Az igazság az, hogy nem rég volt leszervízelve / Selenia k-pure olajjal/, viszont nem tetszik a motornak a hangja. Főleg beindításnál csattognak a hidrotőkék /kb.1-2s -ig/, de kezdem megszokni. Kb.1hete nyomozok a motorból kihalló fura csattogó hangok után, de több szerelővel lecsekkoltattam ill. sógor GPunto-ját is ....ez ilyen, olasz:)). Tavasszal lecserélem a vezérlést, esetleges görgőhangok kizárása végett és ennyi.
Viszont a sógor Punto-ját direkt hidegen hallgattam meg és meg sem nyikkannak a hidrotőkék, ezért kérdeztem rá az olajra.
Van még egy kis problémám hátha erre is tudtok valami tanácsot: reggelente egyre gyakrabban megesik, hogy csak második indításra hajlandó csak beindulni a motor /csillaggarázs/. Több időd kellene adnom az AC-nak? / az akku töltöttsége lehet, hogy nem épp ideális, ritkán fut, de pörgeti rendesen./
A motorolaj véleményem szerint nem igazán szubjektív dolog, mert vannak gyártói előírások a betöltésre ajánlott olaj-paraméterekre,amelyek viszonylag bekorlátozzák a szubjektivitást.
Valahogy ezen a fórumon ritkábbak a máshol párbajig, de minimum becsületsértésig elmenő olajviták, szinte kivétel nélkül mindenki a Fiat előírás szerinti Selenia KPE-t használja a benyás Bravokhoz.
(Ha az ára visszariasztana, vagy a beszerzése problémás, akkor van segítség---> dobsz egy mailt nekem.:-) )
Ha lelkiismeretesen cserélik az olajat,akkor a szűrőházból is kiszivják az olajat és akkir valóban idáig ér a nivó.Erre valóban kb. 2dl olaj "fér" még rá.
Erre figyeljetek cserénél ha nem magatok végzitek.
csodálkozom is, mert én is full-ra terveztem feltölteni.. :( elég nehéz hozzáférni, majd próbálom picit mozgatni, hátha nincs jól a helyén.. szakadt lenne a gumi vagy Lucianno nem jól pattintotta be? :)
a lifegő csatira tipp? tettem rá szig.szalagot, mert elég rossz helyre lóg felfröccsenő víz ügyileg.. :(
A wd40 helyett az ablakmosó visszatételéhez langyos szappanos vizet javasolok, mert a wd 40 olajos és ha kicsi is megy a tartájba akkor később azt nyomod az ablakra.
Nekem az Alfettán volt 2 db iker Dellorto karbi. Miután gondok voltak vele,az akkor (1986) ajánlott Hungaroszervizes -de teljesen kókler- szerelő gyakorlatilag az összes állítócsavart beleszakította...
Akkor,hosszas keresgélés után találtam meg a Tavaszmező utcában Geiszlinger Gábor karburátoros mestert, aki teljesen felújította és be is állította a cuccot.Később a Ladámmal is csodát tett, Szerintem már sajnos régen elvitte a pia, nagyon alkesz volt,de hihetetlenül tapasztalt és lelkiismeretes szerelő.