Keresés

Részletes keresés

Uldin Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7149
Asszem ráizgultam kettes Neumannra, nehogy aztán a magamévá tegyem, remélem már eladták. Nem szabad ilyen linkeket mutogatni. Ráadásul ezen a weboldalon z hajtóműves dízel hajómotorokat is találtam. Csorog a nyálam.
Előzmény: Bazsa69 (7111)
Uldin Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7148

Jelentem mostanra kijózanodtam.

Nem beszéltem, csak járt a szám.

Előzmény: Bazsa69 (7144)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7147
Mi Zolival nyáron így jártunk az Ysakokkal, a Velencei-tavon, és nem pár métert kellett tolatni, véget nem érő hátrafelé menet kezdődött, és nem akart végeszakadni.:))
Előzmény: Uldin (7143)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7146

Ki vitázott?

Előzmény: Uldin (7143)
saintus Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7145
Lehet, hogy a túrakajakos élményeim miatt vagyok kicsit érzékeny erre a fordulás dologra. Az az evezést abbahagyva konkrétan visszafordul... Persze megoldható, símán túlfuttatom az evezőt az utolsó csapásnál, és kicsit visszatolok kormányzásként.
Előzmény: Bazsa69 (7136)
Bazsa69 Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7144
???

Uldin! Bármit szedsz, állj le vele! :o)

Milyen "tengeri kajakost hátrafelé evezni egy szűk érben, aminek hirtelen vége szakadt?" -ról beszélsz???
Előzmény: Uldin (7143)
Uldin Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7143

Miért ne? Engem nem zavar. Mivel már megvan a hajóm, tök mindegy merre kóficál az az izsák orra evezés nélkül. Csak ne hasadjon a Seacru... Jót szórakozom ezeken a kis vitákon.

 

Tetszett lentebb a példa.

 

Bazsa! Láttál már tengeri kajakost hátrafelé evezni egy szűk érben, aminek hirtelen vége szakadt? Elképzeltem, hogy egy  kék Laser fordult ott keresztbe? Aztán egy ugróegeret kergető macska hídnak használta a beszorult hajót, amikor az egér átugrott a túloldalra...;-)

Előzmény: Bazsa69 (7138)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7142
Bocsánat, de a kis EEE PC-n írogatok, a kis billentyűin, mert a nagy gépem még szana-széjjel,úgyhogy gyakran mellétütök,igaz nem mentség,mert  nagyon is.:))
Előzmény: Emdzsí (7141)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7141

Szerintem a citromsárgára, a Rainboww meg a felette lévőre.

Amúgy meg hidd el megtapasztaltam a reális iránytartást, a vitorlásomon kívül nem használtam kormányt semmilyen hajón, az Ysakra is csak tavaly ősszel került, addig 4 év alattvolt időm kitapasztalni. Ha kipróbálok egy hajót, akkor azt kormánylapát nélkül teszem. Főleg ahogy írtad a videózás, fotózás miatt vettem kormányt, és a gazdaságosabb erőkihasználás végett. De ha megígéred, hogy nem mondod el senkinek, felborultam az RSD-n,egy nagyobb mcs hullámon:)) És a kormánylapátot teszem érte felelőssé:)) Ahelyett, hogy megszokásból, csipőből, és evezővel korrigáltam volna,kényelmesen hanyattdőlve rábíztam magam a kormányra, ráadásul rosszefelé húzta, úgyhogy megvolt a bukóforduló:))

Előzmény: Bazsa69 (7136)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7140
Nem offolunk,hiszen kajakozásról beszélünk, és jobb társaságban beszélgetni:))
Előzmény: Bazsa69 (7138)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7139
Ja-ja,így már világos.
Előzmény: saintus (7135)
Bazsa69 Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7138
Nézzetek be a Saintus-féle kajakos honlapra, és az észrevételeket ott tegyétek meg, ha lehet...
Ha kell egy közös honlap, segítsétek ötletekkel, észrevételekkel, adatokkal, stb !
Ne itt OFF-oljunk.
Bazsa69 Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7137
Az Ysak:

(a képek nem pont profilból készültek, hanem kissé felülről, ezért ívesebbnek látszik, mert a közepénél a hasasodás betakar...)

Bazsa69 Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7136
EMDZSÍ:
Igazad van, mégsincs igazad, de talán mégis... :o)

Talán azért nem érted a fontsságát a "kifuttatásnak, mert mostanában kényeztet a sors: csupa olyan kajakban ültél, aminek jó vagy közepesen jó az iránytartása (az ideális tengeri kajakok ilyenek).
Te a hajódon előszeretettel használod a kormányt, tehát ez még messzebb vezet Téged az iránytartás reális megtapasztalásától.
Ha két egymás mellett haladó kajakos két különböző fenék-kiképzésű hajóban azonos sebesség mellett (vegyük a 6 km/h-s túratempót) abbahagyja az evezést, gyönyörűen látható a különbség (feltételezve, hogy kb azonos erővel húznak a kajak oldalfalának közelében vezetve el az evezőt).
Ha kipróbálnál egy hagyományos síkvizi túrakajakot kajakot, aminek kerek keresztmetszetű, enyhén ívelt hosszmetszetű, él nélküli alja van, pillanatok alatt keresztbe dobná magát. Optimális körülmények között folyamatosan csámborogna, közepesen szeles/hullámos vízen pedig kenuzhatnál vele egy oldalon.
(Tudom, mert évekig ezt műveltem: USERGT javasolta is a "FRAKK" nevet a hajónak, mert hol erre húzott, hol arra szaladt... :o) )

Igaz, ez kiderül folyamatos evezésnél is, de a tengeri kajakok között néha olyan minimális a formai különbség, hogy az egyenes vonalú evezésnél alig tapasztalható, viszont a kifuttatás mégis felnagyítja azt.
Persze fontos, hogy azonos környezeti behatások között történjen az összehasonlítás.
Miért is akarná bárki is abbahagyni az evezést? Pl.: spricó víztelenítése, GPS kezelése, fotózás előkészített géppel, ruházat cipzárainak kezelése, rátekeredett vizinövény eltávolítása az evezőről, stb.
Ha a fent említett műveletek alatt a kajak keresztbe dobja magát, míg a társak tovább hajtanak, minimum idegesítő, szűk erekben (pl.: Szigetköz) erősebb áramlásnál akár borulás-veszélyes is lehet.
De végülis mégis igazad van, mert folyamatos evezés mellett is ugyanerre kapunk választ.
A két módszer ugyanazt szolgálja.

Egyébként szerinted az Ysak a Saintus által felrakott rocker-ábrák közül melyikre hasonlít?
(a Laser alja egyenes, a tárolón (beülővel lefelé) jól látható. Jobban is tartja az irányt, mint az Ysak, ezt a múlt héten USERGT is megtapasztalta)
Előzmény: Emdzsí (7133)
saintus Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7135

Igazábol normális szerintem, hogy az utolsó húzás fordítja a hajót. Ha nem így lenne, nem lehetne irányítani... Csak a mértéke más...

 

Az ív kérdésében félreértessz. Az egyenesfutása akkor jó egy íves hajónak, ha élbe fut a gerinc, nem pedig lapos, mint a vadvizieknél, amik nagyon ívesek. Ha egy egyenes aljú hajó feneke gömb, vagy éles, akkor egyenesfut, de nem is fordulékony (pl versenykajak).  Ha egy íves hajó alja ilyen, akkor az tud egyenesen menni, amíg függőlegesen tartják, de ha billeg, akkor csámborog, viszont avatott kezekben jól írányítható...

Előzmény: Emdzsí (7133)
saintus Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7134
A kép az RTM honlapjáról van. Nem nagyon találtam jobbat sajna...
Előzmény: Emdzsí (7132)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7133

Fontos, hogy nem kötözködöm, csak beszélgetek:)) Szóval, csak azért írtam, hogy ne így teszteljünk,mert már Bazsa is jött ezzel, és messzemenő következtetéseket vont le belőle, hogy mi történik ha abbahagyja az evezést. Én ezt nem értem, miért akarja itt mindenki abbahagyni az evezést:))

 

Azt ki is emeltem, hogy fordulékony hajó. Ez szerintem mindenképp az egyenesfutás rovására megy, hacsak nem nagyon íves hosszanti irányban a hajótest.

 

Ezek szerint az egyenesfutást javítja a rocker ív növekedése. Én úgy tudom,hogy minél nagyobb ez az ív, annál jobban csámborog, kóvályog a hajó,szóval pont fordítva. Ezért sem viszik túlzásba túrahajókon.

 

 

 

 

Előzmény: saintus (7130)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7132
Hm, ez a fotó egyáltalán nem hasonlít az Ysakra, mondhatni rossz.Zoli haverommal letettük betonra a hajót, és nagyon szépen lehetett látni a banán formát,billegett is előre-hátra,amit ha ilyen lenne az alja nem tenne:))  
Előzmény: saintus (7128)
saintus Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7131

Akarom írni:  pontosan anyira nem reagált döntésre, mint a 505. Még a kodiak is jobban a fordult a döntögetéstől...

Előzmény: saintus (7128)
saintus Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7130

Az egyenesfutással valóban nincs gond. Nekem. Barátnőm, elsőre, kormány nélkül kacsázott rendesen, pedig a Kodiakban szépen egyenesfut...

 

Az evezés abbahagyásakor tényleg nem igazán fontos mi történik, de nekem feltűnő és furcsa volt, ezért leírtam. Nem is írtam, hogy ez igazán nagy baj lenne, pusztán tény.

 

Azt ki is emeltem, hogy fordulékony hajó. Ez szerintem mindenképp az egyenesfutás rovására megy, hacsak nem nagyon íves hosszanti irányban a hajótest.

 

A képeknek nagyon örülnék, mivel a tartósság nagyon fontos kérdés lenne, főleg, hogy a gyártó kölcsönzőknek is javasolja a hajót...

Előzmény: Emdzsí (7127)
saintus Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7129
Persze jól szétcsúszott az egész... No mind1 az 1. az ysak...
Előzmény: saintus (7128)
saintus Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7128

Igyekeszem olyasmiket álítani, amire van alapom is, tehát, itt az ysak oldalról:

 

 

 

Ez pedig egy jelentős rocker-ívű hajó:

 

 

 

Itt meg egy magyarázórajz:

 

 

 

Szóval, az, hogy az eleje meg a vége fel van húzva, még nem számít ívnek. Abból kiindulva, hogy szálítás közben az ysak milyen jól megáll 2 lécen nem lehet ott túl nagy ív, valamint nekem nem pontosan anyira nem reagált döntésre, mint a 505. Még a kodiak is jobban a döntögetéstől, pedig az is vonalzóaljú egy darab...

Előzmény: Emdzsí (7127)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7127

Kissé félreérthető amit a rocker ívről írtál, az Ysaknak jelentős rocker íve van. Ettől fordulékony, csípőmozdulattal-döntésel is irányítható. Az 505-öst kormánylapát nélkül próbáltam ki, nekem nem okozott gondot az egyenesfutása, sőt a kezdő kajakos hölgynek sem aki ment vele. Amúgy meg szerintem a teszt szempontokból,módszerekből ki kéne hagyni,hogy mit csinál a hajó, ha abbahagyjuk az evezést. Az a lényeg, hogy menetben hogy viselkedik, ha siklásban elkezd keresztbeállni az jelenthet fordulékonyságot, és nem egyenesfutási problémát, amit evezés közben kell tesztelni.

A kormányleszerelési problémát ,meg egy-két karabínerrel meg lehet oldani,bár tudom, hogy a teszt, a gyári felszereltségű hajóról szól. Amúgy, nem mellesleg, nagyon jó, precíz,szépen kivitelezett korrekt teszt-írás. Ha lesz képem az 505 sérülésekről, majd küldök.

Előzmény: saintus (7125)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7126
Nyugodtan vegyed meg, nem akartalak elrettenteni tőle, bár vannak jobb anyagok, de ez normális használat mellet nem fog hátrányt jelenteni.
Előzmény: CapriFun (7124)
saintus Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7125

Végre megint hozzáférek az oldalamhoz, szóval akkor olvasható a Five-0-five tesztem. Ha kiderül pontossan mi is az a hasadás dolog (amit már nem értek, mivel szerintem egy széthasadt kajak nem igazán használható)

 

A teszt Itt olvasható.

CapriFun Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7124
erre én is kíváncsi lennék, ezt a hajót néztem ki nagy nehezen...
Előzmény: saintus (7123)
saintus Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7123
Jól van, csak érdekelne pontosan miről van szó. Érdemes lenne tudnom mire kell vigyázni, és mi történik, ha nem vigyázok...
Előzmény: Emdzsí (7121)
víztorony Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7122
kifogytam mindenből és le vagyok tiltva a kajakról egy időre...
majd jövök olvasgatni.
Előzmény: Emdzsí (7119)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7121
Ha kijutok igen, de nem lesz ettől a hajó használhatatlan, csak mint mondtam picit jobban kel rá vigyázni. Ha engem kérdezel ennyi pénzért én is megvenném,ha nem lenne hajóm.
Előzmény: saintus (7120)
saintus Creative Commons License 2008.11.07 0 0 7120

Tudnál róla fotót csinálni?

Előzmény: Emdzsí (7112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!