Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2011.01.10 0 0 8007

Egy automata váltót nem 1-2 100k km-re terveztek,és ha nem állandóan városban mondjuk taxiként üzemel az autó akkor nem is csak addig bírja gond nélkül,természetesen gondos karbantartással hanem annak a többszörösét is.

Én csak mosolygok mikor egy automata váltónál felmerül a félsz mondjuk egy éppen bejáratott 150-200k km-es autónál.Nekem is automataváltós autóm van 6 éve,igaz megszeretnék tőle szabadulni,de tekintettel a futásteljesítményére sokat kibírt a váltó javítás nélkül az előbb-utóbb mindenkinél bekövetkező költséges felújításig.

Előzmény: dep25 (7995)
bossery Creative Commons License 2011.01.10 0 0 8006

1,8T automata 3-ban tuti nem forgatja el a kerekét, max 2-ben, nyálkás úton....

De ott valszeg vmi nem ok, ha a motor felpörög és az autó nem húz...

Előzmény: torc (8000)
GalloG Creative Commons License 2011.01.10 0 0 8005

Én elsősorban nem az elromlásra gondoltam, mert az nyilván valóan zsebbe nyúlós minden újabb kocsinál (az újonnan 5-10 milliósoknál is, nem csak a luxuskategóriában). A 7-es BMW-t nem ismerem ilyen mélységekben (meg más hasonlót se nagyon), de pl. A8-as Audinál 100e km-ként van előírva első futómű teljes felújítás kötelezően (kopogástól, kopástól függetlenül) az alumínium lengőkarok fáradása miatt. Na az gyári alkatrészekkel cirka 600e HUF, utángyártottal a harmada, de harmad annyi ideig is tart, így ugyanannyi csak 3 részletben. Ezen felül én megvizsgálnék egy vezérlés-csere költséget minden vonzatával. Ha a BMW láncos (gondolom az), azt is kell cserélni, csak jóval ritkábban mint a szíjat. De az ára nem olcsóbb, sőt. Ezen felül 180e-200e körül a BMW dízelben is aktuális lesz a porlasztó csúcsok cseréje, nagynyomású pumpa felújítása. Ez sajnos a rávigyázástól és karbantartástól nagyjából független, legalábbis én még nem hallottam 3-400e-et futott hozzányúlás nélküli befecskendezést. Ennek én utána néznék a helyedben, mert ezek ára miatt nincs E39 530D-m egyenlőre. Szerintem a 7-es motorjába is ugyan azok, ugyan annyiért kellenek. Na, én ezekre a költségekre gondoltam. Ezekhez mérten egy automata felújítás nem igazán drága.

 

Az meg, hogy 7-es, meg BMW, csak jó lesz... Vagy így van, vagy nem. Aki 20-30 millióért vesz kocsit, és sorra elromlik, nem veri nagy dobra. Aki meg megveszi pár évesen, töredék áron, az meg nem reklamál a hibákért, mert "fillérekből" van luxusautója. Szóval attól, hogy nincs tele ilyennel a sajtó és a net, attól még nem hibamentesek ezek a kocsik (itt nem pont a 7-est kell érteni, hanem az összes ilyen kategóriájú autót). Személyes ilyen élményem pont egy E38 750i-hez kötődik, amit is egy nagyon közeli ismerősöm vett újonnan, majd 6 hónap után beszámoltatta egy szintén új E39 M5-be, mert annyi baj volt a kocsival, hogy megúnta. Igazából sohasem romlott el, de mindig világított rajta valami bosszantó lámpa, és minig a szervizt kellett hívogatni a fedélzeti kompjúterutasításai alapján. Nem utolsó sorban egy sima olajcsere-szerviz 160e-be került...

 

Ha ezt mind beleszámoltad egy ilyen kocsi birtoklásába, akkor nem szóltam, és az automata meghibásodása miatt sem kell aggódnod, nem fog a várhatónál nagyobb kiadást okozni. Én speciel pont ezekért a kocsikért "rajongok". Azért nincs ilyenem ennek ellenére, mert bár meg tudnám venni 7-10 évesen 3-5 millióért, a folyamatos fenntartására már nincs pénzem, annyival drágább egy közép- vagy nagykategóriás autó költségeitől. Így maradnak az újonnan 10, majd 10 évesen 1 milliós kocsik, a maguk megfizethető költségeivel. Számomra.

 

 

Előzmény: dep25 (8003)
torc Creative Commons License 2011.01.10 0 0 8004

Ok, ezek szerint automata váltónál is történhet ilyen. Köszi.

 

Valaki megtudja mondani, hogy mi lehet a gond?

Előzmény: GalloG (8001)
dep25 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 8003
Köszönöm a válaszodat GalloG

Mindenesetre megfontolandó milyen kocsit is vesz az ember.
Amit mondtal hogy az automata mellett egyéb költségek sokba fognak fájni:D az remelem nem nagyon lesz igaz akármelyik kocsit is választom hát azert egy 180 e km vezetett szervizkönyves 7 es meg csak nem lehelte ki a lelket es meg egy 100 e km kibír komolyabb gond nelkul es az nálam 10 ev mire belerakom most jelenleg egy 2.5 ford Ranger van használatban es annak se volt meg Olajcseren kívül semmi baja pedig már 5 éves és 180 e km van benne 80 e tel vásároltuk mondjuk negyed annyi elektronika sincs benne mint egy 7-ben dehat azert egy BMW-ről beszélünk aminek csak méltónak kellene lennie a hírnevéhez.A volvohoz meg annyit hogy unokatesómnak van egy 2003-as egy 5 sebességre automatával 180 e km rel ő ebből 17 e tett bele es egyenlőre semmi baja bár nem lehet tudni mikor adja meg magát. :(
Előzmény: GalloG (8002)
GalloG Creative Commons License 2011.01.10 0 0 8002

Én úgy gondolom, hogy ilyen árketegóriájú autók esetén a drága váltójavítás sem lesz drága a kocsi többi lehetséges hibájának javításához mérve. Abszolut értékben én 500-600e körüli árat tudok elképzelni korrekt helyen váltójavításra. Ebben már benne van, hogy 7-es BMW meg S60 Volvo az alany. Ugyan ilyen váltók, egyszerűbb/olcsóbb kocsiban -100e. Ez sajna az emberi tényező, nem lehet kiszűrni a képletből. De ha ilyen kocsit veszel, akkor hozzá kell szokni.

Viszont más oldalról ezek 15-25 millió közötti új árú autók, és attól, hogy az irtózat értékvesztés miatt Te 5 millióért meg tudod venni, minden annyiba kerül hozzá (alkatrész és munka egyaránt), mint egy 20 milliós kocsihoz. Ezt meg el kell fogadni.

 

Úgy kell nézni, hogy Neked megéri-e egy luxusautó úgy, hogy egy alsó-középkategóriás árán veszed, de luxusautó árban javítják. Ez személyes preferencia kérdése.

 

Én így vagyok pont, csak két generációval öregebb autóval. Sajnos 20 év elteltével sem lesz olcsóbb az ilyesmihez az alkatrész, de ilyen korú gépbe már lelkiismeret-fordalás nélkül teszek bontott alkatrészt és javítom magam. Egy 5 éves 7-es BMW-t nem biztos, hogy szétszednék a garázsban aggodalom nélkül (de mondjuk valószínű, hogy aggódva szétszedném, nem szerbizbe vinném elsőre azt se :-).

 

A váltókat nézve szerintem ezek állapota is csak az előző tulaj(ok)on múlik és a karbantartáson. 250-300e-ig szerintem gond nélkül elmennek az új automaták is, ha normálisan használják és karban tartják. Ez egy korrekt állapotfelmérésen kideríthető általában. Pláne, ha első tulajos a kocsi. Ezen felül eléggé nevetséges lenne ilyen kaliberű autókban kutácsolni, pláne azért, hogy ne legyen drága az esetleges váltójavítás...

Előzmény: dep25 (7995)
GalloG Creative Commons License 2011.01.10 0 0 8001

Hát, szerintem 3. fokozatban, automata váltóval azért az a motor sem forgatja a kocsi alatt a kereket. Így gondolom a váltó csúszik már ott. A csúszás oka többféle lehet, így a típushoz jobban értő tud tippet edni, elsőre hol keresd a hibát és a megoldást.

Előzmény: torc (8000)
torc Creative Commons License 2011.01.09 0 0 8000

A4 1.8T Tiptronic, ZF 5HP19FL.

Néha 2. és 3. sebességfokozatban erőteljesebb gázpedál lenyomáskor a fordulatszám gyorsan emelkedik, viszont a kocsi nem gyorsul. Létezhet ilyen jelenség automata váltónál vagy a nyálkás út által nincs tapadása okozza ezt?

Nem olyan az érzés, mint amikor nyáron elpörög a kerék.

deskov Creative Commons License 2011.01.09 0 0 7999

GalloG Nagyon megnyugtató volt amit írtál nem gondolatam volna hogy talán ennyire kezelhető is lehet a probléma.

Akkor ennek a fékszallagnak az állításához szükséges nyomatékkulcs?

Sajnos a "jól fizető" mindenki informatikunak tanúl "presztizs" szakma engem is annyira tart el hogy rá leszek kényszerűlve hogy magam szereljem az autóm, de aminek örülök az az hogy egyre jobban erdekel a technika. 

Dave mit szolnál ahhoz hogy a donoromon próbálnánk ki esetleg egyszer, hogy meg tudjuk csinálni a javítást?? És ha meg akkor a utcain?

GalloG megköszönném Én is a képet és nemkülönben köszi az eddigi sok infót!!

 

deskov Creative Commons License 2011.01.09 0 0 7998

Hehe!

Én is informatikával foglalkozom :) és a donor autómon nekem is ugyanezt a váltáshibát produkálja. Nem mindíg de egyre gyakrabban 3-asból 4-esbe váltásnál eldobja a fordulatot és kb. 3000 környékén vált. GalloG igazad van szerintem is abban hogy bizony az automatás autót is tudni kell, meg kell tanúlni vezetni, meg kell ismerni minden autó-technika sajátosságát! Épp ezt élvezem a legjobban mégtanúlni a legjobb kezelhetőségét annak amiben ülünk és utána jöhet a vezetés amikor élményautózássá válhat egy hétköznapi útazás is amikor megéreztapasztaljuk a mozgásterünket amit a váltó a kocsi tud és innentől kreatív játékká válik a forgalomban való hajtás és akkor nem csak nyomni neki mert majd Ő tudja hol mit kell csinálni ez annyira passzív szerep hogy az már veszélyes. Vagy lehet hogy csak szeretek vezetni de inkább szabályzom a vezérlést vagy inkább vezérlem a szabályzást :) ?? Mindegy használom az autómata váltót is úgy hogy az a legjobbat hozza ki a kocsiból.

Voltam már vele erdőben is és az autó úgy tette magát előre az úton hogy fülig ért a szánk, nagyon rugalmasan lehet vele menni. Közben az első idökben olyan megfontoltan mentem vele - mert nem éreztem hogy máshogy is tudna viselkedni - hogy nem lepődtem volna meg ha a hajókeresztelésből maradt pezsgősüveg nyakát megtaláltam volna a tükörről lelógatva kötélen. Meg a Bismark nevet.

Előzmény: jacquesDave (7994)
GalloG Creative Commons License 2011.01.09 0 0 7997

Hát, azt hosszabb távon megfigyelhettem eddig, hogy a kocsijukat otthon főleg számítógépekkel valamilyen módon foglalatoskodó emberek javítgatják :-))) Ez szerintem azért gáz, mert ezt mindenki egy nagyon jól fozető szakmának tartja, ennek ellenére a legtöbb (tényleg jó, nem csak nagyszájú) informatikus nem tudja a nyavalyás kocsiját sem szervizbe hordani az anyagiak miatt. Anyagi kényszerűség a megtanulása és megcsinálása. Mondjuk engem szerencsére érdekel is, jó eséllyel lottó ötös után is (azaz akkor meg pláne) magamnak csinálnám, csak sokkal újabb autóval :-)

 

A 4HP14/18-ban csupán egy fékszalag van, és ennek beállításán túl a váltón nem is lehet semmit állítani utólag, összeszerelés után. A fékszalagot cserélni nem lehet, csak a váltó le- és szétszerelésével. A beállítása viszont egy csavar nyomatékra húzása, majd mért lazítása. Valamelyik nap csinálok egy képet a saját kocsimban az ominózus csavarról (vagy keresek egy képet a meglévők között, amin látszik), és leírom a pontos értékeket és menetet. A 4HP14-en is ott lesz, mint a 18-on van. A beállítási értéke pedig azonos, mivel ez az alkatrész-csoport (fékszalag és a dob amit fékez) egyezik a két váltóban.

 

Az alkatrész-árak nagyon változóak. ZF-től rendelve eléggé rémisztő árban van minden ritkán cserélt dolog (pl. 2500-3000 Ft közötti árban van a lamellák darabja, és egy váltóban ~65 db van...). Tömítés külön már nem biztos, hogy lesz (darabonként), de szettben 40e körüli az ára (eredeti ZF). A kopó cuccokat pedig USA-ból, Angliából be lehet szerezni nem ZF gyártmányban (de jó minőségben), jelentősen olcsóbban, készletként. De így is 100e HUF nagyságrend egy komplett szett (ebben viszont a lamellák, tömítések, minden cserélhető rész benne szokott lenni).

 

Olajcserét 4HP18-ra (XM-ben) 20e km-ként ír elő a (z autó)gyár, 100e km-ként szűrőtisztítással. Egy csere annyi, ami lejön a leengedő csavarnál, semmi trükk vagy indítgatás. Kb. 3 liter.

Én 20e km-ként tisztítom a szűrőt, és az ott leengedhető mennyiségű olajat cserélem (ami kb. 0.5 literrel több, mint a leengedő csavarnál kinyerhető). Olcsó (1800 Ft/liter) Dexron II (pontosabban ZF TE-11B) besorolású ATF olajat használok, nem feltétlen kell bele a gyári első feltöltéshez használt Total márka, literenként majd' 3000-ért. Persze nem árt, de jobb se lesz tőle semmi. Pláne 20e csere-periódussal. Szerintem ez a 4HP14-re is alkalmazható, lévén azonos technika.

Előzmény: jacquesDave (7994)
jacquesDave Creative Commons License 2011.01.09 0 0 7996

"úgy értettem, hogy tényleg csak kicsit adok."

 

Tehát nem lépek a gázra annyira, hogy csúsztatnia kelljen (azonos fordulaton vált).

Előzmény: jacquesDave (7994)
dep25 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 7995

hello mindenki !!

 

Mostanság olvasgatom a fórumot és úgy gondoltam biztosan akadnak itt emberek akik tudnak segíteni esetleg  akiknek van már tapasztalata.

Nézegettem  a kocsikat és nyáron szeretnék venni egyet és még nem döntöttem el milyet, automatát vagy kézit. Az automatával kapcsolatban lenne pár kérdésem

a két kocsi ami tetszik egy bmw 730 d e65 ös 6 sebességes steptronic vagy egy volvo s60. gondolkodtam egy automata nem olcsó mulatság ha tönkremegy és szeretnék tájékozódni hogy körülbelül mennyi is lenne az az annyi :) ezekben a tipusokban körülbelül mennyi futásteljesítménnyel lehet számolniaz automata váltót ha a járművek nincsenek széthajtva egy normálisan szervizelt autóról van szó amik ugye természetesen 2002-2003 évjáratúak vagy esetleg majd később egy faceliftes 730d e66 2005 ös évjárattal és ha tönkremenne mennyi lenne legrosszabb (ha mindent cserélni kell) esetben a komplett alkatrész és javítási költség mind a 3 esetben vagy mik a tapasztalatok ezekkel a váltókkal milyen gyakori a meghibásodásuk.

 

válaszokat előrre is köszönöm.

jacquesDave Creative Commons License 2011.01.09 0 0 7994

Szia!

 

Milyen véletlen! Én is informatikus vagyok, pontosabban ebben a szakmában vagyok :-)

Amikor azt írtam, hogy gázt adok 3-4 be váltáshoz én úgy értettem, hogy tényleg csak kicsit adok.

 

Apummal rengeteg autót szerelgettünk, szinte minden ismerős hozzánk hozza. Nekem van kedvezményem, Apum meg ért a kocsikhoz. Én meg tanulok mindig valami újat.

 

Mennyire dúrva dolog ebben a váltóban a fékszalagokat beállítani? Azt mondod otthon is meg lehet csinálni? Eddig úgy féltem az autómata váltóktól, mint egy mumustól...

 

A váltóra egyébként hála Istennek semmi panaszom nem lehet, két és fél éve ugyanúgy viselkedik. Nem nagyon ismerek automatás PSA-s embereket, így Te voltál az első, akitől meg tudtam kérdezni ezt a felkapcsolós dolgot. Egyetértek abban, hogy meg kell csinálni. Fékszalagot csak állítani egyszerű, vagy esetleg cserélni is? Milyen árban vannak a váltó alkatrészei? Valami gyűrűkről is beszéltél... Olajcserét hogy javaslod?

 

Köszi!

Dave

Előzmény: GalloG (7993)
GalloG Creative Commons License 2011.01.09 0 0 7993

Igazából én informatikus vagyok. Attól, hogy vettem egy rossz váltót, megjavítottam, majd átépítettem vele automatára a kocsim, még nem jelenti, hogy értek az automata váltókhoz úgy általában. Érdekel az ilyesmi és szeretek alapos lenni mindenben. Begyűjtök minden infót, amit tudok, majd próbálom értelmesen felhasználni. Szóval ha van bármi gond (főleg 4HP14/18 téren, de bármi másban is akár), akkor segítek ha tudok, de nem egy váltószerelő öreg rókára kell gondolni 20 év tapasztalattal!

 

A 3-ból 4-be kapcsoláskor csúszó váltó nem jó működés és nem jó előjel. Idővel a lehet, hogy a többi fokozat is hasonlóan fog csúszni, de nem biztos, mert a csúszást több dolog is okozhatja. Elsőre azt meg lehet próbálni, hogy a 2-4 fokozat fékszalagját be kellene állítani (mert az kopik, nő a belső átmérő és így csúszhat idővel). Ezt a kocsin meg lehet tenni, leírom, ha van, aki megcsinálja (vagy magad), nem túl bonyolult.

 

A "technikáról" az a véleményem, hogy szerintem nem kell ilyen trükkökhöz folyamodni sohasem. Ha nem szépen vált, akkor meg kell csinálni, nem trükközni a vezetés közben. Egyébként ha pont váltás közben adsz nagyobb gázt, akkor az akár káros is lehet (azaz semmiképp sem hasznos, max. nem káros jó esetben). Ezen felül ha gázt adsz, akkor azzal feljebb is tolod a kapcsolási pontot (mert a váltó vezérlése úgy érzi gyorsítani akarsz, így jobban kihuzatja a fokozatot inkább). Az tény, hogy a 3. és 4. fokozat esetén lévő direkt motor-váltó kapcsolat miatt (nincs köztük sohasem csúsztatás ilyenkor), nagyon kicsi gázzal haladva pici rántást lehet érezni normál esetben 3-ból 4-be váltáskor. Ez természetes, mert nincs semmi, ami a fordulat különbséget lenyelné, hirtelen és kényszerítetten lassul le a behajtó oldal. Ha a nagyon kicsinél több gázzal haladsz, és a váltás emiatt 85 körül következik be 80 helyett, akkor már ez sem érezhető. A többi (alacsonyabb) fokozatban pedig egyáltalán nincs ennyi jelenség sem, bármely gázpedál állásnál, persze ha jó a váltó.

Előzmény: jacquesDave (7991)
jacquesDave Creative Commons License 2011.01.09 0 0 7992

Az utolsó gondolatodhoz egy észrevételt mondanék. Megmosolygom mindig a zöld lámpától indulásnál a mellettem lévő sofőrt. Egyesben együtt indulunk, aztán látom mikor vált kettest és látom azt is, mikor a hármast (általában visszapillantóban, pedig nagyon finoman bánok a gázpedállal). Szóval amíg beteszi a következő fokozatba addig én nem lassulok, hanem gyorsulok. Ez elég vicces :-)

Előzmény: GalloG (7975)
jacquesDave Creative Commons License 2011.01.09 0 0 7991

Szia GalloG!

 

Köszi nagyon a sok-sok információt, kész aranybánya vagy :-) Merre laksz? Ha a váltómhoz kéne nyúlni (remélem nem kell...) szívesen bíznám rád.

Egy kérdésem lenne. 3-ból 4-be váltás nálam rendszerint 74-75 km/h-nál történik. Amikor enyhe lejtőn megyek, és 70-ről enyhén gyorsul a kocsi, (alig észrevehetően) szinte gázt nem is nyomok, ilyenkor előfordul, hogy váltásnál a fordulatszám hirtelen felszökik és vált. (Azt a technikát alkalmazom, hogy amikor érzem, hogy váltani fog, nyomok egy kis gázt, hogy szépen átváltson. Amikor nem észlelem, hogy váltani fog olyankor azt érzem csak, hogy 2400-as fordulatról hirtelen felszökik 3000 köré a fordulat, ilyenkor gázról lelépve rögtön vált.

 

Normális ez a dolog? Találkoztál már ilyennel? (94-es 405 peugeot 2.0)

 

Üdv,

Dave

Előzmény: GalloG (7975)
schwarz01 Creative Commons License 2011.01.08 0 0 7990

fel volt irva a váltókód csak az életem szerelme kidobta a cetlit....... lett vihAR.  most megint mászak alá..... ha jól emlékszem: zf 5hp 19. a betüket nem tudom.... ja és kormányról is válthatok ha ez számit valamit(csak elektomos vezérlésü ez nem?). 99es 2.5 v6tdi.

Előzmény: GalloG (7987)
Templomegere W123/220D Creative Commons License 2011.01.07 0 0 7989

bogiba@freemail.hu   -ra jöhetne!  köszönöm!

Előzmény: GalloG (7983)
GalloG Creative Commons License 2011.01.07 0 0 7988

Ezt nem tudtam. De mentségemre szóljon, hogy én egy kocka Legend kupén kívül automata váltós Hondát nem láttam élőben, így a típusleírásokból nem égett belém, hogy a Honda is tiptronic :-)

Előzmény: Peta60i (7986)
GalloG Creative Commons License 2011.01.07 0 0 7987

Nem tudom abban milyen típusú váltó lehet, de a kora alapján tuti lockup-os elektronikus vezérlésű, így nagyjából minden fokozatban kell mechanikus hajtásnak lennie (vezérelten).

Előzmény: schwarz01 (7985)
Peta60i Creative Commons License 2011.01.07 0 0 7986

Hondáéknál is Tiptronic-nak hívják pl.

Előzmény: GalloG (7976)
schwarz01 Creative Commons License 2011.01.07 0 0 7985

Szevasztok. lehet buta kérdés lesz: az 99es a6 2.5tdi tiptronic verdámba nincs soha egyik "fokozatban" sem közvetlen átvitel?? ha van akkor hányas fokozatok ilyen(ek). valamint 3ban sokkal lassaban gyorsulok ugyanolyan gázt tartva mint előző fokozatokban,    4-5be váltás után ismét normális. lehet csúszik 3ba? nemrég vettem főleg városba használom, van valami tipushiba ezeknél? köszi a válaszokat.

bossery Creative Commons License 2011.01.07 0 0 7984
Kosz..
Tudom hogy nem er sokat mar ez a valto, mivel oregek azok az autok is mar amiket ezzel szereltek anno...
Ha lenne idom, kedvem, energiam akkor attennem a jo 605-be, de nincs...
Előzmény: GalloG (7981)
GalloG Creative Commons License 2011.01.06 0 0 7983

Személyes infóm nincs róla (kicsi és közepes BMW-kbe, Audikba, Passatba volt ilyen? 90-es évek végén?), de alkatrészlistával, működési leírással és javítási leírással tudok szolgálni a típushoz. Van egy pár fajta váltóhoz ilyesmim, ehhez pont találtam a doksik között.

Előzmény: Templomegere W123/220D (7982)
Templomegere W123/220D Creative Commons License 2011.01.06 0 0 7982

5hp19 (DEX) -ről tudsz valami infót ? :)

Előzmény: GalloG (7981)
GalloG Creative Commons License 2011.01.06 0 0 7981

A 4HP18-nak és a 4HP20-nak igen kevés köze van egymáshoz. Talán annyi, hogy ZF gyártmány és 4 sebesség, slussz.

 

A 4HP18 teljesen hidraulikus-mechanikus. A lassító áttétel a konverterrel szembeni végében van, nincs benne lockup. A 4HP20 teljesen elektronikus vezérlésű, elektronikus beavatkozó szelepekkel, lockup-pal, középre épített lassító áttétellel (kompaktabb, jobban szerelhető kialakítással), nagyobb nyomaték-tűréssel, stb. stb. Így sajnos semmi sem jó egyikből a másikba.

 

Szóval a 4HP18 csak 4HP14-hez és 4HP18-hoz jó alkatrésznek (előbbihez csak a kuplungok, de sokszor az lényeg). A fő baj az vele komplett váltóként, hogy bármilyen javításhoz csak motorral együtt lehet kivenni az összes kocsiból amit ezzel szereltek, így egy bontott váltót "kockázatos" csak úgy betenni, mert lehet dupla szerelés lesz belőle, ami szívás. Alkatrésznek viszont jó, de úgy nem sokat ér egy tuti (bizonyíthatóan/próbálhatóan) jó automatához képest.

 

Az AM6 mint említettem minden PSA gyártányba bekerült idővel, én csak az első modelleket írtam, amiben megjelent. 407-ben a V6 benzines és a V6 HDi modellekben van/volt (többek között).

Előzmény: bossery (7980)
bossery Creative Commons License 2011.01.06 0 0 7980
4HP18-cal szerelt 605-os 2.0-as benzinesem is van, pontosabban arulom, torott, alkatresznek tartottam egy masik 605-hoz, de mar nem kell, motorblokk, valto. Es sok minden mas is jo rajta, egyben van, arulom is az hasznaltautos autoalkatresz.hu-n de nem ugralnak erte...pedig mar magaert a valtoert megerne sztem...
Miben kulonbozik a 4HP20ias valtotol? Olajpumpa, khajtas, stb???kompatibilis egyatalan vmi a ket valtoban alkatreszugyileg?

AM6-ot a 407 V6-os benzinesbe is szereltek tudtommal, a 155kw-os motorosba S2-es szeriaban
Előzmény: GalloG (7979)
GalloG Creative Commons License 2011.01.06 0 0 7979

Igen, így van. Igazából a 4HP20 csak mostanában kopott ki a PSA csoport autóiból, 1998-tól a legtöbb automatás modellben ez volt a saját nyomatéktartományában. 250Nm-ig a 4HP14 majd AL4 volt, 330Nm-ig a 4HP18 majd 4HP20 és 450Nm-ig az AM6. Utóbbi csak a 2.7V6 HDi motorral jelent meg úgy 2006-ban a C6-ban, majd a C5-2-ben is. Utóbbi időben az új Euro5 motorok érkezésével csak az AM6 maradt meg jóformán az összes automata verzióban (már a 2.0HDi mellett is az van a C5-3 óta, addig a 4HP20 volt). Mármint a középkategóriában, mert a kiskocsiknál van még 1 kisebb nyomatékot elviselő típus, de nem tudom mi a neve.

 

A Vectra és a 406 váltója az Aisin AM6-ban egyesül szerintem, mert teljesen észrevétlenül vált (sohasem ránt kicsit sem, fel vagy le irányban egyaránt), és rettentő gyors is. Meg a vezetési stílust is nagyon gyorsan felveszi. Én csak 3.0 V6 HDi-ben próbáltam (munkatársamnak ilyen van), de rosszat szerintem a legszőrözősebb teszter se tudna mondani róla. Igaz, ebbe partner a motor is, de a legjobb vele a nyugodt haladás. Viszont gázra irtó kicsi késlekedéssel reagál, és akármennyit visszakapcsol a gyorsításhoz.

Előzmény: bossery (7978)
bossery Creative Commons License 2011.01.06 0 0 7978

Akkor jól sejtettem, hogy 4hp20 ból nem készült triptronicos 407-be már csináltak AM6-os Aisin váltót, ami már kézzel is kapcsolható, de azt csak a 407-be tették tudtommal....807-ben is sima 4hp20 van szerintem....

Nekem ez már a 3. automata váltós autóm, vectra aisin váltója jobban és hamarabb reagált a változó paraméterekre és gyorsa bban is kapcsolt.... de a 4Hp20-as selymesebben, tulajdonképpen észrevehetetlenül váltogat....szeretem...

 

 

Előzmény: GalloG (7976)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!