2*1, vagy 2*2 lesz? A 20,4m szélesség 2*1-nek kicsit sok, 2*2 nek meg szűköcske. Amit láttam tervek, rajzok 2*1-es kiépítésre vonatkoztak első ütemben, http://www.youtube.com/watch?v=02533AI1294 de úgy rémlik mintha valahol láttam volna egy olyan rajzot, amin egy ugyanolyan 100 méteres pilonú 2*1 félhíd lenne Nyugatra, de így a 2*20,4 m-en már 2*4 sáv is elférne ????
Gyakran járok ott, van erős forgalom annak ellenére, hogy nincs messze sem a Szentmihályi, sem a felüljáró. Mondjuk az igaz, hogy kifelé van szervízút, ott így fizikailag megoldható lenne, hogy 3 sáv maradjon. Szerintem mindenképp szükséges, mint csomópont, de a kialakítás életveszélyes...
Az valóban egy agyrém, a 2x3-ból, ha 2x2-t felüljárón vinnének át, akkor a szélsőkből ügyes lámpaállítással jó lehajtó/felhajtók lennének kialakíthatóak.
affenét, éppenhogy végig biztosítani kellene a 2x3-at azzal, hogy a lassító/gyorsító nélküli le- és felhajtásokat megszüntetnék...
a szerencsétlent meg 1 felüljáróval kéne átvezetni, ha egyáltalán...
Amúgy mi szükség arra hogy keresztezze a szerencs utca az M3-ast? Feljebb ott van egy felüljáró ahol a buszok is közlekednek (talán 600 méterrel van lejjebb) nemigaz hogy nem lehetne arra ráterelni a szerencs utca átmenő forgalmát.
Elképesztő, hogy egyesek mit bevállalnak... Azzal a megoldással, amit írtam, megoldható lenne akár a balra, akár a visszafordulás is...De szerintem sose fogják megoldani a problémát, ha már vagy 25 éve így van...
Az elmúlt egy évben a Szerencs utcánál járva kétszer lepődtem meg.
Az egyik: M3-on jövet kifelé egy autó az M3 kivezető belső sávjából az éppen zöldre váltó lámpánál visszafordult az M3 bevezető oldalára, nem kis meglepetést okozva többünknél...
A másik: viszonylag már a csúcson kívül ment a forgalom szépen kifele a korábban megindult zöldben. A belső sávban az egyik autós a lámpához érve szép szabályosan kitette balra az indexet. Megállt, majd megvárta hogy a szembe 3 sáv átengedje (gondolom nagyon számítottak rá), és bement a Szerencs utcába...
Az valóban egy agyrém, a 2x3-ból, ha 2x2-t felüljárón vinnének át, akkor a szélsőkből ügyes lámpaállítással jó lehajtó/felhajtók lennének kialakíthatóak. A probléma, hogy miként lehetne a forgalmat biztosítani, míg a felüljárót építenék... Szörnyű, hogy délután is mennyire vissza torlasztja a forglamat a város felé ahelyett, hogy engedné ürülni a várost...
Tatáig az összes csp aluljáróban keresztezi M1-et, tehát olyan csp bontás, mint M3 Gödöllőnél, M5 Gyálnál, nem lenne. Van 3-4 földút/mellékút keresztező híd amit bontani kellene, de a csomópontokban csak az ap híd szélesítése lenne, meg némi fel/lehajtó nyomvonal korrekció, ami a forgalmat nagyon nem zavarná. A töltés szélesítése csak Tbányánál okozhat gondot, ahol az egyik oldalon a hegy, másikon a szakadék.
Úgy értesültem építik a Ráróspusztai Ipoly hídat. Nem tudjátok hogy áll az ügy, és kb mikorra lesz kész a híd? (Ott régen volt egy híd, csak lebontották, épp ideje volt újjáépíteni, csak akkor nem értem hogy minek kellett zsír új, széles burkolat az ipolytarnóci határhoz ha az út elkerül tarnócot)
Az utóbbi időkben történ felújítások ezen a szakaszon a burkolaton nem eredményeztek jelentős javulást a nagy teherforgalom miatt, helyenként olyan a külső sáv, mint a 8-as úton várpalota és Veszprém között...
a műtárgyak tuti nem bírják a többletet, nem véletlen az engtervek és kiviteli tervek előtti hatásvizsgálat. A legérdekesebb rész a nagyegyházi rejtett csomópont és Tatabánya-Újváros csomópont közötti szakasz, ami hegyvidéki jellegű és Tatabánya Óváros után lakott terület a hegyoldalban, közvetlen a pálya mellett. Bár ezt ha máshol megoldják itt is meg lehet oldani :)
Bicske csomópont után tatabánya felé van egy 120-as korlátozás ívben, amúgy meg 130-as tervezési sebességhez kedvezőek az ívviszonyok. A folyamatos kamionoszlop miatt illő is a bővítés. Az utóbbi időkben történ felújítások ezen a szakaszon a burkolaton nem eredményeztek jelentős javulást a nagy teherforgalom miatt, helyenként olyan a külső sáv, mint a 8-as úton várpalota és Veszprém között...
Persze, a napi átlag ugyannnyi, de személyes tapasztalat, hogy a reggeli csúcs balhésabb, mint az esti. Persze ez teljesen szubjektív - és az M3-as bevezetőt nem szoktam használni.
Visszatérve, még mindig nem értem, hogy miért jó befelé a városba egy "palacknyak"?
-Roger kérdése az volt, hogy van-e tartalék a műtárgyakban. Én arra válaszoltam. Mármint hogy sztem hol benne. ;-) A dózerolás szükségtelenségével egyetértek. Egy kicsit szlalomoznia kell a "KPM"-nek, de ők úgyis csak éjszaka járnak.
-Mióta vagy erre is érzékeny? :-)
-Tudom, hogy nagy a szósz, de megoldja egy 2 km-es bővítés a problémát? Ezzel inkább csak áthelyezet a leányzót, nem?