Niva szereléssel kezdődött a nap. Megragadt benne az indítókulcs kormányzár állapotban. Végül sikerült kicserélni a zárat (pont volt a helyi autósboltban egy új niva gyújtáskapcsoló) csak az ujjam vágtam szét vele :-)
Igen,én is ezt gondoltam, hogy ennyire kis nyomással nem lehet kihozni ezt a hangot, de aztán valamelyik jó marketingkészséggel megáldott szakember megmondta a tutit, hogyszonnya: "há csak beállítás kérdése, lehet, hogy egy napot baszakodni kell vele, de meg lehet csinálni...
Már meg ne sértődj, de akkor te csak divathuligán vagy :-)
Nekem sem mindegyik volt direkt, csak a chip óta nem érzem mikor jön a tiltás (kevésbé érezni a gyengülést) ha elkap a gépszíj. Általában 3-ban és 4-ben szokott előfordulni videózás közben, hogy a figyelmem elvonja a forgalom és a telefon kezelése és ledadogtatom.
Apum agronómus volt, többször vezettem nivát, még egész kis koromban is (10 év körül). Volt, h terepem 5-ször fulladtam le egymás után, pedig majdnem padlógázzal indultam... :-) Nagy hóban is próbáltuk, jó volt gépészkedni vele.
Azt hittem, hogy vezettem én már szoc autót. Be kell valljam tévedtem. A niva igazi kihívás, főleg hidegen: rángat, fullad. A kormány nehéz, pontatlan és alig 5-öt 6-ot fordul ütközéstől ütközésig. Kanyarodni és fékezni a ballonos terepgumikon adrenalin fokozó művelet. A kilométer óra nem csal sokat, csak úgy +70%-ot.
Mikor meleg a motor a járása kisimul. A terepen meg ritka nagy élmény. Átmegy mindenen. A váltó, a felező és a difizár is könnyen kapcsolható.
Nagyon más műfaj mint a mai autók. Aki szeret gépészkedni, mint én az, biztos szeretné.
nekem Ő az etalon, a megjelölt évben vezettem egy zsírúj pont ilyen fehéret, aznap érkezett a sógóroktól. könnyen magasra tette a mércét a Samarák és Daciák világában. :) pedig "csak" egyhármas volt..
Nagyon szép autó. Karottának is igaza van mindabban, amit mond. Persze, ilyen a szerelem...
Fogok majd feltenni képet az "új" Toyotámról. Ugyanolyan pici hátsóablaka van mint ennek, és leengedhető:-) Olajnyomásmérőműszere van ennek is. Meg a két duplakarbi! És úgy is megy... És keretnélküli az ablak! És wow...
Most már merem kicsit nyomni neki, mert van hátsófékem, volt olajcsere, gyertyák, egyebek. Váltója mint a vaj és 5-ös.
Ezek az autók még abból a korból valók, amikor a japok meg akarták mutatni, hogy mit tudnak. És sokat tudtak
Kb. 6-7e km alatt jött össze ennyi dzsuva benne. Nincs itthon se kutya, se macska,mégis olyan, mintha állatszőr lenne a java...
Érdekes az is, hogy az előző, amit kivettem, alig volt szennyezett egy év után. Mindegy, a tanulság annyi, hogy félévente megnézem, aztán, ha kell, cserélem.