Keresés

Részletes keresés

cssz74 Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19196
A 4-essel kapcsolatban nincs igazad, autóútnak, gyorsforgalminak épülne, díjfizetés nélkül, így sokkal vonzóbb lenne...
Előzmény: kvte (19172)
cssz74 Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19195
4-es 20E/n...sokat mondó!
Akkor csak kéne legalább AUTÓÚT oda? Mondjuk Monor, Monorierdő, Pilis elkerüléséhez, bekötve Albertírsánál, illetve Ceglédbercel és Cegléd közé a 2. félpálya...
Előzmény: AcidMan (19171)
Roger Preed Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19194
Tök jól fogja használni. Éves szinten aki 5-6 ezer kilométert az M31-en megy szerintem vígan megéri. Főleg, ha hozzácsap éves szinten 5-6 hosszabb utat...
Előzmény: Béla6 (19192)
Roger Preed Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19193
Nincs regadó? Nekem úgy rémlik, hogy az teherautókra és buszokra is ki van vetve.

A súlyadót meg kompenzálja az állam az önkormányzatok felé pl SZJA-ból a megfelelő módon.

"fuvarosok monták, hogy egyre gyakoribb a 3,5es fuvar, mivel sokkal rugalmasabb, jó kis EDvel meg akár olcsóbb is..."

Rugalmasság <> olcsóság ilyen szempontból.

Ha levetíted az ED díjakat egy árutonnára szerintem D2 többet fog fizetni, mint a D4. Sokkal.
És akkor a több 3,5 tonnás jármű amorzitációja, munkadíja, stb is kőkeményen benne van a pakliban.
Előzmény: Béla6 (19187)
Béla6 Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19192

M31 matricás lesz vajon?

 

 

üdv. a topikba.

erről dünnyögök mán 1 ideje, hogy sajna az, pedig az agglós forgalom tök lyól tunná használni...

Előzmény: D H (19184)
Béla6 Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19191
eztmán énis mondtam, de erre a határmenti kisebbrendűségiek kiakattak, hogy meg akarom fosztani őket minden lyótól... :-))
Előzmény: AcidMan (19189)
Béla6 Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19190

Azt is nézzük meg viszont, hogy a híd 37e Ej/n forgalmának kb. 85%-a azon az egy körforgalmon megy keresztül Budakalásznál..
Nagyon nem szerencsés a kialakítása, de nagyjából megbirkózik a forgalommal azért.. (reggel főleg bajosan, délután csak kicsi a torlódás ott - Szentendre felől érkezve)

 

 

hüjeség volt oda építeni a corát.

sokkal célszerűbb helyen lett volna a metró mellett, és akkor lett volna hely hogy 2 szembetrombitával kössék össze az M0-t és a 11-et...

Előzmény: D H (19183)
AcidMan Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19189
MOndok egy egyszerűbbet. Nem kellett volna új átkelő - meg híd sem, amíg a horvátok nem csatlakoznak...
Előzmény: Béla6 (19188)
Béla6 Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19188

A teherforgalom alapból nem is használhatja az ap átkelőt, mert az összes infra a "régi" (7 éve átépített) átkelőn működik, és nem akarták lebontani, és újraépíteni, mert várhatóan 10 éven belül a horvátok csatlakozásával újrabonthatóvá válna.

 

ittis azt kellett volna csinálni, mint röszkénél: nem felújítani a régit, hanem a pálya határkeresztező szakaszának megépítésével építeni egy újat.

 

csakhogy itt híd is kellett volna hozzá, meg lehet, hogy a horvátok se voltak partnerek a zötletbe...

Előzmény: AcidMan (19179)
Béla6 Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19187

Ha meg mondjuk cserébe eltörölnek fix adókat (pl súlyadó, teherautókra buszokra regadó) akkor még a hazai fuvaros még jobban is járhat vele.

 

ne álmodj királylány...

1részt a súlyadó az önkormik fontos bevétele, másrészt fasorba sincs azzal az összeggel, amit egy rendesen guruló fuvaros ED-ben perkálna...

szóval ha el is engedik: mint halottnaka csók...

 

regadó meg csak személyautókra van, úgyhogy az nem jáccik.

 

 

pajtikám, nézz szembe a zord valósággal: ez pusztán egy új sarc a szocháló megtámogatására.

oszt lyónapot.

 

 

azmegmán végképp egy ősdebil, aki asziszi, hogy az lyó, ha ezzel a vasútra kényszerítik a szállítást.

ugyanis akkor sepéz, seposztó: a szállítás lyól drágul, de legalább adóbevétel sincs belőle...

HIPHIP-HURRÁ!

 

kibaszottul rühellem ezt a szar kommancstempót, ami mostanság dívik ajrópaszerte...

 

persze azon elgondókodni, hogy hogya faxomba van az, hogyaz usába:

1. nem adóztassák szarrá a közutat...

2. nem dotálják hüjére a vasutat...

 

és mégis 2x akkora a vasút részaránya a teheráruban...

 

 

A 3,5 tonnásítás viszont szerintem nem veszély. Fajlagosan egy 40 tonnás kamion olcsóbb mind futásköltségre mind munkaerő költségre.

 

 

fuvarosok monták, hogy egyre gyakoribb a 3,5es fuvar, mivel sokkal rugalmasabb, jó kis EDvel meg akár olcsóbb is...

Előzmény: Roger Preed (19178)
attus germanicus Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19186

A 4-esben az a brutális, hogy a tranzit teherforgalom, és a távolsági személyfforgalom egy része is elmegy a 405-M5 útvonalon, azaz a 4-esen Albertirsától befelé csak helyi/elővárosi forgalom jelenik meg, mégis az ország legforgalmasabb útjai közé tartozik.

Lehet Lacit folyton piszkálni, hogy miért emeli ki mindig Budapestet és környékét, de az adatok nagyon szépen visszaigazolják: azért, mert kiemelkedően ott van a legnagyobb forgalom.

AcidMan Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19185
Vagyis a főúton van a nagyobb átkelő, nem az ap-n?
Előzmény: D H (19182)
D H Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19184
M31 matricás lesz vajon?
D H Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19183
én inkább úgy kérdezném, az M0É hidat a 10-M0K viszonylatban mennyien választaNÁK?

mivel nem készült el a 10-es út átvezetése, így onnan elég sokan változatlanul bemennek a Flórián tér felé.

Azt is nézzük meg viszont, hogy a híd 37e Ej/n forgalmának kb. 85%-a azon az egy körforgalmon megy keresztül Budakalásznál..
Nagyon nem szerencsés a kialakítása, de nagyjából megbirkózik a forgalommal azért.. (reggel főleg bajosan, délután csak kicsi a torlódás ott - Szentendre felől érkezve)
Előzmény: Béla6 (19176)
D H Creative Commons License 2010.03.04 0 0 19182
szerintem ilyen az M1 is Hegyeshalomnál
Előzmény: AcidMan (19179)
bodrostomi Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19181

:-) A természet megoldotta a "gondot". Pedig szerettem arra járni, ki lehetett hagyni Dubicsányt, meg Királd felé is rövidebb volt.

 

Más. A 26-os Sajószentpéter elkerülő folytatásáról van valami hír?

Előzmény: kvte (19167)
AcidMan Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19180
Nincs kérdés, nagyjából ezt a reakciót vártam a számokra. :-)
Előzmény: Béla6 (19174)
AcidMan Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19179
Az agyatlanság mintapéldája.
Sztem ez egyetlen ap átkelő M.o-on, amivel párhuzamosan működik egy másik a főúton is.
A teherforgalom alapból nem is használhatja az ap átkelőt, mert az összes infra a "régi" (7 éve átépített) átkelőn működik, és nem akarták lebontani, és újraépíteni, mert várhatóan 10 éven belül a horvátok csatlakozásával újrabonthatóvá válna.
A személyautósok meg azért használják a régi átkelőt ,mert megszokták...
Előzmény: kvte (19173)
Roger Preed Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19178
Ha csak bevezetik, akkor így van.

Ha meg mondjuk cserébe eltörölnek fix adókat (pl súlyadó, teherautókra buszokra regadó) akkor még a hazai fuvaros még jobban is járhat vele.
A 3,5 tonnásítás viszont szerintem nem veszély. Fajlagosan egy 40 tonnás kamion olcsóbb mind futásköltségre mind munkaerő költségre.
Előzmény: Béla6 (19168)
Béla6 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19177

M6 kontra M4:

 

M6 érdi szakasza: 15e E/j

 

M4 vecsési szakasza: 30e E/j

 

 

ésez a 2xes szorzó kb. a teljes hosszra meglesz, csak épülne már végre...

 

monornál is "csak" azért 22e, mert a 405ös elvisz kb. egy 10est...

 

nyugodtan lehet ott 30e-rel is számolni, monnyuk 10e a régi úton, 20e a pályán...

 

hát neméppen szellempálya...

 

 

 

Előzmény: Béla6 (19175)
Béla6 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19176

ezmeg lemaratt:

 

az ÉM0 híd forgalma: 37e Ej/n, ami jóval kevesebb, minta hivatalos 50e-es becslés...

 

vajon a 10-M0K viszonylatban mennyien választják?

 

a gugli kb. ugyanannyinak hozza ki (időben és távban is), mintaz árpihidat, ahol sokat javult a forgalmi helyzet, hasonlóan az M3 bevezetőhöz...

 

valószínű, hogy emiatt sokan maradtak a megszokott útvonalukon...

 

ezen a viszonylaton csak az M0 11-10 közötti szakasza javítana döntő mértékben...

Előzmény: Béla6 (19174)
Béla6 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19175

Pl. hogy a fránya agglomerációs M43 kiágazása előtt (amiről ki lett mondva hogy semmi szükség rá, csak a határmenti kisebbrendűségi komplexus miatt épül...)

 

 

ki monta ezt?

nemlehet, hogy valamit qrvára benéztél?  :-)))

 

 

az M5 forgalma 22 665 egységjármű, az M43 kiágazás után meg 6517 egységjármű.

 

 

ezért is mondtam, hogy az M5 röszke felé folytatás ráért volna (ha megvan az 5ös szeged elkerülő)  dehamán mindenképp, akkor is csak félpályán...

 

(persze ez némelyik szögedinek nem nagyon teccett, mert miazhogy nekik csak félpálya jut, a pestieknek meg akár 2x3 is...)

 

 

 

Az M6 viszi a forgalom bő felét, 60%-át: M6 utolsó mérése 8495 EJ, régi 6-os az M6 vége előtt 7161 Ej.

 

 

hát nemis dunaújig vana fő problemma, hanem utána.

persze ezt fel is kéne tunni fogni...

 

 

Ilyenekről már nem is beszélve:

4-es főút Szolnok és Pest megye határa körül: 15841 EJ, Törökszentmiklós környékén 15 488 Ej.

Ebből az M4 átvenne kb 8000 Ej-t?  Hogy is hívná ezt Laci? SzelleM4 :-)

 

 

ne erőlköggy, mert baxarás lesz belőle...

 

a 6oson van egy nagy forgalomcsökkenés dunaúj alatt, a 4es viszont még Pladánynál is vastagon tele, nemkevés nemzetközi tranzittal.

amiugye a 6oson kb.mita fehér holló...

a nehézgépjárművek aránya meg a 4esen a 6osénak a többszöröse...

 

+ a 4es forgalmához add oda a régi 4es (most: 40es) forgalmát, aztán pislogj nagyokat... :-))

 

Előzmény: kvte (19172)
Béla6 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19174

mi a kérdés?

 

én az M0t nézegettem...

 

1. durván sokk a forgalom az M4-M3 között: 43e-49e E/j

 

gyalázatos hanyagság volt hogy ilyen sokáig szarkodtak a megépítésével, és hagyták, hogy ez a brutál forgalom a városban ésaz agglós dűlőutakon bassza a rezet...

 

persze a nyugati szektorral ugyanezt a 2 évtizedes szarakodást eljáccuk..

 

 

2. az M3-2 között felszorzott adatok vannak (25-15e), amik gyanúsan alacsonyak, ebben az M0K pluszforgalma nyilván nem jelenik meg, vagyis szart sem ér az adat...

(a km szelvény is elég érdekes: 199+600  ez meg mi a halál fasza?)

 

3. az egész M0 adatsor szét van baszva a kibaszott megyei átlagértékekkel, ahogy az M0 adatsor 2 soronként "megyét vált".  

 

csiki-csuki, akibújt-akinem, én átlagot számolok.

 

 

közutasok!

 

vagy számojjátok a zegészet pesthez, vagy pestmegyéhez, nekem kibaszottul tökmind1, de EZ ÍGY ebben a formában egy hányás...

Előzmény: AcidMan (19171)
kvte Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19173
Legkisebb forgalmú autópálya: M7 Letenye országhatár: 757 Ejármű / nap
kvte Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19172

Hát igen, vannak benne magas labdák... :-)

 

Pl. hogy a fránya agglomerációs M43 kiágazása előtt (amiről ki lett mondva hogy semmi szükség rá, csak a határmenti kisebbrendűségi komplexus miatt épül Laci/Béla/Józsi összes adóforintjából) az M5 forgalma 22 665 egységjármű, az M43 kiágazás után meg 6517 egységjármű.

 

Meg hogy ez a Szeged melletti 6517 Ejármű kisebb forgalmat jelent, mint a "szellemesen" szelleM6-nak keresztelt M6-oson mért legkisebb érték, a 8495. Az M6-on ezt kivéve mindenütt 10000 EJ feletti a "szellem"forgalom.

 

Az M6 viszi a forgalom bő felét, 60%-át: M6 utolsó mérése 8495 EJ, régi 6-os az M6 vége előtt 7161 Ej.

 

Ilyenekről már nem is beszélve:

4-es főút Szolnok és Pest megye határa körül: 15841 EJ, Törökszentmiklós környékén 15 488 Ej.

 

Ebből az M4 átvenne kb 8000 Ej-t?  Hogy is hívná ezt Laci? SzelleM4 :-)

Előzmény: AcidMan (19171)
AcidMan Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19171
Köszi!

Namost csak hamarjában belepillantottam.
M35-ön állítólag van 10e E/n
M7-en B.szentgyörgy alatt (vagyis a 76-os kiágazás után) esik 10e E/n alá. (2008-ban még nem volt szlovén ap az M70-hez, ugye?)
M6-on Dunaújváros környékén is 10e.
4-es főút Monornál 20e.

Laci? :-)
Előzmény: esparzsolti (19170)
esparzsolti Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19170

Sziasztok!

 

Valami csoda folytán elérhetők a 2008-as forgalmi adatok!

Innen letölthető!

http://internet.kozut.hu/szakmai/orszagos_kozutak_adatai/eredmenyek/Documents/Az%20országos%20közutak%20keresztmetszeti%20forgalma%202008.pdf

 

Jó böngészést!

Zsolti

Béla6 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19169

Hát ezt én annak közvetlen empirikus élletténynek az alapján gondoltam, hogy Pécelen korábban kb. 5-ből 4-szer közvetlenül ki tudtam kanyarodni balra a Bp (MOK) felé vezető útra, az M0K átadása óta meg meg mindig várakoznom kell kb. 1-1,5 percet, amíg sikerül bevágódnom. És kaminyonok is vannak. Valahonnan biztosan jönnek, és nem hiszem, hogy Isaszeg vagy Gödöllő-dél kezdte volna termelni ezt a forgalmat.

 

hátha aszondod, hogy nagyobb a forgalom, én elhiszem, de ésszerűség nincs benne...

 

(én pölö a 31es felől az eddigi pécel-isaszeg útvonal HELYETT mostmár az M0K-kistarcsa-kerepes útvonalon megyek gödöllőre, ha ott van dolgom, pedig így 3km-rel hosszabb...

 

viszont én maradok is ezen az útvonalon, mert 2x10km-re nem fogok 1500Ft-os matricát venni, akármennyire hisztiznek a kisebbrendűségiek... :-)

 


Egyébként azt 8 km rövidülést ne becsüld alá. Ez sokaknál egyenlő mínusz 8 kilométer benzinpénzzel, amihez képest mellékes a +12 (vagy akárhány) perc menetidő, ha ebbe egyáltalán belegondolnak.

 

te meg az üzemanyagfogyasztás különbséget ne becsüld alá... :-)

 

a gödöllöi É-D araszolás simán elviheti azt az üzemanyagot, amit a 8km-en megspórolni vélsz, ésakkor még vagy 1/4-3/4 órát baxod feleslegesen a rezet...

(én tuti héccencség nem jönnék le a pályáról, hamán megvettem a matricát... :-))

 

 


A 3-as tényleg baszott nagy forgalmából most igazából nem lehet tudni (és ezt önmagában egy forgalomszámlálás sem mondaná meg) hogy abból mennyi az, ami az M3 "helyett" megy rajta...

 

 

ezt nagyon eccerűen meg lehet tunni: gödöllőig díjmentessé kell tenni a pályát az M31-gyel együtt.

(szerintem felére csökkenne a 3as forgalma...)

 

 

 

Az M31 ugyanis már annyira készen van, hogy nem befejezni vagy visszabontani még kétharmaddal sem fogja úgyse senki :)

 

 

mintha nem igazán bíznál az új kormányban... :-)

 

megha belehúznak, akkor még átadhatják ezek is az M31et, az idő príma, azon télleg nem múlik... :-) 

Előzmény: korxi (19162)
Béla6 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19168

émmeg ugyanezt gondolom a vernyogó határvidéki kisebbrendűségiekről. :-))

 

oszt lyónapot.

 

 

amúgy ennek az ED-nek lesznek igen kellemetlen mellékhatásai:

 

hacsak pályákra lesz, akkor majd lyól elkerülik a pályákat, ahogy teszik ezt francia, olasz és németoban...

 

ha főutakra is fizettecc, akkor meg telibeszivatod a hazai fuvarosokat, oszt majd sírni fog a sok debil szája, hogy mé drágult meg minden...

 

 

amúgy erősödik aza tendencia, hogy kamion helyett küldenek egy tucat 3,5es furgont, oszt az összes gyík bekaphassa.

 

azzal lehet száguldozni, abba nincs tahóméter, nincs menet- és pihenőidőkorlát, nincs ED.

 

hinnye de qrva lyó lesz...

 

 

Előzmény: hegyaljai2 (19163)
kvte Creative Commons License 2010.03.03 0 0 19167

Járok arra gyakran. A történet állítólag a következő: az út alatt fut egy vízmű vezeték, amit pár éve javítottak/cseréltek. A vezeték rendbe jött, de fölötte az út visszaépítése már nem sikerült olyan jól. Ezt mosta ki néhány éve a Sajó (ez egy éles kanyarban van), és elindult a vita, hogy mindez kinek a hibája.

 

A közútkezelő nem hozta rendbe, mivel akkor elismerte volna, hogy nem a vízmű hibája, a másik fél meg tagad. Az út úgy maradt, fél oldalán lezárva. A mostani áradás ezt az alámosást nem érintette, csak meghosszabbította, vagyis ami eddig is ki volt mosva, az maradt úgy, csak hosszabb lett a szakasz (kétszerese).

 

A gáz az, hogy mivel az egész egy kanyarban van, egy busz-személyautó keresztezés nem olyan egyszerű (a másik oldalt már a hegy indul azonnal), de a mostanival meg olyan hosszú lett az a rész, hogy nem lehet előre belátni még este sem (akkor a szembejövők lámpáját már lehetett látni előre, és megvárni míg kijönnek a szűk részből)

 

Hát ez van most, tisztelt bíróság.

Előzmény: bodrostomi (19164)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!