Erre szokták mondani, hogy nem releváns. Tekintve, hogy nem 0 fordulattól kezded el mérést és idő kell a töltőnyomás felépüléséhez, így nagyjából 1700-1800-as tartománytól van értelme nézni szerintem a grafikont.
Mivel az akksit kizártuk, szerintem is gyújtásnál van gond (én csak kókány, internet szakember vagyok, bár mostanság sokat szerelek motorokat).
Következő amit én néznék, ha az én autómról lenne szó, a gyertya. Ha úgy okádta nyáron a füstöt, az simán bekormolhatta a gyertyát, ami eredményezhet nehezebb indítást és egyéb anomáliákat. A kopogás alatt nem tudom mit értesz, de pl lehet hogy az egyik henger nem megy, vagy néha kihagy. Ez lehet gyertya probléma (bár az inkább az okozat szokott lenni), de lehet gyújtó trafó stb.. És persze lehet a chip is (szerintem nem valószínű, mert az már a többi autónál is jelentkezett volna és én pl lecsavartam vele már vagy 35000km-et).
Viszont ha olyan nagyon rossz a kocsi hangja én nem futnék egy kört a Szabinál, mert minden megtett kilométer árthat a motornak. Irány a Szabóék és jó eséllyel már a hibakódból megmondják, hogy mi a gond.
Viszont kérlek majd írd meg hogy mi volt mert kíváncsi vagyok.
80%-ban nem a teljesítményt, hanem a nyomatékot használod. Régi téves nézet, hogy az a kérdés, hogy "hány lóerős?" A lóerő a végsebesség eléréséhez kell, a nyomaték meg a többihez. Én már jó ideje, ha tehetem, nézek nyomatékgörbét, mert az az igazi. A kisdízelek ma olyanok mint régebben a sportkocsik: hegyes, kis tartományban adnak le magas nyomatgékot, ergo nem is iagzán dízelek a szó hagyományos értelmében. Úgy gondolom, a Sportnál sem a 150 paci az igazi lényeg, hanem a 23x nyomaték.
igen, itt a fórumon pár embernek ő írta a programját.. én egyszer rájöttem, hogy mitől füstölt alapjáraton, hidegen, be volt kapcsolva a fütés valami 22-23fokra és közepes ventillátor álláson, meg is ilyedtem, hogy kiálltam a garázsból és okádta a füstöt, azóta mindig ki van kapcsolva, csak akkor kapcsolom be, ha a vízhőfok kezd már melegedni, addig fagyoskodok inkább :)
Az a tuning van itt párunk autóján, de senkinek nem füstöl. Persze ez még nem zárja ki, de jelentősen csökkenti azt hogy a chip az oka.
Azért írtam az aksit, mert annak ellenőrzése két perc és feltölteni sem kerül semmibe. Szerintem töltsd fel és próbáld meg, veszteni nem vesztesz vele.
""Bár....még a nyáron volt egy olyan vele, hogy menet közben megtorpant, gázra nem reagált, dadogott a motor, és irgalmatlan füstfelhőt eregetett, de pár száz méter szenvedés után ment tovább és azóta sem volt ilyen vele.""
-------Ez még a chiptuning előtt volt!
Az alapjárati füst viszont már utána. Akkumulátor gyenge lehet mert sokat áll. Ez is befolyásolná?
A chiptuningot Kollár Szabolcs csinálta. Megy mint skuló, menet közben nem füstöl, nem dadog...csak az alapjárati vulkáni mennyiségű füst ne lenne.