Jeges I völgymenetben a paksi webkamera előtt, ráfeküdve a szélre:
A komp is küzdött erősen, nem kis szél lehet ott, lehet, most érdemes fedélzetet mosni, még madzagos hidrofor sem kell- a szél felfújja a fedélzetre:-)
Csak szétszórni az ultrát, oszt lehet kefélni:-DDDDD
igazad van mindenben,az én 3 évesszemélyhajózásos tapasznyalatomnak sem hisz senki,pedig csináltam vagy 20 pontonkötést.....
na de mindegy,a stadt passau tesója a gróf úr (gróf széchenyi) ami anno stadt wien-ként debütált az említett cégnél.....de természetesen mivel ott SEM dolgoztam ezért erről sem tudok/hallottam....átmegyek ríd onliba és ha nagy faszságot látok/olvasok,majd akkor átmegyek eurámakapitányba én is....tisztelettel gyugyóka
Ez is le lett cserélve, nem láttam a folyamatot, csak mikor a RÁKÓCZI már mellévetten vitte Újpest irányába. Természetesen ezt nem sikerült megörökítenem. :(
Ez az a fórum, hol a megnyilatkozókon kívűl. Még akadnak szürke eminenciások is, kik soha megnem szólalnak, de figyelemmel kísérik minden megnyílvánulásunkat.
Talán róluk sem kellene elfelejtkeznünk..
Látnak, és hallanak bennünket. Sőt figyelnek is reánk!
soha sem hittem volna, hogy ilyen nagy erő leledzik ebben a kis társadalomban..koszönöm néked topic gazda!
A Sikló I. emlékeim szerint a 90-es évek elején a Dunán kezdett el dolgozni. Vízsugárhajtásával különlegességnek számított, de mindenki utálta iszonyatos hangja miatt, meg elég tisztességes hullámokat is húzott. Aztán nem tudom milyen meggondolásból, de elkerült Szegedre, és a Tiszán járt. Képzelem ott mit rendezett. Átalakította itt-ott a partfalat. Na meg a hangja....
(volt régen a vizirendészetnek Zsiguli motoros vízsugárhajtású csónakjai, azok úgy sípoltak, hogy a Soroksári Dunaágban már Ráckevén hallották az éppen átzsilipelő rocsót. Nem is tudtak egy orvhorgászt sem elkapni)
Megérkezett Bp-re Németországból egy lapátkerekes 1000 fős kabinos hajó, mely felújítás után rendezvényhajóként fog üzemelni. Saját lábán üzemképesen jött le Passauból, régi neve Stadt Passau volt, és 6 évvel ezelőttig folyamatosan üzemben volt, mint Németországi tarifjárat. Két db. egyenként 600 LE-s dízel gép van benne, de azt nem tudom milyen gyártmány. Új neve Captain Daniel lesz, és szeptember 25-én van az első útja. Fa felépítménye elég rossz állapotban van, és egy kiadós festés bútorozás is ráférne. 30 db kétágyas kabin van benne, a többi terület hasznos utastér. Az Újpesti-öbölben végzik a felújítást. Külsőre akár a Kossuth testvérhajója is lehetne, bár véleményem szerint egy picit hosszabb nála. Nem túl magas, ezért magasabb vízállásnál sem fog gondot okozni a hidak alatti áthajózás. Viszont lehet, hogy egy orrsugár kormány elkéne bele, mert csak nagyobb sebességnél jó a kormányképessége, mivel a lapátkerekes hajtás ugyebár oldalt van. Tudtok abban segíteni, hogy létezik, létezett olyan lapátkerekes hajó, aminek külön irányba lehetett mozgatni a kétoldali lapátkerekeket? Tehát kérdésem lényege, hogy lehet e "csavarva fordítani" egy ilyen lapátkerekessel? Ennél konkrétan tudom, hogy nem, mint ahogy a Kossuth-Petőfi gőzösöknél sem lehetett.