Volt már hogy Opel Astraban 2012-es évjáratuban 40 ezer km-nél széthullott a váltó ismerősnél nálam Ford Mondeo-nál elment a fékolaj menet közben.... Most akkor ennyi erővel bármilyen hiba ami előjön egy kocsinál akkor lehet típushibának mondani.
Egy a lényeg amit az ember használ az kopik és ami elromolhat az el is fog romlani.
Ismerősnek is ugyanolyan évjáratú suzuki van mint nekem annyi különbséggel hogy neki 100 ezer km van benne míg nekem 140 akárhány ezer km és neki zörög a váltó nekem meg hangja sincs.
De jó kedéllyel olvasgatom itt a szép hozzászólásokat :D
Nekem néha előfordult már, de most megint volt kb 1 hónapja.Anno 2 éve fékfolyadékot cseréltem benne.Szerintetek ez mennyire oldja meg?Az a gond, hogy baromira nem lehet tudni, hogy fél év után újra lesz-e a hib, vagy megjavult.Esetleg a bontott is milyen garis fél-1 év után hová mész vissza...
Rendszeresen olvasom a topikot, hátha okos infókat tudok meg belőle. Már a harmadik Suzukit koptatom. Mindegyiket évente egyszer elviszem az átvizsgálásra, elvégzik a kötelező ellenőrzéseket, cseréket. Egyik géppel sem volt komolyabb problémám. Az utolsó 2006-os évjáratú GS Swift 2-nél (kb. 80.000 km) kellett lengőkar szilenteket cserélni. Ki lettek cserélve a féktárcsák a betétekkel, de nem azért mert szükséges volt, hanem mert ajándékba kaptam. A motorháztetőt csak az ablakmosó folyadék utántöltése miatt nyitom ki.
Soha rosszabb autóm ne legyen. Természetesen az autó korlátait be kell tartani, a lehetőségeit ki kell használni.
Valószínűleg a következő autóm is magyar gyártású lesz. (Ha nyerek a lottón, talán Audi.)
Látom folytatódik a másik ekézése. 2005-ös 1.5 aut, VVT GS-em van kétajtósban...mint minden járművet, ezt is hülyebiztosra tervezik, és gyártják is.
Ebből az örömteli tényből kiindulva, még nem értem rá sem fékfolyadékot, sem hűtővizet, sem váltóolajat cserélni. Télen is alufelnivel járok, amin nyáron is ugyanaz a téli gumi van. Még a gyertyák is eredetiek, nem rángat, könnyen indul. Igaz ellentétben másokkal, én csak ENEOS olajat használok, abból is a 0W20-ast..nem csipegeti, cserénél szép színe van, nem fekete.....Most van 103e km a járgányban. Az igaz, hogy indítás után néha sivít a generátor ékszíja, de pár másodperc után abbahagyja.... még ennek a cseréjére sem értem rá...a csapágyak hibátlanok, az ABS végzi a dolgát,, a fék mint a satu, és sehol egy rozsdafolt sem...amikor visszahívtak a csomitartó rozsdája miatt, ott sem volt rozsda, de azért kicserélték a kárpitot. Még ma sem rozsdáasodik. A franc sem érti.
Féktárcsa, fékbetét csere volt,(hátul még nem kell) jobb ajtó-zár csere komplett, toronycsapágy, meg valami trapéz, vagy mi a szar alul...most már az akksim is kajak, az előzővel cumi volt...a bal első helyzetjelző izzót, és a két hátsó féklámpaizzót kellett cserélni...szegénykéim koromfeketék voltak.
még annyit, hogy az előző automata szuzukiaim is ugyanebben a gondos ápolásban részesültek.
a szuzukit pont nekem találták ki...mint írtam, mert hülyebiztos.
okos,hozzáértő emberek ne írjanak, ha szabad kérnem.
2004-ben mar ezzel szereltek a Swifteket. Az 12 eve volt. Lacetti 2002-ota van. Vagyis 14 eve.
Abba se ugy kerult bele, hogy elotte nap fejlesztettek ki. Lehet, hogy nem 20 eves modell, de 15 eves biztosan. Millios darabszamban kellett belole gyartani.
Tovább megyek: az ABS- probléma már 10 évvel ezelőtt, 2006-ban is ismert volt, a Suzuki információs levelet adott ki a szervizeknek róla. Akkor az új Swift 1 éve volt a piacon, tehát a fékfolyadék elhasználódásának, bármenyire is szeretné most ezt kommunikálni a gyár, semmi köze a jelenséghez.
Magam is hasonló elveket vallok. A motor évente kap olajat ( ENEOS), még akkor is, ha nem telt le a csereperiódus. Ötezernél váltóólajcsere. Javításkor szintén. Most 65 000 nél szintén (ENEOS váltóolaj) természetesen az összes szűrővel együtt. Nekem nem volt szerencsém a váltóval, ettől függetlenül, soha rossz autóm ne legyen.
Én párezer km után lecseréltem a váltóolajat. Nem volt probláma a váltóval de én kiéreztem belőle kapcsoláskor, hogy a benne lévő olaj híg. És leengedéskor bebizonyosult, hogy jól éreztem. Langyos váltónál úgy folyott le mint a víz, és mellé még elég fekete is volt. Mindez 3 ezer km után.
Lehet, hogy régimódi vagyok de én azt vallom, hogy fogaskeréknek sűrű váltóolaj kell. Így is tettem, Hykomol ment bele, és mondhat bárki bármit, nem is volt soha megbontva a váltóm. 167 ezer km-rel adtam el és még csapágyhang sem volt.
Nem érdekel mit ír a könyv, ebből nem is akarok vitát nyitni. Bármit amit én csinálok a saját kocsimmal a saját döntésem, soha nem is tanácsoltam senkinek sem, hogy utánozzon.
Nálam az a szempont, hogy amíg én használom a kocsit addig hibátlanul tegye a dolgát. Nem az a fő szempont, hogy a következő tulaj röhögve, TAX áron vegye meg a 10 éves új állapotban megtartott kocsimat.
Ugyanmá....a Suzukin mindig vesszőparipa volt a váltócsapágy meg mostanában a kocka. Aztán mi van még? Még annyi meghibásodás sem volt ezekből, hogy visszahívás legyen belőle.
Nem találnak más hibát ezért kell felfújni a dolgot. Lehet, hogy nekem szerencsém volt. A motorháztetőt csak akkor nyitottam fel mikor olajat cseréltem meg ablakmosó folyadékot töltöttem bele.
Ne legyél már megint ennyire elvakult Suzukis! :-)
Ráadásul már volt vita itt, és a cikkben is két Suzuki szakértő írja el: le kell cserélni időben a fékfolyadékot. PONT.
Erre Te megint csak ellentmondasz és fújod a magadét.
Valószínű több Suzukit láttak ezek az emberek mint Te, már bocsesz.
Ráadásul a cikk nem csak a Suzukikat említi! Nem kell megsértődni ha bárki leír valamit hogy sz@r.
Az hogy Neked szerencséd volt, még nem azt jelenti hogy okosabb legyél hozzáértőknél. Valószínű a bontósok is hazudnak ABS kocka és váltó ügyében... meg kellene őket kérdezni!
Úgy látszik valakinek érdeke megint a Suzukit leírni. Mert ugye más típusban sosem megy tönkre a kocka ha nem cserélik a fékfolyadékot, csak a Suzukiban.
Megjegyzem, az enyémet 10 évesen adtam el és sosem volt probléma a kockával mindamellett, hogy nem cseréltem benne folyadékot egyszer sem.
Valószínű, hogy ABS nélkül is tökéletesen működne a fék, ugyanúgy mint egy ABS nélküliben.
Próbálj sima aszfalton teljesen kitekert kormánnyal finoman indulni, Ha ropogást hallassz a kerekek felől akkor elég nagy valószerűséggel féltengely gömbcsukó. Egyenes haladásnál nem hallani a csukó kopásának hangját. Ha elfordítod a kormányt akkor a csuklóban lévő görgők ropognak ahogy átgördülnek a bekopott részen.
Rossz váltócsapágy okozhat daráló hangot, de lehet kerékcsapágy is vagy szétszakadt lengőkar szilent. Ha csak erős gyorsításkor hallod akkor érdemes lenne átnézni a futóművet. A kiszakadt szilent miatt a lengőkar verődhet fémhez.
eladtam vasárnap a régi autómat és nincs mivel lemennem a telekre... nézegettem az egyébb kocsikat és arra jutottam nem akarok én bajt venni magamnak:)) vennék egy swiftet olyan 98-2002 körülit van 300 ezrem az akcióra a többi az átírásra kell. a ha.hut-t nézegetem da valahogy itt ez a baj ott az a baj, meg a rossz szerelő duma hogy: annyit azért tudni kell a kocsiról...stb egyebek.
szóval nincs valakinek vagy ismerősének egy olcsó és lehetőleg rozsda mentes swiftje? valahol itt Budapesten ?
Van benne igazságod. F.szt se érdekli, hogy kopog a műszerfal, meg beférek,nemférek, stb. most Mitsu Coltom van, nagyon szeretem, voltak Swiftek is, régebbi is, meg a gombóc is, azokat is szerettem mindet, egyikkel sem volt semmi baj. Szerintem rossz autó amúgy sincs, csak rossz gazda.
Kiegészíteném azzal,hogy a régi swiftet lenézik.ezek is(kopogós müszerfal nem kopogós müszerfal.)Mert mi legyen bazmeg,egy pluss kárpit?Kurvára megbizható autók,csak a rozsda elérte öket.megjegyzem egy opelt korabel astrát sokkal jobban szétette a rozsda.
És párhuzaman volt szerencsém 1.0 3 hengerhez meg 1.3 68 lóhoz..És igen városban a 3 hengeres a nyerő.
Teljesen feleslegesnek tartom az összes autóstesztet.Elférek e magam mögött vagy a térdem hez é r az ülés.(Ja nem mert az új megánban épp jó a fócusban már nem,de belefér a golftáska.)