Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gébandi69 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6520

Szia!

Melyik az a szervíz amelyik 100.000 cseréli a szűrőt? Nekem 30e-nél szó nélkül cserélték, szerintem ez benne van a kötelező listában.

Előzmény: Rityifi (6516)
Steeef Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6519

Szia.Nem feltétlen! Az alapjárati légtömeg mennyiséggel van baja nem a terhelésen számítottal.Amugy visszevett a befecskendezett mennyiségből mivel vészüzemben van az autó! Ezért is világít a hibajelzés!

Üdv Steeef.

Előzmény: Rityifi (6517)
Steeef Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6518

Szia.Értem akkor irány a márkaszerviz!

Azért ezt ne meséld el mi volt az előzmény mert nem vennék jó néven!

Üdv Steeef.

Előzmény: Rityifi (6516)
Rityifi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6517
Bocs! Még egy kérdés!  Nem lehet, hogy rosszabbúl kéne menjen az autó? Ha a légtömegmérő a baj?
Előzmény: Steeef (6510)
Rityifi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6516

Köszi szépen!

Garanciális az autó, beviszem egy szervízbe.

Tudom hülye voltam, hogy hozzányúltam, de nem hittem hogy ebből gond lehet, ha egy légszűrőt kicserélek.

(mellesleg berágtam, hogy a bmw majdnem 100.000-enként cseréli a légszűrőt, én pedig szeretem ha 30.000-enként tiszta a szűrő)

Holnap kiderül...

Előzmény: Steeef (6510)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6515
Igen, a LM kimaradt.
Előzmény: Steeef (6513)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6514
Azt nem követtem, ne vedd személyeskedésnek. A lényeg úgyis az, hogy nem rávaló.
Előzmény: Bazsa 525d (6506)
Steeef Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6513
Ahogy írja Ozapft.is és még egy Licht modul is szükséges! Üdv Steeef.
Előzmény: edyv6 (6507)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6512
de egy bizonyos mérethez a + ill. - 4%, amit írsz, az 2 új eredményt ad, azaz egy minimum és maximum értéket. A kettő közt viszont kb a min. érték 10 %-a lesz nem?
Előzmény: Törölt nick (6503)
bmwkk Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6511
igen, én is ezt néztem, de ozapft is azt mondja, hogy nem jó. Nem értem:(
Előzmény: Bazsa 525d (6508)
Steeef Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6510

Szia.Valóban létezik olyan hiba is de itt elsősorban a kipufogó gáz visszavezetésben keresendő a probléma.Ha nem látom nem hiszem el hogy egy légszűrő csere után tönkre mehet egy légtömegmérő.

Pontosan az elindulás utánni következő indításnál dobja be a hibajelzést!

Ha gondolod lediagnosztizálom az autót csak egyeztetnünk kell az időpontban!!

Üdv Steeef.

Előzmény: Rityifi (6504)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6509
Új ablakmosótartály, csövek, második motor a tartályra, 2 db fényszórómosófúvóka, 2 db futómûszenzor a magasságállításhoz, kábelkorbács.
Előzmény: edyv6 (6507)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6508
17-es felnire:
225/50/17
245/45/17
Előzmény: bmwkk (6505)
edyv6 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6507

sziasztok,

 

légyszi tudnátok abban segíteni.hogy mi kell a hologén-röl a xenon-ra való átépítéshez(a két gyári xenon lámpa megvan,trafokkal)

 

előre is kösz az infót.....

Bazsa 525d Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6506
Nem én mondtam a 10 %-ot! (6495) de elviszem a balhét! :-)))
Előzmény: Törölt nick (6503)
bmwkk Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6505
a helyzet a következő: jelenleg az autón egy 17-es felni van, 225/50r17 nyári gumikkal. Tavasszal akarok rá venni egy új, 18-as M-es felnit, így a mostani 17-es lesz a téli garnitúra felnije. Ez nem számít? Hogy értitek, hogy nem való rá? 17-es a felni, nem értem? Ha lenne kedvetek, magyarázzátok már el, mi ezzel a gond, mert nem értem:(
Előzmény: Törölt nick (6503)
Rityifi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6504

Köszi az infót!

Akkor szervíz.

 

Azt hittem, csak lekormolódott. Hallani ilyeneket, hogy ki kell menni az autópályára kicsit kikormolni a sok várost.

üdv.

Előzmény: Steeef (6502)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6503
A 10% az rengeteg. Az a gumis, aki ezt mondta neked, ökörséget mondott, vagy csak nagyon rád akart sózni valamit :)
Nálunk még a KBA-rendelet is csak 4%ot enged meg (7%ot a '94 elôttiekre), de a gyakorlatban nem szoktak felrakni 2-3%nál nagyobb eltérésû méretet. Dorog.zultan-nak van igaza, nem való rá.
Előzmény: Bazsa 525d (6499)
Steeef Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6502

Szia.

Már találkoztam ezzel a hibajelenséggel!

Egyik kedves fórumtársunk az olcsó és gyorsszervizben cseréltette a légszűrőt ezután 10km-el "erhöhete emissionwerte" hibajelzés jelent meg.

Nálam kötött ki.Légtömegmérő hiba lett!!!

Hogy mit rontottak el ne kérdezd,sztem a légszűrő egy darabja kerülhetett be a légtömegmérőbe ami a vesztét okozta!!! Üdv Steeef.

Előzmény: Rityifi (6491)
dorog.zultan Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6501
egyszerűen nem való rá,
rátehető, de nem való rá.
Az E60-E61 -nem nem nagyon van olyan felnije, amire ez a gumi lenne való
Előzmény: bmwkk (6498)
Rityifi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6500

Jani!

Mi a véleményed a 6480-as hozzászólásom, kérdésemre?

Köszi

Előzmény: maszibmw (6493)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6499
boccs, nem akartam beleszólni. Én úgy értettem, külön felnin van, akkor pedig magasságban váltóméret (+5mm)

a plusz minusz 10 %-ban éppen hogy benne van
Előzmény: dorog.zultan (6496)
bmwkk Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6498
köszi a tanácsokat!

Kérdésem, zultan, miért ne? Nem kötözködésből, csk tényleg nem értek hozzá. Rosszabb lesz? nem konfortos? vagy mi a baj?
Előzmény: dorog.zultan (6496)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6497
igen váltóméret
Előzmény: bmwkk (6492)
dorog.zultan Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6496
Szia

Egyes gumisok azt mondják, hogy 10%-al lehet szélesebb gumit tenni a felnire
de ha engem kérdezel akkor NE tedd rá.
Keress 225/50 r17 méretben, még olcsóbb is lesz
(szvsz)

üdv
dz
Előzmény: bmwkk (6492)
Laciboy Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6495
Sziasztok,
Ma volt szerencsém kicserélni az autómban a gyári mélysugárzókat. Erről készítettem egy kis anyagot, amit most itt közkinccsé kívánok tenni, hogy ne kelljen annyit matekoznotok, mint nekem.

Szóval. Az első és legfontosabb lépés, hogy végy egy olyan hangszórót, ami a gyári helyre befér, 20cm az átmérője, és maximum 6cm a mélysége, de kellően jól is szól. Na ez nem egyszerű de van megoldás. Én az Earthquake SWS-8 mellett döntöttem, leírásuk alapján 300W (150W RMS), ami nekem bőven elég, főleg, hogy kettő van az autóban (ára 25e HUF/db). Gyorsan meg is vettem.

Mikor kinyitottam, rádöbbentem, hogy ez tényleg nem egy átlagos mélynyomó. Elég masszív kinézete és felépítése van. Na de vajon jól is szól? Szóval nekiláttam kicserélni, de előtte kellő mennyiségű infót gyűjtöttem be az elmúlt néhány hétben, hogy vajon hogy is néz ez ki a valóságban. A legtöbb infót a /http://forums.5series.net/ oldalról szereztem. Komolyan érdemes ellátogatni az oldalra. Itt tudtam meg, hogy mielőtt nekiállok Érdemes végiggondolni a menetét, mert nem szerettem volna ha elnyílnak a légzsákok.

1. Előre kell húzni mindkét első ülést (nekem full komfort ülésem van), majd a síneket takaró műanyag takarólemezeket le kell húzni. Ez alatt található a két M10 méretű torx fejű csavar. Jobb ha előre felkészültök belőle, mert elég nagy méretű (50-es) torx feje van, nekem nem volt otthon hozzá szerszám, el kellett mennem a Bhausba venni egyet (1300 HUF). Ki kell csavarni mindkét oldalon a csavart, és ebből is célszerű 4db újat venni, mert a gyári leírás szerint az ülés babrálást követően új csavarokkal kell összerakni (én erre nem készültem, így visszakerültek a régiek)


2. Ezután következnek az első csavarok, teljesen hátra kell tolni az üléseket mindkét oldalon egyaránt. Itt is két műanyag takarólemez van, ezeket óvatosan le kell feszegetni (nekem sikerült letörnöm két belső fület). Ez egy kicsit nehezebb móka mint a hátsók. Ha megvan, Jöhetnek az első csavarok. A belső oldalon előre felé néz a csavar. Óvatosan csavarozzátok, hogy ne sérüljenek a körülötte lévő műanyag elemek. Az első csavarokat először csak 90%ig tekerjétek ki, mert az ülés hátrabillenhet, és jobb a békesség ugye.

3. Most jön a feszültségmentesítés. Csomagtartó kinyit, levesz az akkuvédő oldalsó kárpit. Meg kell várni míg az autó "elalszik". En kb 5 percet vártam, addigra az indítógomb is kialudt. Ezután levettem a negatív sarut és leszigeteltem a negatív pontot, hogy még véletlenül se érjen hozzá a saru az akkuhoz. (egyébként nem kellene feszültségmentesíteni az autót, mert nem húzunk szét semmit az ülésnél, de jobb a békesség alapon inkább tedd meg)

4. Ekkor ki lehet már venni a 4 első csavart az ülésekből, és óvatosan hátradönteni őket.


5. Most már hozzáférhető mind a négy csavar, le lehet venni a rácsot.


6. Láthatóvá válik a gyári hangszóró, aminek elég furcsa formája van, ráadásul a mágnes felfelé van. Viszont az új hangszóró felfelé fog sugározni. Az eredetit négy darab - a kárpittól- nehezen hozzáférhető kisebb méretű torx fejű csavar rögzíti. Ezek kicsavarást követően egyszerűen kiemelhető a hangszóró. A gyári csatlakozón kis pöcök található, melynek benyomása után a csatlakozónak könnyedén ki kell csúsznia. Ami először szembeötlő, hogy a hangszórón lévő matricán Made in Hungary felirat van. Büszkeség tölt el. :)

7. Most szembesülünk azzal, hogy a BMW nem vitte túlzásba a vezetékráhagyásokat, precízen méreteztek. Gondoltam egyet és egy határozott mozdulattal kijjebb rántottam, és láss csodát majd 10cm-t nyertem. Még így sem volt elég meggyőző, de adtam egy esélyt a gyári vezetéknek, ami -hozzáteszem- nem elhanyagolható vastagságú. Végiggondoltam, és úgy döntöttem kiszedem a gyári sarukat a csatlakozóból. Levettem a fehér műanyag fedelet a csatiról és egy kis csavarhúzóval lenyomtam a rögzítő füleket a sarun, majd kihúztam. Eddig van az a pont, ameddig nem történt visszafordíthatatlan dolog. Most viszont kényszerpályára kerültem, levágtam a (vélhetően) pozitív piros vezeték saruját, tőböl a saru végén, hogy minél több vezeték maradjon. Ráraktam egy egy mérettel nagyobb sarut, ami az új hangszórón a pozitív csatlakozónak felel meg. A negatív csatlakozó mérete megegyezik a gyári BMW csatlakozóban lévővel, így az lett a hosszabbik szál (ez fontos, mert a behelyezésnél szó szerint mm-ek számítanak). A saruzást követően mindkét vezetéket zsugorcsővel szigeteltem.


8. Most jön az a pont amit mindenki a saját szájíze szerint megcsinál vagy nem. Én vettem egy doboz Dynamat rezgéscsillapító lapot, ami 2db 25x25 cm-es lemezből áll. Az ára 3100HUF, úgy voltam vele, hogy ne ezen múljon a rezgés, mert ha megint szét kell szednem miatta, akkor biztosan nem leszek boldog. Javaslom mindenkinek, bár azelőtt sosem próbáltam, nem tudok nyilatkozni. Szépen körbevágtam és betettem a nyílásba, és kézzel jól lenyomkodtam, hogy felfeküdjön eléggé képlékeny anyag, de jól eldolgozható. A külső részt pedig (hogy ne vesszen kárba) a külső keretre ragasztottam (egyik oldala öntapadós).

9. Jöhet az új hangszóró. Szembeötlő a különbség a kettő között. Saruk rácsatlakozva, és óvatosan be kell illeszteni a helyére, és láss csodát megfelelő hosszúságú a vezeték, ha a negatív csatlakozó az autó menetirányába néz. A behelyezésnél figyelni kell, hogy a hangszóró felfekvési pontjaihoz ne kerüljön dynamat, mert nem lehet felcsavarni a helyére. Visszacsavarozást követően jöhet a rács és a nehezén túl is vagyunk.

10. Vissza lehet dönteni az üléseket a helyükre és visszacsavarni a csavarokat (lehetőleg az újakat). A visszaszerelésnél 44Nm nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat, persze csak ha van nyomatékkulcs a háztartásban. Mehetnek vissza a takarólemezek. Ha ránézésre minden rendben, akkor vissza lehet kötni az akkusarut és jöhet a próba.

Senki ne várjon a gyári standard hifitől csodát. Nagyon kicsit dinamikusabb lett a mély, de semmi extra, persze nem is ez volt a cél, hiszen ezekhez a mélysugárzókhoz erősítő is kell. Mindenesetre ezen túl vagyunk, jöhet a 2. projekt.... Folyt. köv.
bmwkk Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6494
Maszi, ezt honnan lehet tudni? Az enyém pl. volt vmilyen visszahíváson?

ez a listája, már ha ez kell:

Typ-Code NM71
Typ 530XD (EUR)
E-Baureihe E60 ()
Baureihe 5
Bauart LIM
Lenkung LL
Türen 4
Motor M57/T2
Hubraum 3.00
Leistung 170
Antrieb ALLR
Getriebe AUT
Farbe TITANGRAU II METALLIC (A36)
Polsterung LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)
Prod.-Datum 2006-09-26
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA
S203A ALLRADSYSTEM Allradantrieb
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatikgetriebe
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Entfall Modellschriftzug
S322A KOMFORTZUGANG Komfortzugang
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glasdach elektrisch
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Fussmatten Velours
S428A WARNDREIECK Warndreieck und Verbandstasche
S431A INNENSPIEGEL AUTOMATISCH ABBLENDEND Innenrückspiegel mit Abblendautomatik
S441A RAUCHERPAKET Raucherpaket
S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsitz mit Memory
S465A DURCHLADESYSTEM Durchladesystem
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Sitzheizung Fahrer/Beifahrer
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Scheinwerferreinigungsanlage
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Xenon-Licht
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptives Kurvenlicht
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimaautomatik
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Geschwindigkeitsregelung
S5ACA FERNLICHTASSISTENT Fernlichtassistent
S601A TV-FUNKTION TV-Funktion
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional
S610A HEAD-UP DISPLAY Head-Up Display
S612A BMW ASSIST BMW Assist
S616A BMW ONLINE BMW Online
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Spracheingabe
S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Vorbereitung Handy Business
S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-Wechsler 6-fach
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 für DVD
S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices
P7R7A INNOVATIONSPAKET Innovationspaket
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Länderausführung Deutschland
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Händlerverzeichnis Europa
S879A DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT Bedienungsanleitung Deutsch
S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Freischaltung Navigation länderspez.
S8SPA COP STEUERUNG Steuerung COP
S931A WINTERRAEDER STATT SOMMERRAEDER Winter- statt Sommerreifen ab Werk
S964A REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Navi DVD bei Auslieferung anfordern
S4ALA INTERIEURLEISTEN TITAN DUNKEL Interieurleisten titan dunkel
S548A KILOMETERTACHO Kilometertacho
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprachversion deutsch
maszibmw Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6493

A nagynyomású pumpája ki lett cserélve visszahívásban.

 

Fahrzeugangaben     Fahrgestellnummer  WBANC71040B660080  Typ-Code  NC71  Typ  530D (EUR)  E-Baureihe  E60 ()  Baureihe  5  Bauart  LIM  Lenkung  LL  Türen  4  Motor  M57/TU  Hubraum  3.00  Leistung  160  Antrieb  HECK  Getriebe  AUT  Farbe  BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)  Polsterung  LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)  Prod.-Datum  2004-12-21    Sonderausstattung Nr.  Beschreibung  1CA  SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE  205  AUTOMATIC GETRIEBE  255  SPORT-LEDERLENKRAD  320  MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL  354  GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE  403  GLASDACH, ELEKTRISCH  423  FUSSMATTEN IN VELOURS  428  WARNDREIECK  430  INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND  431  INNENSPIEGEL AUTOMATISCH ABBLENDEND  442  GETRAENKEHALTER  456  KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR  494  SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER  502  SCHEINWERFER-WASCHANLAGE  508  PARK DISTANCE CONTROL (PDC)  522  XENON-LICHT  534  KLIMAAUTOMATIK  536  STANDHEIZUNG  540  GESCHWINDIGKEITSREGELUNG  588  LM RAEDER STERNSPEICHE 115  609  NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL  620  SPRACHEINGABESYSTEM  640  AUTOTELEFONVORBEREITUNG  672  CD WECHSLER 6-FACH  677  HIFI SYSTEM PROFESSIONAL  698  AREA-CODE 2  7RN  DRIVERPACKAGE  761  INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG  775  INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT  8SA  LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG  8SB  LAENDERSPEZ. TELEMATIKFREISCH.  8SC  LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH.  8SP  COP STEUERUNG  801  DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG  863  SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA  879  DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT    Serienausstattung Nr.  Beschreibung  548  KILOMETERTACHO  785  WEISSE BLINKLEUCHTEN  851  SPRACHVERSION DEUTSCH    if (parent != self){ parent.showButtons(self); }  

Előzmény: ardo (6490)
bmwkk Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6492
Kérdésem, mit szóltok ehhez?

GOODYEAR Eagle Ultra Grip GW-3 245/45 R 17 99 V XL * ROF (Defekttűrő)

jelenleg 225/50 r17 van a felnin. Abszolút nem értek a gumikhoz, ez mennyivel másabb? Egyáltalán, a méret jó?

Illetve, ennek az ára 80e/db. Tud valaki valahol jobb áron ugyanilyet?
Rityifi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6491

Szia Gugu!

 

Nem tudom mit cseszhettem el, mert nem volt semmi elektronika. Levettem a motorburkolatot, utánna a szűrő oldalán azt a kis "ablakot"

majd pedig a házat amiben benne a szűrő...

 

Közben a pollenszűrőt és a házát kivettem, hogy a hátsó csavarokhoz is hozzáférjek.

Az E39-emen is én cseréltem ki.

Hol lehetett az a pont ahol elcseszhettem?

 

Egyébként mentem az autóval légszűrő csere után 10km-t , és a következő utamon villant ki.

Előzmény: Gugu_m (6489)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!