lenne a jegy, Schönes Wochenende Ticket, 5 személyes napijegy hétvégi napokon regionális forgalomban az egész országra. Ki lehet nyomtatni otthon, igazolvánnyal vagy a vásárláskor használt kártyával együtt érvényes (ezt vásárláskor meg kell határozni). Meg lehet venni az állomási automatából is kártyával vagy készpénzzel (50€-nál nagyobb címletből nem ad vissza), ez is igazolvánnyal érvényes, indulás előtt rá kell írni egyikőtök nevét.
Volna egy kérdésem felétek.A hónap végén Berlinbe mennénk 2 en,onnan Rostockba. Na most megvettük a vonat jegyet Berlinig mert Rostockba a mávnál nem tudják ki adni mivel valami féle magán vasuttársaság birtokolja a vonalat. A DBahn honlapján meg 39-42Eur szoval drága, de meg találtam a interconnex nevezetű céget ami a Lipcse Berlin Rostock vonalat birtokolja. A lényeg ha az interneten megveszük a jegyet ami 16Eur az interconnexnél csak ki kell nyomtatni vagy az egyáltalán,hogy müködik ?? Köszönöm a válaszokat!!
Sparnight jegyeket egyelore meg a DB sem arul, legalabbis online. A nappali vonatokra viszont mar okt. 15 ota lehet naluk jegyet venni 49 euroert (+3,50 posta).
A MÁVDIREKT-nek köze nincs a MÁV-hoz. A MÁVINFORM meg nem erre van. Sajnos még nem sikerült – legfeljebb szavakban – piacorientálódniuk. Majd, ha itthon is sikerül kiizzadni a végleges menetrendet 3 hónappal előre...
Ez a dolog egyszerűbb vége. Az viszont elég gáz, hogy a Mávinformnak ilyesmiről fogalma sincsen... Minek vannak ott?
Másrészről a Máv bukott egy utast, aki elköltött volna náluk 48-56ezer forintot, ehelyett ez most benzinre megy el. Plusz ha még hozzáveszem, hogy sokéves munkám, rádumálásom van abban, hogy egyáltalán elgondolkodjon a vonaton, akkor kár érte. (Mert rendszeres utazók Kolozsvárra is és Ny-Európába is Budapestről).
Kicsit más lesz a menetrend, de nem nagyon, viszont a csatlakozás Breclavban jelenleg 10-ből 9x felejtős....
Viszont ha Breclavban/Brnoban felszállsz az 1 óra múlva menő Bécsből jövő EC-re, elmész Ceska Trebováig, majd ott átszállsz személyvonatra Ústi nad Orliciig, akkor még pont eléred ugyanazt a vonatot Klodzko felé, amivel Pardubicéből jönnél.
A menetrend Ústi nad Orlicitől egyébként így nézne ki:
Az meg rendben is lenne. De neten peldaul nem tudsz december 14-nel tovabb menni. Belfoldi jegynel se. Ha a nemetek eladtak, mivel ott mar lehetett venni korabban az uj menetrendre az ertheto. De ugye Mavek tavaly is menetrendvaltas utan +2 nap kezdtek el arulni a jegyeket.
Cimbora akarna Berlinbe menni a Metropollal dec 28-an. Mondtam neki, hogy altalaban 2 honappal elotte lehet megvenni a SPAR jegyeket, erdeklodott folyamatosan a MAV Informnal, mikortol lehet az uj menetrendre vasarolni. Penteken a mai napra igertek. Reggel meg nem lehetet, aztan del korul mar azt mondtak, hogy mar fel van toltve lehet. A Nyugati penztarban elsore azt mondta a penztaros, hogy meg nincsenek feltoltve. A cimbi monta, hogy pedig a kozpontban azt mondtak hogy ott vannak mar. A holgy nekifutott es ujra es ekkor mar arra az eredmenyre jutott, hogy az osszes Sparjegy elfogyott a Metropolra december 28-ra. A neten sincsen persze semmi.
Mikortól lesz elérhető a 2014-es menetrend? Kevesebb mint 1 hónap van hátra a bevezetésig. November közepén nem tudok megtervezni egy december végi utat vonatutat, mert nincs még menetrend.
Egészen elképesztő vonatos történet, ami lehet, hogy nem a MÁV hibájából történt! A német precizitásnak nincs határa. A kollégák valami új típusú tűzvédelmi engedélyt kerestek a magyar kalauzokon, aztán amikor az nem volt, deportálták az összes alváshoz készülődő[...] Bővebben!Tovább »
En eletemben csak egyszer voltam SNCF teruleten (Lille) szoval nem tudok nagy elmenyekrol beszamolni..
De az elso, masodik es harmadik benyomasom az volt rola, hogy eltekintve a TGV-tol es a 3oo kmh-tol koszosabb es mocskosabb egy SNCF palyaudvar mint egy MAV (Keleti / Nyugati) es meg a kiszolgalas is hasonlo szinten van xD
Ennyit a Fuckreichrol es a vasutjarol ;)
De a TGV-t felenk (Stuggi) sokan istenitik, ha kifogjak S-KA kozott :))