Nem, ami kell, az nagy részben megvan. Biztos van jónéhány hézag, de teljes sosem lesz. Nektek ajánlottam programot arra, ha komplett site-oket akartok letölteni akár az extra bezárása miatt, akár bármi más okból.
"a kevésbé szar meg a védővám lenne, ami csak az importot drágítaná..." Sajnos még a meglévőket is lerombolják, meg protekcionizmusról sivalkodnak. :((( De innentől kezdve nagyon OFF lenne itt a dolog...
Kösz az aggódást, elérhető lesz március 31. után is. Még van idő addig bőven. Ha le akartok menteni más extra-s site-okat, akkor a WebZip nevű programot ajánlom.
Persze, mindig a vasút a probléma... , ha alatta/ felette sem túl frankó, akkor mégsem lehet csak úgy átmenni a dombocskán, tehát ezzel a hsz-eddel is az alagutas megoldás helyességét bizonyítottad :) Ha mondjuk 160m körül kezdődne az alagút, és a kék nyomvonal alatt pár méterrel lépne ki, akkor mehetne a vasút alatt, gond nélkül. Különben is JÁR egy alagút a mendeieknek is :), de most komolyan, ha valaha is lesz Mende elkerülés, csak az északi nyomvonalat látom kivitelezhetőnek.
Ezért irtam hogy "egy kis tulzással". De alapvetöen igazad van, nem baj hogy megépült, biztos jó lesz még valamire... (csak rácsodálkoztam amikor arra jártam, erre a nagy, üres, 2x2 sávos monstrumra a puszta közepén, amin csupán én is Mari néni feszitettünk épp akkor -aki valószinü a zöldségeshez bicajozott át a Kisapostagból, Apostogba :))
Azért ez most nem lesz teljesen igaz, mert legalább kapcsolódik az M6-hoz, így bizonyos viszonylatokon, mondjuk Baranya és Pest megye keleti (akár Délpest)irányokban, vagy akár Dél-Duna-Tisza köze és Fehérvár, Győr vonatkozásában, bár itt, ha nagyon dél, akkor már jobb az M9-es Szekszárdi híd.
Ennyire titkos lenne? :) Ez itten egy Mende elkerülő kb 800m alagúttal. 31 mellett élőknek is jár 1 alagút, és itt a domborzati viszonyok még indokolnák is.
Apropó első kapavágás: elkezdték a 31-es út M0-Mende közötti szélesítését. 40-es seb. korlátozás, előzni tilos táblák kikerültek, a felújítással kapcsolatos jelek aszfaltra feljújását végezték ma. Szép kis káosz lesz itt a következő hónapokban.
Amúgy rájöttem miért csak a Mende tábláig készül a szélesítés. Birtokomba került egy titkos anyag :)
"az autónál egyre kevésbé, inkább kamionon viszik aztis ajrópaszerte..."
Érdekes, hogy akkor miért szállít sokat mind az Audi mind a Suzuki? És tudtommal a Mercedes is épít ki magának iparvágányt, gondolom pusztán úri mókából.
Nem csoda, hogy a legnagyobb vasúti szállítók között van az olajipar, a mezőgazdaság, az autóipar, egyéb ömlesztett árúk, stb.
az autónál egyre kevésbé, inkább kamionon viszik aztis ajrópaszerte...
feltételezésem szerint azé, mert a sok választható extra miatt egyedi megrendelésre készülnek az autók, és a gyárból csomagküldő szolgálat jelleggel viszik a kamionok a márkaereskedésekbe az egyedi verdákat...
vége van már a merkúrtelepi időknek, amikor a jóelőre kifizetett verdát soksokév várakozás után lehetett átvenni.
a választék meg kimerült a köll, vagy nemköll lehetőségekben...
Még valami az útdíj mellett, de erről már írtam: A filléres termékeket jobban megérné az EU-ban előállítani, mint Kínából idecipelni! Ez meg a gazdaságot is fellendítené. Persze az értékesebb termékeket továbbra is lehetne Kínában gyártani.
a mindent elárasztó kínai ócsóáru valóban komoly problemma, de erre nincs lyó megoldás, csak szar, meg szarabb.
az únión belüli fuvarozást is drágító ED a szarabbak közül való...
a kevésbé szar meg a védővám lenne, ami csak az importot drágítaná...
Megkockáztatom, a telekárak (meg az agglomerációba kötelező kétkm-enkénti lehajtók) miatt abban a vonalban összekötni az M1-est az M5-tel kábé annyiba kerül, mint Győrtől elindulni és Kecskemétnél "célba érni".
Innentől meg azért nézőpont kérdése, melyik is megalomán. :-)
Ha rövidlátók leszünk, akkor ezt majd egy Százhalombatta vonalában (=M0 alatt egy hajszállal) tervezett ívvel akarjuk tehermentesíteni -- de hátha nem.
éppenhogy ez lenne az ésszerű, nem az ostoba, megalomán M8...
Az M0D-t úgyis seccperc be fogja lakni az agglós forgalom, aztán megint jön a sírás-rívás. Ha rövidlátók leszünk, akkor ezt majd egy Százhalombatta vonalában (=M0 alatt egy hajszállal) tervezett ívvel akarjuk tehermentesíteni -- de hátha nem.
Na igen, és pont ez a baj szerintem, hogy az M8 egy darabig nem fog megvalósulni mert egyáltalán nem igényli a forgalom. Főleg miután elkészül az M0 szélesitése délen. Tehát szegény egy jó darabig ott fog állni kihasználatlanul, egy kis tulzással a semmit összekötve a semmivel. Ergo nem kellett volna megépiteni, hanem hasznosabb projekteket finanszirozni belöle. És pont ebben reménykedem, hogy ez a fajta vizfejüség megszünik az új kormánnyal. De az is lehet persze hogy elképesztő naiv vagyok :)
Konkrét adatokat nem tudok. De amikor majdnem 1 évvel ezelött átautóztam rajta, én voltam az egyetlen a hidon. A kialakitásával nincs semmi bajom. Minden bizonnyal az M6-os alagutjai is fognak tetszeni, ha a kialakitást vesszük. Az a bajom hogy feleslegesek (ez a Megyeri hidra természetesen NEM vonatkozik). A Pentele hid mellett ott van a Dunaföldvári hid néhány kilóméterre.
Vagy akkor felőlem épitsék meg legalább a hozzátartozó autópályát (M8), legalább M7 és M5 között, hogy ne a semmiben lógjon má az a szerencsétlen hid.