Nos, 80 körüli összeg azért kicsit sok lenne vezérlés cserére, még vízpumpával együtt is... Ez egy teljesen normál autó, gondolom az anyag nem lehet több 40-45-nél, de lehet, sokat mondtam. ;-)
Gyorsan belopod magad sok ember szívébe ezzel a megállapítással. ;-)
Egyébként, én anno a Hyundai i30 1.6 htp (vagy milyen) dízelt vezettem, vmi 122 ló, vagy mennyi volt, de az botrányosan szarul ment annyi pacihoz... Tehát ezek a 4 hengeres, kis köbcentis dízelek vicc kategóriák menetteljesítmény terén. Persze, nyilván fel lehet húzni őket a használható kategóriáig, de alapból mondjuk 120 lóval nem nagy durranás. Normál embereknek lehet jó választás. ;-) Én inkább vennék egy 80 lovas, vvt benzines kisautót. :-D
Szabóék ajándék +1év garija alatt -2 hónappal a lejárta előtt- jött ki a klíma gebasz, aminek rendbetétele így nekem ingyenes lett.
Fizetős meghibásodásom még nem volt az íly módon 3 év gari leteltével, bár ezt le kell kopogni.
Most viszont vastagon költöttem a szervizre, 102e ft volt a vezérműszíj+feszítőcsapágy, hosszbordásszíj+feszítőcsapágy, vízpumpa, váltóolaj, fékfolyadék, motorolaj+olajszűrő+légszűrő cseréje, valamint 1 liter fagyálló.Természetesen néztek hibatárolót, valamint nullázták a szervizintervallum számlálót (Ez anyag+munkadíj cuzammen)
A logan legalább olcsóbb volt. Nekem a kia-val az a bajom, hogy nem olscóbb mint a többi és az előző generációk szépnek se voltal nevezhetők.
A 7 év gari nem rossz mert én így is úgy is márkaszervizbe járok, már ha grátisz a hét év.
Anno nekem a fiathoz nem járt (nem alkudtam bele) + 2 év garanciát. Megvenni lehetett voltna és itt többször beszéltünk is róla, hogy megérte volna vagy nem. Az autóm nemrég múlt 4 éves és elmondható, hogy csak a klíma baja volt ami 60 kröül állt meg (pontosan már nem emlékszem), ami a + 2 év gari árának a fele (akció esetén 75%).
Ájulat azért van, mert megnézik a ceed előtti modelleket és ahhoz képest fényéveket lépett előre a kia. A fiatnál megnézik az előd modelleket (nem a stilora gondolok, hanem az elmúlt 80 évre) és csupa jó autót találnak.
Amúgy most néztem hogy a sebváltógombom kezd hólyagosodni. Érdekes mert a kormány nem, pedig azt többet fogom. Lehet hogy süti a nap (a kormányt én is mindig takarom mint te)?!
Én egyébként a nehezn idíthatóságnál valami nedvességre gondolok. Egyfelől azért mert párás időben inkább előjön, másfelöl mert nem minden bravonál van, ami nálam arra utal hogy nem konstrukciós hiba, hanem valamelyik alaktrész beszállító terméke nem megfelelő és az egyik bravoban az jó van a másikban meg a rossz.
Harmadrészt mert a nagyobb keverés arányú etanol megoldja a dolgot.
Olvasom a Kia ceed tesztet és meg kell állapítanom, hogy egy szót sem szólhatunk a Bravora...
Cserélni kellett:
40e km-nél stabpálca
komplett fejegység
kuplung kinyomócsapágy
akkumulátor (2 évesen, ráadásul erre nem szólt már a gari)
"sok kopásnyom nincs, leszámítva a rádió egyik tekerőgombját. Akad kis zörgés, de csak nagyon rossz úton, a bőrkormány fényes, és ahol a kormányzár lenni szokott, ki is kezdte kicsit."
"hátsó ablakmosó spricni a harmadik féklámpában elrepesztette a burát, mert belefagyott a nyári ablakmosó" (Ez mondjuk részben a júzer sara, de szerintem a konstrukciót is minősíti)
És a lényeg szerintem a fogyasztási adatok, amin meglepődtem, pedig egy kollégám is nagyon hasonlóakról számolt be az ötajtósával kapcsolatban:
"Ami a fogyasztást illeti, az országúti 7 litertől a városi 9,5-10,5 literig terjed Árpád tapasztalatai szerint, a köztes érték autópályán a 8-9 liter. Ez nem kevés, de mindig klímával értendő, automata módban ugyanis a klíma állandóan megy, Árpád nem szokta kikapcsolni. Az 1,4-esek sem extrém takarékosak, sőt, a rövid váltó miatt a motor állandóan pörög, szinte ugyanezeket az értékeket kapjuk..."
Na ez szerintem nagyon sok. Ezek után tényleg nem nagyon vágom, miért is van az általános újságírói ájulat a Ceed-ek kapcsán.
Az enyem 120as es csinalja nem mindig,de ha véletlen kint alszik akkor hideg paras idoben altalaban..Benzin szinttől függetlenül. Eddig nekem is az etanol segitett, de csak atmeneti a javulas mert a jelenseg vissza ter mindig.A gyújtás ráadása utáni várakozást már én is probáltam mintha az tényleg segítene...
Udv.
Nos penteken elhoztam a bravomat, az alfa termosztatja hulyul. Es van problemam a fityoval.
Gazadasra(padlogazra) 3,4,5,6 fokozatban mindegyikben torpan az auto, rangat kb 2x,3x betorpan de csak 120 km/o ig.utana mar nemnagyon.
Otlet?