Nekem amúgy nincs bajom a dízel autókkal, negatív tapasztalatom sem, pedig volt pár évig egy Regatta Turbo DS Weekend járgányom,amit imádtam. A Bravonál tényleg furcsa,hogy mennyire nem vállalják fel döntésüket a gázolajosok.
Ez kemény volt de magas igazságtartalommal.Valóban a szivóbenyások és a dizelesek nem fórumoznak nem lelkesednek/nincs is okuk rá :-) / az autójukért láthatóan a mindennapokban sem.Valószinű tényleg bánják a Tjet kihagyását :-)
említettem Neked mikor találkoztunk, h az előző autóm -mivoltából adódóan- inkább dízel kellett volna legyen.. de az én éves futásom sem éri el a beruházott költséget, szervízdíjat, pedig ha megyek az napi 110km. száraz tény, h a 9 és fél év alatt költöttam annyit az autóra, mint az ellentábor egy-két évente.
Én már nemrég kifejtettem némi szarkazmussal, hogy a dízel Bravosok szégyellik a választásukat, ezért csak suttyomban olvasgatják a fórumot és irigykednek a turbós benyásokra.
Nekem számít a fogyasztás, de a dízel megtérüléshez keveset megyek.
Szakami ártalom, hogy mindent kiszámolok (mi a gazdaságosabb). Így lett benzines autóm és 2T motorom (ott is van ami vita 2t vs 4t, kb mint a benzin vs dízel).
sejtem! :) sajnos minden márka topikjában téma a benzin vs. dizel. itt kevésbé érzni a dízel jelenlétet, pedig azt sejtem több is lehet forgalomban az mjet-ből. a sértődés sztem gyerekes dolog, mindenkinek szubjektív döntése mire költi a pénzét.. nekem a fogyasztás nem minden, nagyon nem!
említettem talán, hogy anno a nejemnek azért nem lett mjet a GP, mert egyszerűen nem fűt be télen a rövid utakon, amire használja.
Nos, 80 körüli összeg azért kicsit sok lenne vezérlés cserére, még vízpumpával együtt is... Ez egy teljesen normál autó, gondolom az anyag nem lehet több 40-45-nél, de lehet, sokat mondtam. ;-)
Gyorsan belopod magad sok ember szívébe ezzel a megállapítással. ;-)
Egyébként, én anno a Hyundai i30 1.6 htp (vagy milyen) dízelt vezettem, vmi 122 ló, vagy mennyi volt, de az botrányosan szarul ment annyi pacihoz... Tehát ezek a 4 hengeres, kis köbcentis dízelek vicc kategóriák menetteljesítmény terén. Persze, nyilván fel lehet húzni őket a használható kategóriáig, de alapból mondjuk 120 lóval nem nagy durranás. Normál embereknek lehet jó választás. ;-) Én inkább vennék egy 80 lovas, vvt benzines kisautót. :-D
Szabóék ajándék +1év garija alatt -2 hónappal a lejárta előtt- jött ki a klíma gebasz, aminek rendbetétele így nekem ingyenes lett.
Fizetős meghibásodásom még nem volt az íly módon 3 év gari leteltével, bár ezt le kell kopogni.
Most viszont vastagon költöttem a szervizre, 102e ft volt a vezérműszíj+feszítőcsapágy, hosszbordásszíj+feszítőcsapágy, vízpumpa, váltóolaj, fékfolyadék, motorolaj+olajszűrő+légszűrő cseréje, valamint 1 liter fagyálló.Természetesen néztek hibatárolót, valamint nullázták a szervizintervallum számlálót (Ez anyag+munkadíj cuzammen)
A logan legalább olcsóbb volt. Nekem a kia-val az a bajom, hogy nem olscóbb mint a többi és az előző generációk szépnek se voltal nevezhetők.
A 7 év gari nem rossz mert én így is úgy is márkaszervizbe járok, már ha grátisz a hét év.
Anno nekem a fiathoz nem járt (nem alkudtam bele) + 2 év garanciát. Megvenni lehetett voltna és itt többször beszéltünk is róla, hogy megérte volna vagy nem. Az autóm nemrég múlt 4 éves és elmondható, hogy csak a klíma baja volt ami 60 kröül állt meg (pontosan már nem emlékszem), ami a + 2 év gari árának a fele (akció esetén 75%).
Ájulat azért van, mert megnézik a ceed előtti modelleket és ahhoz képest fényéveket lépett előre a kia. A fiatnál megnézik az előd modelleket (nem a stilora gondolok, hanem az elmúlt 80 évre) és csupa jó autót találnak.
Amúgy most néztem hogy a sebváltógombom kezd hólyagosodni. Érdekes mert a kormány nem, pedig azt többet fogom. Lehet hogy süti a nap (a kormányt én is mindig takarom mint te)?!
Én egyébként a nehezn idíthatóságnál valami nedvességre gondolok. Egyfelől azért mert párás időben inkább előjön, másfelöl mert nem minden bravonál van, ami nálam arra utal hogy nem konstrukciós hiba, hanem valamelyik alaktrész beszállító terméke nem megfelelő és az egyik bravoban az jó van a másikban meg a rossz.
Harmadrészt mert a nagyobb keverés arányú etanol megoldja a dolgot.