Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almaata66 Creative Commons License 2015.09.24 0 0 13261

Klassz szmájlik. én is azt tervezem, hogy a lányaim ezen tanulnak meg vezetni, csak nekem egy "kicsit" jobban kell majd előtte az autóba invesztálni.  sajna az enyémben egy picit több km. van.

Előzmény: Törölt nick (13259)
DelSonar Creative Commons License 2015.09.23 0 0 13260

" Ha nem lenne a másik autó mennyiben fájna a napi használat?" - 25 hónap, 24240 km - 83 Ft/km

Előzmény: Törölt nick (13259)
Ken_Block Creative Commons License 2015.09.22 0 0 13258

:)
Az teljesen korrekt szerintem.

Előzmény: almaata66 (13257)
almaata66 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 13257

mindenestül 8-at kért hogy ebből mennyi volt a csapágyra jutó rész nem tudom, de mindegy is. célszerszámok és gyakorlat nélkül ez nem otthoni munka. Egyébként skf-et vettem 9ezerért. 

Előzmény: Ken_Block (13256)
Ken_Block Creative Commons License 2015.09.21 0 0 13256

Nem sokat tévedtem ezek szerint.

Ha nem vagyok indiszkrét, és nem titok,  mennyibe volt a csapágy csere?

Kíváncsiságból érdekel csak.

Előzmény: almaata66 (13255)
almaata66 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 13255

Most voltam olajat meg bal első kerékcsapágyat cserélni a szerelőnél. Elpanaszoltam neki az indítási problémát és azt diagnosztizálta, hogy rögtön leállítás után elmegy a nyomás. valami visszacsapó szelep vagy mi a ludas. 

Előzmény: Ken_Block (13202)
stevegel Creative Commons License 2015.09.18 0 0 13253

Köszönöm a segítő kommenteket, nagyon is sokat tanultam belőlük. Semmi "okoskodást" nem szűrtem le belőlük, szerintem meg kell hallgatni mindenkit és eldönteni mit fogadsz meg belőlük. Én amatőr vagyok, bár alapvetően műszaki-, de nem autószerelő végzettségű. Ezért szeretem tudni mi és hogyan működik körülöttem, főleg ha az autómról van szó ami ugye ma már létszükséglet és nem egyszer az ilyen irányú érdeklődésem mentett meg útközben (a pénztárcámról nem beszélve). Épp ezért pl a lambdaszonda ügyben is izgalmas dolgokat tudtam meg, aminek még egy-két szerelő ismerősöm is hasznát veszi - pl. hogy van magyarországi Denso- nagyker, létezik katalógusuk, milyen jelentősége van a vezeték színeknek stb .stb. További jó fórumozást, remélem sokáig nem kell segítséget kérnem, de ha kell újra ide jövök körbejárni a dolgot. Üdv!

 

sebike05 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13252

Gondolom a gyújtáskapcsoló végéről letört ami az elektromos betétet forgatja,ha gyári immos akkor lamellázd át

Előzmény: Törölt nick (13251)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13250

Ha kérhetem legyél tényszerű  és pontos 6-7 éve a gyári szonda 45000Ft volt márkaszervizbe azóta a GM áldásos tevékenységének hála már drágább.

A fő gond ,hogy az autójavítás is olyan Magyarországon mint a foci mindenki ért hozzá sajnos sok esetben fölösleges alkatrészcserék és otthoni barkácsolások miatt sokkal többe kerül egy javítás mintha az elején elvittük volna szakemberhez(és ez nem feltétlenül jelent márkaszervizt)

Előzmény: Ken_Block (13249)
Ken_Block Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13249

Látom, nagyon okos vagy, és szeretsz "okoskodni". Az az 1 db csavar,tényleg.....

6-7 éve, épp nem 20-25e volt a szonda, hanem alaphangon kértek érte 60e körül.

 

 

DelSonar: Semmi rossznak elrontója nem vagyok, ha tényleg érdekelnek dolgok, ha van ismerősöd aki ért hozzá, csináljátok ketten, úgy baj nem lehet.

Nem rosszból, én nem szeretem, mikor túlzott az érdeklődés olyan dolog felé, ami már akár csak egy hajszálnyit is komplikált, vagy effektív "mindegy" az állapota, és laikus az ügyben az illető.

Semmit nem fogsz látni benne amúgy, ha szétszeded. Kis lerakódás lesz benne, és ennyi.

sebike05 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13248

kiváncsiságból minek megbontani valamit amihez nem értesz?

eleve miért kell szétszedni valamit ami jó??

Előzmény: DelSonar (13246)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13247

2 csavar foja az alapjárati motort nem 3 vagy csillag vagy torx ha a lerakódás nagyobb akkor indokolatlanul magasabb lesz a fordulat kb 20-50km ig ameddig helyre nem áll a rendszer,az olcsó szonda árkülönbözetét meg már párszor kifizetted a benzinkúton

Előzmény: Ken_Block (13245)
DelSonar Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13246

A kíváncsiság pl. Na meg nem a kezdetektől van nálam az autó így egy-két dolgot szeretnék a saját szememmel is látni. 

Előzmény: sebike05 (13244)
Ken_Block Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13245

Nem akarok bele szólni, de én számtalanszor takarítottam az alapjárati motort, soha nem tanítottam, soha nem ment el az alapjárat.

Kiszedni amúgy, 1 csatlakozó lehúzás, esetleg 2, meg 3 csavar, ami csillagcsavarhúzóval kompatibilis.

Szondához annyit, hogy 1* cseréltem, 2 vezeték színe más volt, meg nem volt csatlakozó rajta, működik. Azt aláírom, hogy talán nem egyen értékű a gyárival, mert a fogyasztás nem megy 7l alá, 140-160-nál meg 6.2-6.5l.

sebike05 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13244

Sose értettem miért kell valamit szétszedni csak azért,az alapjárati motort simán ki lehet venni tükör nélkül

Előzmény: DelSonar (13243)
DelSonar Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13243

Gondoltam leszedem, megnézem, ismerkedek vele. Az alapjárati motorhoz meg elég körülményes hozzáférni beépített állapotban és max tükörből látnám hogy fest levétel után. Az EGR-t is leszedtem mert annyi mindent olvastam róla, ilyen dzsuvás meg olyan dzsuvás, meg le van "falazva". Mivel használtan vettem így arról is inkább meggyőződtem a saját szememmel, milyen állapotban van. 

Előzmény: sebike05 (13242)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13242

de miért akarod levenni??

a helyén is ki lehet pucolni ha azt szeretnéd de az alapjárati motortis ki kell venni letakarítani viszont utánna újra kell kalibrálni

Előzmény: DelSonar (13241)
DelSonar Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13241

Hello!

 

Más témában írok, az előzőekhez csak annyiban kapcsolódik, hogy magam sem értek az autóhoz. Ha a fojtószelepházat szeretném levenni, akkor ahhoz külön lehet tömítéseket venni vagy csak készletben árulnak ilyet? Az IAC alatt is mintha lenne valami tömítés, az milyen fajta, cserélni kell szétszedéskor vagy olyan mint az EGR alatt, ami egy fémlemez gyakorlatilag?

 

Előzmény: sebike05 (13240)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13240

és olyan mondja aki ilyen autót még nem látott és csak találgat amúgy 20-30 közötti Denso szondát adtam el ebből kb 5db ot én szereltem be és érdekes módon működik!

Előzmény: stevegel (13238)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13239

A boltosok 95% a nem ért az autóhoz,de ez a szondás dolog már nagyon túl van lihegve mind Denso mind Bosch van hozzá gyári csatisba ami működik is és 30.000Ft ba megáll de ezt már 2 hete mondom

Előzmény: stevegel (13238)
stevegel Creative Commons License 2015.09.17 0 0 13238

Nem jó állítólag, mert Denso-ban Daewoo-hoz csak fekete-fekete-kék-fehér vezetékes van és azt mondják az tutti nem jó. Akkor miért írják hogy jó a Kalos-hoz? Csak eladni akarnak? Egyre nagyobb a káosz.

Előzmény: sebike05 (13237)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 13237

miért nem jó amit írtam?

pl nálam kapsz ami jó hozzá

gyári csatis sőt még rajt van a GM logó a szondán is nem csak a dobozon 

Előzmény: stevegel (13236)
stevegel Creative Commons License 2015.09.16 0 0 13236

Szia! Természetesen megfogadtam a tanácsodat és csak gyári csatist keresek. Csak éppen nem találok barna-barna-kék-fehér vezetékest. Fekete-fekete stb. - ilyen van. Én már nem 6000-nél tartok hanem 26 ezernél de sehol semmi. Hol kaptál pl. Denso-t gyári színsorral?

Előzmény: sebike05 (13234)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 13235
sebike05 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 13234

kevés az olyan szonda ahol 2 a jel 1 a fűtés és 1 a test az a baj a többség 2 fekete 2 fehér na az nem jó hozzá de szerinted miért mondtam,hogy gyári csatisat vegyél igaz olyan nincs 6000ft ért de legalább működik!

Előzmény: stevegel (13232)
kalos1 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 13233

Ez a megállapítás valószínű nem igaz mert szerintem egy autóvillamossági szerelő pillanatok alatt kiméri és megfelelően összeköti a vezetékeket vagy legalább is nekem így volt mikor cserélni kellet a szondát és azóta is működik.

stevegel Creative Commons License 2015.09.16 0 0 13232

Bonyolódik a helyzet. Azt mondja a boltos, hogy csak olyan színkiosztású szonda jó ami gyárilag benne van. Márpedig barna-barna-fekete- ? olyan nincs. Létezik ez? A színkiosztás határozza meg a szonda áramát? Én sehol színkód táblázatot nem láttam.

Előzmény: sebike05 (13230)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.12 0 0 13230

Fingja nem volt a szerelődnek mit mond,a fűtésáramkör hiba a típus jellemzője de ettől még a szabályzókör működik de lassabban éri el az üzemi hőmérsékletet.

Mint mindenben itt még fokozottan érvényes az olcsó húsnak híg a leve.

Az univerzális dolgok benn van a nevükben univerzálisak tehát mindenre jók ergo semmire sem!

Az olcsóbb és drágább szonda közt a felhasznált anyagok érzékelési pontosság és élettartam.

Egy olcsóbb szonda lustább nem sokkal csak egy kicsivel nem is veszi észre senki csak te majd a tankoláskor ergo amit megspórolsz a vásárláskor azt kidobod a tankoláskor nem egybe apránként arról ne beszéljünk,hogy az élettartamban az olcsóbb rosszabbul áll

 

Előzmény: stevegel (13229)
stevegel Creative Commons License 2015.09.12 0 0 13229

Nem, nem akarok, csak érdekelt műszaki szempontból mi lehet a különbség. Azt viszont látom, hogy óriási káosz van lambda-kérdésben. A szerelők irtóznak tőle. Az én legutóbbi szerelőm - aki végül is megállapította hogy a szonda a hibás és hogy szakadt (azt nem tudta hogy az egy fűtőszál) - azt mondta hogy ez akár tönkre is teheti a katalizátort mert folyamatosan rossz értékeket lát a computer.

Előzmény: sebike05 (13228)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 13228

az univerzális szondák sose működnek megfelelően

nem értelek miért akarsz univerzális szemetet venni mikor elérhető áron vannak odavaló gyári csatlakozós szondák

Előzmény: stevegel (13227)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!