Ez a szolgáltató váltás zsákbamacskának tűnik, nem ismert a végkifejlet.
A kocsihiányról meg csak annyit, hogy nem kellett volna selejtezni DUD-635-öt és KWX-463-at. Most jól jött volna. Ugyan utóbbinak néhány megálló, meg pályaudvar szűkös...
Tegnapról:
NIJ-371: Tour de Dakk 2017. Különjárat Bajára.
IES-036: Pécs-Baja-Szeged-Békéscsaba
HPR-237: Békéscsaba-Békés-Köröstarcsa, LJF-205 helyett
Az LLL helyett tegnap a szemlés fordás GXD-869 fordult vissza Szarvasra. Akkor lehet hogy jobb híján a bodzási beérkezést követően hirtelenjében küldték az LLL-t Egerbe. Mondom én hogy nincs busz... ;)
A Békés megyébe került MXU-k miatt már érkezésüket követően selejtbe került jó néhány busz. Azóta viszont azt látom, hogy minden pótlást helyi kivitelű buszok csinálnak, GNX-343-345, GTZ-536, és persze a kirobbanthatatlan IVE-628 (ami egyébként épp Szarvason riogat a héten...).
Emellett helyközibe került az összes, eleinte helyi fordás MNX és MRY, ami bár jó, mert van klíma meg "lóentri", de nem arra valók.
Néha tényleg az az érzésem, hogy jöjjön inkább a szolgáltatóváltás, ha az az új szolgáltató ugyanúgy oldja meg a kocsikérdést, mint a Budapesten a BKK-nál: új buszok akár lízingelve is, a szállító által vállalt, több évre szóló karbantartási szerződéssel, mert csak ez oldaná meg érdemben a teljes flottafrissítést. Vajon erre egy DAKK képes lenne? (Előre megválaszolom: IGEN, ha az államnak is az az érdeke. Már ha tényleg az az érdeke, hogy továbbra is a KK-k szolgáltassanak.)
Nálam 207, már amennyire követni tudom... Viszont csak a régiós átcsoportosítással + a honvédségi járatokkal lett 7 plusz forda, tehát egyértelműen több kocsit kell kiadni kevesebb darabból, mint mondjuk 5 éve. Az átlagéletkor meg nőtt, 6 év alatt 17 új kocsi jött összesen.
Könyörtelenül fogy a helyközi állomány... pótlás nélkül :O
Így végképp nem értem, hogy mit keresnek a Kiskunság kellős közepén az ex-Körösös Credok, miközben kell a busz, mert azt veszem észre egyre több forda csinál egyre kevesebb járatot (14 órás forda szinte csak 6 órát gurul), miközben jónéhány fordát lehetne jobb szervezéssel összevonni. Ezzel valóban kevesebb busz is elég lenne, sofőrt meg már így is lasszóval kell fogni (még jó hogy vannak nyugdíjasok)...
Szerintem a szarvasi "helyi" forda is inkább percekben mérhető, mint órában, hogy mennyit megy? De van mellette éjszakás, 2 órát ha megy este, meg 2-őt hajnalban.
Rendszám: DUD-635 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 E Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban