Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vinjo Creative Commons License 2012.11.27 0 0 130016

Nekem amúgy nincs bajom a dízel autókkal, negatív tapasztalatom sem, pedig volt pár évig egy Regatta Turbo DS Weekend járgányom,amit imádtam. A Bravonál tényleg furcsa,hogy mennyire nem vállalják fel döntésüket a gázolajosok.

Előzmény: zgi521 (130014)
giuliettafan Creative Commons License 2012.11.27 0 0 130015

 

Ez kemény volt de magas igazságtartalommal.Valóban a szivóbenyások és a dizelesek nem fórumoznak nem lelkesednek/nincs is okuk rá :-) / az autójukért láthatóan a mindennapokban sem.Valószinű tényleg bánják a Tjet kihagyását :-)

Előzmény: vinjo (130013)
zgi521 Creative Commons License 2012.11.27 0 0 130014

említettem Neked mikor találkoztunk, h az előző autóm -mivoltából adódóan- inkább dízel kellett volna legyen.. de az én éves futásom sem éri el a beruházott költséget, szervízdíjat, pedig ha megyek az napi 110km. száraz tény, h a 9 és fél év alatt költöttam annyit az autóra, mint az ellentábor egy-két évente.

had idézzek egy szervízes kartárstól:

 

uhuhu  válasz | megnéz  2011.12.10 23:32:11 © (16534)

 

az örök harc lesz hogy melyik a jobb a diesel vagy a benzines....

 

 

 

aki még nem szivott diesel autóval annak a diesel, aki már szivott, vagy látott szivni  valakit annak a benzines....

 

 

 

A diesel sokkal jobban megérné, a fogyasztás miatt, a menetteljesitmény miatt. -  ha nem romlana el, max annyiszor

 

ahányszor a benzines.

 

De sajnos sokkal többször.

 

 

 

az 1.9 diesel - az 1,7 dieselek generátora, AGr szelepe, részecskeszürője, a részecskeszürő csöve, a lendkereke, az

 

ékszijtárcsája, váltója, befecskendezői, izzitógyertyái - hengerfeje, örvényszelepe hajlamosak a meghibásodásra...  ez

 

amit itt felsoroltam 1.500.000 Ft simán.

 

 

 

a benzinesnél meg a trafóhid, oszt ennyi....  van még egy pár olyan alkatrész ami néha néha beszarik, de az vagy 20.000

 

Ft vagy max 200.000 Ft.

 

és ennyi.

 

 

 

amikor én megvettem a Vectrát, akkor 87.000 km volt benne, és 2 oldalnyi javitási előélete volt az autónak.

 

Hát kell ez nekem? nem...  el is adtam :)

 

 

 

szóval amennyi előnye van a diesel zafirának, képes 3x annyi hátrányt kovácsolni belőle sajnos.

 

 

 

Akit én tudok lebeszélek a diesel autókról....

 

 

 

a benzines fogyaszt 2 literrel többet, de biztosan beindul minden reggel, és ha baj van akkor is képes önerőből elmenni

 

a szervizig :)

 

 

Előzmény: vinjo (130013)
vinjo Creative Commons License 2012.11.27 0 0 130013

Én már nemrég kifejtettem némi szarkazmussal, hogy a dízel Bravosok szégyellik a választásukat, ezért csak suttyomban olvasgatják a fórumot és irigykednek a turbós benyásokra.

:-))

Előzmény: zgi521 (130009)
vinjo Creative Commons License 2012.11.27 0 0 130012

Mondom, dobj egy mailt...:-)

Előzmény: mcI_2.0 (130005)
vinjo Creative Commons License 2012.11.27 0 0 130011

Ezt inkább mailben.

Előzmény: mcI_2.0 (130003)
bajan122 Creative Commons License 2012.11.27 0 0 130010

Nekem számít a fogyasztás, de a dízel megtérüléshez keveset megyek.

 

Szakami ártalom, hogy mindent kiszámolok (mi a gazdaságosabb). Így lett benzines autóm és 2T motorom (ott is van ami vita 2t vs 4t, kb mint a benzin vs dízel).

Előzmény: zgi521 (130009)
zgi521 Creative Commons License 2012.11.27 0 0 130009

sejtem! :) sajnos minden márka topikjában téma a benzin vs. dizel. itt kevésbé érzni a dízel jelenlétet, pedig azt sejtem több is lehet forgalomban az mjet-ből. a sértődés sztem gyerekes dolog, mindenkinek szubjektív döntése mire költi a pénzét.. nekem a fogyasztás nem minden, nagyon nem!

 

említettem talán, hogy anno a nejemnek azért nem lett mjet a GP, mert egyszerűen nem fűt be télen a rövid utakon, amire használja.

 

Előzmény: bajan122 (130008)
bajan122 Creative Commons License 2012.11.27 0 0 130008

Korábben ilyesmiből komoly viták és mély sértődések születtek.

Előzmény: zgi521 (130007)
zgi521 Creative Commons License 2012.11.27 0 0 130007

..én élményt vettem, nem dízelt! :-)

Előzmény: mcI_2.0 (130002)
piros madááár Creative Commons License 2012.11.27 0 0 130006
Nekem ugy hogy mindent a szerviz adott munkaval egyutt volt 350€ es ebbol leszamoltak 20% afat;-)
Előzmény: mcI_2.0 (130005)
mcI_2.0 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 130005
Nos, 80 körüli összeg azért kicsit sok lenne vezérlés cserére, még vízpumpával együtt is... Ez egy teljesen normál autó, gondolom az anyag nem lehet több 40-45-nél, de lehet, sokat mondtam. ;-)
Előzmény: bajan122 (130004)
bajan122 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 130004
Vinjo is nagyjabol azt irta le (szerintem minusz 20 vagy 25 az oehez kepest)
Előzmény: mcI_2.0 (130003)
mcI_2.0 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 130003
Nekem 3-4 hónap múlva esedékes vezérlés csere... Csak azt cseréltetek akkor, kb. mennyi lehet az anyag? Mi a normaidő? :-)
Előzmény: vinjo (129993)
mcI_2.0 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 130002
"én nem veszek dízelt."

Gyorsan belopod magad sok ember szívébe ezzel a megállapítással. ;-)
Egyébként, én anno a Hyundai i30 1.6 htp (vagy milyen) dízelt vezettem, vmi 122 ló, vagy mennyi volt, de az botrányosan szarul ment annyi pacihoz... Tehát ezek a 4 hengeres, kis köbcentis dízelek vicc kategóriák menetteljesítmény terén. Persze, nyilván fel lehet húzni őket a használható kategóriáig, de alapból mondjuk 120 lóval nem nagy durranás. Normál embereknek lehet jó választás. ;-) Én inkább vennék egy 80 lovas, vvt benzines kisautót. :-D
Előzmény: zgi521 (129989)
Realtukko Creative Commons License 2012.11.26 0 0 130001

Nekem is csak párás idöben csinálja!De nem izgat!Akkor is szeretem!!:)Imádom!Pedig ha tudnátok honnan jöttem!

 

Most már tudjuk. :))

Előzmény: Hezo79 (130000)
Hezo79 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 130000

Nekem is csak párás idöben csinálja!De nem izgat!Akkor is szeretem!!:)Imádom!Pedig ha tudnátok honnan jöttem!

vinjo Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129999

Akkor inkább jövő hét lesz a dologból...

Előzmény: bajan122 (129998)
bajan122 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129998
Mailben lemaradt hogy nem surgos a dolog :-)
Előzmény: vinjo (129997)
vinjo Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129997

Ment válasz is. Árakat majd az alvázszám ismeretében tudok írni.

Előzmény: bajan122 (129995)
bajan122 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129996

Jahogyja! Nem figyeltem fel a hangsúlyra az éves szerviz árán.

Előzmény: vinjo (129992)
bajan122 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129995

Én olyan 130 e körül fizettem (ha jól rémlik) ugyan ezért + műszaki + fékbetét csere (anyaggal amit te hoztál).

 

Ja megint kérek majd a lineához dolgokat. Majd küldök mail-t.

Előzmény: vinjo (129993)
zgi521 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129994

erre céloztam, a markáns szervízdíjra..

a gari miatt itt alkudozni sem lehet, mint bajan122 esetében, aki gari után is márkaszervízbe jár és azt és azért fizet, amit kér.

Előzmény: vinjo (129992)
vinjo Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129993

Akkor nekem tényleg szerencsém volt.

Szabóék ajándék +1év garija alatt -2 hónappal a lejárta előtt- jött ki a klíma gebasz, aminek rendbetétele így nekem ingyenes lett.

Fizetős meghibásodásom még nem volt az íly módon 3 év gari leteltével, bár ezt le kell kopogni.

Most viszont vastagon költöttem a szervizre, 102e ft volt a vezérműszíj+feszítőcsapágy, hosszbordásszíj+feszítőcsapágy, vízpumpa, váltóolaj, fékfolyadék, motorolaj+olajszűrő+légszűrő cseréje, valamint 1 liter fagyálló.Természetesen néztek hibatárolót, valamint nullázták a szervizintervallum számlálót (Ez anyag+munkadíj cuzammen)

Előzmény: bajan122 (129991)
vinjo Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129992

A 7éves gari tényleg jó ,de előfeltétele az éves szervizek végrehajtása, ami nem túl baráti áron megy.

Előzmény: bajan122 (129991)
bajan122 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129991

A logan legalább olcsóbb volt. Nekem a kia-val az a bajom, hogy nem olscóbb mint a többi és az előző generációk szépnek se voltal nevezhetők.

 

A 7 év gari nem rossz mert én így is úgy is márkaszervizbe járok, már ha grátisz a hét év.

 

Anno nekem a fiathoz nem járt (nem alkudtam bele) + 2 év garanciát. Megvenni lehetett voltna és itt többször beszéltünk is róla, hogy megérte volna vagy nem. Az autóm nemrég múlt 4 éves és elmondható, hogy csak a klíma baja volt ami 60 kröül állt meg (pontosan már nem emlékszem), ami a + 2 év gari árának a fele (akció esetén 75%). 

Előzmény: zgi521 (129989)
vinjo Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129990

Igen, ez a tesztelt példány is közel 4,5 milla...

A kollégám is 4,3-ért vette az ötajtós aranymetálját,vagyis ugynannyiért, mint én egy hónappal később a sportcsomis kis T-jetet...

Előzmény: zgi521 (129989)
zgi521 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129989

én próbáltam anno az 1.4 benzin és 1.6 dízel kombi változatokat. az 1.4 gyenge, az 1.6 használható volt. de én nem veszek dízelt.

ráadásul, ha válogatsz 1-2 extrát, már eléggé drága is.  a 7 év garihoz tartozó évenkénti szervíz sem olcsó ám! :)

 

az újságírók a logan-t is ajnározzák, képesek voltak a zafira konkurenciának jelölni, hát mit mondjak dőltem.. :)

Előzmény: vinjo (129984)
bajan122 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129988

Ájulat azért van, mert megnézik a ceed előtti modelleket és ahhoz képest fényéveket lépett előre a kia. A fiatnál megnézik az előd modelleket (nem a stilora gondolok, hanem az elmúlt 80 évre) és csupa jó autót találnak.

 

Amúgy most néztem hogy a sebváltógombom kezd hólyagosodni. Érdekes mert a kormány nem, pedig azt többet fogom. Lehet hogy süti a nap (a kormányt én is mindig takarom mint te)?!

Előzmény: vinjo (129984)
bajan122 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 129987

Én egyébként a nehezn idíthatóságnál valami nedvességre gondolok. Egyfelől azért mert párás időben inkább előjön, másfelöl mert nem minden bravonál van, ami nálam arra utal hogy nem konstrukciós hiba, hanem valamelyik alaktrész beszállító terméke nem megfelelő és az egyik bravoban az jó van a másikban meg a rossz.

 Harmadrészt mert a nagyobb keverés arányú etanol megoldja a dolgot.

Előzmény: vinjo (129985)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!