Használsz adalékot vagy tervezed a használatát? Tartasz tőlük és soha nem tennéd az autódba? Vitassuk meg! Várom az értelmes, fikázástól mentes véleményedet.
Xado? Még nem hallottam róla, majd utánanézek mi is az. Én maradok a Metabondnál. Nekem nagyon bejött eddig. Persze olvastam arról is negatív kritikákat, denem tudom mennyire hitelesek. Én 15 éve ismerem és használtam minden autómban és totálisan meg vagyok elégedve! Volt hogy németországnól kellett hazajönnöm lukas hűtővel víz nélkül. Igaz tél volt de haza bírtam jönni és túlélte az autó! Ki tudja Metabond nélkül mi lett volna.
Picit kopogott az egyik hidrotőkém, vettem Wynns hidrotőke kenő folyadékot, szerintem bevált,elhallgatott a kopogás. Vettem wynns motormosó folyadékot, remélem jó lesz kimossa a lerakódásokat a motorból, már 30 éve is volt wynns folyadék, nem egy új ismeretlen Xado vagy kitudja mi.
Bandi 64, én a helyedben nem raknám bele ezt a szart a motorba!!
2 héttel ezelőtt vettem 6 tubus Xado revitalizálót és 3 tasak Xado motormosót A Forex-nél.
Az egész kb 30 ezer ft volt, két autóban akartuk kipróbálni!
Sokat tanakodtunk hogy merjük e beletenni mert furcsának találtuk hogy se KERMI bevizsgálási száma nincs sem egyértelmű adatok a használatról, például milyen hőmérsékleten kell használni, milyen motorhoz jó, stb Túl univerzális és kevés a konkrétum, magyarul valami misztikus csodaszer benyomását kelti!
Amikor érdeklődtünk telefonon a kermi engedéllyel kapcsolatban teljesen hülyének néztek hogy ennek mégis minek KERMI engedély...
Végül kipróbáltuk egy 15 éves Daihatsu-n, mielőtt beleraktuk volna az autónak semmi baja sem volt leszámítva a kicsit magas fogyasztást ami 15 éves korban már érthető.. Ezer köbcentis három hengeres motor és kb 6 liter/ 100 km fogyasztással
Annak reményében vettük meg ezt a Xado revitalizáló vackot hogy hátha csökkenti valamennyire a fogyasztást! A motorolaj körülbelül fél éves volt az autóban és kb 3000 kmnyit mentek vele az olajcsere óta.
Miután beletöltöttük ezt a szart ami ráadásul úgy néz ki mint a gépzsir piros és illatos is. 2 nap múlva elkezdett nagyobb gázadásnál lefulladozni a kocsi és érezhetően hangosabb lett a hangja, zörög tőle a motor!!! Azóta az autó megtett kb 400 kilométert és a jelenség nem múlt el, és mind hideg mind meleg motornál tapasztalható, akár menet közben is lefullad, az inditási alapjárat 1100 ról 3-4 ezerre emelkedett és percekig nem esik le!!
Az én 6 éves autómba ezekután már bele sem mertük önteni!!
A héten megyek visszakövetelni a pénzt a FOREX hez, vagy fogyasztóvédelemhez fordulok vagy a Kermihez, bármihez amit lehet és az olajcsere számlát is benyújtom!!
Ha valaki hasonlóan járt ezzel a szarral az keressen meg!!
Nem csak a foszfor károsít, hanem a klór, a kén és a nehézfémek is. Sajnos ezek közül valamelyik megtalálható szinte kivétel nélkül minden adalékban. Pl: Prolong 30% kén.
Kivétel a Bishop's adalékok. ezekben csak ezrelékekben vannak ezek az anyagok.
Tegnap kaptam meg a tőletek rendelt XADO 15W-40 CI-4 Diesel olajat és három tubus Xado revitalizálót. Az olajra az van írva, hogy az már tartalmazza a revitalizálót. Kérdésem a következő lenne: Miért olcsóbb az olaj, ami már a revitalizálót is tartalmazza, mint maga a revitalizáló, ami ehhez az olajmennyiséghez lenne szükséges? Akkor most bele kell töltenem a motorba a revitalizálót, vagy elég az, ami már benne van az olajban?
Az adalékok ellenőrizetlen memmyiségben tartalmaznak súrlódáscsökkentő anyagokat, amik önmagukban véve jók, és a motorolaj tartalmazza is őket, pl: foszfor, 1,5% -ig jó de 3% felett károsítja a katalizátort. A hengerfalnak használ másnak viszont árt, vagy lerontja az olaj egyéb tulajdonságait. A többi súrl. csökk. adalékra is igaz. A leves sem jobb ha késhegynyi paprika helyett evőanálnyit teszünk bele.
Én a XADO -t tesztelem. A leírés szerint nem olaj adalék, valamint megjegyzem, nincs érdekeltségem.
Tapasztalat:
KIA 1.6 CRDI-be tettem bele. 115Le (+15le chip) Óraállás: 67.000km. Olaj: Total Quartz 9000 5W-40 ACAE A3/B4. Komplett kezelést kapott: -üza rendszer -váltó -motor ( 3 tubus gél )
Még csak 1200 km-t mentem vele. A fogyasztást még nem mértem, azt veszem észre, hogy folyton gyosulok a géppel. :) Talán majd a következő tankolás után, ha lehiggadtam :) Érezhetően jobban gyorsul, néha véletlen beleszaladt a fordulat a 4000 feletti tartományba, mert nem zavar a motor hangja. Olyan " GTi"-s , pedig DÍZEL. Vigyázni kell. Hamar felpörög, nem kell annyit visszakapcsolni, megszokásból pedig néha feljebb akarok kapcsolni, pedig nem szükséges, van elég " tolóerő" Eredetileg is csendes a Ceed motorja, ami még feltűnt, hogy hidegen is fürgébb, mint a kezelés előtt. Füst indításkor sincs. Most tapasztaltam, hogy milyen jelentősége van a jó kenésnek.
A totalcar nem irányadó, mivel ott autós újságírók vannak, nem autós szakemberek. A két blogon pedig nem sokat találtam. Kellene egy részletes leírás az esetről. Hol lett vásárolva a lötty, ki töltötte bele, utasítás szerint történt-e, nem lehet-e hogy hamisítvány került a kocsiba, stb.
:-) Végülis igazad van, minden eladható ha jól tálalják! Deén már csak abban hiszek amit magam teszteltem. Nekem a Prolong is bevált, sôt még én is meglepôdtem rajta. DE a Xado is bizonyított a Budapest-Bamako versenyen, és a gépmûhelyesek is meglepôdtek a látottakon. Félúton felrobbant a turbonk, mert lecsúszott a vákumcsô és felpörgött a motor amit alig bírtunk leállítni. Azt mondták, hogy legjobb esetben is gyûrûtörésnek kellett volna lennie. Ennek ellenére gyönyörû volt a hengerek belseje mikor itthon szétszettük. Sajnos én ehhez nem értek, de ezt mondták nekem a gépmûhelyben. Difinkbôl folyt az olaj, de a xado használata után az is elállt. Tehát nekem bizonyított elég nehéz körülmények között, így muszáj vagyok hinni benne, és ezért is kezdtem a forgalmazásával foglalkozni.
Az emberek nem terméket vesznek, hanem bizalmat. Ha neked shopod van ezt kell tudnod. Ha bíznak abban, hogy az Adidas jobb, akkor megveszik. Ha megtudod velük etetni, hogy a Metabond csökkenti a fogyasztást, akkor megveszik. És onnantól óvatosan nyomják a gázt, hogy bebizonyítsák maguknak, hogy milyen jó boltot csináltak :) Én pl. ha megmosom az autót, utána mindig jobban megy.
Sziasztok! Úgy gondolom, hogy minden adalékanyag jó amire készült, különben nem vennék az emberek. De miért kell venni drága adalékanyagokat az olaj mellé amikor az már az olajban is benne van. Legalább is a XADO olajokban. Nézzétek meg: http://www.xado.co.hu Próbáljátok ki és kiváncsi vagyok a ti véleményekre is, nekem bevált! Ellenôrzött és ajánlott minôség, speciális összetétel!
Az én autóm 14 éves, túl a félmillión, nem eszik olajat és nem rohad a kaszni. Metabondot, egyéb csodaszert sosem látott. De akinek van rá pénze, költsön rá, gazdagítsa a szemfényvesztőket. Én ötven évvel ezelőtt leszoktam róla. De számoljál, mennyit költöttél Metabondra és mennyivel kaptál így többet az autódért. Értékelték-e úri passziódat.
Tavaj adtam el a 12 éves 364 ezer km-t futott Hyundai Pony 1.5 kocsimat. A kaszni már a végét járt, de a motor tökéletesen ketyegett. Igaz, hogy 1 - 1.5 l olajat megevett két olajcser között, pöccre indult és tökéletesen húzott.
Kb. 40 ezer km után kezdten el használni a Metabond C-t és a Magalene-t, és egy két kissebb kihagyással rendszerese alkalmaztam. Amikor a vevő (egy autókereskedő cég ) megvizsgálta igy summázta: "A motor csodálatosan túl élte a kasznit!"
Nem tudom, hogy a Metabond nélkül milyen állapotban lett volna a motor. A 364 ezer km 90 % Bp-en városi forgalomban (taxizás) során került a motorba, és a motor egy szelep beégésen kivül semmilye javitásra nem szorult.
DOKTORI (Ph.D.) ÉRTEKEZÉS MOLIBDÉN TARTALMÚ POLIIZOBUTILÉN-POLIBOROSTYÁNKŐSAV ALAPÚ MOTOROLAJ ADALÉKOK ELŐÁLLÍTÁSA ÉS VIZSGÁLATA Veszprémi Egyetem Vegyészmérnöki Tudományok Doktori Iskola, Kőolajipari és petrolkémiai eljárások és termékek alprogram keretében. Készítette: KIS GÁBOR okl. vegyészmérnök Témavezető: DR. BARTHA LÁSZLÓ tanszékvezető egyetemi docens Ásványolaj- és Széntechnológiai Tanszék Veszprémi Egyetem 2005
Idézem: "A MoS2-nak kristályszerkezetéből adódólag nagy a súrlódás- és kopáscsökkentő hatása. A lamelláris kristályszerkezetben a rétegeket összekötő gyenge Van-Der-Waals erők miatt azok egymáson könnyen elcsúszva a fémfelületek között a vegyes, illetve száraz súrlódás tartományában súrlódáscsökkentő tribofilmet hoznak létre. Széleskörű elterjedésüket azonban az gátolja, hogy a működésükhöz megfelelő oxidációs terhelés szükséges, ám ez a terhelés az adalék korai elfogyásához, a súrlódáscsökkentő hatás időbeli radikális csökkenéséhez vezet. Az adaléktartalom kimerülése viszont csökkenti a csereperiódusok növelésének realitását. "
Magyarul: Jó-jó a Liqui Moly MoS2 , de nem az igazi.
Hát, biztos van a Metabondnak is tesztje, de én még egyet sem tudtam beszerezni. Ha tudsz küldeni, szívesen megnézem. Azzal sajnos nem tudok mit kezdeni, hogy Te az ELF motorolaj gyártó cég tesztjének hitelességét kétségbe vonod. Szuverén jogod. Mint már régebben is említettem engem csak ezek a tesztek és a szakemberek véleménye tud meggyőzni. Ezeken kívül bárki bármit mondhat. Számodra mi az a meggyőző információ egy adalék, vagy bármilyen termék választásánál, ami alapján eldöntöd, hogy melyiket választod? A Bishop’ adalék hatásáról annyit, hogy a cég tájékoztatása szerint az adalék, terheléstől függően 100-150000 km-t tud. Ez azt jelenti számomra, hogy pl.: egy állandóan hegyvidéken járó sóderes teherautónál 100ezer, egy síkvidéken hungarocelt szállító kamionnál max. 150ezer km megtétele után kell újra alkalmazni. De van még egy kitétel az alkalmazásánál. Attól függetlenül, hogy mennyit mész a gépjárművel, egy év elteltével ajánlott újra alkalmazni. Érthetőbben: Ha 5000 mész egy év alatt akkor is évente egy szer kell alkalmazni, ha 100ezret, akkor is. Ennek az az oka, hogy az adalék ugyan úgy eloxidálódik állóhelyben is, mint a motorolaj. Tulajdonképpen az adalékot Mo.-on általában csak kamionok tudják kihasználni. Nem hiszem, hogy túl sok személyautó szalad le 100-150 ezret egy év alatt. Azt, hogy mit csinál a Bishop’s ha metabond után alkalmazod, nem tudom. De azt hiszem már javasoltam, hogy kérdezd meg Bishop’s a forgalmazót.
Én azt nem értem hogy egy teszt az objektív. Persz lehet csalni, de akkor az komoly peres eljárást vonna maga után! Metabondnak van sok tesztje, de azok se mai eredmények az is biztos! Harmadik generációs metabond. Ez annyit jelent hogy a régiek károsak??? Tény az is hogy a Bishop- termékről még nem is hallottam korábban, ami nem feltétlenül az én hibám!!! Ami jó az hamar elterjed. Amúgy az a bizonyos teszt amiben a bishop -ról ilyen jókat írnak nem elég meggyőző számomra. Túl hihetetlen. Ez még önmagában nem lenne gond, de amit még nem értek hogy akkor az most hány km megtételéig fejti ki a hatását? Vállal valaki garanciát a hatásra? Illetve arra hogy nem okoz semmilyen károsodást? Mi van ha már metabond-dal kezelt motorba öntöm? amúgy maradok a METABOND-nál az biztos mert nekem egyértelműen működik. Már 1500km-rel tulhaladtam az olajcsere intervallumot (computer jelzi a csere szükségességét) és nem esek pánikba, majd ha lesz időm lecserélem. És adok hozzá 5% adalékot megint!