Bocs a hozzászólásért ami érhet valamit talán az elektromos benzincsap lehet amit el lehet dugni a tank közelében is de karosszérián kívűl hogy nenagyon lehessen hozzáférni
a kábelezés is elrejthető a gyári kötegben akár. Persze egy modernebb TDI-nél már van vezérlés is, elektormos AC amiket lehet blokkolni vagy magát a teljes motorvezérlést hogy a fő betáp vezetéken ne kapjon áramot.
Tudna valaki egy olyan villamosságist Bp-en, aki lelkiismeretesen, és jól dolgozik?
Az autó: Audi A6 2.5 V6 TDI 1999/2000-évjárat
Egy már megvásárolt, indításgátlót szeretnék beszereltetni, de lehetőleg úgy, hogy érjen is valamit. Ezt csak be kellene rakni.
Emellé szeretnék egy riasztót is, leginkább transponderes verziót szeretnék, de ezt még nem vettem meg.(Ha erre van ötlet melyik típus lehet jó, kérem írjátok meg)
Olyan szerelő kellene, aki veszi a fáradtságot, és eldugja megfelelően a cuccokat, illetve az indításgátlást olyan pontokon köti be, ahol nehéz áthidalni.
Ha már beraknak valamit ne csak egy mozdulat legyen azt kiiktatni:)
Az R-CON2 ha kefezaj figyelő lenne, akár tökéletes ablakemelő modul is lehetne, és nem sajnálnám rá a 10 rugót.:-) De ez az áramkorlátos megoldás nem valami....... Az R-CON1-ben be lehet állítani jumperrel, hogy mit figyeljen. A kettesnél nem tudom miért hagyták ki ezt a hasznos funkciót.
A normál emelőmodulok összeköttetésben vannak a riasztóval ami adja a jelet az ablak felhúzáshoz. Alapban minden beriasztáskor a modul működésbe lép és ellenőrzi hogy az ablakok fel vannak húzva vagy sem, ez a modernebb ablakemelő vezérlők miatt egyszerűbb mivel azok a végálláskapcsolást szénkefe zajjal figyelik, ha nincs szaja a szénkefének azaz felső holtpontban van az emelő 1s bellül lekapcsol az emelőmodul. Nálam is ez következik be, minden zárás után. Vannak programozható modulok hogy nyáron kis szellőzést engedjenek ilyenkor be lehet álítani hogy mennyi idő után áljon meg az ablak felhúzáskor, hátrányát nem ismerem, ezt úgy értem hogy ha nem teljes lehúzott álapotból húzza fel az ablakokat miből "tudja" a modul hogy meddig kell húznia az ablakokat.
Ez nem feltétlen sajnálat kérdése, de ezek a ketyerék sem tartanak örökké viszont egy elektronika nélküli megoldás nagy valószínűség szerint örökös. A komfort elektornikák kimeneti jele attól függ hogy a vezérlő alapban "mit kíván". Nálam például elsőre egyszerűnek tünt hogy a központi zár vezetékére csatlakozva a zárási jel ad egy impulzust a relének ami zárja az áramkört a vezérlő felé és felhúzódik az ablak, ez rendben is volt de kiderült hogy stand by állapotban azaz mikor bár nem működik a vezérlő de részlegesen áram alatt van, a motorok vezetékében negatív van mindkettő vezetékben azaz simán nem lehet +12v adni arra amiben test van mert zárlat lesz, én vizsont simán gondoltam rákötni egy +12v és kész na ezt nemlehetet, akkor volt gondolkodás de végűl is maga a relé oldotta meg a kérdést. Mivel alapban egy pont felé zár a relé azon nyugodtan mehet a gyári "áram" ha viszont záráskor jelet kap átkapcsol a másik részre ahol +12v kap és szépen fehúzódik az ablak, ezek után felvetődik a kérdés hogy a nem vezérlős jobbost hogyan? Nos mikor a bal motor működik a működési fesz (közvetlen a motorntól) zár egy másik relét ami közvetlen ad 12v a motornak és csak addik amíg fel nem húzódik a bal ablak, majd lekapcsol az elektronika mivel a szénkefezajt figyeli, de mivel az ablakemelők jól működnek így tökéletes öszhang van. Ezért van hogy a balos ablak felhúzására a jobbos is felmegy.
Én nem sajnálom azt a 4 rugót az ablakemelőmodulra, csak nemtom milyen jelet adjak neki. Egyáltalán a komfortelektronikás központizárvezérlők milyen jelet adnak az ablakemelő modul felé? Azt tudom hogy vagy pozitív vagy negatív jelet, csak nem tudom meddig tart. Záráskor pl. egy fél másodpercre ad plusszt vagy minuszt? Nem lehet pl. a zárásvezetékre kötni? Igaz nem impulzus lesz hanem a zárást követően álandó + vagy - marad a vezetékben. Ez is jó lenne az ablakemelő modulnak? (mondjuk nem hinném, mert akkor nem raknának komfort kimenetet a vezérlőkbe)
igaz csak így látható a kész rendszer de látványos. A hátrány hogy ha lentvan a jobbos ablak és a balos is a balos felhúzására a jobbos is felmegy addig mint a bal. Ennyi a hiba ezt én megszoktam mert amúgy is godnom volt hogy a jobb rész nem vezérlős.
Nos :))) lehet, egy hátrány van csak az ablakemelős dolognak hogy minimum egy oldalnak vezérlősnek lennie. Én megcsináltam magamnak hogy mindkettő ablak zárásnál felmegy pedig se elektronika se spéci kütyü nem kellet hozzá csak 2db relé amiket megfelelően kellet bekötni. A bekötés eltérő lehet márkánként és a vezérlő polarításától is függ, de igényel távos központ zárat is riasztót nem.
Úgy néz ki, hogy a központizárvezérlő modulomban nincs komfortelektronika kimenet. Viszont én szeretnék egy ablakemelőmodult beszerelni. Lehetséges-e enélkül kivitelezni?
Hello.. na most vagyok gép elött és mobilról nem láttam rendesen! a lényeg h a jobbrol nézve a második az aminek fekete müanyag a közepe,és csavaranyás! elég tré környéken lakom ahol nem sok észlény lakik,már ami a tolvajokat illeti! itt visznek mindent ami nincs lebetonozva,,nem profik járnak itt! igy muszály volna a motorteret beriasztanom,csak ahogy mondtam a riasztó kapcsoloja széjjel rohadt! köszi.
Jogos hogy fejlődik a technika ez tény. A szimpatikusságot úgy értem hogy ne legyenek olyan funkciók amit idegesítóek, mint anyám kocsijába utólag épített fogalmam sincs milyen riasztó ami minden motortető emelést követően felkapcsolja a lámpákat ami nem kicsit meríti az aksit. az lehet hoyg azért van ha a pusztában lerobanunk lássunk a motortérben bár ez nem valósulhat meg minden autó esetében. Sajnos vanak autók ahol nem szerelhető a modern technika 10%-osan mivel kezdetlegesekés nemnagyon van mit blokkolni mert mechanikusak nem elektronika vezérel.
(egyébként anno sokat szereltük, jó készülék volt, de a mai világban a távirányítós eszközöket mint biztonságtechnikai eszközt, sajnos el kel felejteni, mert a kódjukat kb. 20-30 másodperc alatt lehet feltörni.
Ezek miatt manapság már nem nagyon szerelünk távirányítós riasztókat védelem gyanánt.
Ha riasztó kell, akkor a Blue16. névre hallgató közelítéses kódos, transponderes riasztót, vagy egy egyszerűbb, olcsóbb RFID kódos, úgyszintén Transponderes riasztót.
Ezeket viszont határozottan merem ajánlani, mert a kódjukat nem lehet feltörni, és így a védelmi értékük magasan kiemelkedik a hgyományos riasztókhoz képest.
A mai korban az autót kell megvédeni, és nem a benne felejtett értékeket, mert azokat sajnos sem így, sem úgy nem lehet megvédeni, mert egy ablak betörése és mondjuk az ülésről való telefon / vagy navigáció kiemelése másodpercek kérdése.
Ezzel szemben magát a gépjárművet mint értéket, határozottan meg lehet védeni, mondjuk egy megfelelően, a motortérbe beszerelt indításgátlóval, ami nem a hagyományos, 30éve megszokott pontokat blokkolja....