annak idejen en is a topikban favorizalt gepet vettem: ZCX 6440
Minden szuper, csak epp a nagy lehajthato rogzito (ami a portartalyt a helyen tartja) nyito fule megadta magat. Letortek azok a kis muanyag vackok amik a helyen tartjak :-|.
Ilyet lehet kapni egyaltalan? Mert en pont ezt az alkatreszt nem talatam.
Vagy ha esetleg van valakinek hibas gepe ami csak foglalja a helyet es odaadna ezt a bigyot, nagyon halas lennek.
Sziasztok! Látom most mindenki porszívó vásárlás előtt/után jár. Hátha valakinek tudok segíteni :)
Én most vettem a Media Marktban egy elég jó Philips gépet és most ezekre a kisgépekre 10% kedvezményt adnak. Elég nagy a választék, úgyhogy érdemes körbenézni a webshopjukon :)
Porszívót szeretnék vásárolni, olyat, ami vízbe szívja a port, de nem találok egyszerűen sehol ilyeneket, nem tudom hogyan kéne keresnem. Tudnátok segíteni?
Ez is csak tervezés kérdése. Vagy egy motorkerékpár típus, a Royal Enfield. Volt olyan típusa, amelyikben a motor egy dízel generátormotor volt eredetileg. 80 km/h volt a max. sebessége, egy perc volt, míg azt elérte, de azzal aztán kiment a világból is.
Meg ne próbáld. Az a legbiztosabb, ha az asszony választja ki a legbugyirózsaszínűbbet, ezzel részedről feddhetetlen is leszel, balhézhat magában, hiszen mindannyian tudjuk, hogy egytől egyik kalap szarok mind az összes.
Mikor 130 a maximális sebesség totálisan értelmetlen 180-ra képes kocsit venni. Nálunk még autópálya sincs, csak egy 20 km-es 110-es autóút amin örökké fényképeznek.
Azért nem fair a balkánnal összevetni európa többi részét. Rendes civilizációkban szükség lehet nagyobb teljesítményre, porszívónál is és autónál is, kimeneti teljesítményre. A technikai megvalósítás és annak tartóssága egy másik kérdés.
Nem hinném. Az a baj, hogy akkor lenne korrekt az ótóipar, ha a megadott maximális terheléssel, maximális feltöltéssel adnák meg a fogyasztási adatokat. Legyen sík, de tényleg sík úton szélcsendben, 23 fokban, száraz időben, tengerszinten. Érdekes dolgok jönnének ki. A 130 jó ideje minden forgalomba helyezett új ótónak üzemszerű sebességérték, a régieknek 120, mivel akkor ennyihez készítették. Az utazósebességük, ahol a legoptimálisabb a fogyasztás, az pedig 90. Sima, tisztességes polgári autóra gondolok, nem az öncélúan túlmotorizált tepsiszarokra.
A zajcsökkentésnek is vannak módszerei. Nem fojtás kell rá, hanem zajcsökkentő dob.
Na a kocsik agyonmarketingezett csúcsteljesítménye is megér egy misét. Mikor 130 a maximális sebesség totálisan értelmetlen 180-ra képes kocsit venni. Nálunk még autópálya sincs, csak egy 20 km-es 110-es autóút amin örökké fényképeznek.
A porszívókban a lágyindító például kötelező tartozéknak kéne lennie, mert annak van értelme, de nem teszik bele.
Milyen „egyéb” dolgok? A Ladát semmi nem fojtotta. ;) Mégis nagy gyenge teljesítmény párosult nagy fogyasztáshoz. De az autóknál a teljesítmény hasonló, mint a porszívóknál. Szerintem egy kezeden meg tudod számolni, egész életedben hányszor használod ki az autód maximális teljesítményét. Ráadásul még ennél is kevesebb, ahol szükség is lehetett rá. Az enyém a maga eredeti 102 LE-jét 5500/p körül adja le. Ez ötödik sebességben már olyan 180 km/h lenne. Szükségszerűen szoktál olyanokat gyorsulni vagy olyan gyorsan menni, amihez ez kell?
Ugyanaz, mint az előbb:
ha tudsz katalizátor nélkül megfelelő motort gyártani, nosza! Senki nem írja elő kötelezően a katalizátort. Az elektromos autókon sincs (vagyis tartalmazhat, csak egy „kicsit” más okból). A légszennyezési határértékek vannak megadva.
Azért érdekes, hogy a hangerőt kéred számon, de a teljesítménycsökkenéssel szembehelyezkedsz. Szerinted a zajcsökkentés nem járna teljesítménycsökkenéssel?
És mennyit fogyasztana, ha nem fojtaná le a katalizátor+egyéb dolgok. Porszívókra miért nem szerelnek hangtompítót? Központikon van. A drótosokra is lehetne tenni legalább opcionálisan egy feltétet.
Másik fontos, ha nem még fontosabb szempont, hogy hogy fúj. Azaz amit beszívott, az milyen tisztán jön ki. Nem a gyártó adatai, hanem mérések szerint.
Az EU-s szabályozás nem a motor méretet írja elő, hanem a fogyasztást. Így az autóknál sem azt írják elő, mennyi köbcenti lehet, hanem azt, hogy mennyi lehet a km-enként kibocsátott szennyezés. Ha te tudsz 8 literes motorral megfelelni a szabványnak, hát nosza!
A porszívóknál meg amúgy páran leírták, hogy még félre állított tekerőnél is felszedik a szőnyeget. Akkor minek is a korábbi bazinagy teljesítmény? Mert eddig az volt a marketing, hogy ami nagyobb, erősebb, az a jobb? Vagy te beállsz a szab közepére, maximumra kapcsolod a szívóteljesítményt, és meg várod, míg a legtávolabbi szögletből is odaszívja a port a gép? Végül is, így is lehet. ;)
Ha már autós példát hoztál: azért azt is megnézhetnéd, hogy a térfogatcsökkenés mellett mekkora teljesítménynövekedés volt párhuzamosan a fogyasztáscsökkenéssel. Az 1200-es Lada ~68 LE-vel, 950 kg-mal nem nagyon állt meg 10 liternél százas tempó esetén (amit a mostaniakhoz képest tetű lassan ért el), ma meg a sokkal nehezebb 1,6 Octaviám 120-nél olyan 6-6,2-t fogyaszt, 1270 kg-mal.
A fül totálisan szubjektív dolog. Van aki hallja a katódsugárcsöves TV 14kHz-es sípolását, és van aki a csörgőóra mellett sem ébred fel. A hangszórókkal ellentétben a porszívónak van motorzaja, szívászaja, és ezek nem csak fix 1kHz-es mérőjelek, hanem minden zagyvaság összevissza keveredve. Semmit se lehet tudni arról, hogy milyen körülmények között jön ki az az x dB, bótban meg kipróbálhatatlan ez is. (még ha be is índíthatnád, akkor sem szoba méretben próbálhatnád, így a hangvisszaverés-hangelnyelés sem lesz valóshoz közeli).
Így van. De a másfélszeres hangcsökkenés nem indokol 4x-es árat.
És szerintem egy porszívónál az "egyetlen" fontos szempont az, hogy hogy szív.
Lehet az csilivili meg svéd acélból gyártott ha a port meg ott hagyja.
A mostaniaknál azt látom, hogy kb. 650-700 wattosak. Ezekre többnyire már nem írják oda a szívóteljesítményt, csak feltüntetik, hogy milyen energia kategóriába tartozik. Na most ez nekem nem mond túl sokat.
Sőt már olyannal is találkoztam (talán Bosch volt), hogy 600W fogyasztás mellé 600W szívóteljesítményt ígértek.
Ezen kicsit csodálkoztam. Innentől, mennyire is lehet hinni ezeknek a jelzéseknek?
Ezzel az új EU-s szabályozással szerintem abba az irányba fog elmenni a porszívógyártás mint az autógyártás.
1 Literes motorból 200 LE. Agyon van feszítve aztán csodálkoznak, hogy 2-3 száz ezer km után motorcsere.
(kicsit elkalandoztam)
Az tény hogy 2-2,5 kW fogyasztás mellet nem túl hatékony a 200-300 W szívóteljesítmény, de a porszívót nem használjuk egész nap. És ha csal fele olyan erős porszívókat fognak gyártani mint eddig, azokkal a porszívózás kb. 2x tovább fog tartani, ami végül azt fogja eredményezni, hogy fogyasztásban ugyan ott vagyunk mint eddig.
Csak míg eddig a jobb készülék 10 évig is eltartott, a mostaniak (a kihegyezettségük miatt) 2-3 év múlva tönkremennek.
"a fül kb. 3 dB hangnyomás növekedést érzékel határozottabban hangosabbnak, míg szubjektíve a 10 dB hangnyomás növekedést érzékeli kétszeres hangerőnek."