Amióta egyesek.fel zabálták a megmentett hajókat, azóta érzek késztetést, egy igazán frappáns-és kényszer bevauzást a fórumra......persze, hogy nem kő tolerálni!
Csak aztat tudnám, hogy a kritikUssoknak ugyan honnan vagyon bele ÉRTÉSE!
Annyit még hozzátennék a regiszter számára, hogy a 700-as Z-k nem 8,63 m. szélesek, hanem "csak" 7,05 m.
És már nem Rába, hanem Cummins főgépek hajták őket, ami 2x280 Le adnak le 1800-as fordulaton az adattábla szerint. Hivatalosan pedig 394 kW. A hajtómű pedig Schottel Ruder Propeller, röviden SRP. Max merülése pedig 201 cm.
Minden FOKA tulajdonnak volt hivatalos FK száma. LEITHA>FK 201; HAZA>FK 203; VIHAR> FK 301; stb. Csak egyes eredeti nevek megmaradtak a közhasználatban. (RENNER, STUBACH stb. Bár vannak egyes egységek, amik számomra bizonytalanok (pl.TARDOS).
Feltűnt hogy a FOKÁ-nál minden vontató száma háromszázassal kezdődött ?? Százasok voltak a kotrók , kétszázasok az elevátorok , négy-ötszázasok az uszályok , hatszázasok a tanyahajók , hétszázasok az önjárók és a tankok .
Lehet, hogy neked is feltűnt, a hajók oldalán-hátulján csupa NAGYBETŰVEL írják a hajó nevét. Ez természetesen nem helyesírási szabály, hanem hagyomány. Amúgy meg praktikus, nem keverendő össze Baross Gábor a vastminiszter a róla elnevezett BAROSS GÁBOR komphajóval. Szokás még főként folyó szövegben az idézőjelek használata is pl. "Baross Gábor" vagy típusjelöléssel ms "Baross", m/s "Baross".
Biztos orosz, mert a Csepelnek nem volt ilyen hhajtóműve és üllése sem. Az első sárhányó meg eggyel nagyobb méretű és a kerékre lett hajtva a távtartóba meg egy "s" :-)