Ok! De karbantartás és karbantartás között is van különbség. Pl egy légszűrő kifuvatás, vagy hasonló alapművelet mondhatni kötelező napi rutin is lehet.
Mellesleg a témát te vitted el erre a síkra, lehet a műszaki érzék ahhoz kell, hogy ha nincs nehézgépes OKJ-ja a jelentkezőnek, de egyébként megfelel akkor egy érzékkel rendelkező figurába könnyebben invesztál a munkáltató. Egy varrónőból lett kamionos nem biztos, hogy megfelel erre a munkára, ez fel sem merül benned?
Én is úgy döntöttem, hogy egyszer csak elvégzek ezt-azt. Postai viszonylatban van targoncára. Van tico, KCR darura, unikonra, emelő hátfalra, de sajnos nem másra jó, csak esetleg lapulevél helyett. 30 éve lehetett a postán belső vizsgákkal dolgozni. Ezért nincs a busz mellett PÁV II-m sem. :-(
Gondoltam, azért a "bilis-re" megcsinálom. Utána is kérdeztem. 80 ropogós magyar forintok lesznek.
Szia! Hadd kérdezzem meg...A sógort valahol úgy informálták, hogy már nem jó a régi nehézgépkezelői jogosítvány (a sárga)...Igaz-e? Bocsi, még nem kerestem utána...
Az mondjuk elmondható, hogy évente 10.000 főnél több végez, valamilyen rakodógép kezelőit.
Targoncát, darut, más gépeket.
De hatalmas a fluktuáció.
Kb. negyede vagy több egy éven belül elmegy targoncásnak KIEL-be mert ott 1700 euro nettót kap azért a munkáért amiért egy maglódi raktárban kb. 140.000 nettót.
Nem csak a külföldre menők apasztják a lészámot.
sokan ha havi 20.000-rel többet kapnak, máshol, más munkáért azonnal elhagyják a gépeket.
A feketén gépkezelés (ahogy írod) már egyre kevésbé jellemző.
Van még, de már nem olyan sűrűn mint régebben.
Igaz a legegyszerűbb munkafelügyeleti bírság, például
- nem volt rajta kobak,
- nem volt rajta raktáron kívül láthatósági mellény,
- munkakezdéskor nem töltötte ki a gépnaplót,
- nem munkavédelmi bakancsban vezetett,
- stb, ilyen kicsik
40.000 magyar királyi forintnál kezdődnek.
Ilyenkor nem mérges a felügyelő (bírságoló), sőt inkább jó kedvében van, tehát csak alap bírságokat osztogat.
Ha engedély nélküli gépkezelőt fog, akkor a cégnek igen ritkán jön 1.000.000 forintnál kisebb összegről csekk.
Azért gondolom elküldik majd gépkezelőire a delikvenst.
Manapság már nem nagyon vállalják a felelősséget a munkáltatók, ha valami történik.
Tavaly egyik helyen boldog, boldogtalan hajthatta a targoncákat. Aztán hopp. Az egyiknek szilánkos lábtörése lett, mert a másik áthajtott rajta, tolatás közben. Persze papír sehol.
A konténeres kocsiknál is egyre kevesebb az olyan, aki felvesz gépkezelői nélkül.
A cégünk melletti telepen is van egy ilyen mobil gépcsoda, gondolom azt azért tudni kell kezelni, és a műszaki érzék ehhez szükséges. Ami igaz lehet, hogy nem a vezetés a fő tevékenység.
Nem értem miért keresi mindenki minden egyes CE-s hirdetésnél a csomót a kákán. Akit érdekel felhívja, és eldönti fekszik-e neki. (Ha nem lenne messze én is felhívnám).
Állítólag Foodtankersnél volt olyan - én akkor már nem ott melóztam - hogy a vagány bement Svédországban, Karlshamnban telephelyre, mondták neki, hogy tegye le magát oda hátra, a sziklák mellé, szabadfoglalkozás, vegye ki a pihenőjét, 24 - 45 vagy 128 óráját, aztán szólnak, ha lesz előrakott pótja és mehet amerre lát. Ez azonban még odébb van - a Food nem egy orrvérzésig hajtós cég.
Ilyen esetben én annó pihenőre tettem a tachográfot, és nekigyürkőztem a grillcsirkének krumplisalátával a City Gross - ból, és a söröknek, de az travemündei eredetű volt általában.
Lehet, hogy ez a kolléga is így tett, elég az hozzá, hogy a várakozás hosszúra sikerült, unatkozott, ezért takarítani kezdte a fülkét - ezzel nincs is komolyabb gond, sőt.
Azonban, mint jogkövető polgár, a szabály az szabály, kalapácsra tette a készülékét, valami negyven akárhány, de kisebb mint 45 óra után - ő most dolgozik, az meg nem tartozik a rekreáció fogalomkörébe.
Kisvártatva közölték vele az irodából a jó hírt: egy töltött tartálypótkocsi vár rá, a komp kazánjait már előfűtötték - csak rá vár a hajó, hogy Tomas Mann és a bölcs Merkel asszony hazájába vigye.
Emberünk közölte: ő mostan nem tud menni, nem kész a fuvarfeladatra, mivel a takarítás erejéig pihenőjét felfüggesztette, most már csak 44 óra 25 perc kell, és máris kész a heti pihenője, annak függvényében tud indulni.
Aha..azzal szoktam a górékat kiakasztani....hétfőn ők: add a menetleveleket, cmr, stb., erre én: nincs még kész...Ők: nem értél rá vasárnap??? Én: nem, pihentem, majd most 1 óra alatt megcsinálom...(kalapácson)😀
Elvileg egy izzó cseréhez is kalapácsra kell(ene) tenni. Szóval nincs mit magyarázni. Megszakadt a pihenő, kész, pont. Persze kérdés mit érsz el vele ha 44 óra után bemozdulsz mikor a belga rendőr állítólag 27 órát fogad el max csökkentett pihenőnek. Hogy mire hivatkozik ne kérdezzétek a helyszínen lévő kollégák mesélték mikor Batticébe a Waberers telepen razziáztak.
Ha kinyomtattad a szalagot és bemutatod elvileg ugyanúgy el kell fogadnia mint az út széli ellenőrzésnél. Elvileg kettőt nyomtatsz egyet a cégnek egyet magadnak. Ha a cég bassza bemutatni a másik még mindig nálad van.
Szia! Kalapácsra 10 percre... szerintem ez inkább nehezen indokolható...mint az 5 perces kör...
Érdekes amit mondasz, leszámolsz egy cégtől...fordítva közelíteném a dolgot, legalábbis inkább ettől tartok, rábeszél a cég (telefonon) sürģős fuvar, le kell rakni, stb. Megoldod, van egy hibád...2 hét múlva leszámolsz, céget cserélsz....kontroll 2 nap múlva...és fizetsz....nem a volt céged...de az új se...
Ja hogy innen fúj a szél? Én már megléptem azt a személyiségfejlődési lépcsőt, hogy az legyen a legfontosabb, hogy nekem legyen igazam. Ha ez a lényeg, legyen. Astha, kiválóan látod ezt a dolgot, neked van igazad.
Ha évente 340 napot töltenék a kamionban, 3 éven keresztül, évi 2 megszakítással, akkor biztos igazam lenne? Csak kérdem, mert akkor nem vitázunk tovább, hanem megmondom a tutit. :)
Tudod mi a baj? Hakapeszi a saját munkájáról beszél. És te is az ő munkájáról beszélsz.
Emlékeim szerint 2 napos fuvarokat csinálsz, talán minden 2. Nap nem is a kamionba alszol. Így elég könnyű arról beszélni, hogy másoknak mi a jobb meg rosszabb.