Az nem csak a nagyon magas vízhőfokra figyelmeztet?
Nálam (mióta megvan az autó) menet közben időnként elkezd rendszertelenül villogni a STOP a vízhőfok piros lámpájával. Azonos ütemben teszik ezt, mintha összeérne 2 drót a rázkódástól valahol.
(Közben a mutató stabilan mutatja a 80-90 fokot, télen-nyáron egyaránt.)
Próbáltam szimulálni a jelenséget, mégpedig a hűtővíz kiegyenlítő tartályában lévő érzékelő ki-be mozgatásával.
Csak a STOP lámpa világított ha kihúztam a vízből.
Apeti, nem is mondtam, sikerült beállítani a karbantartás visszaszámlálót, de csak 15000-re lehet. Érdekes, mert 10000-nél van olajcsere. Vagy nem erről szól?
Többen írtátok, hogy kevés hűtővíznél csak a STOP világit. Igazából a vízhőfokmérő órában a 120-as szám fölött lévó piros lámpának is kellene világítani.
2 dolog lenne amiben remélem, h tud vki segíteni. egy Xantia S2-m van 2000-es évjárat, klímás. Büdös szagot fúj be a szellőzőn fűtéskor, és hűtéskor is, de legjobban akkor érezni mikor áthúzom hűtésről fűtésre, vagy fordítva. pollenszűrő cserélve lett, és klímatisztító is kétszer bele lett fújva. A szag sztem leginkább a fagyállóéhoz hasonlít sztem...
Másik dolog, hogy a fűtőventillátornak néha felerősödik hangja....de nem akárhogy, hanem a motor fordulatszámával arányosan erősödik és gyengül....olyankor mintha egy V8-as duruzsolna elöl :D
Ötletek?...leginkább az első probléma az idegesítő...
Hali, persze, a gömbök szögállása változik a futóműgeometriából adódóan kormányzáskor,az nem rendellenesség, leszerelésnél ki is kell tekerni a kormányt a jobb hozzáférhetőség miatt, inkább az lehetséges hogy gömbök belsejében van a gond
Hibajelenség: Ha lassan megyek és kanyarodok, olyan érzésem van, mintha kockakerekeken gurulnék + nagy gödrök felett szinte átsiklik a verda, de ha megyek pl. autópályán a legkisebb úthibát és gödröcskét durván megérzem (pattog, mint kecskeszar a deszkán). Felnyitottam a motorháztetőt tegnap és elkezdtem jobbra-balra tekerni a kormányt. Az normális jelenség, hogy a gólyaláb tetején csücsülő gömbök bólogatnak kormányzás közben, mint állat? Gólyalábak rendben vannak úgy láttam áll mint Katiban a gyerek, kirohadva sincsen. De úgysejtem a "kockakerék" feeling ennek köszönhető. Valakinek hasonló?
A szélvédő alatti levegőbeszívó nyíláson a hálón kicsit felnagyítottam egy lukat. Ott küldtem be, ameddig bírtam. Majd nyomva a szelepet kihúztam. A pollenszűrőt kivettem arra az időre. A belső rostélyokon is feldugtam, kaptak onnan is egy spriccet.
Egy negyed óra után nyitott ajtóknál beindítottam a ventit full gázon, pár percre.
Ennyi volt. Utána sokáig nem volt olyan áporodott szaga.
Van olyan fajta, amire azt írják, befújás után rögtön be kell indítani a ventit, hogy mindenhova benyomja az anyagot.
Az enyémnél ezt azért nem mertem megcsinálni, mert rá volt írva: propán-bután hajtógáz. No a venti meg szikrázhat alaposan. Bár a hab elég tömény és nedves.
Idén is kell vennem majd, meglátjuk arra mi van írva. Egy flakon 4 menetre volt elég.
Arról van szó, amelyiknek egy hosszú csöve van. Végig lehet dugni a levegőjáratba, majd 1 méter hosszon lehet. Kifújva egy hab, ami gombaölő. Minden rést kitölt mikor felhabzik. 10-15 perc után ki lehet szellőztetni a rendszert. Nem csodaszer, de jó pár hónapra segít.
Klímás gépekben rendszeres hiba, hogy eltömődik az elpárologtató kivezető csöve. Ami a jobb kerék mellett viszi ki a kondenzvizet a szabadba. Megáll a lötty belül és poshad. Aztán a venti kifújja 1-2 perc alatt.
Ha nem klímás, akkor ez nem játszik.
Ezek a klíma szagtalanító sprék hatásosak, néhány hónapig.
Por szag,vizes áporodott szag,Ja ilyesmi de a falavéltől stb. ki lett takarítva. A fűtőradiátort a szerelő rakta bele és nemtom milyet mert egy szemétláda volt és így a sok javítás és átbaszás után már el is felejtettem rákérdezni.Az ára ha jól emlékszem jó fajtára utalt,de hogy mi lett beletéve?Ki cserélve biztos,hogy ki lett,mert csonkba letört mikor felfort a vizem.Megpróbálom a klímatisztítót.A párásodást akkor sem értem,mitől párásodik egyálltalán?Ha padlón fújom neki akkor leviszi.
karadzsi82 Örülök, hogy megoldódott! Figyeld ezután, mert nekem ez kétszer is elszállt, igaz, > 200 ezer km alatt :) Még egy javaslat: illik néha megnézni a hátsó lengőkar csapágyait. Megfelelő időben kell cserélni, mert hajlamos arra, hogy idővel hozzárohadjon a csonkhoz és akkor nem lehet egyszerűen kicserélni. (én szerencsére mások kárán tanultam...)