Még talán az idén egy Maros beleférne, múltkor nem jött össze a dolog, sajnos azóta hült az idő, napközben 16 fok léghőm. és 10 fok vízhőm.... gyerekekkel, lehet nem ideális, ugyanis nincs semmi garancia arra, hogy nem lesznek vizesek. A borulást kizárandó atomstabil hajó alkalmas a célra. A puchom az erre jó lenne. Túrázásra alkalmas a vízszint is. Csak a szigeteknél a pihenők macerásak lehetnek, a gyerkőcök ruhája könnyen vizes lesz. Igaz vízhatlan matróz zsákban váltás ruha ott lehet.
Neked írtam, te vagy a kedvezményezett .)), írjál a gmailemre, mikor jó neked, valaki mindig van itthon. Régi emiles címemet már nem látom. Ha dolgozom magammal is vihetem.
Kérdezhettem volna úgy is, hogy akarja e valaki, hogy rajtafelejtődjön a GPS-én 140ezer píznyi Adriatérkép légifotókkal, 3D mélységnézettel, meg mindenel...
Egy kérdés: Nincs valakinek Garmin Bluecharth G2 Vision térkép megjelenítésére alkalmas GPS-e? Azt hiszem alkalmasak a Colorado, Oregon és Nüvi 550 modellek valamint egy rakás chartplotter, de az nehiszem, hogy lenne valakinek...
A vízvonal hossza adja meg a hajó maximális elméleti sebességét (a siklás előtt). Ennél a sebességnél a hajót a saját farhullámának szívóhatása "nem engedi" tovább gyorsulni, ezt meghaladva minnél nagyobb a hajtóerő, annál nagyobb a fékezőerő is. (Bevallom: van némi aggályom e témában... :o/ )
Kajakokra értelmezve: ezzel tudod kiszámítani a kajak siklás nélküli elméleti maximális sebességét. Túratempóban (6-8 km/h, (nekem 6, kinek mennyi)) nincs valós jelentősége, inkább csak irányadó. Ha egy kajak paramétereit megnézed (jobb esetben: kipróbálod), úgyis megérzed a különbséget (lásd Laser-Ysak összehasonlítás).
De: ha mostanában evezel a RSD-n, és nem sikálod le a hajót, az oldalán szép "dirth-line" látható. Ezt mérd meg. Keress egy hasonló súlyú kajakost (ember + cucc!), aki ugyanígy cselexik a saját - más paraméterekkel rendelkező - kajakjával. (rám 80 kg számítható)
A két adat ismeretében próbáld ki a kajakostárs hajóját, és meglátod, egyezik-e az adat.
Saintus hajótesztjein felbuzdulva megnéztem, hogy csinálják mások a tesztelést. így találtam rá, ami most éppen titeket érdekel: a seakayaker magazine megadja, hogy milyen súlyú evezős + cucc mellett mekkora a hajó vízvonalhossza.
ha jól emlékszem, a vízvonalhossztól függ a max. siklás nélküli haladási sebesség (kotoc, remélem, kisegítesz!), úgyhog nem az számít, hogy a víz felett mekkora a hajó... az legfeljebb a rendőrt izgatja :)
ez a hely a balcsi mellett van kb 500 méterrel,a víz egész jó még fürödni is lehetne (3 pálesz meg 2 sör után) még tavaszig eldönthetem,hogy Miwok vagy Ysak
Emdzsí, meg van már minden az új helyen?
Ha egyszer hétköznap mennétek az RSD-re és még jó idő lenne meg én is ráérnék akkor szívesen elmennék veletek egyet hajókázni. Az a baj ,hogy ebben a mondatban volt három ha. Nem baj előbb utóbb csak találkozunk.
Már régebben fel akartam tenni a kérdést, csak mindig elmaradt:
Puffin 495 cm
Ysak 506 cm
Látszólag 11 cm-rel hosszabb az Ysak, de mivel fel van húzva az orra is meg a farka is, szerintem a Puffinnak hosszabb az a része, ami ténylegesen érintkezik a vízzel. Így a Puffin elvileg 5m alatti hosszúságú, rövidebb mint az 5m feletti hajók ... de ez csak elvileg van így.
"RSD-n holtág-bejárás, el az MO-ásig (van ott egy vadregényes kis viziösvény"
Télen voltam abban kis ágban, ma megint megnéztem. Nagyon hiányzik belőle a 40-50 cm, ami leapadt az RSD-ből :) Eléggé "pocsolyás" lett. Attól féltem, hogy egyszercsak beleragadok az iszapba, de azon kívül, hogy a lapátom tolla többször is sáros lett, szépen kijutottam ...