Vagy csak nem akart belátni... bár, nem hiszem, hogy pont neked nem mondtak volna igazat.
Nekem évekkel ezelőtt említette egy beszélgetésben egy szalon "hálózat" névadó tulajdonosa, hogy már akkor több éve lehetőség volt lekövetni minden európai márkaszerviz bejegyzéseit VIN szerint... így emlékeim szerint ezek alapján kijelenthető, hogy már legalább 10 éve működik ez a lehetőség.
Azután persze lehet, hogy nekem nem mondott igazat...
A szervízkönyv nem tűnik haknisnak,a skoda márkaszervíz belelát teljeskörűen a külföldi előéletbe,még a munkalapokba is.Délután minden kiderül,majd beszámolok róla.
Nézdd meg, hogy a szervízkönyvet nem tök ugyanazzal a tollal, ugyanazzal az aláírással, pecséttel töltötték-e ki. Azt nem tudom, hogy bele lehet-e látni a külföldi rendszerbe Magyarországról.
Köszönöm a válaszodat!A bal első lámpát azért nem is írtam,mert azt az eladó kicseréli,be van ázva+ a trafó kuka,atöbbi része működik.Az óra szerint 140.000 km van benne,a szervízkönyvben is arányosan oszlik el ez a futás,majd kiderül a skodánál a valóság...
Az élet úgy hozta,hogy autót vásárolok,igazából nem gondolkodtam Superb-ben idáig a magas ára(és a hozzátartozó rengeteg km miatt,a jól felszereltek között a 2-3 évesekben is már 350.000+ km van),viszont a mai nap szembejött velem egy gyöngyszem.
A motorháztetőn van egy kis kavicsfelverődés,a hátsó roló nem működik(gondolom a műanyag biz-basz törött le),minden más szép és jó.Reggel viszem a Skodába állapotfelmérésre,aztán ha ok,akkor meg is veszem.
Vasárnap felfedeztem a HaHu-n egy nekem tetsző autót.
Magasan a legdrágáb az országban, de mivel igencsak tele van már a fülem a cserével gondoltam megnézem.
Az autó W autós, és garantáltan 72e km van benne.
Telefon, zöld gomb. Mondja a kedves úr, hogy szinte új szaga van, megéri lemenni és megnézni. Gondoltam mit nekem 527 km, reggel indultam. (papírokkal, elhatározással, foglalóval, stb.)
A következő látvány fogadott:
mattulásig koptatott fényezés (gépi mosó orrba és mindenhová)
első lökös alsó és felső része is sérült
hátsó lökösön mély karc
mindkét első ülés oldala rondán kikopva
váltógomb háromfelé repedve (fa)
két felni járdázott, a másik kettő csak ronda
a tetőkárpit mocskos (nem kicsit)
dekorok összekarcolva
belső világos borítás több helyen retkes kézzel összetapizva
első szőnyeg szakadt
BE nappali fény nátvörking .Ennek még lesz jelentősége.
fékek erősen kopottak
a hirdetésben szereplő távolságtartó tempomat nincs az autóban
a hirdetésben szereplő fűthető szélvédő szintén elpárolgott. Kérdésemre elmondták, hogy azért fűtött, mert az üveg mögött lévő hosszú rácsból jön a meleg, ami fűt. Értem.
Kiderült, hogy BE sárvédőt, lököst, lámpát, műanyag bigyókat, BE és BH ajtóborítást egy sérülés miatt cserélték.
A hézagokat és a színt majdnem eltalálták.
A felsorolt és elfogadott hibákra, 100 max 200e Ft-ot tudnának engedni az autó jelentős árából.
Gyári új huzattal tudnám elképzelni a javítást, ezért kértem rá árat.
Támla huzat: 220e Ft
Ülőlap huzat: 180e Ft
Ez a két tétel egymagában, munkadíj nélkül, 800e Ft
A lámpa állítólag 90e Ft (muhaha)
A BE lámpán jól látható, hogy fiatalabb a másiknál. Miért nem cserélik gariban, ha gyári. Esetleg csínaji, ezért fingott ki rövid idő alatt. Esetleg mégis gyári, és csak az enyém lett volna csínai (mert kb az sem jön ki 90e-ből) akkor pedig miről beszélünk?
Ennyit tud az ország legdrágább autója, ami ráadásul W autó.
Hazafelé útba ejtettem Szolnokot.
Sok autót néztem már az említett város egyik kereskedésében. Kedves eladó fogadott.
Az egyik kiszemelt autó pont ott volt. Német import, szervizkönyvvel. 157e km, ez csaknem duplája a fent említett autóénak.
Az első lökös bal ívén volt egy 20-30cm hosszú felületi karc. Ennyi. Az autó gyakorlatilag újszerű állapotban van. Karcmentes, az ülések újszerűek, minden megvan, minden működik. Nem csöpög a szilikontól, egyszerűen kulturáltan rendberakták. Persze ha volt mit. Mindez 2.5M-val olcsóbban.
Ott hagytam, bár nagyon tetszett, de csak azért mert egy bigyó hiányzott belőle amit viszont szeretnék.
"ha ebből a legrosszabb indulattal mérve kivonjuk a teljes 72 mm tengelytávbeli különbséget"
Kedves barátom, ne viccelj már. Hogy a fenébe lenne egyenesen arányos a beltér a tengelytávval.
Az SII-ben egy 2 méteres sofőr mögött bárki elfér, de ez nem jelent semmit.
"bár az igaz, hogy komoly ember csak nagy autóval járhat, de nekem ebből kifolyólag a Citógo is elég lenne... ;)"
Pont ez a lényeg. Egy olyan ember, aki egyébként rendkívül kedves és jópofa, vág hozzám egy semmit sem érő számgombócot, akinek egy Citigó is elegendő lenne. Megállapításodból kiindulva kissé lötyöghetsz egy OII-ben is. Az OIII-ban jobban, az SII-ben pedig egy kicsivel még ennél is jobban. Ezt kibírnám én is.
A gond akkor kezdődik, ha nem férek bele. Nem túlzottan érdekelnek a száraz számok. Az OIII vállban szűk (annak ellenére, hogy nekem is nyilvánvalóan szembetűnt a növekedés) hátulra viszont senki sem fér el. Nekem nem alternatíva, és akkor nem beszéltem a vicces beltéri anyagokról, de ez nyilván sokadrendű észrevétel.
Szóval gyakorlatilag a méret nem kicsi, az meg egy dolog, hogy nem akarod nagynak érezni, de ezzel nem tudok, és nem is akaork mit kezdeni, ez a te dolgod. Összességében mindegy is, csak kíváncsisáéból megnéztem a méreteket.
"Ahogy most az O2-t váltja az O3, simán O3-at vennék magamnak az S2 helyett is"
A Te helyedben így cselekednék én is. Szerintem sokkal szebb autó az OIII, a méret pedig teljesen megfelelő (Neked)
"Azt is értem, hogy a problémáid miatt eleged van az új autó vásárlásból" Ez a PoHu termékeire fokozottan igaz. Mondjuk egy Mazda 6-ba holnap beleülnék, ha beleférnék.
"Azt is értem én, hogy egy új O3 árából egy lég jól felszelelt 5-6 éves, még éppen csak öregedni kezdő A6-ost " Igazából 3-4 éveset. A felszereltséget, motorokat, váltókat nincs értelme összehasonlítani.
"Remélem megtalálod a magadnak tetsző autót"
Én is.
"(csal még egy zárójeles: az S1-hez viszonyítva az O3 nyomtávban elöl hátul, és szélességben is nagyobb, ha csak a számokat nézzük. Nyilván más érzés benne ülni, megtapasztalni, és az S1 régi fapados designja miatt érezhető is nagyobbnak, de valójában elférni mind a kettőben ugyanolyan jól el lehet.)"
Csak zárójelesen: szerinted, és ezt határozottan állítom.
Az O3 az S2-höz hasonlítva: - 179 mm-rel rövidebb - 3 mm-rel keskenyebb (tükör nélküli adatok) - 1 mm-rel alacsonyabb - 72 mm-rel kisebb a tengelytáv
Belülről vizsgálva ami sokkal érdekesebb most: - könyökszélesség elől 1454 vs 1468, azaz 14 mm-rel kevesebb - könyökszélesség hátul: 1449 vs 1451, azaz 2 mm-rel kevesebb - fejtér elöl: 983 vs 988, azaz 5 mm-rel kevesebb - fejtér hátul: 980 vs 955, nicsak, itt több hely van az O3-ban
Azt tehát még a legrosszabb indulattal sem mondhatjuk, hogy az S2-höz képest az O3 kicsi lenne belül. Az S2-ben az első ülést teljesen hátratolva még mindig nagyon sok lábtér marad hátul. Egy 2 méter körüli emberre beállíva az első ülést kibaszottul sok lábtér marad hátul, ha ebből a legrosszabb indulattal mérve kivonjuk a teljes 72 mm tengelytávbeli különbséget, akkor az O3-ban még mindig nagyon sok hely marad hátul. Két darab kb 2 méteres ember használ S2-t minden nap az ismerőseim közül, a nekik beállított üléspozíció alapján az S2-ben hátul bárki elfér aki nem 2.5 méter magas. Belül egymás mellett ülve a 14 mm-rel kisebb könyöktér kb semmit sem jelent, hacsak idő közben nem gyúrtad ki magas másfélszer olyan szélesre mint amennyi voltál, mert akkor tényleg kicsitnek számít az O3. Hátul 2 ember mindkét autóban kényelmesen elfér, 3 meg egyikben sem. Összességében az O3 csak és kizárólag kívülről kisebb látványosan azzal a 179 mm-rel, de ez még csak a csomagtartó térfogatát (O3 590 vs S2 592 liter) sem befolyásolja. Nekem egyébként az S2 mérete már okozott gondott pl parkolóházban, ahol segítség nélkül nem tudott volna az autó egyik szintről a másikra lemenni, szóval a picit "kisebb" méret engem nem zavar, bár az igaz, hogy komoly ember csak nagy autóval járhat, de nekem ebből kifolyólag a Citógo is elég lenne... ;)
Szóval gyakorlatilag a méret nem kicsi, az meg egy dolog, hogy nem akarod nagynak érezni, de ezzel nem tudok, és nem is akaork mit kezdeni, ez a te dolgod. Összességében mindegy is, csak kíváncsisáéból megnéztem a méreteket.
És mert S2-ben mindennap ülök, az O3 méretét elég egyszerű volt felmérni már az első beleülés alkalmával, naponta persze még nem tudom tesztelni, mivel még legalább 14 hét mire megérkezik az új vas. Ahogy most az O2-t váltja az O3, simán O3-at vennék magamnak az S2 helyett is, csak egyéltalán nem akarom lecserélni annak ellenére sem, hogy csaknem 5 éve megvan, és statisztikailag rég meg kellett volna unnom.
Azt is értem, hogy a problémáid miatt eleged van az új autó vásárlásból, némileg igazat is adok neked, sőt, igazán nem is csak némileg. Azt is értem én, hogy egy új O3 árából egy lég jól felszelelt 5-6 éves, még éppen csak öregedni kezdő A6-ost lehet venni Németországban, és vannak is jó vételek biztos, de ma már régesrégen nem igaz, hogy amit ott árulnak az minden tök rendben lévő vas, nagyon (!!!) meg kell nézni (élnek Ausztriában és Németorszában nekem is barátaim, tudnak róla pár keresetlen szót mondani). Remélem megtalálod a magadnak tetsző autót, mert igazából az e lényeg, hogy boldog legyél vele.
(csal még egy zárójeles: az S1-hez viszonyítva az O3 nyomtávban elöl hátul, és szélességben is nagyobb, ha csak a számokat nézzük. Nyilván más érzés benne ülni, megtapasztalni, és az S1 régi fapados designja miatt érezhető is nagyobbnak, de valójában elférni mind a kettőben ugyanolyan jól el lehet.)
Ebbe nem illeszkedik a 6 lapú fej, 4 lapú jó bele, de az meg kis felületeken fekszik fel és kiszakad. Plusz ott van a közepén a csap is, azaz lyukas szerszám kell hozzá.
Azt egy kicsit nehézkes beszerezni, de ha jól tudom akkor ebbe a kulcsnyílásba megáll a 6 lapú forma is, tehát fogj egy olyan 10-es csavart aminek 16mm-es feje van... én is így csináltam betétet az enyémre csak nekem eleve 6 szögletű kulcsnyílás volt a csavarban.