Abban a tekintetben, hogy a vegyesvonatok mellett ma már gyakoribb egyes szakaszokon a rendszeren tehervonatos szállítás: RhB, BVZ, MGB, stb. Alpin Cargonak vannak olyan szolgáltatásai - ezáltal privilégiumai is -, hogy gumikerekest beiktathassanak a szolgáltatási láncba.
Ezek a cégek nagyon rugalmasak, ha pl. valaki Poschiavo-ból el akarna költözni az igazi alpesi hegyekbe, akkor akár 1-2-3 teherkocsit beiktatnak és viszik amit csak kell és amit gumikerekessel nem lehet megoldani. De emiatt nem fognak egy külön tehervonatot beiktatni. Láttam olyant is, hogy 2 kocsiban síelők sportfelszerelése, meg holmijai voltak. A többi meg köznapi kocsik voltak.
Na de ez csak a fingreszelés. Magyaros furmány szerinti szabályalkotás eredménye. De ha azt nézzük, hogy úgy néz ki, úgy van felépítve és arra is használható mint egy mozdony, akkor miért nem mozdony? Ennyi erővel semmi sem az ami műszakilag indokolt lenne, csak egy szabályt kell rá írni és akár repülőgép is lehet...
Nem véletlen van RhB, BVZ és társai esetében a mai napig is. Sok helyen van 26t korlátozás a gumikerekeseknek, illetve más pl. környezetvédelmi korlátozások is. Pl. Zermattban lebonyolított bizonyos rendezvényeknél gondot szokott jelenteni ez a korlátozás. Jelen helyzetben az Alpin Cargonak vannak privilégiumai ebben a tekintetben.
Nagyon sok mindentől, pl. Wilderswil 4-es kereszt+szétakasztás-összezárás, utascserével kb. 5 perc alatt. Nálunk egy terhelőt nem írnának meg annyi idő alatt, amíg az egész (külső szemlélődőnek majdhogynem követhetetlenül) lezajlott. Mindezt félóránként-óránként.
na de elvileg akár kivehetnénk a Flirtből a két középső kocsit, vagy beletehetnénk még kettőt :) Persze gondolom ezt azért szoftveresen is le kéne nyeletni vele :)
Kár az üzemviteli definíciókat idekeverni. A Flirt többrészű csuklós motorkocsi, mert a járművet alkotó járműegységek önmagukban nem tekinthetők járműnek (önmagukban nem futóképesek és nem zárt a szekrényük). Motorvonat esetében a járműegységek önmagukban szerkezeti szempontból járműnek tekinthetők, de a jármű teljesértékű szolgálatra csak a járműegységeket megfelelő rendben összeállítva lesz alkalmas.
D egy poggyásztér lenne, de erre sose használták, nem véletlen volt a kék lámpa is az ajtó fölött. (Postakezelés.) Ezért nem mozdony, mégha a jellegében és használati módjában annak is tűnik.
Infó forrása: a már nyugdíjas szentesi ex-reszortos.
Várjá', várjá', az attól függ, hogy melyik jogszabályt nézed, van még pl. OVSZ I. és II. kötet.
Az előbbi ugyan használja a motorvonat kifejezést, de nem definiálja. Az utóbbi egy kivételével csak motorkocsit említ, és csak a motorkocsit definiálja..
Az előbbi 4.1.8 pontja szerint: "A vasúti közlekedés egysége a vonat, amely személyzetből, mozdonyból, motorkocsiból, összesorozott vontatott járművekből álló, zárjelzővel ellátott szerelvény.
A vonatokat vasúti nyílt pályán történő közlekedés céljából helyezik forgalomba, és rajta vonatszemélyzet vagy csak mozdonyvezető van. Forgalmi szempontból vonatként kell kezelni az egyedül közlekedő mozdonyokat, a teher-vágánygépkocsikat, az önjáró munkagépeket, valamint az esetenként vonatként közlekedő kiskocsikat is."
Az utóbbi 10.3.2. pontja szerint viszont "A vasúti közlekedés egysége a vonat, amely mozdonyból, motorkocsikból, vontatott járművekből összesorozott, jelzőeszközökkel ellátott szerelvény, amelyre személyzetet vezényeltek és amelyet a vasúti pályán való közlekedés céljából forgalomba helyeztek.
Forgalmi szempontból vonatként kell kezelni a közúti vasút szerelvényeit, a motorkocsikat, az egyedül közlekedő mozdonyokat, a tehervágány-gépkocsikat, az önjáró munkagépeket, valamint az esetenként vonatként közlekedő kiskocsikat is."
Az utóbbi 9. fejezetének 14. pontja szerint "14. Motorkocsi: saját üzemi gépi erejével önálló mozgásra, illetve vontatásra képes olyan jármű, amely általában utasszállításra van berendezve."
akkor le is tiltották a tolt menetet úgy ahogy van. Annak ellenére hogy magának a balesetnek köze nem volt hozzá (húzott vonat utolsó kocsija volt, még a vonatban sem volt vezérlő) csak valaki kitalálta hogy akár az is lehetett volna, hogy :D
Nem érkeznek a tippek - nem csodálom. Az első azért motorkocsi, mert van benne egy két tonna teherbírású poggyásztér. A második pedig azért mozdony, mert csak egy két tonna teherbírású poggyásztér van benne. Ilyenkor mi van?