Ha kérhetnék tőled, annyit ,hogy szólnál pár szót a menetrendi osztályon dolgozóknak, akik alkották a menetrendet legalább töltsenek el pár napaot Cinkota toronyban , Örs vezér terén, mert akkor láthatnák, hogy miért nem ideális a menetrend.( és talán a nyárit jobban meg lehetne szerkeszteni)
Másrészről, jó lenne felfele tolmácsolni az akácfa utcába is ,hogy ezen a HÉV vonalon felesleges leközlekedtetni, 80000 férőhelyet (a szám nem valós, csak a példa kedvéért irom) mikor csak napi 30000 utaznak. És jó lenne frissiteni azokat a paraméterkönyveket amiből megszabják, hány férőhelyett kell naponta közlekedtetni.
Másrészt a menetrend kialakitásba, jó lenne a járművezetőket és a vezető jegyvizsálókat megkérdezni, kell e nagyegység bizonyos vonatszámokba, mert bizonyos vonatszámokba teljesen felesleges, és pazarlás. Vagy eltölteni, egy hetet, és figyelni az utasáramlást, de nem mindig másnak, gondolok én itt utasszámlálásra, mert ,igy nem ér semmit, mert statisztikai őszesités után kifog megint az jönni, hogy az este 21.00 órakor induló Gödöllő-i páros vonat is legyen nagyegység.
Helló! Ma reggel csepelről a 959-es ment főműhelybe még hozzá J2-es felújításra. A 958-as az kb 1 hónap múlva követi, az csak egy V3-as javításra megy. Az utas kommunikációs berendezést ami bevolt szerelve a szerelvénybe azt teljesen kiszerelték, de a teszt időszak úgy is lejár a jövő héten. A 961-esen addig szólóban üzemel tovább. (itt halkan jegyzem meg, hogy szerintem feleslegesen)
A menetrenddel csak az a baj, hogy olyan csinálja aki nem dolgozik benne, nem utazik hévvel, és a Cinkotai kereszteket valamint a tolatási mozgásokat nem veszi figyelembe. Ha egy napot eltöltene a toronyban el csodálkozna a menetrendjén.
Ez a menetrend tényleg nem lett túl jó.Ezekhez még hozzátenném,hogy a csúcsidóben az Örsön 2perces kereszteket csináltak,ami úgy néz ki,hogy pl 30-kor indul egy vonat,és a következő 32-re érkezik keresztbe az állomáson.Ennek az lett az eredménye,hogy képtelenség beérni időben az állomásra,ráadásul alig van idő az átszerelésre(kb 6 perc,de amire beérsz,lesz belőle 4),arról meg ne is beszéljünk,hogy az embernek szükségletei is vannak,inna egy pohár vizet,vagy elmenne a Wc-re.Az előző menetrendben legalább erre figyeltek,de ebben sajnos nem.
Mi, hogy gondoljuk? - hmm leginkább sehogy mert az ilyen kisemberekhez mint mi sose jutnak el az ilyen nagy hírek még véletlenül se.
Csupán azt nem értem, hogy az ilyen döntő alibi bizottságokba, miért nem kerül be egy pár járművezető is, hiszen mi fogjuk vezetni ezeket a szerelvényeket, nem?!
Vagy, mint magyarországon mindenhol, itt is örüljé, hogy van munkád igaz hogy tízszer nagyobb a felelőséged, de örüljé, hogy van és örülj, hogy legalább nettó 80 körül hazavihetsz túlórával ...
De azért sejtjük a választ, hogy miért nem kerül be, mert itt azért nagy pénzek vannak ... és sajnos bármilyen tender is az, nehéz úgy lefolytatni a beszerzést, hogy a végére, vagy 1-2 éven belül ki ne robbanjon valami botrány az egész körül ...
Magyarország 2007 ...
No, a véleményünkről meg csak annyit, hogy olyan jó menetrendet kaptunk Gödöllőn, hogy ihaj, csuhaj ... (megint megkérdezték a véleményünket, remélem a nyári is ilyen jó lesz)
Az egy dolog, hogy a menetidő , sose egységes valamikor 51,52,53 perc ezzel nincs is baj, de keverve kavarva van az egész ,hol itt van 7, máskor 8 perc, ugyanaz a szakasz, hol 17, 16 ,15 perc, de nembaj.
De ahogy, egy fiatal kollégám is rámutatott minap, mi a fenének kell tényleg közlekedtetni a nagyegységeket este 20.00 után és reggel 9.30 után? Pazarlás!!!!!!
De ugye ,huzunk össze minden nadrágszíjat , úgy sporolunk, akkor ez mi?!
Idáig is többször hangoztatva lett ,hogy a 19.57 Gödöllő felé közlekedő nagyegység teljesen felesleges, csak a vezető jegyvizsgáló dolgát nehezitjük meg vele.Futkározhat az üres kocsikban ...
És akkor most mit lát az ember, az új menetrendben?!Most már a 20.26 Gödöllői is, ami kicsi volt lassan inmár 2,5 éve az nagyegység lett.Hurrráááááááááááá, tapsvihar.
Minek, kérdezem tisztelettudóan, kinek?!Ember nincs rajta, VÉTEL?!
Ez csak arra jó, hogy a motorász dolgát nehezitsük, és vezető jegyvizsgálóval, jól kiszúrjunk.
A fordákat is gyönyőrűen elkészitették, van olyan forda, aminek Gödöllőn van kaiadva a munkaközi szünete, pl. hétvégén.Ez nem lenne baj, de mi van Gödöllőn?!
Semmi, még néha szapan sincs!Nemhogy ,még hűtő, vagy mikró amiből esetleg elő tudnám venni a megérdemelt ebédet ...
Szóval a fordák is gyönyőrűek lettek, látszik hogy emberbarát módon sikerült összeállitani őket, de hogy némelyikbe az ember úgy pörög mint a rignlispir.Nembaj ezért a fizuért ez jár ...
Egy percig sem vitatva, hogy jók még azok a gépek, pláne meg a mieinknél jobbak, azért csak megkérdezném: elérjük végre valamikor, hogy nem másnak a levetett vackát viseljük tovább? Valószínűnek tartom, hogy Berlin sem csupán flancolásból cseréli le azokat a járműveket. Arra megint kiadunk egy jó adag pénzt, aztán minimum 20 évre foghatjuk a pofánkat, mert hisz "most kaptunk járműveket, mi kéne még, telhetetlen banda"??? Arra a típusra rá kéne állni, itt senki sem ismeri és semmink nincs hozzá, az megint egy csomó pénz. Gyanítom, hogy lassacskán azokon is előjönnek a problémák, tehát nem biztos, hogy ez annyira meg fogja érni. De lehet... Ja, és újabbnak újabbak valamivel, korszerűbbek is? Főleg: korszerűek???
Legalábbis személy szerint nekem ez a véleményem erről, érdekelne, ti hogy gondoljátok. Aztán meg úgyis az dönt, akik ezen hivatalból gondolkozhat.
Lehet, én is onnan gondolom hogy nem ők mennek, mert ismerek egy Csepeli hévvezetőt, nagyon jó barátom, és vele beszéltük pont ezt a multkor, hogy majd melyik fog menni felújításra!
Azért nem írtam százszázalékosra.De 95 %,hogy a szállítási engedélyben ezt a kettőt láttam.(most derült ki,hogy nem igazán néztem át...-prémiummegvonás! :-) )
Az nem baj, hogy írtál, sőt örülök is, de sztem nem a 959-960 fog menni, pedig én is úgy emlékszem ahogyan te, hiszen szoktam figyelni a sorrendet is, hanem más pl. 957-958 vagy 963-964! 959-960 azért nem mert rajta tesztelik az egyik utasok által is használható vészjelzőt. Te ez a berendezés szintén benne van 961-962-ben is.
Jelenleg 3600 és 4000 mm -es szabványos űrszelvények vannak.
3000 mm -es szélesség nem a világ vége.
(M44 Bobo 3060 mm).
Inkább a fellépőknél kell megnézni, hogy peronátépítésre, stb. -re szükség lenne -e.
A magasperonos átalakítás után, nem lenne közös üzem.
Illetve ismerve a hév vonalakat a magasperonos átalakítás nem lenne kis munka. (természetesen akadálymentesítve, stb.)
A 750 V-os hajtás miatt, viszont hajtás + vezérlés csere szükséges. (egyedileg gyártott nagyteljesítmányű dc/dc átalakítóra lenne szükség). Az egyedileg gyártott / tervezett berendezések meghibásodási aránya pedig általában magas.
A berlini S-Bahn azonkívül hogy alsószedős, 750V-os, magasperonos (nincs lépcső), ráadásul még 3.000mm széles is. Ez előbbieket még valahogy leküzdenénk, az űrszelvényt érzem problémásabbnak.
Sziasztok a 849-625-850-es hévvel mi a helyzet nem láttam már nagyon régen??? mindig a 848-624-847-tel volt csatlakozva most meg a 854-627-853-mal hogyhogy mi baja a 850-625-849-nek???
Szerintem: kéne rájuk áramszedő is... :) Másrészt a magasperonos beszállás a mostani szerelvényekkel is megoldható lenne, ez főleg akarat kérdése, de a topikba néha becsepegtetett információk alapján ez hosszútávon sem terv...
Berlin 2008-ig le ki fogja vonni az összes 485-s S-bahn kocsiját. Ezek jelentősen fiatalabbak (1979-1992), mint az összes MIX és MX, de az MXa-k jó részénél is. Jelenleg kb. 200 kocsi van még, amiből olyan 62 van üzemben. Mivel selejtezik őket, valszeg elég olcsón hozzá lehetne jutni. Kérdés, hogy a 750V egyenáramú berendezéseket mennyire kell átalakítani, hogy megegyék az 1000V-t. A másik dolog, hogy akkor, némi beton segítségével megvalósulhatna a szintbeli beszállás a Hév-nél és kb. 1/2 év alatt EU komformá lehetne tenni olcsón a hálózatot!
A vágányzár miatt Kerepesről le kellett hozni az ott tárolt szerelvényeket, mert le járt a papirjuk. Holnap még lesz vágányzár Cinkota-Kerepes között, ezért új, levizsgált szerelvényeket vittek vissza.
Szokatlan hang miatt rohantam, hogy láthassak. 733 Boboval kezdődött, jött utána egy egység MXA ( 921? ), aztán még egy, aztán még egy, negyedik is és 735 Boboval fejeződött be a vonat. Mi volt ez a csoda és minek? Hogy fékez egy ilyen?
( bár, azt sem bánnám, ha valaki részletesen elmondaná az MXA normál üzemi fékezését- a hagyományos nagyvasútit ismerem )
Már évek óta be kellett volna fejeződnie a felújításnak, de ugye, ez mégicsak Magyarország... Most éppen, 2008. eleje-közepe-végére mondják a felújítás kezdetét. Csak nehogy addigra már túl késő legyen.
Múltkor örültem volna ha eltolhatós lett volna az egyik szerelvényben,mivel elég keveset lehetett kinyitni ,valaki egy csomót lezárt(négyszögkulcsal)...Dög meleg lett így a kocsiba:-S
Hali! Nemutolsósorban ronda is...remélem, arra nem lesz pénz, hogy az ôsszeset átalakítsák. Amúgy arra hivatkoznak, hogy a régi ablakot nehezebb karbantartani, és hogy nehezen mukôdtethetô...ezt azért nem igaz, mert egész jól kezelhetôk...mostanában (bizonyára surubben gondozzák, már egy V3-asnál kiszerelik mindet).
Hát igen, én sem értem, miért kellett változtatni. Tény, h nyáron jobb a légáramlás. Ugyanilyen van az MIX-eken is, csak egy kicsit szélesebb, de mondjuk az sem tetszik nekem (legalább is az a 'krómcső' előttük, tom nyilván a biztonság érdekében).
Én csak egy utas vagyok a pomázi HÉV-en.De azért meg kérdezném,ki volt az a marha,aki a felújitott kocsikba az ablakokat tervezte?Amelyikeket oldalra kell elhúzni.
Pont szem magasságba rakta a keretet,hogy a paraszt,amikor bambúlna ki az ablakon hajnalban,az alumínium kerettel néz farkasszemet.Ráadásúl,ha el van húzva,pont az ember pofájába vág aszél.A régi se volt jó,de ez!
Lehet kinézek akkor! ma még megyek fotózni a délibe meg a városba, aztán ugyis útba esik!:))) Monjuk erre a hétvégre is HÉV fotozás volt betervezve de aztán jött a vágányzár!:/ Nem baj majd holnaptol megint lehet!:))))
Végre megszűnik a 20-as lassújel! Lehet megint menni!:D
Holnap folytatják a daruzást. Kiszedik a provizoriumot majd visszaépítik a pályát, felsővezetéket, biztbert. A pályát plasserrel megdolgozzák. Azután gyorsan lepermetezzük a gazt és kész.
hát igen...200Forint kb....abszolut nem elég most is jövök az 52-esen erre 2 en oda jönnek h hol éehet HÉV potlora felszálni pedig Csepeli lakosok! enyit erröl!
Ahogy láttam, a buszmegállókba tették az összes narancssárgát. :) Szépen rányalták. Jah egyébként meg érdekes volt, a hévpótló (a frsz-át nem néztem, de 435ös volt) a Közvágóhíd/Lágymányosi híd-Karácsony Sándor utca távot 2 perccel gyorsabban tette meg, mint a HÉV. Na ez a nem semmi. :)
Ja tényleg. Sőt találtam a buszmegállóban is. Ez össz akkor is 3 egy ekkora állomáson. Szerinted elég? Mai és a múlthavi tapasztalatom szerint nem. Szerinted hány forint lett volna még mondjuk 20db-ot nyomtatni a narancs színűből, hogy kiplakátoljam vele az állomást? 100? 200 Ft? Nem ér meg ennyit?
Megint jól megszervezett a csepeli vágányzár. Csepelen utastájékoztató anyag kihelyezve semmi. Én nyomtattam hév nem közlekedik papírokat az ajtóra, hogy legalább vmi legyen kint. A 38A, 138-as buszok egy része legalább bemondja, hogy nem jár a hév de azt nem sikerült elérnem annyit tegyenek hozzá, Hogy Karácsony S utcánál kényelmesen ugyanabban a megállóban átszállhatnak a pótlóra ne kelljen már egész Csepel állomást végiggyalogolni a plázához.
''május 1.én kora délután két mozdony között 4 kisegység két egymást követő fordulóban megy majd le Kerepesről Cinkotára és visz fel két fordulóban 3-3 kisegységet.''
Köszönöm szépen! Időközben egy másik helyről is kaptam infót (iwiw) :))) Na de végre elkerül onnan az a lassújel. Nem mintha különösebben zavarna, csak ott annyira megdől a pálya, h mindig elvesztem az egyensúlyomat. :D
Hééé, én csak a számot sokalltam, mert ebből is látszik, h mennyire kiveszett belőlünk a tolerancia mostanában. Nem kritizáltam senkit és semmit. Hidd el, h mélyen tisztelem azokat az embereket, akik ilyen körülmények között dolgoznak. Szal nekem nem kell megmagyarázni, h milyenek is vagyunk.
AZ elkerülő vágány Ilonatelep és Auchan között van. Az "M 0" autópálya felett fog menni a HÉV és a hídépítés előkészítése, a földkitermelés kezdődik meg. Ennek érdekében épül az elkerülő szakasz.
Egyébként május 1.én kora délután két mozdony között 4 kisegység két egymást követő fordulóban megy majd le Kerepesről Cinkotára és visz fel két fordulóban 3-3 kisegységet. Ritkán fordul elő ilyen szerelvény, - ugyhogy fotóművészek - lehet versengeni a jobb helyeken lévő bokrokért. Üdv mindenkinek!
Merre is van ez az elkerülővágány a gödöllöi vonalon?? úgyan kaptam egy szolgálati mailt hogy szerelvényeket kell cinkotáról kerepesre szállitani (és ott hogyan kell tárolni) + május 2-án 4 óra 40 től 8 óra 40 perc-ig GANZ forgalmi kitérő A és B jelű jelző üzemelni fog. KIAG munkagép és SCHÖRLING munkagép is lessz. Kerepes 4. vágányán lessz a zúzott kö rakodása, + a vgányzár tényleges feloddása előtt lessz egy szemlevonat az új pályán.
A múltkori vágányzárkor beépített provizoriumot szedik most ki, mert a szennyvíztitóhoz menő csővet már bebetonozták. Ma lesz mérővonat még a vágányzár elött, szombaton munka ezerrel, vasárnap délután plasserrel aláverik majd a vágányzár lemondása után még egy permetővonat is lesz.
Ha nem lenne panasz valószinűleg Istennek hívnának minket!
Napi hány millió utast is szállit a BKV? na akkor létszi számold már ki, hogy ez hány %?! A napi 250 panasz ....
Másrészt nem minden panasz jogos (szeretnek hazudozni az emberek, sajnos néha sok olyat is leírnak ami csak azt bizonyitja ,hogy nincs igazuk) ... aki nem dolgozott ebben a rendszerben, az soha a büdős életbe nem fogja megérteni, hogy ha menni kell, akkor menni kell, és a délutáni csúcsban nincs időd arra ,hogy mindenhol megvárj valakit, mert vagy a következő vonatot késteted meg, vagy a saját tartózkodási időd vered el ... vagy mindkettőt.
Persze ez nem automatikusan azt jelenti, hogy nem szoktuk az embereket megvárni, de ha igenis nem szaporázá, akkor nincs időd megvárni.Kész ,és ez nem azért van mert bunkó a sofőr, hanem azért mert szűkretervezett a menetidő.
Csak az utaspanaszokra egy példa, valaki leírta ,hogy a végállomásról, ekkor és ekkor haladt ki a vonat, és hogy őt nem várta meg, és hamarabb idnult.Csak azt feljetette el megnézzni a tisztelt utas, hogy a vonat már igy is 2 perccel később indult el ... no de ezek is benne vannak a napi 250-ben.
Másrészt egy utaspanasz is sok lenne, de a járműveket is halandó emberek vezetik, és mi is hibázhatunk, és hibázunk is.Nem vagyunk gépek, bár néha egyesek ezt szeretnék ,gondolják.
Gondolom majd a terelésnél a Kaszásdüllői megállóban az esőbeállóval valamit fognak csinálni mert ,amikor beáll oda egy vonat akkor mintha eltakarna egy (vagy 2) ajtót.
Még jó, hogy nem minket kérdezztek meg, mit tudtunk volna elmondani? 80-90 ezer nettóért járművet vezetni, mikőzben egyesek, valami nagyon nagy épületben fizettésünk dupláját veszik fel , a "semmiért"?!
Nagyon remélem hogy még ezek fognak járni!! Szertnék rajtuk dolgozni!!:p:p
Amugy meg ha a MÁV megveszi a HÉV-et akkor ugyis jönnek az új járművek........de ugyse lesz pénze a MÁV-nak még egyenlőre ugyhogy nem kell aggódni! :-)
Ezek a járgányok még 10+ évig járni fognak, és mint a villamosoknál ( KT5C5) egy modernizálásra van szükség, és nem hiszem hogy a következő 15 évben vagy még tovább nézve, új járművek mutatják be magukat.
Ezeket már nincs értelme javítani,kellenek az újjak már.Egy J1,J2-re érett MIX/a-t szerintem már nem is lenne értelme felújitani,de muszály a kocsihiány miatt,új hévek meg egyenlőre nem jönnek még
Akkor lehet ,hogy ezért láttam hazafelé jövet Aquincum és Kaszásdüllő között egy "kétéltű" narancssárga üzemzavar elhárításos teherautot a síneken a felsővezetéket piszákó emberekkel???
Erről mit lehet tudni? Ne mondja senki, hogy erre nincs pontos menetrend, hogy mikor kell hol lennie minek, úgysem hiszem el a HÉV-esekről :)
"Ma este a szentendrei HÉV-en vendégeskedik egy 63-41 és egy 63-42 sorozatú motorvonat. Óbuda Aquincum elágazás között tér át HÉV vonalra (hol máshol), és Margit híd felszínig fog menni, majd vissza, ugyanazon az útvonalon, természetesen utasok nélkül."
Persze,hogy vannak benne új elemek,(pontosan nem tudom hogy melyik)de ez nem is csoda,ha láttad hogy nézett ki az égés után.De azért szépen összerakták.
Ez pedig a 903 utastere.Lehet,hogy így kéne hagyni,ezt aztán rongálhatják...Egy két ülésszivacsot leteríteni a megfáradt utasoknak,a szellőzés pedig természetes úton megoldva. :-))
Az a rosszabbik eset, ha egy kocsin (pót vagy motor) egyszere 2 ajtót kéne lezárni, na akkor jó esély van arra (100%), hogy utasok le és rezsimentbe tovább.
Kocsin belűl igen! Számoljál csak egy kocsin van 6 ajtó ha 2 rossz akkor mennyi marad?Vezesd le egy egyszerű egyenlettel ! Házi feladat neked mára hogy megcsináld!!:-))) 6=x+2
Igaz. Csak akkor jobban díjazza. Előbb-utóbb majd áron alul kell eladnia az ingatlant. De böszme az aki komolyan veszi a panaszt, és a lakót kioktatja (egyéni vs. közérdek) intézkedés helyett.
A Kossuth tére tüntetni, minek mond már meg? - jó a példa, de mi nem tüntetni, hanem emberi körülmények között szeretnénk dolgozni, hogy ne kelljen Gődöllő végállomásra érve versenyt futni az idővel, hogy időben visszatudj indulni ... mert valami baromarcú odaköltözött Ilonatelep magaságában a HÉV mellé és elfelejtették felvilágositani, hogy jééééé itt jár hangos vonat, ami sipol, meg zakatol a síneken. Kellően éjszakai órákban ezt kürtjelzéssel meg lehet hálálni neki...
Valószinüleg a fénysorompó zavarba ment /sötét lett/. A közúti lámpa sárga villogóra akkor kapcsol ha fénysorompó nem müködik. És ilyenkor sajnos az autóvezetők nagy többsége megindul. Még akkor is ha ott a hév.
Mi volt reggel Rákosfalván? Olyan 7:15 körül állt a Cinkota felé haladó vonat a megállóban, készült indulni, de ekkor a közúti lámpa sárga villogóra kapcsolt, a fénysorompó meg nem tudom mit csinált, de a Szentmihályi út felöl is megindultak az autók.
Hétfőtől-Szerdáig Árpádföld megállóhely után Csömör felé gyalogos aluljárót építenek be. Kibontják a pályát, majd bedaruzzák az előre elkészített aluljárót.
Anno sokat jártam HÉV-vel Bp. Szentendre Bp. viszonylatban. Imádtam. gyors, pontos, tiszta, kiszámítható volt. Néha egy-két felsővezetészakadás évente de ez belefért.
Ha a 4. képet nézed, mindkettő a bal vágányra vonatkozik, a hátsó a hátsó váltóé, az első, pedig az elsőé, a jobb vágánynál természetesen máshol vanak értelemszerűen.
Különben, nem jársz messze az igazságtól, ott nagyon nagyon fönt a mi szakszervezetünk élén is ilyen ember ül, ahogy hall ezt azt az ember.
Na tényleg OFF
A kritika, azért van ,hogy előrevigye az esetleg kissé elavult régi gondolatokat, és egy kis ízt változást hozzon be, illetve megmozgassa mások gondolatait, hátha fönt is elgondolkodnak?
Talán, lehet azért rágcsáljuk, mert igenis nagyon fájó ez a dolog egyesek számára, és a fórum igenis erre is van, hogy gondolatainkat bárkivel megosszuk nem?!
Vagy talán téged nem zavar ez?! - vagy minden úgy jó ahogy van ... Vagy talán te fogod, összefogdosni, a következő járművezetők generációját, ha a fiatalok elmennek jogosan mert kevéslik a fizetést?
Úgyhogy inkább OFF
A Kossuth tére tüntetni, minek mond már meg? - jó a példa, de mi nem tüntetni, hanem emberi körülmények között szeretnénk dolgozni, hogy ne kelljen Gődöllő végállomásra érve versenyt futni az idővel, hogy időben visszatudj indulni ... mert valami baromarcú odaköltözött Ilonatelep magaságában a HÉV mellé és elfelejtették felvilágositani, hogy jééééé itt jár hangos vonat, ami sipol, meg zakatol a síneken.
És valaki, jééééé kitüzte a páros vonatok számára az emlekedőnek a 20km/h órás lassújelet, ez aztán a vonatkimélő üzemmód.
Tapsoljunk már megint hangosan, hogy visszakanyarodjunk egy kicsit a szakmai dolgokhoz is ez biztosan jót tesz a szerelvényeknek ...
Másrészt, nem értem a mi cégünket se, inkább a vonatok késenek nap mint nap egy lakó kényelméért, aki valószinű nem HÉV-vel közlekedik, mert akkor biztosan nem idézne elő ilyet.
Szóval üdvözlöm, azt is aki az utaspanasz hatására, elrendelte a 20 km/h-t.
Miért nem lehet azt válaszolni, a panaszra?! - miért nem nézzte meg alaposabban, hova költözik, a HÉV lassan 100 éve döcög erre, és nem fogjuk a maga kedvéért elterelni, se sebességkorlátozást bevezetni, ha nem tetszik lehet ugyanolyan erővel költözni, mint amivel ideköltözött.
Na ez Magyarország 2007, ez az amikor egy miatt szív napi több 1000 ember, de ez nekünk biztos jó.Jöhet a tapsvihar ...
Lehet cáfolni, ellenérveket sorolni, kivánicsak vagyunk nagyon rá.
Hm. Érdekes. Mindíg a több éves lerágott csontot rágcsáljátok. Már csak az hiányzik, hogy ti is ki mennyetek a Kossuth térre bohóckodni. Mikor léptek ezen túl? Már mint a kritikán. Kanyarodjunk vissza inkább HÉV valódi fórumához.
Az összefogás nagyon hiányzik, kicsit megcsillantanám a probléma gyökerét.
A HÉV tényleg ahogy, itt irták mostoha gyerek, a fönökök is csak ezt viszik tovább ezt a szemléletet.
A járművezetők, között sincs összefogás, ha azt nem tudjok elérni, hogy mindenki legalább azt a r*hadt előírt sebességet tartsa be, és ne száguldozon, mert igy nincs alapunk arra, hogy azt tudjuk mondani, ez a menetrend tarthatatlan, mert prezentálva példákkal, 35-ből 35 járművezető nem tudja tartani.
De amig lesz is csak egy aki időben odaér ... addig minek itt másféle összefogásért imádkozni, siránkozni, FELESLEGES!
Pedig jó lenne ... de hát ,igy szomorúan konstatálom, hogy nincs sok esély erre, pedig a bérek szintje is tarthatatlan.Sőt nevetséges!Csak röhögni nincs kedvünk rajta!
Olvasva a HÉV mániások topicját mindig felfedezzek egy egy szöszenetet, ami érdekes lehet ...
Jó múltkoriban, kb 1,5-2 hónapja felbuzdulva, oknyomozásba kezdtem, ami nem is volt nehéz, mert van egy két kedves barátom, ismerősőm, aki a ti cégeteket erősiti.
A HÉV-esek órabéres gondját csak egy erős szakszervezet tudná orvosolni, mint a buszos például, persze természetesen egy buszos nem fog feltétlenül a ti órabéretekért harcolni ...
Viszont, azon meglepő dolgon, hogy sok kollégátok azzal sincsen tisztába ,hogy a ti órabéretek ,hol mocoroghat azért ez erős meglepődést kelltett bennem.
Felteszem a nagy kérdést, ha ők nem tudják, akkor vajon felfelé tudja valaki , hogy ti mennyit kerestek? Vagy ez például, eljut az új vezérigazgatóhoz az információ, hogy valaki nettó 70-80 ezerért válal, sokkal de sokkal nagyobb kockázatot mint egy egyszerű Tescos árúfeltöltő? (mert legjobb tudomásom szerint, ők is keresnek tisztán ennyit ha nem többet .. )
De befejezem a gondolatot amit elkezdtem, - Nem lehet ,hogy valahol valakiknek érdekük áll, abban ,hogy ne tudodjon ki, hogy ti ilyen vacakul kerestek? (Tiszta X- akták :) )
Én nem láttok bele annyira a cégetek műkődésébe, hogy tudhassam kinek lehet ez érdeke, ha ez érdek?!
De szerintem bizonyos, hogy fönt egyes szakszervezeti vezetők, (nem a HÉV-es) hanem a fő-főmuftik se tudhatják ... bár lehet tévedek, és akkor elnézést.
Ez két dolog miatt lehetséges szerintem, vagy túl elöregedtek a titeket képviselő szervezetekben űlő emberek, akik már félve attól ,hogy x-y év van már csak hátra nyugdijukig nem tesznek semmit, mondva nyugodtan, hogy hát várjátok meg amig ő elmegy nyugdijba aztán kezdhetitek az "őngyilkos" akciót.
A másik ok, ha ez nem reális, amire legalábbis én gondolok, hogy túl gyenge a szakszerevezetetek.Nincs igazán összefogás, gondolva abból is, amit itt jó múltkoriban megfigyeltem ... Valaki megpróbált elkezdeni valamit, de csak egy-két ember állt igy ki mellette, ill. akarta volna megismerni a gondolatait, remélem azóta sikerült ...
Véleményem szerint, elöször összefogni kéne az összes HÉV-es vonalon, hogy a HÉV egyként tudja képviselni az érdekeit.Ha ez megvan, utána a szakszervezeteknek kell, vagyis kellene kijárni az utat ...
Ha ez nem megy még mindig lehet személyes találkozót kérné, az új vezérigazgatótól, ha ez se megy mert, akadályoztatva van, vagy kerüli a találkozás lehetőségét, vagy szakszervezet gáncsolna legfölülről belétek.
Akkor, ott a legdurvább szankció, fájó és félő a média elé vinni az ilyen dolgokat, de egy nyílt levél , fizetet hirdetés formájában valamelyik napilapban.
Ez szerintem, elég durva de az eredmény szinte azonnali, és rögtön emberszámba vesznek utána titeket is ...
Utolsó gondolat, az G.Bear-nek küldeném, de látva ami itt folyik, ha nem tesz senki semmit érte, akkor miért is lenne változás?
És akkor lehet ez konkrét válasz, amit te is emlitettél a végén, hogy miért ennyi?
A főútnak is lesz elkerűlője. Csömör felé is igy csinálják. A 0-ást kb. 7 méter mélyen be kell süllyeszteniük. Kavicsbánya-Csömör között is lesz valóban egy új híd.
Ma a Dieselel terhelés próbát csinálnak az új hídon Csömörnél. Valamint 13 óra körül érkezik egy plaszer is.
"A Csömör-Kavicsbánya szakaszon viszont nem tudom, mert nem jártam arrafelé, bár szándékozom. Csak én ott sem hallottam új hídról (ami persze még nem jelenti azt hogy nem lesz.)"
Parancskönyv!!! Októberig ott is vágányzár van hídépítés miatt. De nem vitázok, nincs kedvem, majd meglátod úgyis :)
Na de ha a vágányok felüljáróra kerülnek, akkor a főút?? Mert annak nincs elkerülője. Nekünk pedig azért kell szvsz az elkerülő mert egy hídszerkezetet beemelni és azon dolgozni nem 5 napos munka, és addig mi nem járhatnánk, így pedig minekt elterelnek 5 nap alatt, majd felhúzzák a fél hidat, majd visszaterelnek minket, és befejezik a hidat. Na meg mért raktak volna akkor eleve az elkerülő mellé egy hatalmas földkupacot, ha nekünk kellene fölül menni? Elég nagy hülyeség lenne. (na meg fölösleges és túl sok földmunka)
Ozt lehet hogy én tévedek de majd egy gyenge hónapon belül meglátjuk.
A Csömör-Kavicsbánya szakaszon viszont nem tudom, mert nem jártam arrafelé, bár szándékozom. Csak én ott sem hallottam új hídról (ami persze még nem jelenti azt hogy nem lesz.)
Köszönöm szépen a válaszod. Csak érdeklődni akartam, hogy mi a helyzet ez ügyben.:))
Egyébként 100%-ig én sem vagyok benne biztos, hogy menne a dolog, csak gondoltam, hogy legalább ha a tanfolyam elkezdéséig eljutnék, akkor meglátnám, hogy valójában mennyire is menne ez nekem.
Mert amúgy próbálkozom más irányokba is, nem tömegközlekedés téren, hogy valamit csináljak, ahelyett, hogy zömmel itthon ülök.
De egyenlőre más próbálkozásaim se sikerülnek. Ezalatt értek olyan munkahelyeket, amelyek külön ilyen megváltozott munkaképességűeknek próbál munkát találni, mint amilyen én is vagyok!:))
Hááát. Jártál már arra eleget, ha átnézel a 3-as túloldalára, láthatod, hogy a 0-ás bevágásban jön Nagytarcsa felől. Kizárt, hogy a HÉV fölé emeljék, és utána még valahogy le is kéne vinni Csömöre. Ja, és egy felüljáró építéséhez nem kell elkerülő vágány, tudtommal ;)
Bocsánat a közbeszólásért, de csak 1 az az új híd! Mégpedig a csömöri, mivel Kavicsbánya és Csömör között, és Kavicsbánya és kórház között nem a HÉV kap új hidat hanem az M0-nak lesz felüljárója, tudtommal.
Nos akkor mindenki kedvéért összeadom. Csömör és Szabitelep közt 1. Csömör és Kavicsbányai elágazás közt 1. Ilona telep és Kistarcsa korház között 2 mivel valószínűleg külön hídszerekezet lesz.
Nos... a matematika jelenlegi állása szerint ez 4.
De megkaptuk. Nem azt kell nézni, hogy "mi lett volna ha..." , hanem azt hogy mi lett ténylegesen. Nekünk most ez jutott. Még mindíg több, mint az előző évben. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez a normális, de most ennyi jutott. És legalább jutott valami.
De ezt is mért kaptuk? :) Nem a két szép szemünkért, hanem azért mert itt megy fut, kanyarog az M0-ás .... ha nem itt futna, akkor mi se kaptunk volna semmit ... fityiszt
Hali! És Ráckeve? No, kaptunk új utastájékoztatót vágóhídon, meg egy szép kerítést, és egy piszok szar lámpás kereszteződést a Kvassay úton...na jó, épült Tesco... :D
A BKV Zrt. oldalán a Prenzentációk menűpont alatt felelhető HÉV-es tanulmányt ...
Azért kiemelném, hogy a 2006 fejlesztések felsorolásánál a Gődőllöi vonal valahogy kimaradt?! Vajom miért? Ilyen jó állapotba van a pályánk? - vagy csak le vagyunk magasról tojva?! Mindenki eldöntheti ....
Valami német bagázs járta az országot talán két éve egy Bz-vel, és az utolsó utáni cm-ig minden pályát be akartak járni, ahol nincs menetrend szerinti vonatközlekedés. :)
Nem tudom,mire vagy kíváncsi,de én jelentkeztem az állásra,és be is hívtak felvételi beszélgetésre.A végén én nem vállaltam,mert rájöttem arra,hogy könnyen elszámolhatom magam.Azt,hogy azóta betelt-e már az állás,azt nem tudom.Ez volt múlt hét szerdán.
Aha, köszönöm szépen mégegyszer, ezekszerint, akkor most felütötte a fejét némi közeledés a MÁV-os és a HÉV-es forgalmi utasítás között, még ha csak ezt az egy vonalat is érinti, az új bisberrel kapcsolatban.:)))))
Jelenleg a zöld-sárgának, mint jelzési képnek nincs sem definiciója, sem jelzés-értelme, de az új utasításban lesz, ezért már úgy települt az a jelző (is). :-)
Nem szeretnék tolakodónak vagy türelmetlennek tűnni, csak érdeklődni szeretnék, hogy a BKV múltkori Bérlet- és Jegypénztárosi munkakörével kapcsolatos felvételek jelen pillanatban milyen fázisában tartanak? Mert én már úgy két hete elküldtem az önéletrajzom és a metró újság szerint, március 25.-éig volt az önéletrajzok leadási ideje!
Mégegyszer mondom, nem megsérteni, vagy sürgetni akartam most senkit, csak érdeklődtem, hogy most mi a helyzet ebben az ügyben.
A válaszokat ezúton is nagyon szépen köszönöm!:))))
MÁS!
Tegnap hazafelé jövet kicsit nézegettem a HÉV-en, Batyinál az új jelzőket és egy kérdés merült fel bennem!
Ugyebár Batyin most úgy helyezkednek el a jelzők, hogy az új bisber jelzők előtt állnak a régi jelzők.
Nos, azt szeretném megkérdezni, hogy a 3. vg.-nál található új jelzőn miért van 5 lámpatest, hisz a régin 4 van (fehér- sárga-vörös-sárga, lentről felfelé haladva). És ezt értem is hiszen oda nem kell a zöld fényű jelzés, hisz onnan kiindulva a vonatok kitérő irányból indulnak, akkor az új jelzőkön miért van fönn ott azaz 5.-ik lámpatest?
Türelmedet kérem. Még nem jött el az ideje. Mellesleg az időpontban is hozzád fogok igazodni. Csak nem szeretem a hívatlan hallgatóságot. De majd összehozzuk. Időnk van bőven, hiszen Ti mondtátok, hogy kivitelezhetetlen. Kereslek majd. Szia!
"Hát ez legalább bejött. Mármint az, hogy fölrázzalak Benneteket. Akit megbántottam, attól elnézést kérek!"
Itt nem rázátl fel senkit. Aki ide ír, és dolgozik a cégnél, ill. dolgozott, az tisztában van az állapotokkal. Megbántani sem bámtottál meg senkit (szerintem)
"Aki azt mondta, hogy a hiteles, bátor embereket levadásszák, annak igaza van. De most 2007-et írunk. Tényleg féljünk?"
Félni ne féljetek! De! És itt jön a lényeg! Aki már x éve ott dolgozik, főleg a 40 év felettiek, ők nem biztos, hogy egyből odaállnak mellétek. Gondollj bel. Keres kb. 120-130e ft-t. Máshol nemigen tudna elhelyezkedni enyiért, ráadásul esetleg olyan munkahelyen, amit nem szeret. A fiatalok, akik úgymond könnyebben váltanak nincsenek elegen.
De szerintem kezdetben beszélgess el a mostani titkárokkal, hogy ők miért nem tesznek valamit, a jobb körülményekért? (azt nem tudom, hogy most tag vagy-e)
"Hitelesség: Mindannyiunknak vannak barátaink a munkatársak között. Velük azért barátkozunk, mert becsüljük Őket. Közülük kell keresni néhány talpraesett fiút. És mivel független szervezet lenne, ezért nem kerülhetnének célkeresztbe."
Sajnos ez anno nálunk azért nem működött, mert az akkori vezetők (pozíció féltésből) ellenünk hangolták az "öregeket". Mivel ott egy kialakult kapcsolatról volt szó, ők "nyertek" A független szervezettel én is egyet értek.
"Mottó: Ameddig megelégszel 1 szelet kenyérrel, addig nem kapsz kettőt."
Ez így van! Ezt kellene megértetni mindenkivel! De nem itt, hanem a munkahelyen!
Szívesen elbeszélgetnék veled személyesen ezekről a dolgokról személyesen, bár lehet, hogy már találkoztunk is!
Nem akartam a vitában részt venni ,de milyen szakszervezet az ahol nem a tagok választják a vezetőket hanem ,ha valaki elmegy közülük kiválasztják a nekik legmegfelelőbbet(azaz a bologatni igen jól tudot).Ja és a szvsz vezető mig ki meri jelenteni ha valami nem tetszik nem muszály itt dolgozni.Ezek szerint ő nem a dolgozok érdekét védi,a saját pénze elörébb van és ez szomorú.Ő vigan elvan a havi 5-6 nap áfi és a szabadnapokkal mert kevesebb melo több pénz ez neki jó csak a többiek nem élnek meg ebből de őket ez hidegen hagyja.Ezen is csámcsoghatok.
Hát ez legalább bejött. Mármint az, hogy fölrázzalak Benneteket. Akit megbántottam, attól elnézést kérek!
Aki azt mondta, hogy a hiteles, bátor embereket levadásszák, annak igaza van. De most 2007-et írunk. Tényleg féljünk?
Hitelesség: Mindannyiunknak vannak barátaink a munkatársak között. Velük azért barátkozunk, mert becsüljük Őket. Közülük kell keresni néhány talpraesett fiút. És mivel független szervezet lenne, ezért nem kerülhetnének célkeresztbe.
Mottó: Ameddig megelégszel 1 szelet kenyérrel, addig nem kapsz kettőt.
Na akkor kiváncsi vagyok ,hogy hol is kezdjükl el, mert ukk mukk fukk bukk, nem lehet megalapitani egy őnálló független szakszervezetet.
1. Mivel "győzződ" meg a tagságot ,hogy téged támogasanak a régi szakszervezet helyett? A rendszer mindenki tudja, hogy rossz de a két szép szemedért nem fognak rád "szavazni".
2. Hol találsz a HÉV-en belül olyan hiteles embert, embereket, akiket ki lehetne állitani, a nagy vezér elé, és okosan ,merészen de kompromisszumkészen tudnának tárgyalni az érdekünkért?
3. Már láttom magam előtt, hogy elkezdik lenyomozni, a renitens ellenállókat, és egyenként levadászák őket ...
4. Ha van valami jó ötleted kiváncsian meghallgatnánk itt a közösben, vagy akár személyesen.
Legelső lépésed szvsz legyen az, hogy a HÉV dolgozókat egységesen magad (magatok) mellé állítod. Mert amíg ez nem történik meg nem rúgsz (rúghattok) labdába.
Én őszintén szurkolok egy olyan szakszervezetnek a HÉV-nél, amely magamellé tudja állítani a dolgozókat, reálisan és HIGGADTAN gondolkodik. Mert hát ugye nem mindig csak követelni kell tudni, valamikor engedni is kell! (kompromiszum)
"...Addig is mégis- nekünk kell, hogy legyen türelmünk! "
Nekem még csak-csak van, mint bes., de egy főállásúnak...? Remélem még van nekik is. Ha nincs, és fiatal, szvsz lelép.
"Egyébként mostanában hallottam olyat, hogy a BKV-nál felülvizsgálják a sebességkorlátozásokat, és azokat, melyeket valamikor, valami okból elrendeltek, és mára oka fogyottá vált, megszüntetik. "
Örömmel olvasom!
"A fekete dobozokat pedig szerintem előbb, vagy utóbb, a régebbi autóknál esetleg valamilyen türelmi idővel de kötelezni fogják. "
Ezt pedig kíváncsian várom! De azért mérget nem mernék rá venni. Vagy ha be is vezetik, jó pénzért lesz aki megbuherálja.
Üdv!
Régi dolog ez már, hogy nálunk ilyen rosszak a közlekedési szokások. A gyalogosok, az autósok egyre elszemtelenedtek (tisztelet a kivételnek). Velünk szemben pedig megvoltak, vannak az elvárások, hogy ahol csak lehet, védjük ki a baleseteket. Mondván, hogy emberélet, anyagi kár, akár több órás forgalmi akadály, az utasaink velünk szembeni elvárásaikban első helyre teszik a biztonságot, ugyanakkor a vonatról leszállva, vagy gépkocsiba ülve már valahogy átszellemülnek. Látva, hogy mi vigyázunk rájuk, még jobban elszemtelenedtek. A vasúttal országszerte sok-sok fénysorompót telepíttettek, míg a másik oldalon nem sok mindent tettek, hogy finoman fogalmazzak.
Nagyon nem jónak tartom azt az állapotot, hogy vannak vonalak, ahol most hosszabb a vonali menettartam, mint mondjuk 30 évvel ezelőtt.
Igen ám, de ha most az általunk is nagyon jól ismert veszélyes helyeken egyszerre csak robbanásszerűen felgyorsulnánk, nem kell hozzá nagy fantázia, megbecsülhető is lehetne, hogy a balesetek száma mennyire megugrana.
Ebben a témában kellene hatékony ismeretterjesztés, hetente akár többször, TV ben főműsoridőben akár fizetett adásban is nyomni a propagandát, régi balesetekről vágóképekkel. Hagy szörnyedjenek, hogy milyen veszélyes lehet az amikor közlekednek. Rendőrök, és kamerák az átjárókhoz, kőkemény büntetések, elzárás, komoly pénzbüntetés, vezetéstől hosszabb időre eltiltás, stb. Ezt szorgalmazza és támogatja is az EU és nálunk is a baleset megelőzéssel foglalkozó szakemberek.
Addig is mégis- nekünk kell, hogy legyen türelmünk!
Egyébként mostanában hallottam olyat, hogy a BKV-nál felülvizsgálják a sebességkorlátozásokat, és azokat, melyeket valamikor, valami okból elrendeltek, és mára oka fogyottá vált, megszüntetik.
A fekete dobozokat pedig szerintem előbb, vagy utóbb, a régebbi autóknál esetleg valamilyen türelmi idővel de kötelezni fogják.
Tudod Te, hogy mitől beszélek (írok)? Helyettünk senki nem fogja kikaparni a gesztenyét. De tudod mit? Bújj el az odúdba, reszkess és rettegj ott! Ha akarsz..... De, majd ha felvirrad a mi NAPunk, meg ne lássalak a közelben!
Tévedés azt hinni, hogy a szakszervezet csúcsán ülnek megvehető személyek. Én tudok olyan héves funkcionáriust, aki magáncége részére kap megrendelést attól a főmérnökségtől, akivel szemben, vagy akivel együttműködve kellene az érdekeinket védeni. A magasban ülők magas fizetést kapnak, az alacsonyabb szintüek pedig egyéb pénzhezjutási lehetőséget. Szerintem. Ez az én véleményem. Merthogy vélemény szabadság van. Ugye? A megoldás a független és teljesen új személyekre épülő, független szakszervezet. Amely vezető tisztségviselőjét sem megfogni, sem megfélemlíteni nem lehet. De ehhez összefogás kell. Mert az alkalmas személy kiválasztása nagy felelősség és sok türelmi idő.
Döntenünk kell. Együtt. A régi vezérnek behódoltak a szakik, az új pedig ellehetetleníti azokat, akik a vállalat alkalmazásában állnak. Ja! és nem kellene külön forgalmi, külön műszaki és az ISTEN tudja csak, hogy milyen elvek alapján tagozódó szakszervezet. Egy kell, melyben felkészült, tárgyalóképes, és feddhetetlen multu személyek dolgoznak!!!!!
Lépnünk kell, ha azt akarjuk, hogy egyenrangúként kezeljenek minket! No és a keresetkülönbözet! Mivel nem szeretnék azonnali sztrájkot kirobbantani, ezért nem közlöm veletek, hogy milyen bérek dívnak a cégnél. Majd csak akkor, ha látom, hogy a síránkozás helyett tesztek is valamit.
Értelek mire akarsz célozni, nekem sincs semmi bajom azzal, hogy kirándulásokat szervez, és miku csomagokat osztogat... én nem sajnálom az oda beadott pénzt, csak örülnénk, neki ha felsőbb szinten, jobban kiállnának az érdekeinkért.
Másrészt egy szabadszakszervezetet talán jobban támogatnának az emberek, fix havidíj befizetésével ... (Mondjuk pl. havi 1000 FT ,bár most se fizetünk nagyon többet). Nem azért mert fix a havidíj, hanem azért mert ott ,nem lenne olyan fönt ülő, aki visszatudná tartani attól ,hogy kinyissa végre a száját fent is, és ne csak az üzemvezetőig jussanak el a panaszaink ...
Ahogy te is emlitted sokan azért léptek ki, a szakszervezetből, mert megunták amit te is emlitettél, így meg aztán nagyon könnyű szétbomlasztani bármi kezdeményezést..
Bár úgy gondolom meglenne rá az igény ,hogy valaki a mostaninál, kissé erősebben jobban ügyesebben képviselje az érdekeinket.
És szerintem nem főként a szakszervezeti titkárokkal van gond főként, hanem az ő felettük elhelyezkedőkkel ...
Teljes mértékben igazad van, csak a szakszervezetre hiába alapozol jelen állásában. Én sem sokáig voltam anno tag. Meguntam, hogy azért fizessek, hogy másoknak legyen segély, Miku csomag stb.
Nem bántásból írom, de a jelenlegi vezetéssel nem életképes a szakszervezet, mint érdekvédelmi egység. Az, hogy kirándulásokat, bulikat szervez, szép és jó, de nem ezért találták ki! Úgy tapasztalom, hogy a HÉV-nél nehéz összefogni egy emberé a gárdát! Ezért mégha erős szakszervezet lenne, akkor is nehéz lenne véghez vinni bármit is.
De ha másnak más a véleménye, akkor írja le nyugodtan.
Én megértelek, megértem az Uniós elvárásokat, csak az a baj ebben az országban, hogy mindig arról próbálják meg lehúzni a bőrt, akiről a legkönnyebb! Lásd az adók, stb. Itt is a Vasúti közlekedést lehet jobban "szemmel tartani" ezért azt szigorítják. Ha minden szgk-ban lenne mondjuk tachográf, akkor talán őket is könnyebb lenne. De ha ezt valaki kitalálná, akkor országos mérteű felháborodást váltana ki. Így ezt senki nem meri felválalni.
Más!
Jogos késés miatt vettek már elő engem a Se-i vonalon! Igaz, mivel bes. voltam nem tudtak velem mit csinálni, de nem is fogadták el az indokomat. Hivatkoztak arra, hogy D.I. végigvezetett egy vonatot a vonalon, és neki sikerült pontosnak lennie. Hozzáteszem, akkor még nem voltak regisztrálók a vonatokban.
Azért kiváncsi lennék, hogy te ,hogy tudsz csak úgy egyszerűen elnézést kérni, ilyenkor jobb "menekülni" mielőtt még leorditják a fejed ... Ha meg te is elkezded firtatni, hogy miért késtél akkor meg a T. utas még zokkon veszi és már is ott az utas panasz ... ( aztán még kvázi baleset okozása miatt, véletlenül papirt kapsz ... )
OFF
A türelmemet kér mindenki tölünk, a türelem jelentem kifogyobban van. De ahogy nézzegeti az állományt az ember az meg elfogyóbban ... (Talán náluk is kezd kifogyni a türelem az erő és az elhivatotság iránti szeretet ... )
Azért jólesik látni, hogy más is látja az igazságot nem csak egy két ember ...
Másrészt, az indokolt késést emlegetően ... Egyszer a tavalyi évben motorász kolléga a legelső vonattal késett 5 percet és igy T. utasok nem érték el az első metrót ...
Az utasok anyázták, de az esetet tényleg kivizsgálták ... arra a következtetésre jutottak, hogy a járművezető indokolatlan nagy fékútakat vett, úghogy igy késsél te 5 percet akárhova is ... ( s az 5 perces késésnél valahogy a pálya állapotát tapadásilag el felejtették figyelembe venni ,kissé csúszott ...) OFF
A másik a szakszervezet, hehe majd röhögjünk hangosan együtt ... mert a legfelsőbb szinten akadályozák az információáramlást keményen ...
Az is csak velünk történhet meg ,hogy mindegyik üzemág 6x-8x forintos bérrendezést kapott, mi akiknek igy is elvan maradva a fizetése a többiektől csak 50 -et.Na tessék tapsikolni, örülni ezt kiharcolták, remélem kemény meccs dúlt,
Nem is értem, hogy nem sikerült ezt lentebb vinni, hogy mégnagyobb legyen a szakadék, az alapbérek között?!
Remélem zúg a tapsvihar .... Hurrá ,hurrá, hurrá!
Unjuk a dumát, nincs pénz címmel, azokra van pénz akik az irodában üdögélnek, és a forgalolmhoz alig tesznek hozzá?!
Úgylátszik tényleg mostoha gyerek vagyunk ... ,vagy egyesek ott fent, név nélkül nem tesznek azért semmit, hogy a többi testvérünket csak egy kicsit megközelitsük fizetési normában és erkölcsi elfogadásba legalább.
S mint mostanra teljesen letisztult, Gödöllő van a fizetési sorban a HÉV üzemek között leghátul, és hogy lehet az ,hogy kezdő és kezdő motorász bére között min. 50 max 100 FT különbség van?Jó lenne ha valaki kimerné nyitni a száját, és ezeket a különbségeket, amire nem lehet azt mondani, hogy másabb munkát végeznénk, kiegyenlitenék végre valahára!!!
Vagy nekünk a forgalomnál kell mindennap emiatt tépni a szájunkat, azt hiszem nem!Ez nem a mi feladatunk ... mi vezetünk, vonatokat menesztünk, és jegyeket kezelünk.
Talán az illetékes szervek is felébrednek az álomból ....
Ma a ráckevei HÉV-en, a 863-as motorkocsi Dunaharaszti külsőn produkált egy kis füstöt, ami a motorkocsi eleje alól jött ki. Harasztin felszállt pár szaki, nézegették, de túlzottan nem hozta lázba őket, megvárták, míg eláll, és ment tovább a HÉV. Mi a túró lehetett ez? A szakik mintha a féket emlegették volna többször is...
Sziasztok! Napok óta nézem a szócsatát. A prémiumot illetően: ha nem tetszik az arcod, akkor gyártanak ideológiát a pénz megvonásához. Valaki azt is firtatta, hogy hova tart a VEKE: Ha a Demszky vezette közgyűlés beválasztotta a szóvivőjét a Felügyelő Bizottságba, akkor ez már nem kérdés, mert ezzel a lépéssel tisztázódtak a szándékok és az elvárások. Egyébként Minket csak egy szakszervezet védhetne meg. Na nem a mostani, amelyek vezetőit a vezérigazgató a bérkeret terhére fizet. A többi pénzforrásról nem is beszélve. Szerintem nem dolgoznak tízszer annyit, mint mi. De tízszer annyit keresnek. És akkor még nem is beszéltünk az elszámoltatásukról. Benneteket mindez nem érdekel? Erről szerintetek miért nem beszél senki? Én úgy szeretném, ha a fegyelmi eljárásomon az engem képviselő szakszervezeti vezető részt venne és az általa elért eredmények arányában kapna javadalmazást!!!!!! CSAK!!!!!!
Németországban a HÉV-hez hasonló kategóriájú S-Bahnok egyes városokban ott is az utcán közlekednek, és talán még annyira sincsenek elválasztva, mint a Csepeli HÉV. Bár lehet, hogy egy kicsikét kisebbek, de azért a villamosnál nagyobbak ezek a járművek. Baleset ott is van (olvastam egy erről a témáról szóló cikket ca. 3 éve a Városi Közlekedés című folyóiratban, ha jól emlékszem.), de ott fontos szempont a vonaton utazók érdeke is, ezért nem lassítják be ccigatempóra az S-Bahnt.
Én csak csatlakozva a kialakult vitához meg szeretem volna osztani veletek azokat az információkat,amiket kaptam. Mámint nem biztos hogy szükség lesz a renitens autós, vagy gyalogos "kivégzésére", annak érdekében, hogy tanuljanak meg közlekedni. Az EU-t nem politikai céllal, csak azért hoztam fel, mert tudom, hogy erős szándékuk van a kötött pályás közlekedés fejlesztésére, annak előnyben részesítésére. Ez a magyar hatóságokra mindenképpen ráhatást kell, hogy gyakoroljon. Ismétlem: ez bizonyos helyeken már el is kezdődött. Kétségtelen, hogy a mostani körülmények miatt nagyon nehéz a HÉV járművezetők helyzete. (Meneregiszráló, lasúmenetek, kuka autósok és gyalogosok.) Azt azonban kétlem, hogy néhány perces indokolt késésért (nem tartozik ehhez a kategóriához, amikor végállomáson indokolatlanul késve mész ki a vonathoz) felelősségre vonnának. Enyhe túlzásnak tartom azt a megnyílvánulást, hogy indokolt késés esetén egyszerűen a tényközlésen felül elnézést kellene kérni.
Szegények választhatnak: ha tartják a menetrendet akkor tullépik a megengedett sebességet, ha betartják a sebességet akkor meg késnek. Mindkettőért meghuzzák őket, és már csökken is az uniós fizetés.
És én úgy veszem észre,hogy egyre rosszabb.Van 1-2 év tapasztalatom,neked nem kell mondjam.És akkor meg fogom a fejem,amikor t.járművezető jön,és bocsánatot kér tőlem(!) a késésért.Pedig tényleg nem tehet róla.Amikor meg csak 5 percük van a végállomáson(hálistennek már kevesebb ilyen van),abból késnek 2-3 percet,akkor látom,hogy rohannak átszerelni,csak hogy ne verjék el a forgalmat.Wc meg ilyesmi?Az nuku!De mégegyszer hangsúlyozom,hogy ez a mentrend már "járművezetőbarátabb" ebből a szempontból.Persze erről őket kéne megkérdezni.
Hát ez az. Az összes ilyen autósvédő , lakosságvédő, okos döntés szegény járművezetőn csattan, hiszen ő űl a kirakatban, nem azok a személyek akik ezt kitalálják az íróasztal mellett a légkondis irodában. Minden elismerésem szegény járművezetőknek. Jó idegek kellenek ehhez.
Az addig oké,hogy pályahiba miatt sebességkorlátozást rendelnek el,csak ezek a táblák valahogy ott felejtődnek,és a végén már a jóég sem tudja hogy mikor,és miért kerültek oda...És erre a Ilonai 20-asra is kíváncsi lennék,hogy hány panasz volt emiatt.Lehet hogy csak egy?És persze szerencsétlen járművezetők meg próbálkoznak betartani a menetidőt,mert ha nem akkor repül a zúzott kő a vezetőállásra!(hozzáteszem:nyamvadt 2 perces késés miatt)
Az már azért röhej, hogy valaki beszól, hogy remeg a pohár a kezében mikor megy a vonat,erre kiküldik a egész plasser láncot dízelestől dózátorostól, aztán sebkorlátozás lép életbe, (ezt szívja naponta több ezer utas), és a végén kiderül,hogy akkor is remeg a pohár a kezében mikor nem megy arra vonat.
Én levelet írok az "ÚR"nak hogy engem zavar a HÉV mert gonoszul mindíg kigyorsít előttünk meg itt van a fütykarója és megzavarja a fenkshui egyensúlyomat! Egyébként a füttykaró tényleg itt van előttünk és megtanultunk vele élni.... más is tudna... csak túl ostoba hozzá.
Én már többször gondolkodtam, hogy egy fotóapparattal kiállok az Aq/Sr2-höz (ha már közel van), és "fotózom", aki átmegy a piroson. Persze sárga mellényben. :-o
Az a baj,hogy szerintem ez sem rettentené el őket.Múltkor álltunk a busszal a piros lámpánál,pont ott van egy Hév-átjáró,szépen lezárt,én meg számoltam hány autó megy át a sorompón.(9-et számoltam)És akkor még a gyalogosokat nem is figyeltem.Én inkább azt nem értem,hogy miért nem lehet szúrópróba szerűen ellenőrizni.Civil kocsival kimennének a rendőrök,és jól megbüntetnének minden szabálytalankodót.Nem is kéne sokáig várni....sajnos....
Csatlakozom az előttem szólóhoz és neked adok igazat, ezenkívül meg holnap vágányzár lesz a Veres Péter út 95 és 97 szám között,mert Manci néni kertet gyomlál és ne zavarja már a HÉV zakatolása.
Hm, így összegezve az eddig olvasottakat, tehát menjünk lassan, nehogy a szegény szabálytalankodó autós nagyon megsérüljön (a közlekedési morál...). Hát, néha egy-egy ilyen balfék miatt szívjon sokezer ember...aki bemegy, így járt. Ehhez nincs mit hozzáfűzni. Sztem a vasúti átjáróknál az óriásplakátokon olyan képeket kéne kitenni, hogy pl. egy szergej begyűrt egy kocsit, az ütközőtányér meg a sofőr feje helyén meredezik. Elrettentő példa. Vagy a korábbi baleset roncsait ott hagyni. Tessék mondani, Nekem belefér megállni?
Természetesen lehet, ez elsősorban rendőrhatósági feladat.Ismereteim szerint ezek tervbe is vanak véve, persze ezen a téren még vannak megoldandó joghézakok is. Hsz-ebből következtetek, hogy, nem vagy első teles, ebből adódóan sok balesetet kivédhettél már. Bizzunk abba, hogy valami már elindult, és az EU eleinte az eszközök és egyéb(pl. kommunikációs) projektekhez támogatást ad, és ha nem javulnak a mutatóink (úgy értesültem -mármint országos szinten, hogy most megint nem jók), szankcionálni fog. Eddiga közlekedési morál javítására hatásos dolgok nem történtek. Mostanság valami elindult. Bizakodjunk, persze adig is - mint eddig - vigyázzatok a hülyékre is.
Az előző hsz-omhoz még annyit, hogy a már régebben a HÉV-nél dolgók remélem még emlékeznek rá, hogy a HÉV-Metrós korszakunkban mennyire el voltunk hanyagolva, a HÉV enyhe túlzásal csak egy nyűg volt. Én is szégyelltem magam a fénysorompóink megbizhatatlansága miatt. Voltam olyan helyzetben, hogy egy külső szakaszon teljesítettem szolgálatot, mint forgalmi szolgálattevő. Vonat után nem oldott a fénysorompó, semmit nem tudtam tenni, nem lehetett még sötétbe se rakni. Bejött hozám egy inteligens ember és közölte, hogy ott áll a kocsijával a sorommpó előtt, akik pedig mögötte állnak ismerik őt szemlyesen, -mivel egy térségeli rendőrkapitány _és most nem tud mit tenni, nem mer áthajtani. Megkértem, hogy vigyen ki a kocsijával a sorompóhoz, ahol kiszedtem az izzókat, így sötét lett. Mondtam, hogy elvileg ezt én nem tehetem meg, de nem várhatok a biztberesekre, akik máfél óra múlva értek volna ki, mert váltó hibán dolgoztak.
Ezt az utóiratot csak azért tetem hozá, hogy akik már a HÉV-hez, mint cégen belüli önállógazdálkodási egységhez kerültek, nem biztos hogy tudják, hogy a vasúti átjárók tekintélyét részben mi rontottuk le.
Aztán 92-től, majd 97-től ,önálló divízióként-természetesen vállalati támogatással- elkezdődöt és a lehetőségekhez mérten folyamatosan zajlott a fénysorompók felújítása, félsorompók telepítése a veszélyesebb helyekre, és a végre márnappal is jól látható ledes optikákat is sok helyre felszereltek
Ez mind szép és jó, de mondjuk nem lehetne valahogy megpályázni, ill. telepíteni addig is az átjárókba kamerákat? A szabálytalankodókat lefotózni, majd büntetni? A bírságból szvsz a telepítés hamar megtérülne, egy idő után talán visszatartó erő is lenne, és (a magam nevében beszélek) én sem dühöngenék annyira, mikor az orrom előtt megy át egy kocsi, és vigyorog rám a vezetője, miközben én kétkézzel húzom a féket, hanem nyugodt lelkiismerettel gondolnék arra, hogy nemsoká egy borsos összegtől válik meg a delikvens. Így még a csökkentett sebességet is jobban eltudnám viselni.
Általános probléma nálunk,de Európában is a közlekedési morál romlása, a közlekedési balesetek növekedése. Az EU tavaly állásfoglalást adott ki. Minden tagország részére bázist határozott meg ( valamilyen elemzések alapján) elvárásokat fogalmazott meg. Amelyik ország nem tesz hathatós intézkedéseket, és a számszerűen meghatározott bázisához képest nem csökkenti a balesetek számát igen jelentős EU-s támogatásoktól esik el. A Magyar illetékes hatóságok, szakértők, civíl szervezetek tavaly egy intézkedési tervet fogadtak el, javaslatot tettek a döntéshozók felé. -Propaganda, felvilágosító munka(az agyakban történő rend helyrerakása, ha egyeseknél ezen a téren valaha egyáltalán volt is rend). Mindenféle sajtó bevonásával. -Rendőri létszám, és a technikai eszközök bővítése. -Fokozot eszközök, kemény szankciók.
Volt még több más is de már mindenre nem emlékszem.
Azok az országok, amelyek komoly terveket dolgoznak ki, melyek hatására javul a közlekedési morál, és a balesetek száma, az EU-tól jelentős támogatást kapnak.
A technikai eszközök bővítése, új eszközök rendszerbe állítása elkezdődött,folyamatban van, egyre többet hallottok róla a közeljövőben.
Jelentős javulás eredménye még nagyon rövid távon nem biztos, hogy fog jelenkezni, , de az biztos, hogy minden lehetséges eszköz, intézkedés bevetésével a helyzet hamarosan javulni fog, mert javulni kell. Ismerve a törekvést, és elszántságot, bizton állíthatom, hogy lesz jelentős javulás. Nálunk, a HÉV-nél - függetlenül attól, hogy úgy a nyílt pályán, mint az átjárókban abszolút elsőbbségünk van, még egy kis türelemmel kell, hogy legyünk. Már csak azért is, hogy egy esetleges balestnél szerte a világban vizsgálat tárgya, hogy a közlekedésben részt vevő vétlen, észlelve a balesetveszélyt, minden lehetséges intézkedést megtett-e a baleset elkerülésére. A HÉV nagyon kevés helyen közlekedik teljesen zárt pályán, ez az állapot még nagyon soká fenn fog állni, elsősorban a városi területeken.
Jó, megértem a dühöket, amit nap mint nap a jv.-knek át kell élniük. Ehhez valóban egy külön idegrendszer kell, de továbbra is vitatkozom azokkal akik a megoldást előzetes intézkedés nélkül abban látják, hogy mos gyorsuljunk fel, majd abból tanulnak, ha minden nap lesz súlyos, vagy akár tömegbaleset, halottak, súlyos sérültek, és hosszú forgalmi leállások.
Aki élt már át súlyos balesetet, aligha hiszem, hogy, alig várja, hogy ilyen újra bekövetkezzen.
Azt gondolom, hogy amig a változások hozzánk is el nem érnek, ki kell tartanunk, csak így tudjuk az előző évek baleseteinek (szerintem viszonylag alacsony számát) szintentartani. Már csak azért is, mert a szabályt tisztelő utasok nagy száma azzal minősít bennünket, milyen biztonságosan, és milyen menetrendszerűen közlekedünk.
"Keziccsókolom, a MÁV-nál miért nincsenek tömegesen ilyen lassújelek?"
AS135 Nagytétény szomszédságában. Oriásplakát miatt nem látható be az átjáró, ezért 100 helyett 40-nel lehet menni. Állítólag napi szinten 441e forint kárt okoz ezzel a gégészetnek az, aki engedélyezte azt, oda.
Sztem ez vagy hattal felér, és akkor a Balatonpartról még nem is beszéltünk. :-o
Keziccsókolom, a MÁV-nál miért nincsenek tömegesen ilyen lassújelek? Egyébként pedig igen könnyen meg lehet győzni a T. autóst: ha a vonat gyorsabban megy, hamarabb felold a sorompó, tehát ő is gyorsabban átjut (az élesítésnek pályasebesség alapján kell min. 40 másodperccel korábban megtörténnie)!
De a többivel nem. Senki nem meri felvállalni, hogy baleset legyen.
Azon nyomban megnézné a tv a baleseti statisztikákat:
Tavaly 23 ember sérült meg BKV-s vasúti átjáróban (fogas, HÉV), idén 96*. A halottak száma hasonló. Ezért ki a hibás? Aki engedélyezte, hogy a HÉV a nagyobb fékút ellenére gyorsabban jöhessen az átjáróba. Egyből előkerülne a Totalcar** szakértője, aki kiszámolná, hogy azzal, hogy 30 helyett 60-nal érkezik a HÉV, közel 3,2* sec menetidő-megtakarítást lehet elérni, cserébe viszont potenciális veszélyt jelez az összes közúton közlekedőnek.
Ugye, hogy milyen könnyű ideológiát gyártani? :-) / :-(
Szal a társadalmi nyomás nem nagyon támogatná ezt, hacsak nem kezdene a BKV egy igen erős kampányba, még a "lassújelek" felszámolása előtt. De azon kívül, hogy a vasút az vasút, más érvet nem nagyon tudnak felhozni. Ezzel pedig nem sok autóst fognak meghatni. A fejekben rendet rakni pedig nem a BKV feladata. Szal ördögi kör ez. :((
*: fiktív adatok
**: Bármely más műsor is lehet, értelemszerűen"
Ez hülyeség.
Tudomásül kell venni, a régi gyerekmondást: a piros az tilos, nézz szét mielőtt átmész a kereszteződésen, stb.
"(...), hogy a prémiumodat mivel tudja megvonni, (...)"
Sokak egybehangó véleménye szerint nem jut ebből a főnöknek semmilyen anyagi előny > nem sok érdeke fűződik hozzá. Inkább a megfelelő szolgáltatási szint kikényszerítésének az eszköze sztem a prémiummegvonás, mint a direkt basztatásnak. :-)
a vezetőség itt nem azt nézi, hogy mi az ésszerű jó megoldás, hanem, hogy a prémiumodat mivel tudja megvonni,sajnos.ha valaki 20-at akar20 lesz, bár ő még meg sem született, amikor a HÉV már itt járt, de...Ha a 60 zavarta, akkor a síp továbbra is zavarni fogja, de sikerült elintéznie a lehető legrosszabb megoldást, ami mindenkinek csak bosszúságot okoz.
Szerintem nem ér el vele semmit az ember (bár ne lenne igazam). Cinkota alsótól is elköltözött már a vénasszony mégis 30-al megyünk, pedig az 50-et is bírja a pálya. Azért kiváncsi lennék, hogy a magasból ki volt az, aki erre még rá is bólintott. (Egyik barátomnak van egy jó mondása az emberi hülyeségre és a hülye emberekre: "A Föld IQ-ja állandó, csak egyre többen vagyunk rá.")
Hát pont ez az! Erről beszélek. De majd ha egyszer netán mégsem jön össze a mutatvány, akkor az lesz a címlapon, hogy "A HÉV mentővel ütközött!", és nem az hogy a mentő a HÉV elé hajtott. Akkor majd kinek fog csökkenni a népszerűsége. És majd akkor talán lesz egy vizsgálat, hogy mért is? Lehet, de az már nem lesz cikk. Én sem azt mondom, hogy bizonyos átjárókban nem indokolt a lassúmenet, mert néhol nagyon is, de sajnos elég sok a túlzás.
Az ilona telepi lassúmenet viszont szerintem is több mint szánalmas. Persze mindig azt mondják az illetékesek, hogy a késés nem gond. De kérdem én, kinek kell magyarászkodnia az utasnak, hogy miért is a késés, és kit fognak anyázni? Nem őket hanem azt hiszem. Vagy nyugodtan hivatkozzunk a vezetőségre, hogy ezt ők így látják helyesnek? Akkor viszont, ha annak viszhangja lesz azt hiszem gond lesz. A gödöllői menetrend eddig úgy ahogy párosban viszonylag tartható volt, a szabályok betartása mellett is. Nem mondom, hogy ez a lassúmenet olyan sok időt vesz el, de mi lesz ha az elkerülőt átadják a hó végén és ott is egy lassúmenet fogja növelni a menetidőt? Persze lehet majd azt mondani, hogy az engedélyezett sebességeket ki kell használni, de az mennyire fog jót tenni az amúgyis agyonstrapált és túlhajtott szerelvényeknek? Majd villa söntbe Örsön és Gödöllőig ki sem vesz, és fék csak erős 4-esen (időjárástól függően sok homokkal). Akkor majd lesz még egy ok, hogy miért vonjanak a lóvéból. Szvsz túl sok az eldöntetlen és megnem válaszolt kérdés. Vagy ezeken vagy a menetidő megreformálásán kellene elgondolkodni az illetékeseknek.
Kicsit Off, de az 52-es villamos is emiatt döcög 20-al Pacsirtatelepen. Zavarja a lakókat. A hülye meg 10 perc helyett fél óra alatt jut be a határ úthoz.
Leköltözök a Balatonhoz. Engem zavar az a marha sok víz, úgyhogy majd lecsapoltatom, vazze. Gyúrunk? Meg ott megy az a zöld izé. Nekem ne zörögjön, vazze. :))
A hatóság, az állam felel az ott élőkért. Attól, hogy az embernek jogában áll meghalni, attól még el kell kerülni, hogy ez tömeges legyen. Mind a hülyének lenni, mind a meghalni. :-)
És mi lesz akkor, ha a Kistarcsa, Kórház mh. és Kistarcsa mh. között épülő házak tulajdonosai is kitalálják, hogy zakatol a HÉV, és ez zavarja őket? Ott is 20-as korlátozás lesz? Majd ezen vérszemet kapva az összes településen vezető rész mellett lakók (akik nem HÉVvel utaznak) reklamálni kezdenek, és ott is 20 lesz, akkor majd belehet zárni a bótot... És majd jár mindenki busszal, meg kocsival, ezáltal dugók lesznek, és a reklamálók most majd azt fogják megszólni, hogy mi az, hogy rajtuk kívűl más is kocsival mer közlekedni!...
Basszus! Ezt nem mondod komolyan!? Kivagyok bukva teljesen! Ezennel megkérem valamennyi topictársamat, hogy ha van a vonal mellett élő imerőse, ill. Ő maga is a vonal mellett lakik, kérje meg az ismerősét, ill. Ő írjon panaszt a BKV felé, hogy az újabb lassúmenet miatti menetidőváltozás okozta késés sok kelemetlenséget okoz nekik!
Azzal, hogy itt kiakadunk magunk között nem érünk el semmit! A BKV ha még hallgat valamire, az az utaspanasz, esetleg a VEKE, de ők nem tudom melyik oldalt képviselik az ilyen ügyekben.
Lehet, hogy esetleg a Juszt féle műsort fel lehetne keresni a problémával, esetleg, ha az illető címét megtudnánk, akkor őt is, egy köszönet erejéig, naponta többször, hogy növelte az utazással töltött időnket.
Gyerekek,minek vitatkozunk itt olyan dolgon,aminek szerintem tök egyszerű megoldása van? A HÉV az egy zárt pályás üzem.Ha az átjáró meg pirosat jelez,akkor igenis tessék megállni az autósnak,és a gyalogosnak,a HÉV meg menjen egyenletes (pl. 60 km/h) sebességgel.Ha meg a tilos jelzés ellenére átmegy valaki,akkor az szabálysértést követ el,ami büntetendő.És akkor a szabálytalankodók érdekeit védjük inkább?Hát nehogy már!
Ugyanmár! Mindenki sipákol, hogy lehetne energiát megtakarítani, mégis...pedig belső szakaszon 70-el kéne szaggatni, átjáróban is. Az a vicces, hogy a Wiener Liniennél van, ahol az öreg SGP kocsik 60-al repesztenek a városban.
Az a baj, hogy aki ezeket elrendeli, egy-egy ilyen csodás agyszüleménye után hazamegy és nyugodt szívvel lefekszik aludni, mint aki jól végezte dolgát, de az eszébe se jut, hogy ezzel mennyi energiát b@szunk el fölöslegesen, mert úgyis olyan rohadt jól áll a cég anyagilag, hogy megbírja.
Ugyanezért van korlátozás Soroksáron, mert zavarja a lakókat. 120 éve jár ott HÉV...no comment. Már tettek le zajcsökkentő betétet a sínszál mellé. Sajnos újgazdagéknak (terepjáróval jár, mert a HÉV lassú-pont miatta...micsoda paradoxon) fejet kell hajtani...vagy tartani a markot? :D :D
Egyébként a BKV-nak nem ártana eldöntenie hogy kinek szolgáltat. Az utasoknak, akik megveszik a jegyet (aki bliccel nem utas), vagy az ilyen idiótáknak, akik nem nézik meg hogy hol vesznek házat/lakást és utána pattognak, de a szolgáltatást nem veszik igénybe...
A mai nap feltette nálam a pontot az i-re. Miért is szánalmas cég a BKV és azon belül a HÉV üzem? Nem néztem utána pontosan mióta is van meg Ct és Kb között a kétvágányú pálya, de valószínű akik az építésekor éltek már nincsenek közöttünk. Erre most ide költözik Ilonatelepre egy igen mélyen (ott lennt valahol sem) tisztelt polgártárs, és rájön, hogy őt zavarja vasút (hangosan zörög, sípol meg úgy egyébként van). Elkezd telefonálgatni panaszt írni, és mit lép erre a nagyrabecsült tömegközlekedési társaságunk? Nem hajtja el a sunyiba, hogy legközelebb jhobban nézze meg hol vesz ingatlant, inkább kirakatja a hatvanas pályára huszas lassúmenetet 35 ezreléken fölfelé 200m hosszban. Szánalmas, sőt ez nem is fejezi ki igazán a véleményem, egy ember miatt több ezer szív nap, mint nap mert esetleg nem éri el a vonatát Gödöllőn és szídja a héveseket. Itt már sajnos bármit meg lehet csinálni... :(
Tökölön is van 10-es átjáró, a rálátás "megfelelő", mégis lassítani kell...van, hogy a fedezőjelző nem ugrik át, ilyenkor még meg is kell állni! Volt, hogy az autós azt hitte, ő mehet (milyen rendes a motorász...). Mondjuk van olyan átjáró, ahol indokolt a 30, pl. az orbánhegyi átjáró, a kóla-gyárnál is (soroksár). Sok a kamion, az egyiknék vámudvar, a másiknál a Popsi-kóla gyár van...namármost a kamion befordul, és sajna van esély rá, hogy ottragad...
Szerintem az egész magyar közlekedésre ráférne egy átfogó szabályfrissítés. Gondolok itt erre, a villamos 50-jére, a váltó gyök2jére, a kizárólag külső sávban motorozásra, meg egyéb elavult dolgokra. Szerintem simán meg lehetne csinálni, hogy a Szent Imre téren amikor jön a hÉV, csak az 1. útátjárót zárja le az adott irányból, beáll a megállóba, feloldja az 1. átjáró zárását, és csak indulás előtt zárja a másodikat. Mert így egyfolytában az van, hogy még csak jön a HÉV, a jó hosszú utascsere még el sem kezdődhetett, de a megálló utáni átjáró már zárva van. Szerintem nem csoda, hogy az autósok jelentős része átmegy a piroson. Ez kb olyan mint autópálkyán kirakni az 50es korlátozást.
Nem is a Kreszt kéne módosítani, hanem az Országos Vasúti Szabályzat II. kötetét. Ha a HÉV nem vasút lenne, hanem pl. villamos, akkor máris nem lenne gond a fénysorompóval. :) Az, hogy nem 60-nal, hanem 50-nel megy, nagy cucc.. :)
Viccet félretéve: a fénysorompót előbb le kell zárni, minthogy a vonat odaérne. Ennek legrövidebb ideje 30 s.
Mi annó, Kandolka tanárúrtól úgy tanultuk, hogy a közút-vasút kereszteződésnél nincs elsőbbségadási viszony, mert az csak közúti járművek között léphet fel (kis túlzással). Így a vasutas nem is tud lemondani a nem létező elsőbbségéről.
Az, hogy a mentős meg mit minek hisz, az ő baja. Pont neki kéne tudnia (ha már deffenzíven vezet), hogy önmagában a lassítás nem jogosít fel senkit semmire. :-)
Nem az a baj, hogy csak 3,2 másodpecet nyerünk, hanem, hogy alapvetően hibás a feltevés. Egy nagyvasúti átjárónál sokkal kevesebb ember megy át mint pl. Csepelen a Szent Imre téren a HÉV előtt. A vonat az gyors, nagy, nehéz, gonosz, misztikus lény, és ha jön meghalsz.
A HÉVen azt látják az autósok, hogy gyökkettővel vánszorog, még jó, hogy átmennek előtte. Már olyat is láttam, hogy indult a megállóból, és akkor fordult elé egy autó. Be is rakta a Scharfenberget a hátsó ülésre, igaz semmi másnak nem lett baja, személyi sérülés sem volt. Ha ez 60-70 örül történik akkor csúnyább lett volna, de valószínűleg az autós is kivárta volna a sorát. (jó, mondjuk megállóból kifelé semmi nem megy azonnal 70-nel) Szerintem ha a HÉVek is nagy sebességgel rongyolnának át az átjárókon egyszerűen kevesebben mernének bemenni elé.
A másik gond, hogy amikor bejön a HÉV a megállóba lezárja a fénysorompót. Az autós pedig azt látja, hogy ott áll a fradikukac és békésen utast cserél, ő pedig nem mehet, pedigg épp mehetne is. Ha lenne egy olyan rendszer, hogy a megállóban álló gép vezetője tudja kapcsolni a fénysorompót mielőtt indul, addig pedig szabad az autósoknak, akkor megint kisebb lenne a kísértés. Gondolom ehez valami vasút-KRESZ féleséget és át kéne írni.
Ha emlékezetem nem csal, akkor november-december környékén a szolgálati felsőbbség vizsgálta, pont a csömöri átjárót, hogy "mi lenne, ha 20-as lenne?" Azóta is úgy van ahogy volt. Szvsz a 10-es alkalmazható balesetveszélyesebb mint ha ott nagyobb sebesség lenne, mert így a türelmetlen gépjárművezetőket egyenesen szabálytalanságra hívjuk fel avval, hogy csak csorgunk az átjáró felé. Talán érdemes lenne elkondolkodni ezen is. Egyébként a legszebb az amikor a HÉV lassít az átjáróra (mert ugye tábla jelzi neki), és a megkülönböztető jelzést használó mentő ezt úgy értelmezi, hogy a HÉV el akarja engedni és áthajt előtte. Akkor ez mi, ha nem balesetveszély?
"Egyből előkerülne a Totalcar** szakértője, aki kiszámolná, hogy azzal, hogy 30 helyett 60-nal érkezik a HÉV, közel 3,2* sec menetidő-megtakarítást lehet elérni, cserébe viszont potenciális veszélyt jelez az összes közúton közlekedőnek."
Ez a baj, hogy csak azt a 3,2 sec értéket látják! Számoljuk ki, hogy mennyi plusz energiát fogyasztunk el az átjáró utáni gyorsítással! Az alkatrészkopás milyen összegű a plusz gyorsítások és fékezések miatt? Ezek után ezt velük fizettessük ki a plusz költséget! Az ugye furcsa lenne, ha az öngyilkosoknál megbüntetnénk mondjuk a kötélgyártókat, vagy a hidakat építőket, stb. Írják ki az átjárók előtt, hogy itt vonat közlekedik, aminek a fékútja hosszabb, ezért bizonyos távolságból nem garantált a megállása az átjáróig. Innentől kezdve mindenki saját felelősége, hogy hogyan hajt át!
A térfigyeléshez kapcsolódóan pedig nem tudom, hogy miért nem lépik meg az érdekelt szervek, mert a befolyt összegből szvsz a kiépítési költség megtérülne, sőt! Most, hogy Nagyiccénél ott a busz sáv, sok képet lehetne készíteni azokról akik szabálytalanul használják, sőt, a gyalogátkelőn pirosnál áthajtó autósokról, a Baross Gábor-, Batsányi János-, Ostoros úti kereszteződéseknél szabálytalankodókról.
Én is ezt akartam írni. sehol nincs benne a kreszben, hogy a vonatok csak jobbról, ill. balról jöhetnek. Ilyen alapon a gödöllői vonalon nem is jöhet vonat! :-) (egy ismeretlen autós számára) Egyvágányú pályán pedig ez hogy van megoldva?
Inkább arra, hogy a helytelen vágányon érkező HÉV-nek meg kell állnia az útátjáró előtt, mert a közúton közlekedőnek nem kell arra számítania, hogy érkezhet felé vonat a helytelen vágányon is.
A vasúti sínen vonatok közlekednek. Hogy melyik sínen és melyik irányba, s milyen célból (üzemi, utasforgalmi, teher...), ahhoz az autósnak semmi, de semmi köze nincsen!!!
De a többivel nem. Senki nem meri felvállalni, hogy baleset legyen.
Azon nyomban megnézné a tv a baleseti statisztikákat:
Tavaly 23 ember sérült meg BKV-s vasúti átjáróban (fogas, HÉV), idén 96*. A halottak száma hasonló. Ezért ki a hibás? Aki engedélyezte, hogy a HÉV a nagyobb fékút ellenére gyorsabban jöhessen az átjáróba. Egyből előkerülne a Totalcar** szakértője, aki kiszámolná, hogy azzal, hogy 30 helyett 60-nal érkezik a HÉV, közel 3,2* sec menetidő-megtakarítást lehet elérni, cserébe viszont potenciális veszélyt jelez az összes közúton közlekedőnek.
Ugye, hogy milyen könnyű ideológiát gyártani? :-) / :-(
Szal a társadalmi nyomás nem nagyon támogatná ezt, hacsak nem kezdene a BKV egy igen erős kampányba, még a "lassújelek" felszámolása előtt. De azon kívül, hogy a vasút az vasút, más érvet nem nagyon tudnak felhozni. Ezzel pedig nem sok autóst fognak meghatni. A fejekben rendet rakni pedig nem a BKV feladata. Szal ördögi kör ez. :((
Csak akarnia kellene, és ugye sok utánajárás, hogy az az átjáró is legyen 20-30 km/h sebességű.
És persze nem a járművezetőknek kéne tépni a szájukat állandóan, ez a csopvez. és az üzemvezető feladata lenne, de hát itt mindig arra hivatkozun, hogy a biztonság ...
Vajon VBCS-nek mi is a feladta Vasútbiztonság, akkor talán tehetne is érte valamit nem?! ...
miatt lassitunk le 10 km/h órára, de kérdem én biztonságos e, az hogy látják lassitok, az átjáróra, fogja és áthúzza a belét a kedves kocsiját vezető agyatlan "testvér". Akkor már nem egyszerűbb lenne 30 km/h-val bezúgni a kereszteződésbe, és aki ottvan tilos jelzés ellenére ,az Igy Járt ...
Ha meg a Közlekedés Felügyelet 10km/k óráról nem engedi felemelni, akkor igenis tegyenek oda térfigyelő kamerákat, és az összes szabálytalankodot súlyosan büntessék meg ...
Inkább arra, hogy a helytelen vágányon érkező HÉV-nek meg kell állnia az útátjáró előtt, mert a közúton közlekedőnek nem kell arra számítania, hogy érkezhet felé vonat a helytelen vágányon is. :P
És van (volt) olyan álláspont, hogy fedezőjelzőt nem teszünk párhuzamos közútnál, mert a közúton közlekedő magára veheti annak jelzését.
Sztem ez már a megmosolyogtatni való kategória. :-)
De mélységesen egyetértek veled: meg kell mérni, hogy hány méterről belátható a kereszteződés, és ki kell számolni az ehhez a fékúthoz tartozó sebességet. Ha annyival érkezik a vonat, akkor igenis, figyeljen oda a közúton közlekedő. De hogy azért legyen ott 10-es lassújel, mert nem szokás körülnézni, azért hagy ne a HÉV-nek kelljen lassítania. :(
Ma láttam a Szentendrei hév vonalon egy furcsa dolgot. 1121-1122-es kocsi utastéri ablakai ki lettek cserélve, olyan kézzel elhuzható formájúra. Szerintem tökre jól nézet ki.
Na ja, elvégre 80 felett már nem lehet szintbeli közúti-vasúti átjáró, és legalább pontszerű vonatbefolyásolás kell... :((((((
Szal a vmax > 80 km/h még egyelőre (sok évig) szép álom marad... :((((
(És nem is a fogsorra tessék itt gondolni, inkább arra, hogy a szabadot hogy jelzik elő, és hogy a villogó fénynek miért nincs helye a főlapon. :-) És egyébként nagyon tetszik a HÉV hozzáállása az útátjárókhoz. Kicsit biztonságosabbnak tartom, mint a MÁV játékát (persze a felügyelet azért a HÉV-nél kicsit túl lőtt a határon, de tetszik, hogy minden(?) fénysorompó függésben van főjelzővel. :) ).
Amíg a nagyvasúti fszt. nem érti meg, hogy felesleges engedélyt kérni* önm. térközös pályán a helyes vágányon, menetrend szerint közlekedő vonatnak, ha az előző is így haladt, akkor felesleges máshol akciózni. Egy kezdeményezés akkor jó, ha alulról is jön, és felülről is talál támogatókat. :-)
*: hogy ne tűnjek (túl) beképzeltnek: nem voltam soha még hivatásos fszt., és megértem, hogy kötik az ebet a karóhoz. Én el tudom képzelni kicsit másképpen is a vasutat (kicsit kívülállóként látva), ők nem. Ennyi, nem több. :-)
(Egyébként pedig vannak olyan hozzáértők, akiknek az ilyen a feladata. Ha ők nem tartják fontosnak, akkor én miről beszéljek és kinek? :-) Ez az én egyéni nézőpontom. :-)
Az én véleményem, hogy a MÁV-nak kellene átvennie ezt a rendszert, mert néha a sok össze-vissza kitűzött lassúmenetet nehéz követni. Tudom, most jön az, hogy ha szabályosan ki van tűzve, akkor követhető. Ez igaz, de ez a rendszer egy kis segítséget nyújt.
Az alkalmazható legnagyobb sebességet szvsz egyértelműen definiálja az F. 2-es. :-))
Valami ilyen van benne:
Az alkalmazható legnagyobb sebességen a
- pályaszakaszra engedélyezett sebesség
- a vontatójármű(vek)re engedélyezett sebesség
- a vontatott jármű(vek)re engedélyezett sebesség
- a jelzőkkel meghatározott legnagyobb sebesség
- az utasításban előírt legnagyobb sebesség
- az írásbeli rendelkezéssel vagy rádión elrendelt alkalmazható sebesség
- vagy a bármely más ok miatt ezeknél kisebb sebesség
közül mindig a legalacsonyabbat kell érteni.
"Van különbség? Kicsit zavaros...:)) "
Van. És kellemetlen, ha ez zavaros. :-))
Nekem az nem tiszta, hogy hogyan kerül olyan szópáros az új F. 2-esbe, hogy "Szolgálati menetrendkönyv"...
És hogy az M.VIII-asnál ha a főfék és az üzemi fék is a légfék, akkor hogyan kivitelezhető az, hogy az üzemi fék meghibásodásakor a főfékkel kelljen fékezni. Ezt nem értem.. Mert a zebra szvsz erre kevés. Vagy az is átmenő rendszerű fék?
Az alkalmazható legnagyobb sebesség a pályára, vagy járműre érvényes, vagy mindkettőre? :) A pályasebesség és az alkalmazható legnagyobb sebesség így különül el? Van különbség? Kicsit zavaros...:)) A butított verziót képletesen értettem...tulajdonképp a fényjelzések egyszerűbbek.
Ha a MÁV-os terminológiából próbálod levezetni, szvsz rossz következtetésre jutsz. Van hasonlóság, de más elvet követ. Én nem nevezném butított verziónak, ugyanis nem az. :-)
A MÁV-nál a Menetrendi Segédkönyv (gyak. Mesekönyv) tartalmazza a pályasebességet. A HÉV-nél pályasebesség, mint olyan, nincs (bár a Menetrendfüggelék végülis sokmindent elbír). Van viszont alkalmazható sebesség. És így nem kell foglalkozni a lassan bejárandó pályarészekről szóló lassújelkimutatással, ami rendszeresen hibás adatokat tartalmaz a MÁV-nál... Szal ez így egyszerűbb, tisztább szvsz.
Ja, hogy kétszer annyi sárga háromszög kell hozzá? Hát azért még inkább törekedni kell, hogy ne kelljen annyi sárga háromszög! ;-)
(Cserébe viszont nem kell fehér alapú négyzetes tábla. :P)
És mondom "Evileg a HÉV F1 a MÁV F1 ťbutítottŤ változata." Erre inkább szögezzük le, hogy más. Így politikailag korrekt. :-)
A vasúti pályára merőleges keresztmetszet, a mindig szabadon tartandó tér. Ez felfelé és oldalra meghatározza, hogy mekkora az a terület, amibe semminek nem szabad belenyúlnia (és természetesen ki sem nyúlhat belőle semmi).
Viszont eszembe jutott valami. Biztos a BKV sajátos logikája, hogy az alkalmazható legnagyobb sebességet is sebesség-korlátozó táblával jelzi (ilyet a MÁV-nál nem láttam, a parancskönyvben le van írva az alkalmazható sebesség egy vonalon, a sebességcsökkentést tábla, a jelző, v. írásbeli rendelkezés jelzi, ill. írja elő). Evileg a HÉV F1 a MÁV F1 "butított" változata. Namármost, ha az alkalmazható sebesség minden vonalon 60 km/h, akkor minek táblával jelezni, ha minden motorász tudja. A sebességkorlátozást természetesen tábla jelzi, a lassú szakasz kezdeténél V betű, a szakasz végén fordított V betű van. Logikus, ha vége, onnan kigyorsíthat 60-ra, ha más korlátozó tábla, jelző, megálló, stb. nem akadályozza ezt. A közútnál figyeltem meg, hogy kiteszik a 70km/h-s táblát, majd felodják-alatta az 50km/h-s korlátozó táblával. Ha egy korlátozást feloldanak, az nem azt jelenti, hogy gyorsíthatok? Ez is logikátlan, és felesleges.
Hidd el, nem sértődünk meg (én legalábbis nem). Kinek a pap, kinek a papné. Mondjuk a konstrukciós hiba és a sz@r pálya miatt a 60 km/h néha eszeveszett száguldásnak tűnik... :))
937 megadta magát, valami segédüzemi hibával asszem, amikor megérkezett Öv. felől, már várta az 1. vágányon a cserevonat, 974. Ennek meg nem oldódott a légfékje! :-))
Ma volt szerencsém a Batyi 1. vg.-án álló 9:18 és 13:56 között, mint ez idő alatt ott tartozkodó vonaton utazni, természetesen nem véletlenül. Hisz volt már rá máskor is alkalom, hogyha ebben az időpontban jövök hazafelé, akkor, álltalában ezt a vonatot szoktam választani.
Ilyenkor, mindig a hátsó kocsiba szoktam felszállni, és jólesik mindig segítséget nyújtani utastársaimnak, mivel sokan nem nézik meg a táblán, hogy a 13:40-kor Szentendrére menő HÉV után, nem a 13:56-os a következő, ami indul. Csak akkor, ha az illető Békásig utazik. Hisz Szentendrére valóban az említett vonat a következő. De sokan felszoktak olyanok is szállni, akik csak Békásig szoktak utazni, aztán meg rájönnek, hogy a 13:44-kor érkező vonat, még a 13:56-os előtt megy.
Ezzel természetesen senkit nem akartam megbántani, csak ezt már többször tapasztaltam, így gondoltam most megosztom veletek, hogy milyen jófej szoktam lenni utastársaimmal szemben!
Egész jók lettek,de a 6.-ik és 8.-ik kép sötét nem kellett volna(jó én se vagyok profi),de nem rossz a többi kép(tudom most kezded a fényképezkedést),ez én szvsz.
Másrészt egész egyszerűen szólva a technikát üzemeltető és ismerő szakik kiörögedtek javarészt, sajna.
És akik az L.VII-est üzemben tartják? Elhiszem, hogy egyre kevesebb az ember, de amíg lesz Tigris, lesz ember az M.VIII-as üzemeltetésére is. Mint már korábban írtam, tök ugyanaz a technika.