(Aszondtad, az M0-t nem lehet überelni, mert már 70 éve megtervezték. Én meg aszondtam, mikor az M0-t megtervezték, terveztek másokat is, amik egy része ilyen-olyan formában azóta megépült, más részük meg jóval az M0 után fog, és ilyen az M9 is. Szóval voilá, überelés. Na. Most már tiszta?)
Hát igen, a 30a fejlesztése után alaposan át kell gondolni a vonatközlekedést, hogy legyen az ilyen P+R parkolóknak vonzereje (Nagytétény, Érdliget, Háros).
Budafok-Belvárosnál épülő parkoló az első nap meg fog telni, de nem P+R-ező autósokkal. A környéken parkolóhiány van, ez látható is a jelenlegi állapotban. Hároson meg a kutya sem fog autóról voantra szállni. Jó, ha óránként egy-egy vonatpár megáll ott. Így nincs értelme az egésznek.
Aluljáró helyett inkább 2 szintes mélygarázs kéne az ilyen nagyobb városokba, lényegében az aluljáró veszélyes, kevesen használják és folyamatosan rongálják. Nem értem mi szükség rájuk. Lenne 2 peron a 2 iránynak, amik meg lennének lejtetve és szintben tudnál kimenni az állomásépület mellett a P+R-hez, vagy alulra a felszín alatti parkolóba.
Úgy tudnál mégtöbb autóst vonatra ültetni, ha a normál BKV bérlet helyett zónás bérlet lenne (Hungária - budai körgyűrűn belüli bázis terület + tortacikk alakban kiegészítő bérletet lehetne váltani) Aki a központba dolgozik az megvenné a vonatbérletét + belvárosi bázisbérletet, aki a külvárosban az meg megvesz egy adott kerületre érvényes zónás bérletet. Így már versenyképes lenne a P+R rendszer de ehhez ész is kéne ám
Valamint még cca.: 600 P+R állás épül Rákoshegy, Rákoskert, Rákoscsaba, Rákoscsaba -Újtelep és Budafok Belváros és Budafok-Háros állomásokon a Parking Kft. beruházásában.
Azonban sajnos a menniység igen kevés. A Fömterv által készitett felmérés szerint minden munkanap cca.: 3500 autó parkol P+R jelleggel Budapest körül. Ma azonnal 14000 P+R parkolóra lenne szükség.
Bécsben (1,5 M lakos) 25000 P+R parkoló és 77000 közforgalom számára megnyitott garázs áll rendelkezésre Düsseldorfban (0,6 M lakos) a főpályudvar mellett a 3768 sorszámú parkoló álláson álltam Kölnben (0.9 M lakos) a P+R parkolók mellett a belvárosban legalább 6000 parkoló érhető el. (Lásd mellékelt foto)
persze ettől a 834 parkolóhelytől érzékelhető agglós forgalomcsökkenést nem lehet várni - különösen, hogy azért ezek eddig is igénybe voltak véve: kiépítetlen sárdagonya formában...
de így legalább aki p+r-ni akar, az kultúráltan teheti meg...
nemmellesleg kicsit keveslem a projekt volumenét, mer a 3 vonalon kb. 30 állomás van az agglón belül, és normális p+r biztos, hogy nem csak 13-on nincs...
(a péz meg nem lehet akadály, mert legfeljebb 300m-rel megrövidítik a 160as pályafelújítást a 100ason, és máris meg van duplázva a büdzsé... :-)
A BKSZ, a MÁV és tizenhárom Pest-megyei település (köztük Sülysáp) összefogásban indult a Közép-Magyarországi Operatív Program „Parkolók és csomópontok fejlesztése” nevű pályázatán.(folytatás - képpel!)
A pályázók együttesen 600 millió forint támogatást kapnak az átlagosan 10% önerőt igénylő beruházásra, aminek keretében 834 parkoló és 540 kerékpártárolót alakítanak ki a 70, 100a, 120a jelzésű vasútvonalak melletti pályázó településeken.
A 120a vonalon Gyömrő, Sülysáp, Tápiószecső, Szentmártonkáta és Nagykáta vesz részt a közös konzorciumban.
Sülysápon 69 db P+R parkoló és 30 db B+R kerékpártároló épül a vasútállomás közvetlen közelében. A parkolók szilárd útburkolattal lesznek ellátva, valamint felújítják a buszforduló burkolatát is. A sülysápi beruházás több mint 50 millió forintba kerül, amiből 5 millió forint önrészt kell állnia a településnek. Az autók és kerékpárok felügyeletére kamerás térfigyelő rendszert építenek ki.
Már hogy lenne full, amikor M9 félpálya hiányzik, + leállósáv sem lesz 1000 évig, amíg M6 felüljáró elporlad, és egy szélesebbet építenek helyette.
és? ez a full lóherének nem feltétele...
attól, hogyaz M9 csak 2x1, attól még megvan a teljes lóhere forma, ráadásul gyűjtőelosztó pályákkal, ami csak 5-10x ekkora forgalomnál lenne indokolt...
sőt: itt annyira alacsony lesz a forgalom, hogy egy féllóhere is elég lett volna, mezei kanyarodósávokkal az M9-en...
Már hogy lenne full, amikor M9 félpálya hiányzik, + leállósáv sem lesz 1000 évig, amíg M6 felüljáró elporlad, és egy szélesebbet építenek helyette.
Off: Ne haragudj, de ez a j, ly annyira bántja a szemem, hogy a hideg futkos a hátamon. Még azt hiszi valaki, tényleg így kell írni. Nem tudnád kicsit megerőszakolni magad? Vagy viseld a felelősséget az ifjuság elrontásáért :]