4-es 20E/n...sokat mondó! Akkor csak kéne legalább AUTÓÚT oda? Mondjuk Monor, Monorierdő, Pilis elkerüléséhez, bekötve Albertírsánál, illetve Ceglédbercel és Cegléd közé a 2. félpálya...
Tök jól fogja használni. Éves szinten aki 5-6 ezer kilométert az M31-en megy szerintem vígan megéri. Főleg, ha hozzácsap éves szinten 5-6 hosszabb utat...
Nincs regadó? Nekem úgy rémlik, hogy az teherautókra és buszokra is ki van vetve.
A súlyadót meg kompenzálja az állam az önkormányzatok felé pl SZJA-ból a megfelelő módon.
"fuvarosok monták, hogy egyre gyakoribb a 3,5es fuvar, mivel sokkal rugalmasabb, jó kis EDvel meg akár olcsóbb is..."
Rugalmasság <> olcsóság ilyen szempontból.
Ha levetíted az ED díjakat egy árutonnára szerintem D2 többet fog fizetni, mint a D4. Sokkal. És akkor a több 3,5 tonnás jármű amorzitációja, munkadíja, stb is kőkeményen benne van a pakliban.
Azt is nézzük meg viszont, hogy a híd 37e Ej/n forgalmának kb. 85%-a azon az egy körforgalmon megy keresztül Budakalásznál.. Nagyon nem szerencsés a kialakítása, de nagyjából megbirkózik a forgalommal azért.. (reggel főleg bajosan, délután csak kicsi a torlódás ott - Szentendre felől érkezve)
hüjeség volt oda építeni a corát.
sokkal célszerűbb helyen lett volna a metró mellett, és akkor lett volna hely hogy 2 szembetrombitával kössék össze az M0-t és a 11-et...
A teherforgalom alapból nem is használhatja az ap átkelőt, mert az összes infra a "régi" (7 éve átépített) átkelőn működik, és nem akarták lebontani, és újraépíteni, mert várhatóan 10 éven belül a horvátok csatlakozásával újrabonthatóvá válna.
ittis azt kellett volna csinálni, mint röszkénél: nem felújítani a régit, hanem a pálya határkeresztező szakaszának megépítésével építeni egy újat.
csakhogy itt híd is kellett volna hozzá, meg lehet, hogy a horvátok se voltak partnerek a zötletbe...
A 4-esben az a brutális, hogy a tranzit teherforgalom, és a távolsági személyfforgalom egy része is elmegy a 405-M5 útvonalon, azaz a 4-esen Albertirsától befelé csak helyi/elővárosi forgalom jelenik meg, mégis az ország legforgalmasabb útjai közé tartozik.
Lehet Lacit folyton piszkálni, hogy miért emeli ki mindig Budapestet és környékét, de az adatok nagyon szépen visszaigazolják: azért, mert kiemelkedően ott van a legnagyobb forgalom.
én inkább úgy kérdezném, az M0É hidat a 10-M0K viszonylatban mennyien választaNÁK?
mivel nem készült el a 10-es út átvezetése, így onnan elég sokan változatlanul bemennek a Flórián tér felé.
Azt is nézzük meg viszont, hogy a híd 37e Ej/n forgalmának kb. 85%-a azon az egy körforgalmon megy keresztül Budakalásznál.. Nagyon nem szerencsés a kialakítása, de nagyjából megbirkózik a forgalommal azért.. (reggel főleg bajosan, délután csak kicsi a torlódás ott - Szentendre felől érkezve)
Az agyatlanság mintapéldája. Sztem ez egyetlen ap átkelő M.o-on, amivel párhuzamosan működik egy másik a főúton is. A teherforgalom alapból nem is használhatja az ap átkelőt, mert az összes infra a "régi" (7 éve átépített) átkelőn működik, és nem akarták lebontani, és újraépíteni, mert várhatóan 10 éven belül a horvátok csatlakozásával újrabonthatóvá válna. A személyautósok meg azért használják a régi átkelőt ,mert megszokták...
Ha meg mondjuk cserébe eltörölnek fix adókat (pl súlyadó, teherautókra buszokra regadó) akkor még a hazai fuvaros még jobban is járhat vele. A 3,5 tonnásítás viszont szerintem nem veszély. Fajlagosan egy 40 tonnás kamion olcsóbb mind futásköltségre mind munkaerő költségre.
Pl. hogy a fránya agglomerációs M43 kiágazása előtt (amiről ki lett mondva hogy semmi szükség rá, csak a határmenti kisebbrendűségi komplexus miatt épül...)
ki monta ezt?
nemlehet, hogy valamit qrvára benéztél? :-)))
az M5 forgalma 22 665 egységjármű, az M43 kiágazás után meg 6517 egységjármű.
ezért is mondtam, hogy az M5 röszke felé folytatás ráért volna (ha megvan az 5ös szeged elkerülő) dehamán mindenképp, akkor is csak félpályán...
(persze ez némelyik szögedinek nem nagyon teccett, mert miazhogy nekik csak félpálya jut, a pestieknek meg akár 2x3 is...)
Az M6 viszi a forgalom bő felét, 60%-át: M6 utolsó mérése 8495 EJ, régi 6-os az M6 vége előtt 7161 Ej.
hát nemis dunaújig vana fő problemma, hanem utána.
persze ezt fel is kéne tunni fogni...
Ilyenekről már nem is beszélve:
4-es főút Szolnok és Pest megye határa körül: 15841 EJ, Törökszentmiklós környékén 15 488 Ej.
Ebből az M4 átvenne kb 8000 Ej-t? Hogy is hívná ezt Laci? SzelleM4 :-)
ne erőlköggy, mert baxarás lesz belőle...
a 6oson van egy nagy forgalomcsökkenés dunaúj alatt, a 4es viszont még Pladánynál is vastagon tele, nemkevés nemzetközi tranzittal.
amiugye a 6oson kb.mita fehér holló...
a nehézgépjárművek aránya meg a 4esen a 6osénak a többszöröse...
+ a 4es forgalmához add oda a régi 4es (most: 40es) forgalmát, aztán pislogj nagyokat... :-))
1. durván sokk a forgalom az M4-M3 között: 43e-49e E/j
gyalázatos hanyagság volt hogy ilyen sokáig szarkodtak a megépítésével, és hagyták, hogy ez a brutál forgalom a városban ésaz agglós dűlőutakon bassza a rezet...
persze a nyugati szektorral ugyanezt a 2 évtizedes szarakodást eljáccuk..
2. az M3-2 között felszorzott adatok vannak (25-15e), amik gyanúsan alacsonyak, ebben az M0K pluszforgalma nyilván nem jelenik meg, vagyis szart sem ér az adat...
(a km szelvény is elég érdekes: 199+600 ez meg mi a halál fasza?)
3. az egész M0 adatsor szét van baszva a kibaszott megyei átlagértékekkel, ahogy az M0 adatsor 2 soronként "megyét vált".
csiki-csuki, akibújt-akinem, én átlagot számolok.
közutasok!
vagy számojjátok a zegészet pesthez, vagy pestmegyéhez, nekem kibaszottul tökmind1, de EZ ÍGY ebben a formában egy hányás...
Pl. hogy a fránya agglomerációs M43 kiágazása előtt (amiről ki lett mondva hogy semmi szükség rá, csak a határmenti kisebbrendűségi komplexus miatt épül Laci/Béla/Józsi összes adóforintjából) az M5 forgalma 22 665 egységjármű, az M43 kiágazás után meg 6517 egységjármű.
Meg hogy ez a Szeged melletti 6517 Ejármű kisebb forgalmat jelent, mint a "szellemesen" szelleM6-nak keresztelt M6-oson mért legkisebb érték, a 8495. Az M6-on ezt kivéve mindenütt 10000 EJ feletti a "szellem"forgalom.
Az M6 viszi a forgalom bő felét, 60%-át: M6 utolsó mérése 8495 EJ, régi 6-os az M6 vége előtt 7161 Ej.
Ilyenekről már nem is beszélve:
4-es főút Szolnok és Pest megye határa körül: 15841 EJ, Törökszentmiklós környékén 15 488 Ej.
Ebből az M4 átvenne kb 8000 Ej-t? Hogy is hívná ezt Laci? SzelleM4 :-)
Namost csak hamarjában belepillantottam. M35-ön állítólag van 10e E/n M7-en B.szentgyörgy alatt (vagyis a 76-os kiágazás után) esik 10e E/n alá. (2008-ban még nem volt szlovén ap az M70-hez, ugye?) M6-on Dunaújváros környékén is 10e. 4-es főút Monornál 20e.
Hát ezt én annak közvetlen empirikus élletténynek az alapján gondoltam, hogy Pécelen korábban kb. 5-ből 4-szer közvetlenül ki tudtam kanyarodni balra a Bp (MOK) felé vezető útra, az M0K átadása óta meg meg mindig várakoznom kell kb. 1-1,5 percet, amíg sikerül bevágódnom. És kaminyonok is vannak. Valahonnan biztosan jönnek, és nem hiszem, hogy Isaszeg vagy Gödöllő-dél kezdte volna termelni ezt a forgalmat.
hátha aszondod, hogy nagyobb a forgalom, én elhiszem, de ésszerűség nincs benne...
(én pölö a 31es felől az eddigi pécel-isaszeg útvonal HELYETT mostmár az M0K-kistarcsa-kerepes útvonalon megyek gödöllőre, ha ott van dolgom, pedig így 3km-rel hosszabb...
viszont én maradok is ezen az útvonalon, mert 2x10km-re nem fogok 1500Ft-os matricát venni, akármennyire hisztiznek a kisebbrendűségiek... :-)
Egyébként azt 8 km rövidülést ne becsüld alá. Ez sokaknál egyenlő mínusz 8 kilométer benzinpénzzel, amihez képest mellékes a +12 (vagy akárhány) perc menetidő, ha ebbe egyáltalán belegondolnak.
te meg az üzemanyagfogyasztás különbséget ne becsüld alá... :-)
a gödöllöi É-D araszolás simán elviheti azt az üzemanyagot, amit a 8km-en megspórolni vélsz, ésakkor még vagy 1/4-3/4 órát baxod feleslegesen a rezet...
(én tuti héccencség nem jönnék le a pályáról, hamán megvettem a matricát... :-))
A 3-as tényleg baszott nagy forgalmából most igazából nem lehet tudni (és ezt önmagában egy forgalomszámlálás sem mondaná meg) hogy abból mennyi az, ami az M3 "helyett" megy rajta...
ezt nagyon eccerűen meg lehet tunni: gödöllőig díjmentessé kell tenni a pályát az M31-gyel együtt.
(szerintem felére csökkenne a 3as forgalma...)
Az M31 ugyanis már annyira készen van, hogy nem befejezni vagy visszabontani még kétharmaddal sem fogja úgyse senki :)
mintha nem igazán bíznál az új kormányban... :-)
megha belehúznak, akkor még átadhatják ezek is az M31et, az idő príma, azon télleg nem múlik... :-)
Járok arra gyakran. A történet állítólag a következő: az út alatt fut egy vízmű vezeték, amit pár éve javítottak/cseréltek. A vezeték rendbe jött, de fölötte az út visszaépítése már nem sikerült olyan jól. Ezt mosta ki néhány éve a Sajó (ez egy éles kanyarban van), és elindult a vita, hogy mindez kinek a hibája.
A közútkezelő nem hozta rendbe, mivel akkor elismerte volna, hogy nem a vízmű hibája, a másik fél meg tagad. Az út úgy maradt, fél oldalán lezárva. A mostani áradás ezt az alámosást nem érintette, csak meghosszabbította, vagyis ami eddig is ki volt mosva, az maradt úgy, csak hosszabb lett a szakasz (kétszerese).
A gáz az, hogy mivel az egész egy kanyarban van, egy busz-személyautó keresztezés nem olyan egyszerű (a másik oldalt már a hegy indul azonnal), de a mostanival meg olyan hosszú lett az a rész, hogy nem lehet előre belátni még este sem (akkor a szembejövők lámpáját már lehetett látni előre, és megvárni míg kijönnek a szűk részből)