Köszönöm felajánlásod, köszönettel veszünk minden elemet, így a fákat is, amik véleményem szerint sok gyári modellnél is különbül néznek ki. Sorompó ügyben történt változás, múlt hét óta Semmeringen már van egy működő Viessmann sorompó. Hét végén előre láthatólag lent leszek, szívesen vesszük látogatásod, ha gondolod, a fákat magad is felteheted a nekik megfelelő helyre. Kérlek, hogy írj egy mail az info@martrain.hu -ra és válaszban elküldöm a telefonszámom, így meg tudjuk beszélni a részleteket.
Én keszthelyi lévén már elég sokszor jártam a kiállításon. Először, valamikor tavaly nyár elején talán. A 3 éves fiam éppen a sorompós korszakát élte, ígyhát elmentünk a MÚZEUM-ba sorompókat nézni. Mondanom sem kell hogy egy darabot sem találtunk, de ezen nem keseredtünk el, volt sok más egyéb látnivaló is. A gyereket alig lehetett elvontatni egyik helyről a másikra, mert mindent órákig el tudott volna nézegetni. Finnyáskodni persze lehet, de akinek nincsen saját asztala, mint például nekem, annak így félkészen is nagy élmény. Ami meg nem tetszik, azt otthon máshogyan kell csinálni. És hogy a magam részéről hozzájáruljak a kiállítás építéséhez, ha elfogadjátok felajánlanék néhány fát kicsiny kertészetemből.
Mint a kiállítás egyik építője és üzemeltetője szeretnék reagálni az általad írt kifogásokra:
1, Nincs jelenleg aktuális honlapja a kiállításnak, sajnos. Elkezdtünk páran dolgozni egy honlapon még tavaly a megnyitó előtt, azonban ez bizonyos okok (pénz..) kudarca fulladt. Amit addig sikerült összehozni, az fent maradt a neten, az akkori állapotnak megfelelően, de aktualizálva nincs. Tudomásom szerint többféle belépő létezik (kombinált, csak ide-csak oda, ide is-oda is, stb...) Mivel a Helikon Kastélymúzeum több állandó és alkalmi kiállítással is rendelkezik. Véleményem szerint a belépő ára sem európai, sem magyar viszonylatban nem nevezhető drágának, ez az én véleményem, ehhez többet nem tudok szólni...
2, 05.31-én vasárnap reggel 7-től este 7-ig a csarnokban voltam, gyakorlatilag csak wc-re mentem le, ez idő alatt egyszer állt le a német asztal, ekkor újra kellett indítani a számítógépet (gyakorlatilag lehalt az XP), a hiba kijavítása kb 2 percet vett igénybe. Ezek alapján vagy rosszul írtad a dátumot vagy nem igaz amit írsz... Mivel az alkatrészek hatalmas (napi 7 óra folyamatosan) igénybevételnek vannak kitéve, igen, többször előfordul üzemzavar, ezeket általában igyekszünk 1-2 órán belül kijavítani, ha van cserealkatrész. Legtöbbször nincs... Van olyan fél cent értékű kulcsfontosságú alkatrész, amit 2008.decemberében rendeltem le és mai napig nincs... Sajnos küszködünk, mert a hibák 90%-a emiatt keletkezik, és közel 400 ponton kéne lecserélni ezeket valami tartósabbra és üzembiztosabbra...
3, A fény és alakjelzők jelenleg épülnek. Ha két hete jöttél volna, akkor egyet sem láttál volna, most már 3-4 állomáson van, még kb. 1 állomásra elég, ami itt van, a többi meg akkor lesz feltéve, ha lesz rá gyártó és pénz... Ettől függetlenül a vonatok mennek...
4, Mindenhol villanyvonatok közlekednek, azaz 16V áram hajtotta vasútmodellek. Ezek között vannak dízel-, gőzös- és villanymozdony modellek, utóbbiak a felsővezeték kiépüléséig lehúzott szedővel mennek... A leírtak alapján gondolom hasonló tapasztalatokkal rendelkezel terepasztal-építésben, mint én, így számodra is természetes dolog, hogy a felsővezeték rendszert akkor kezded el csak építeni, ha minden más kész van már az asztalon, mivel elkészülte után már nem férsz hozzá semmihez, ha csak nem akarod minden egyes alkalommal lepókhálózni az összeforrasztott munka és feszítővezetékeket, vagy kettétörni az oszlopokat...
Tudom, a kiállítás nyitva van és belépőt is szednek, pont feleannyit, mint akkor fognak majd szedni, ha minden kész lesz és üzembiztosan működik, ebből és az üvegekre kihelyezett "ÉPÍTÉS ALATT" felirat alapján szeretném felhívni MINDENKI FIGYELMÉT, hogy az asztalok építés alatt állnak, azaz nincsenek készen, félkészek, befejezetlenek... Hiányoznak építőelemek, sok munka és ehhez szükséges pénz, pénz és pénz... Az általad behánytnak nevezett épületek és a körülöttük lévő terület is félkész, mint láttad, ott halad egy villamosvonal, ami most ugye nem megy, mert még csak a sínek vannak letéve. Azt előbb be kell üzemelni, felsővezetéket csinálni, stb, stb, akkor majd leszedjük a "behányt" épületeket és ki tudjuk majd szépen alakítania környezet is, addig nem...
Tisztelettel: Martisz Gábor, főépítész
UI: Arra a terepasztalra gondolsz, amin negyed óránként X forintért elindítanak 3 Fugi szerelvényt és egy Piko Taurust max sebességgel, és 300 km/h-val háromszor körberohan a pályán, azon a pályán, amin a meglévő 2 fényjelző 90 fokkal az asztallap felé van fordítva, mert valaki beleakadt? Vagy a Faller kiselejtezett bemutatóasztala, amelyiken 1 villamos valóban üzembiztosan megy körbe-körbe, plusz néha egy-egy Faller Car System busz is? Az egyik 1975-ben épült, a másik 1994-ben, az idén akarnák selejtezni őket.... Hát, ízlések és pofonok...No comment
Honlap nincs, moderálás sincs és vendégkönyv sem működik, terveztük, de nem megy... Vendégkönyv a múzeumban van a semmeringi spirálnál lévő ablaknál, oda lehet írni jót s rosszat, de ha kérdés vagy panasz van és megkérdeznek, akkor el tudjuk mondani, hogy éppen mi a helyzet. Talán akkor jobban átláthatóbb a helyzet.
Továbbá sem Hamburgra, sem Berlinre, sem Oberhausen-re nem akarunk és nem is tudunk hasonlítani... Ezek a mi költségvetésünk 20-30szorosából épültek és tartják fent őket, átlagosan 50-100 ember építette és 40-50 tartja üzemben. Nálunk 12-15 ember munkája van benne és naponta átlagosan 1, azaz egy darab üzemelteti...
Bocs a késedelmes válaszért, de csak ritkán olvasom a fórumot. Nos, az épületek java része gyári építőkészletből került ki. Kivételt képeznek a magyar épületek. Ezeket nem gyártja semelyik modellgyártó sem. Ezek bizony kézi munkával egyedileg épültek korabeli tervrajzok és fotók alapján. Ilyen rajzokhoz a MÁV Központi Irattárában is hozzá lehet jutni: katt ide! A rajzok egy része letölthető a vasutallomasok.hu oldalról is. Otthoni gyakorlásra ajánlom a dmaster.hu oldalon található épületeket.
2: hiba bárhol, bármivel előfordulhat, amit ember alkotott.
3: a "szemaforok" egyedileg készülnek, kisszériás modellek, a hazai pályán hazai gyártó, a Metall-modell, a Semmeringen Krois. Lassan jönnek be, ez van. Inkább semmi, mint Viessmann DB jelzők. (Nem a Viessmann-nal van bajom.)
4: a "villanyvonatok" valóban várnak a felsővezetékre, ebből a Semmeringen azért nincs, mert az oda való osztrák oszlopok, és vezetékek még nem készültek el a Sommerfeldt-nél. (A cég erősen érintett sajnos a Märklin csődvédelmi eljárásában a Viessmann-nal együtt. Pont az új fejlesztésekre nincs pénz ilyenkor.)
5: Neked mennyi időbe kerül összeállítani egy modell épületet, majd "behányni" az asztalodra? Na ezt az időt szorozd fel annyival, amenyire egy 510m2-es kis tákolmányhoz szükség van. A kiállítás "súlypontja" nem a német asztal, hanem a Semmering és a magyar Déli Vasút.
Nézem a nick-nevedet... "CSÜLÖK"... Biztos beragadt a capslock... Nomen est omen...
Nagyon örülök BALU 424, és CSÜLök nettezők hozzászólásához, mivel felajánlhatom hogy ŐK is építhetnének egy minden tekintettben kifogástalan asztalt! és ha már megépítették, akkor a Keszthelyen dolgozó csapat szívesen megnézné, és biztos hogy mi is hasonló POZITÍV véleményt mondanánk! A mi csapatunk minden észrevételt meghallgat, de a rosszindulatú irigykedésre nem adunk! Mi is előrébb tartanánk, ha a recesszió minket nem ért volna el! Gondolom ez a fent említetteket nem érdekli!! Sajnos a minket "kiszolgáló" nagynevű cégeknél is fenn áll a válság, így egyes alkatrészekre hiába várunk immár 6-7 hónapja!!!!
Tisztelt Mindenki! Nekem nincsen pozitív élményem egy csepp sem. Pontokba szedném: 1.A honlapon szereplő belépő ára köszönő viszonyban sincs a valósággal 2.Tegnap voltam ott (05.31) és alig működött valami,Valami hiba volt,mint a kapus elmondta.Akkor viszont nem kellene csökkentett áron adni a jegyet és belépés előtt tájékoztatni a látogatót? 3.Hiányoztak a szemaforok,(talán 3-4 állomáson voltak) 4 .Villanyvonatok közlekednek felső vezeték nélkül (a Marklines tárlóban ugyan van felsővezeték,de a mozdony áramszedője ott sincs felnyitva 5.A német traktusban "behányt" műanyag,festetlen házak illúziórombolóak stb,stb Vannak igényes szép részletek is de a tákolmányok tömkelege elrontja az élményt.
Tisztelettel:Egy elégedetlen látgató
Ui:A közlekedési múzeumban levő sokkal jobban tetszett Ráadásul a honlapon levő vendégkönyvbe sem lehet közvetlenül írni,-gondolom előszőr "moderálják" ,vagyia hasonló tartalmú oda történt neírásom sosem fog megjelenni.
Legyetek szívesek mondjatok valamit arról, hogy hogy áll az építés, mit fejeztetek be, mi lesz a következő lépés, milyen a hangulat! Sajnos rég voltam már (2008 okt) azóta biztos történt valami szemmellátható!
Az egy éves csecsemő korát kinövő keszthelyi modellvasút-kiállítás készítőinek ez úton is gratulálok (március-április folyamán háromszor is egyéves volt a kiállítás a nyilvános látogathatóság alapján - 2008-ban márciusban volt húsvétkor a kapunyitás, ebben az évben áprilisban volt húsvét és a harmadik időpont a protokol megnyitó szintén áprilisban volt)
Két "osztrák" filmet vágtak egy adásba a BahnTv Hobbyfilm rovatában mától látható és az alábbi online linken keresztül bármikor megnézhető (a film jogok miatt vélhetően ehhez nincs letöltési lehetőség az oldalon) A <a href="http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=4300&ids=142795" target="_blank">bahntv-online.de /Infotainment / Meine Welt, die Bahn! / HobbyFilme</a> rovatában látható. Aki az alpesi túra felvételeit nem akarja végig nézni az kb. a háromnegyedig tekerjen előre ETWG filmjéig. A filmecske még a szerkezet kész állapotot tükrözi, így olyasmi látható amit a mai látogatók már nem látnak a kiállításon.
Üdv Mindenkinek! Most voltunk fiaimmal második alkalommal a kiállításon és még mindig nagyon tetszik, főleg a Semmering. Gratula a készítőknek!
Egy észrevétel: nagyon porosodik itt-ott (Balaton és környéke), bár tudom, nem lehet egyszerű feladat, de érdemes lenne lepucolni, mert nagyon szürke lesz előbb-utóbb, és az elhanyagolt padlás-feeling lehangoló lenne. (Tényleg, az ilyen füves dolgokat mivel tisztítják a terepasztalosok?)
Lenne egy kérdésem-kérésem is a készítők felé: az egyedi épületek (vasútállomás stb) tervrajzok vagy fotók alapján készültek? Ha van publikus forrás, örülnék, ha megírnátok, hol lehetne ilyen tervrajzokhoz hozzájutni, csinálnék pár épületet saját vasútunkhoz. Nálunk a porosodás nem probléma "szerencsére", mert csak maximum hétvégenként kerül összeállításra a két Märklin készletünk, a műhelyben a munkaasztalomon.
Nem én nosztalgiázom, hanem ti kértétek hogy látni szeretnétek egy-két kezdeti képet! Nékem már csak azért sem kell nosztalgiáznom, mivel benne élek az asztal kialakulásában!
bocs, hogy kérdem, de nem értem miért nem válaszolsz. Én segítő szándékkal kérdeztem, hogy hova akarod feltölteni, de ahogy mondani szokás: nem erőszak a disznótor.
A kezdetek (17 hónap) már DVD-n van, mivel már 5.Gigánál is több volt a gépen, ami az egyéb mappákkal együtt igen leterhelte a gépet. A képek mellet sok videó részletek is vannak rajta. Most már csak az apróbb változásokat örökítem meg!