Volt már ilyen tapasztalatom. A következőket kell venned:
- 1db mexakitó
- 1 db kondenzátor
- 1 db lada trafó
Mindez azért, mert megbuherálták a gyujtásodat.
A moszkváknak előtét elenállásos trafójuk van.
Működése:
Indításkor az előtét ellenállást rövidre zárják, így "bivaly" szikrát tud lenyomni a trafó.Általában 10 amper körüli érték folyik a mexakítón át.
Indítózás után már az előtét ellenálláson keresztül kapja a naftát, így csak 6 A körüli árammal terheli.
Nos ezek után el tudod képzelni, hogy miért ég el a mexakítód és megy tönkre a kondid.
:o)
A kocsid ennek ellenére "fitt" marad. Itt nem említeném meg a mentális lóerőkiesést...:o)
Aleko moszkvicsmotorosom van és államdó megszakító kopással (fogyással?)küzdök. Február elején beépített megszakító (+kondi) eddig bírta. Folyamatos gyújtásra tért át. Mivel nem az első esetem, ha tudtok adhatnátok tippeket, mi lehet.
Valamint időnként elmegy a műszerfal világítás hetekre, majd magától rendbejön. Nem lenne gond, a kocsi attól még megy, csak az a sok fényképész ne állna az út mellett :)
Csak az a baj, hogy 80 - 90%-os közterhek kerülnek rá a keleti kocsikra. Tehát egy Kalina 136000 Rubel, 1 360 000 Forint lenne, de ennek a duplája, mire megkapod. Ami bökkenő, hogy az összeszerelési minőség miatt inkább opel astrát venne az ember.
nos, ami azt illeti én sem adnám fel ily könnyen. szerintem is megérné rendbe rakatni. mindenesetre az akeko rendberakásának az árán csak egy nyugati romhalmazt kaptok, közelebb a 20 évhez mint a 10-hez.
Azon gondolkodtam, mennyibe kerülhet egy aleko vagy tavria most az oroszoknál? lehet megérné kimenni érte. sőt tavriáért csak ide kellene menni az ukránokhoz :)
Nos 3 évvel ezelött volt ugyan, de a 2 db külső küszöb és a 2 db hátsó sárvédőív volt kb. 10000 forint. Ez a srác 15 ezerért kikasztnizta ezen fertályakat és még le is festette.
A projectje még nem rohad!!!
Én továbbra is tartom hogy javíttatni megéri levinni vidékre az autót. Az én Fiestám lakatolása+festése 40 volt "keleten", Szombathelyen Skoda kasztnizás+kívül-belül fújás 2k-s anyaggal 70.
Szerintem nem vészes...
Ha a kocsitok 100-at ér, és ha horribilis 300-at rá kellene költenetek, akkor is 14-15 éves "nyugatit" kapnátok meg, amit maga a lutri. Így viszont van 1 jól összerakott, olcsón fenntartható autótok. Nejeckém 12 éves polojára most kergetünk hátsó dobot. Mivel injektoros, 15500 ft a legolcsóbb( Bosal, amit lengyelbe nyomnak 26150 Ft). Az alekónak a katalizátora kerül ennyibe.
Én még nem adnám fel.
:o)
Ha viszont új Buzukira fáj a fogatok, akkor viszont adjátok be 200ért. Kijelentem, hogy a mutyuki nem lesz olyan kényelmes, biztonságos, nagy és meleg.:o(
Mentőöv:
Farkas Csaba karosszéria-lakatos mester
1164 Budapest, Ostoros út 44.
06-20-313-07-08
400-1557
Na, lefutottuk az összes lehetséges kört, asszem.... Nem vágyik valaki egy prima Alekora? :) Osztottunk, szoroztunk......elkeseritő :((( Az egyik fiamat karosszériásnak adom, az már biztos!! Iszonyatos pénzeket elkérnek :((
Pitecus, köszi még egyszer a tippeket. Asszem fájó búcsú lesz a vége :((
...bárcsak hamarabb eszembe jutott volna az indexen keresni Aleko-alkatrész-beszerzésihely-szakértőket....lényegesen alacsonyabb telefonszámlát várhatnék....:)))
Van egy katalógusom tőlük, hétfőn megkeresem és megírom a számukat. Nem t'om, jelenleg mi van raktáron, a katalógus szerint szinte mindenük van Alekóhoz meg egyéb orosz masinákhoz.
Csigavér Fresi!
Épp ma volt itt egy márkatárs és még én is szívtam a karbijával, mire a tűszelep folyást meg tudtam szüntetni. 3 tűszelep variálás és az eredmény sokkal kevesebb fogyija lesz :o)Egy kis CO és gyújtásállítás és rá se ismert a kocsijára.
A Véletlen leállást a következő tudja okozni:
-Mágnesszelep :o( (Apósomnál egyszerűen letörtem a tüskéjét és lehúztam a 12V-ját
-Tolóüzem vez. elektronika
-Magas karbi úszószint
+1 Nyugati autóhoz szokott láb...:o)))))
De tudod mit? Add el! Úgyse kapsz érte semmit...:o(
twk: En dolgozok 9-18 kozott + a raadast. A kollega meg erre huz ra napi 1-2 orat.
Pitecus: Szamara karbi van ezen a tetuladan. Ma tobbszor beszopatott, altalaban veletlenszeruen leall es utanna nehezen indul el. Van ugy, hogy menet kozben. A diagnoisom: Megcsinalni es minnel messzebb eladni.
twk004: annak a boltnak a telszáma engem is érdekelne. légyszi írd be ide a fórumra. előre is kösz.
meló és hajtás: nem szabad ész nélkül csinálni. nem arról van szó, hogy enm lehetne csinálni pörgösebb hajtós időszakokat DE nem vég nélkül. szóval csak okosan! 30 felett már jöhet a gyomorfekély 40 felett infarktus.
twk004,
köszi a tippet! Egész véletlenségből nincs kéznél a telszámuk? Egy névjegyen vagy ilyesmi? Esetleg a házszámot nem tudod? (Nem pont a szomszédban lakunk, nem mennénk fölöslegesen...)
Nem hinném, hogy ezt a címet nem ismeritek, de ha mégis valaki nem, annak ideírom:
A XIII. Röppentyű u. - Fáy u. sarkon van Aleko-Tavria-2140-IZS bolt, tele vannak karosszériaelemekkel (én is oda járok javítóelemekért a Wartburghoz...), bár kicsit csípősek az árak, de legalább van...
OFF
Meló: meg tudom érteni azt az emberkét, aki 9-18 óra közt dolgozik, és nyűgös, mert én 5.45-17.45 közt dolgozom, és bár minden másnap, de van, hogy betegség v. szabadság miatt mindennap 12 órázom. Na, az egy finom dolog, a család nekem is csendben van, mikor hazajövök... Nincs értelme szerintem se, én is csak a fősuli végéig csinálom (már csak pár hónap...), aztán télak!!!
ON
Erdemes mas karan tanulni. Kollegam igaba hajtotta a fejet, reggel 9-kor mar bent van es 18-18:30 kozott meg boszen dolgozik, amikor en eljovok. A het vege fele mar egy-ket rossz szora megsertodik, csapkod... Nem tudom, hogy meddig birja, de imho nem eri meg.
98 márc. a közalkalmazotti munkám mellett lévő vállalkozásomat befejeztem. Ami azt jelenti 6-14 óra között közalk. munka 14-15 haza 15-24 néha 15-02 másodállás.
1998 dec. 11-én fél éjfél körül arra ébredek, hogy a szívem ki akar ugrani a helyéről.Irány az SZTK ügyeletes orvos vérnyomás 160/100 (110/60 helyett) a szívverésem 200-220/perc. A rohamok 40-45 másodprcig tartanak 5-20 másodperces szünetek között.
SZTK-ból rohammentő vitt a Dél-Pestibe, ahol is gyors konzilium után kiderítették, hogy idegi túlterhelésem volt. 3 napig altattak folyamatosan.
Röviden ennyi. Az orvosom mondta, hogy vagy munkahelyet, életmódot változtatok, vagy pedig felhívom a temetkezési intézetet és megadom a méreteimet.:o(
Többi már tényleg nagyon off
Innentől kezdve már nem minden a pénz.
Remélem tud a férjed más kárán tanulni.
Köszi.....ezt elolvastatom vele :) Habár újdonságot nem fog benne találni. Csaképp ő egy olyan férfi, aki szereti saját maga eltartani a családját... De ez már nagyon off, elnézést mindenkitől.
Ahogy érettségi elött mondták nekem:
A nap áll 24 órából meg egy éjszakából.
24 órát tanulsz, éjszaka alszol.
:o)
Nem akarok beleszolni, de a férjed heti 30 órát dolgozik? Mert akkor értem a dolgot.
:o)
De ha napi 30-at, akkor vigyázz rá, mert annyit nem ér az a rohadt pénz, amennyivel kevesebbet lesz melletted.A kiborulás pedig a hajtós meló után fél évvel fog kijönni. Én már tudom.
:o(