Örülök neki, hogy az indokaid értelmes gondolatokon, átgondolt dolgokon és nem berögzött " had füstöljön, annál jobb a kenés" fixa ideákon alapulnak ! : )
Beindításkor pár perc üzemi hőfok alatti járatás a következő miatt javallott SZERINTEM: A megmunkálás után maradó apró egyenetlenségek megtalálhatók az ilyen motorokban. Nem laza illesztés, és összepolírozás, mint egy versenymotornál. A gyűrű hézaga csak csökken üzemmeleg állapotban, a forszírozott fordulatszám meg finom összekopás helyett törést is okozHAT. Gyűrűtörés veszélye pl.Felömlők, kipufogó nyílás széle, hengerpalást nincs annyira finoman megmunkálva.
Nekem 2 kaszám volt (van), két különböző márka, de mindkét kereskedő szinte ugyanúgy mondta el a bejáratás folyamatát. A gyári 50es keverék helyett 40-eset ajánlottak a gyári olaj mellett is. Ezt nem csak a bejáratás időszakára, hanem azon túlra is. A bejáratás időszakában a damil használatát javasolta. Nem full gázon használva és nem terheletlenül, az első tankig kb 10 perc munka, 10 perc szünet majd a második és harmadik tankig kb 30 perc munka, 10 perc szünet. És utána normálisan lehet vele dolgozni.
szerintem nem sokat, ahoz képest, hogy ott 2-3ezer km a bejáratás és az első olajcsere.
de lehet, hogy neketek 30-40 millás autótok van, mert azokat bejáratva adják át mint pl. a lamborginiket. hogy nézne már ki egy lamborgini tetőcsomagtartóval rajta néhány fűkaszával. :-)
no mind1, nekem tök8, aki akarja pöfögtesse csak alapjáraton, annyit, amennyit jónak tart.
Olvasgatok, beleszólok, hallgatok. Mikor hogy. A véleményem!
Mikor működik rendesen egy belső égésű motor? Hidegen? Melegen? Üzemi hőmérsékleten? Gondolom az utóbbi a helyes válasz. Ha tévednék cáfoljatok meg. Alapjáraton eléri az üzemi hőmérsékletet? A lendkerék alapjáraton is 2500-3000-es fordulaton forog ezeknél a kétütemű gépeknél és nyomja a hengerre a levegőt, tehát hűt. Így nem éred el az üzemi hőmérsékletet. A kipufogó sem melegszik át rendesen és rakódik a koksz. Ha veszel egy új autót, akkor a garázs elött járatod alapjáraton?
Indítás, melegítés, majd munka. Terhelni kell a gépet, de ne a legnagyobb gazban kezdj. A szintetikus olaj esetében is lerakódik a koksz. Igaz, sokkal kevesebb.
Még egyik gépemet sem járattam alapjáraton.
Amennyiben sokat dolgoztál, és nagyon felhevült a motor, AKKOR KELL PÁR PERCIG (1-2PERC) ALAPJÁRATON JÁRATNI hogy a nagy hőt a levegő elvigye (visszahűljön a motor) Aztán alapjáraton ahogy ketyeg, a stop kapcsolót nullára tolod.
Ez biztosan így is van. Egy csomó több diplomával megvert hozzáértő kiszámolja, stb. Nem tévedhetnek. Viszont életemben már láttam hamis olajat, higított, kevert olajat (leforrasztott flakonban is), valamint időnként egy kanna üzemanyag hentereg kocsiban, raktárban, ülés alatt, stb.Melósok beleöntenek a gépbe bármit, ami kevéssé emlékeztet az üzemanyagra. Ennyi befér, legalábbis nekem.
Ez így szép és jó! A dúsabb keverék szerintem minden ilyen esetben indokolt!
Viszont: A sparta 25-nél mire elpöfög egy tankot alapjáraton esetleg kicsit húzogatva neki, elmegy egy nap. Szerintem ennyi nem kell a bejáratásra. Csak felesleges idő... jó az úgy ahogy a kollega írta!
Én csak azt tudom, hogy én mit csináltam az új géppel eddig. Első 2-3 tank 25-ös keverék, első kb 10 perc alapjáraton pöfög néha gázfröccs, utána kb 60-70 % terheléssel.Második tanktól teljes gázon, de még 25-ös keverék.
Üdv ! Nyílván nem a dupla olajtól fog tönkremenni a gép, sokkal hamarabb a kevéstől , de a dupla olaj iszonyú sok bele, attól tényleg csak füstöl , lerakódik benne, mert nem ég el és teljesen felesleges, semmit nem javít a gépen ! De nem akarok vitát kezdeményezni ez ügyben !
Én lámpatest gyártással foglalkozó cégnél dolgozom és ott a listaár, az önköltség + 60%-ból jön ki. Persze ha egyedi, vagy igényesebb a termék akkor ö.k. + 80% a minimum... Nem tudom, hogy a stihl hogy kalkulál.... de a műszaki fejlesztés + szerszámköltség és egyebek szerintem már megtérültek egy ideje.
Ha azt vesszük,hogy a kereskedők kb. 25%-os árréssel dolgoznak,akkor a most 200 ezer körüli FS 400-at olyan 160 ezer körül adják ki a gyárból.Akkor ebből szerinted 60-70 ezer az önköltség?Nem rossz,hmm,tényleg nem rossz...
Most akkor hogyan járassam be a sparta-t?Valószínűleg a hétvégére meglesz és használnám is,mert már nagy a gaz a telken.Addig oké,hogy a kereskedő is elmondja a mezőgazdasági boltban,de az nem biztos,hogy ért is hozzá.Várnám a tippeket a bejáratással kapcsolatban. Mellesleg az Fs 400-at a munkahelyemen nem járattuk egy percig sem,ennek ellenére még sem volt gondja soha.Persze az céges volt,ezért meg én fizetek,úgyhogy ezt járatnám,ha tudnám,hogy hogyan.
A zsírzó csavarnál én is drótkefével szoktam,a többit meg ilyen erős szálú kerti seprűvel.Ahol dolgoztam,ott meg csak ledobták,aztán ami lepotyogott az lejött,ami nem,az meg rajtmaradt.Kb. kéthetente szoktam én rendbetenni a gépet,mert bántotta a szemem.Meg mit szólt volna a jó öreg Andreas,ha látta volna,hogy néz ki a nevét viselő cucc. :)
Szóval akkor nem csak én vagyok tiszta fű a munka végeztével. :) Érdekességképpen:az egyik melós nyírta a füvet,kb. 15-20 méterre állt tőle a céges Toyota Hiace.Nyírás közben eltalált egy követ,simán keresztül ment a kocsi tolóajtajának az üvegén.Mikor végzett,mutattuk neki,hogy milyen "ügyes" volt,nem hitte el,hogy ő csinálta.Úgyhogy kocsikkal csak minél messzebb állni a munkaterülettől.