Visszatekerés megállapításánál legfőképpen tapasztalatra, és egy gyári BMW teszteres ellenőrzésre van szükség. Ezzel a kettővel együtt meg lehet mondani, hogy nagy valószínüséggel stimmel-e a km. 1000%-ra akkor se lehet mondani, mert vissza lehet úgy állítani egy autót, hogy senki nem mondja meg, de szerencsére legtöbben csak elég egyszerűen tekerik vissza az órát, és megállapítható a tekerés.
Nincs mit, én is csak egy felhasználó vagyok. Ezek szerint már árban sem jobbak. Ha az M Pakett mellett döntöttél, tudok egy jó szakembert, aki a fényezést és a karosszériát is intézi. Egyébként a rákospalotai M3 is vele fényeztet. ;) Csak persze más az ár, ha rajtuk keresztül megy a dolog.
Kicsit megnyugodtam. Hát, a gyerek projekt 1-2 éven belül várható (későn érő típius vagyok), de a rolók érdekesek máris. Az ipod nem lehet rossz. Kérdés: ha beteszem, mappaszerkezetben látom a dolgokat? Látszik-e a számok címe?
A legnagyobb és legaktuálisabb, beszélt nyelvvel köszönô viszonyban levô szókinccsel a dict.leo.org rendelkezik, de magyarul nem tud. Angolra tud fordítani, többek közt. (A SZTAKI sajnos egy kalap szar, alapszavakat nem ismer. Én értékelhetô szókincsû magyar-német online szótárat még nem láttam.)
Fûtött, elektromos bôrülések vannak benne, szerintem nem lesz rá panasz. A legjobb holmik - prof navi, headup display, bluetooth kihangosító, ülésfûtés, tolatóradar, xenon, tempomat, automata klima - mind benne vannak, szépen fel lett extrázva. Én a CD-váltó helyére betennék egy gyári iPod adaptert, de nem tudom szükséged van-e ilyesmire egyáltalán. Ha gyerekekkel sokat utazol, hátra egy rolót meg az oldalsó napfényvédôket érdemes betenni. Nem olcsó, de megéri.
Én nem nagyon tudok elképzelni olyat, ami még extra szinten feltétlenül kéne ebbe az autóba. így is tökéletes felszereltség szintjén, bőven fölötte van átlagnak. Ez egy kifejezettenjól felszerelt autó. amúgy pedig komfort ülések vannak benne.
tudtok ajánlani egy német szótárt a neten? sztakiban sok mindent nem találok, és németül annyit tudok, amit diákkoromban a videokból tudhatott az ember (kam, stefan, kam spriccen:))
Azonban, kérnék egy kis segítséget. Végigolvasva a fórumot, Te értessz a dolgokhozz "kissé". Mi nincs ebben az autóban, ami egyébként azért nem árt? Milyen ülések vannak benne, illetve, ez jó felszereltségnek mondható?
Szia. Ez a 108 ezres árajánlat szerintem ékszíjtárcsára vonatkozik, árban kb ott van. Gond is szokott velük lenni. Ujra meg kellene kérdezni. A szívócső csere tényleg érdekes, indokokat kellene hallani, hogy tényleg megalapozott e.
Szia.Ezt én sem értem miért mondtak Neked komplett szívósor cserét mivel ennél a modellévnél már nem szokott ezzel probléma lenni.amit én szoktam csinálni az egy komplett tisztítás Gugu_m már látta élőben is hogy szoktuk csinálni apámmal.
Szíj csere nem lehet ekkora költség,görgőket sem cserélnék minek csak ha zörögnek vagy lóg vmi.Vízpumpa ennyi km-nél nem folyhat felesleges még cserélni.
Valóban inkább izzítógyertyákat érdemes megnézni,esetleg ne legyen kopott injektor ami később bánatot okoz:(
Akárhogy is áll az autó a szerviz előélettel én javasolnék kezdésképpen egy olajszervizt légszűrővel esetleg egy gázolajszűrővel ill egy kartergázszűrőt,pollenszűrőt.
Anyagárban és munkadíjban egy ilyen nagyszerviz 130.000 kb.Ehhez jön még a diagnosztika,állapotfelmérés ill a szívósor tisztítás esetleg.Üdv.Steeef.
u.i.:holnap küldöm az emailt az infokról,addig is minden jót!
Helyileg Esztergom mellett vagyok található Bp-től 45km 1 óra út.
Tudod, én úgy vagyok a szervízzel, mint a nők a nőgyógyásszal- ami egyszer bevált, azt nem hagyom el. Az Accordot egyszer kellett beszállítani (szar dieselt kaptam bele), akkor szegedről vitettem a Honda Szabóba 16 kerbe.
Ha viszont egyszer átb...nak, oda többé nem megyek, plusz a fél világnál bemártom a delikvenst- lehet, hogy szemét dolog, de ez van.
Akkor így viszont tényleg kérek egy árajánlatot, még komolyabban:)
üdv a fórumon, ha már kaptam egy ajánlást Gambino által, akkor mondanék pár szót.Ezekkel a díjakkal kapcsolatban vagy te értettél félre valamit, vagy vmi hatalmas lehúzás.
Ékszíj csere 108ezerért nemtudom hogy jöhet ki, a klima szíj, és a vizpumpa-generátor-szervo szij ára összesen 21ezer Ft körül van. Az autó kilométerétől függően (amit szoftveresen meg lehet nézni hogy kb. valós-e vagy sem) függően kellhet vízpumpa tervszerű karbantartás jellegel, esetleg tágulási tartály. Vízpumpa még 50 ezer kb, szal még akkor is csak 71 körül járunk. (ezek hozzávetőleges árak, de nagyságrendileg stimmelnek). Ennek a munkadíja 22 ezer körül van.
Ennyi idős autónál szívósort cserélni szerintem felesleges (persze km függő is)., maximum egy takarítás ha az ember nagyon jót akar. Ennél egy teszterrel való lekérdezés során sokkal fontosabb/égetőbb hibák is kiderülhetnek. (reméljük nem)
fékeknél az első betét gyáriba biztos nem 42ezer, hanem 52 körül plusz az inteligens fékérzékelő (6500),tárcsa valóban 80, Ugyanakkor hátsó fékbetét 33 ezer csak (plusz érzékelő), és a tárcsa megint stimmel.
Aki nem kendácsol, az csak gyári alkatrészeket használ, jelentéktelen dolgoknál (szűrők) lehet gyári beszállítót venni, amúgy minden más felejtős.
mivel már nincs garancia, márkaszervíz nem igazán érdekel, inkább a szaktudásért fizetnék, nem a logo-ért. Eddig Honda Accordom volt, előtte Toyota corolla- ez az első fricz a családban:)- mindkettőnél szerencsém volt, együtt járt a kettőm (logo&szaktudás).
Azért kérdeztem az M3-at, mert náluk mérettem fel az autót, 2 dolgot találtak: -Ékszíj csere (ezt 108e+12e szerelési ktg-re mondták) -Szívósor csere (142.242+12e szerelési)
Említették még a féktárcsát, fékbetétet (fékbetét első 42e, első tárcsa: 80e, betét hátsó: 60etárcsa hátsó: 60e), de az még nem esedékes. Elmondásuk szerint gyári anyagokkal dolgoznak, és ez nekem fontos.
Steef, az említett szerelésekre kérhetek ajánlatot Tőled is? Illetve, hol vagy fellelhető, hol a műhely? Pluszban kellene még nekem egy szoftverfrissítés is.
Egyébként a tulajt megkérdeztem, az autó eddig a Rack-nál volt szervízelve, 30 és 60-as:)
Utólagosan is felszereltethető az M optika. Itthon összességében kb. 350-400 eFt körül áll meg. Maga a cucc 250 eFt környékén van, a végösszeg a 4 elem fényezésének (2 lökös és 2 küszöb) és felhelyezésének árától függ. Szerencsémre én ennél jóval kedvezőbben tudtam megoldani külföldön.
M3 Kft. szerintem felejtős. Jóval olcsóbbak ugyan, mint a gyári szervizek, de nem egy korrekt csapat. 4-5 éve még nem volt gond, de azóta rendesen elszállt velük a ló. Szerintem a Rack autó jó választás, ha hivatalos márkaszervizben gondolkodsz, vagy innen Steef és Gugu a kommentek alapján.
Szoftveres ügyekben Maszi az akinél nem létezik lehetetlen és megoldhatatlan probléma. Márkaszervizeket felejtsd el, ha szoftveres problémák vannak az autóval. Legalábbis a saját tapasztalataim alapján én így gondolom.
Köszöntök mindenkit! Hét végén végigolvastam a fórumot (zúg is a fejem). Most tervezem első BMW-met megvenni, 2006.11 530xd (e60). Minden segítséget szívesen veszek, szerintem sokat fogok kérdezni, előre is bocs a tudatlanságomért (hülye vagyok az autókhoz).
Jani- írtam Neked e-mailt, elnézést, hogy így ismeretlenül, de szeretném megtudni az autó előéletét. Elméletileg premium selection volt, aztán meg ki tudja?
Téligumi vásárlásban vagyok. Szerintetek egy 95H-s gumi jó az E60-ra, vagy maradjak a 99V-nél - igazából raktárkészlet probléma van, úgy látom a 95H-ból könnyebb vásárolni...