2x2 sávos új gyorsforgalmi (vagy gyf. jellegű) utak =================================== M3 autópálya Füzesabony - Polgár 2x2 61,0 M3 autópálya Polgár - Görbeháza 2x2 12,7 M30 autópálya M3 autópálya - Miskolc déli csp. 2x2 22,8 M3 autópálya Görbeháza - Nyíregyháza (403) 2x2 47,0 M5 autópálya Kiskunfélegyháza - Röszke 2x2 61,0 M6 autópálya Érdi tető - Dunaújváros 2x2 53,0 M43 autópálya Szeged-észak 2x2 3,0 M7 autópálya Zamárdi - Balatonkeresztúr 2x2 58,0 M7 autópálya Nagykanizsa - Becsehely 2x2 18,0 M7 autópálya Becsehely - Letenye 2x2 8,8 M8 autópálya M6 autópálya - 51. sz. főút 2x2 8,8 M0 autóút M5 - 4. sz. főút 2x2 12,0 M70 autóút Letenye-Tornyiszentmiklós 2x2 6,0 M70 autóút Tornyiszentmiklós (oh.) 2x2 1,1 M7 autópálya Balatonkeresztúr - Nagykanizsa 2x2 35,5 M7 autópálya Letenye 2x2 1,1 M7 autópálya Mura híd 2x2 0,2 M6 autópálya M0 - Érdi tető 2x2 7,7 M0 autóút 4. sz. főút - M3 2x2 26,5 M7 autópálya Balatonkeresztúr - Nagykanizsa 2x2 35,5 M6 autópálya M0 - Érdi tető 2x2 7,7 M0 autóút 4. sz. főút - M3 2x2 26,5 4. sz. autóút Vecsés Üllő 2x2 11,0 M0 autóút 11. sz. főút - 2. sz. főút 2x2 3,2 M30 főút Miskolc elkerülő 2x2 5,0 354. sz. főút M35 autópálya és 35. sz. főút között 2x2 4,0 8. sz. főút Székesfehérvár (M7 - 8) 2x2 10,5 8. sz. főút Csór elkerülő 2x2 4,9 86. sz. főút Vát elkerülő 2x2 4,5 összesen 557,0
2x1 sávos gyorsforgalmi utak ===================== M70 autóút Letenye-Tornyiszentmiklós 2x1 12,6 61. sz. autóút Kaposvár elkerülő 2x1 12,1 +7,3 km 2002 előtt M9 autóút 6. sz. főút - 51. sz. főút 2x1 20,5 összesen 45,2
nincs benne főutak, gyorsforgalmi utak bővítése, valamint 2x1 sávos emelt sebességű főutak (csak autóutak)
Akkoriban Budapestnek is más volt a formája. De nem ez a vita tárgya, de nagyon nehezen megy ennek a megértése részedről. Vagy próbálsz menekülni a tény elől, hogy más autópályát lassabban hoznak létre, mint az általad emlegetett M0-t? Nagyon gáz ez az értetlenkedésed, és kibújásod a tények alól.
Jó, hát máshogy hívták, az lehet. Meg nem is teljesen ott ment a terven, mint a mostanin, na bumm, szerinted az M0-ra ez nem igaz? (Hetven éve nem is volt még Nagy-Budapest...)
"pödig már 70 évnél jár..."
Hát jó, leírom harmadszor is. Amikor "70 éve" ('41-ben, történetesen) megtervezték az "M0-át", kicsit többet is tettek ennél. Csekkdisz.
Hát, a tiszta magánberuházás kapcsán nekem nem ez a konstrukció jutna eszembe. A jelenleg elérhető leírásokból nekem nagyon úgy tűnik, hogy egy magánpénzből induló, de az állami pénzekre jócskán számító projekttársaság volt, néhány, a térképre firkantott vonallal.
'90 körül fel sem merült a PPP. Az egy egészen más világ volt, mifelénk akkor még nem is volt PPP. Ez tiszta magánberuházás lett volna, és semmi köze az M0-hoz, szimplán a lehetséges befektetők rájöttek, hogy nem éri meg.
"Végül elvetették az egészet, Budapest körül akkor még kevés autópálya volt."
Értem én a sértettséget, meg könnyű ráfogni erre, hogy a pesti M0 miatt nem lett M9, csak nem igaz. Az sem, hogy magánpénzből épült volna. A PPP nem magánpénzt jelent, hanem magánhitelt egy közpénzes beruházáshoz.
Ha tisztán magánpénzből ment volna, és tényleg akkora biznisz lett volna, akkor megépül 1989 után.
Nem tudom mennyire lehet az M9 elődjének tekinteni, de 1989-ban török befektetők saját erőből (most úgy hívják PPP) akarták megépíteni a déli autópályát. Erről rengeteget írtak, az akkor népszűrű Tér-Kép című, nyugat-magyarországi heti lapban. Végül elvetették az egészet, Budapest körül akkor még kevés autópálya volt.
Sajnos az M4-es folytatásáról, azaz az Üllő-Albertirsa szakaszáról a Monori körzet jelenbeni, és várhatóan jövőbeli Ogy. képviselője, és egyben Monor polgármestere annyit mondott (annak ellenére, hogy a várható kormányzati szerep hátszelet jelenthet a megakadt ügyre), hogy mivel teljesen az elejéről kell kezdeni az egész beruházást, ezért az sem biztos, hogy a következő (2010-2014) közötti választási ciklusban megépülhet az új út.
(Aszondtad, az M0-t nem lehet überelni, mert már 70 éve megtervezték. Én meg aszondtam, mikor az M0-t megtervezték, terveztek másokat is, amik egy része ilyen-olyan formában azóta megépült, más részük meg jóval az M0 után fog, és ilyen az M9 is. Szóval voilá, überelés. Na. Most már tiszta?)
Hát igen, a 30a fejlesztése után alaposan át kell gondolni a vonatközlekedést, hogy legyen az ilyen P+R parkolóknak vonzereje (Nagytétény, Érdliget, Háros).
Budafok-Belvárosnál épülő parkoló az első nap meg fog telni, de nem P+R-ező autósokkal. A környéken parkolóhiány van, ez látható is a jelenlegi állapotban. Hároson meg a kutya sem fog autóról voantra szállni. Jó, ha óránként egy-egy vonatpár megáll ott. Így nincs értelme az egésznek.
Aluljáró helyett inkább 2 szintes mélygarázs kéne az ilyen nagyobb városokba, lényegében az aluljáró veszélyes, kevesen használják és folyamatosan rongálják. Nem értem mi szükség rájuk. Lenne 2 peron a 2 iránynak, amik meg lennének lejtetve és szintben tudnál kimenni az állomásépület mellett a P+R-hez, vagy alulra a felszín alatti parkolóba.
Úgy tudnál mégtöbb autóst vonatra ültetni, ha a normál BKV bérlet helyett zónás bérlet lenne (Hungária - budai körgyűrűn belüli bázis terület + tortacikk alakban kiegészítő bérletet lehetne váltani) Aki a központba dolgozik az megvenné a vonatbérletét + belvárosi bázisbérletet, aki a külvárosban az meg megvesz egy adott kerületre érvényes zónás bérletet. Így már versenyképes lenne a P+R rendszer de ehhez ész is kéne ám