Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83262

Utána is kérdeztem. 80 ropogós magyar forintok.

 

---------

 

Annyi az.

 

Eszközönként.

 

Ezért 98%-ban cégek által fizetett tanfolyamokat vizsgáztatok ma már.

Előfordul, de igen ritka, hogy valaki saját zsebből fizessen.

 

A társasági belső tanfolyamok vizsgái már régen érvényüket vesztették:

    - honvédségi,

    - postás,

    - vasutas,

    - és egyéb cégek által kiadott (belső használatú) gépkezelői vizsgák bizonyítványai ma már érvénytelenek.

 

A cégeknek viszont annyira kell az ember, hogy egyáltalán nem ritka, ha egy dolgozót 2-3 eszközre is levizsgáztatnak.

Ha egy tanfolyamon belül teszik ezt, (tehetik) akkor nem 3x80.000 Ft.- fejenként, hanem egy dolgozó 3 db OKJ-s bizonyítványa kijöhet 150 pénzből is.

 

 

2156 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83261

Ok! De karbantartás és karbantartás között is van különbség. Pl egy légszűrő kifuvatás, vagy hasonló alapművelet mondhatni kötelező napi rutin is lehet.

 

Mellesleg a témát te vitted el erre a síkra, lehet a műszaki érzék ahhoz kell, hogy ha nincs nehézgépes OKJ-ja a jelentkezőnek, de egyébként megfelel akkor egy érzékkel rendelkező figurába könnyebben invesztál a munkáltató. Egy varrónőból lett kamionos nem biztos, hogy megfelel erre a munkára, ez fel sem merül benned?

Előzmény: trizs77 (83256)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83260

Én is úgy döntöttem, hogy egyszer csak elvégzek ezt-azt. Postai viszonylatban van targoncára. Van tico, KCR darura, unikonra, emelő hátfalra, de sajnos nem másra jó, csak esetleg lapulevél helyett. 30 éve lehetett a postán belső vizsgákkal dolgozni. Ezért nincs a busz mellett PÁV II-m sem. :-(

Gondoltam, azért a "bilis-re" megcsinálom. Utána is kérdeztem. 80 ropogós magyar forintok lesznek.

 

Előzmény: trizs77 (83258)
pihentagyú Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83259

Szia! Hadd kérdezzem meg...A sógort valahol úgy informálták, hogy már nem jó a régi nehézgépkezelői jogosítvány (a sárga)...Igaz-e? Bocsi, még nem kerestem utána...

Előzmény: trizs77 (83258)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83258

Nagyon hektikus a képzés.

 

Van amikor éjjel/nappal vizsgáztatunk.

Van amikor havonta csak párszor.

 

Az mondjuk elmondható, hogy évente 10.000 főnél több végez, valamilyen rakodógép kezelőit.

Targoncát, darut, más gépeket.

 

De hatalmas a fluktuáció.

Kb. negyede vagy több egy éven belül elmegy targoncásnak KIEL-be mert ott 1700 euro nettót kap azért a munkáért amiért egy maglódi raktárban kb. 140.000 nettót.

 

Nem csak a külföldre menők apasztják a lészámot.

sokan ha havi 20.000-rel többet kapnak, máshol, más munkáért azonnal elhagyják a gépeket.

 

A feketén gépkezelés (ahogy írod) már egyre kevésbé jellemző.

Van még, de már nem olyan sűrűn mint régebben.

 

Igaz a legegyszerűbb munkafelügyeleti bírság, például

      - nem volt rajta kobak,

      - nem volt rajta raktáron kívül láthatósági mellény,

      - munkakezdéskor nem töltötte ki a gépnaplót,

      - nem munkavédelmi bakancsban vezetett,

      - stb, ilyen kicsik

40.000 magyar királyi forintnál kezdődnek.

 

Ilyenkor nem mérges a felügyelő (bírságoló), sőt inkább jó kedvében van, tehát csak alap bírságokat osztogat.

 

Ha engedély nélküli gépkezelőt fog, akkor a cégnek igen ritkán jön 1.000.000 forintnál kisebb összegről csekk.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: GYURMA 944 (83257)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83257

Azért gondolom elküldik majd gépkezelőire a delikvenst.

Manapság már nem nagyon vállalják a felelősséget a munkáltatók, ha valami történik.

Tavaly egyik helyen boldog, boldogtalan hajthatta a targoncákat. Aztán hopp. Az egyiknek szilánkos lábtörése lett, mert a másik áthajtott rajta, tolatás közben. Persze papír sehol.

A konténeres kocsiknál is egyre kevesebb az olyan, aki felvesz gépkezelői nélkül.

Előbb foglalkoztatnak bejelentés nélkül.

 

Előzmény: trizs77 (83256)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.05 0 1 83256

a kezelői (OKJ) vizsga egyik kérdése :

 

 - mi a karbantartás ?

 - mi a javítás?

 

 - ki jogosult egy gépet (targoncát, darut, akármit) karbantartani ?

 - ki jogosult javítani ?

 

 

Előzmény: 2156 (83255)
2156 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83255

A cégünk melletti telepen is van egy ilyen mobil gépcsoda, gondolom azt azért tudni kell kezelni, és a műszaki érzék ehhez szükséges. Ami igaz lehet, hogy nem a vezetés a fő tevékenység.

 

Nem értem miért keresi mindenki minden egyes CE-s hirdetésnél a csomót a kákán. Akit érdekel felhívja, és eldönti fekszik-e neki. (Ha nem lenne messze én is felhívnám).

Előzmény: trizs77 (83247)
sváb nemes Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83254

Csepel a főhadiszállás, további telepeink BP. XV.ker, Csorna,Szekszárd,Polgár.

Előzmény: fater.59 (83248)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 83253

Ismerőst (kis cégtől) elküldték Portugáliába.

Nagyon dél Portugáliába.

Kisvárosba/nagy faluba.

 

Megérkezik.

Jelentkezik.

Közlik vele, hogy jó helyen jár de üzemi/belső esküvő lesz a hétvégén, úgy-hogy keddig senki sehová.

Mondja, hogy Ok. de még csak csütörtök van, nem e lehetne e ?

Nem.

 

De ne fülkézzen, itt van Pedro úr, menjen Ővele haza (3 km) és majd kedden jöjjenek vissza.

Elkámpicsorodott, de Ok.

 

El Pedro úrral.

Pedro úr kedves volt, helyi parasztember aki most a kis cégnél portás.

Pedro úr fia viszi tovább a farmot.

A fiú épp betakarított valamit.

Már nem tudom mit, de megkérdezte ismerősünket, nincs kedve segíteni?

Megfizeti.

Volt kedve.

Péntek-Szombat-Vasárnap-Hétfő betakarítottak valami kombájnfélével.

A fiú nagyon tisztességesen megfizette.

Szobában aludt négy este.

Mind a négy este melegvízben fürdött.

A házinéni jól tartotta négy napig.

 

Kedden vissza a kisüzembe.

Ott éledezett a munka  de csak éledezett.

Azért kedd késő este végre elindulhatott hazafelé.

 

Előzmény: HakapesziM (83252)
HakapesziM Creative Commons License 2017.04.04 0 0 83252

Állítólag  Foodtankersnél volt olyan - én akkor már nem ott melóztam - hogy a vagány bement Svédországban, Karlshamnban telephelyre, mondták neki, hogy tegye le magát oda hátra, a sziklák mellé, szabadfoglalkozás, vegye ki a pihenőjét, 24 - 45 vagy 128 óráját, aztán szólnak, ha lesz előrakott pótja és mehet amerre lát. Ez azonban még odébb van - a Food nem egy orrvérzésig hajtós cég.

 

Ilyen esetben én annó pihenőre tettem a tachográfot, és nekigyürkőztem a grillcsirkének krumplisalátával a City Gross - ból, és a söröknek, de az travemündei eredetű volt általában. 

 

Lehet, hogy ez a kolléga is így tett, elég az hozzá, hogy a várakozás hosszúra sikerült, unatkozott, ezért takarítani kezdte a fülkét - ezzel nincs is komolyabb gond, sőt.

 

Azonban, mint jogkövető polgár, a szabály az szabály, kalapácsra tette a készülékét, valami negyven akárhány, de kisebb mint 45 óra után - ő most dolgozik, az meg nem tartozik a rekreáció fogalomkörébe.

 

Kisvártatva közölték vele az irodából a jó hírt: egy töltött tartálypótkocsi vár rá, a komp kazánjait már előfűtötték - csak rá vár a hajó, hogy Tomas Mann és a bölcs Merkel asszony hazájába vigye. 

 

Emberünk közölte: ő mostan nem tud menni, nem kész a fuvarfeladatra, mivel a takarítás erejéig pihenőjét felfüggesztette, most már csak 44 óra 25 perc kell, és máris  kész a heti pihenője, annak függvényében tud indulni.

 

A svédek állítólag furcsán néztek rá...

 

 

 

 

anfanger001 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 83251

Basssszus én bejárok vasárnap megírni... úgy tűnik nálunk sem a szomszéd a hülye...

Előzmény: pihentagyú (83249)
tv307 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 83250

És tulajdonképpen igazad is van :)

Előzmény: pihentagyú (83249)
pihentagyú Creative Commons License 2017.04.04 0 0 83249

Aha..azzal szoktam a górékat kiakasztani....hétfőn ők: add a menetleveleket, cmr, stb., erre én: nincs még kész...Ők: nem értél rá vasárnap??? Én: nem, pihentem, majd most 1 óra alatt megcsinálom...(kalapácson)😀

Előzmény: Törölt nick (83245)
fater.59 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 83248

Helyileg merre keres ,hol a telep. 

Előzmény: sváb nemes (83246)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 83247

Fontos a jelölttel szemben a műszaki érzék a járművezetésen kívül.

 

---------------

 

Magyarul a jármű vezetésén, kötelező napi karbantartásán felől, még Ő fogja javítani  is ?

 

civilül = mindenest keresnek.

 

 

sváb nemes Creative Commons License 2017.04.04 0 0 83246

Munka lehetőség!

 

Gépkezelő, gépkocsivezetőt keresünk belföldi munkára, fémhulladék feldolgozó mobil gépünkre.

Munkavállaláshoz szükséges:

C, E kategóriára érvényes jogosítvány

GKI Kártya

PÁV III.

Nehézgépkezelői OKJ. bizonyítvány előnyt jelent (rakodógép)

Fontos a jelölttel szemben a műszaki érzék a járművezetésen kívül.

Elérhetőség: Hunya Zsolt 06 30 6048671

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.04 0 0 83245

Elvileg egy izzó cseréhez is kalapácsra kell(ene) tenni. Szóval nincs mit magyarázni. Megszakadt a pihenő, kész, pont. Persze kérdés mit érsz el vele ha 44 óra után bemozdulsz mikor a belga rendőr állítólag 27 órát fogad el max csökkentett pihenőnek. Hogy mire hivatkozik ne kérdezzétek a helyszínen lévő kollégák mesélték mikor Batticébe a Waberers telepen razziáztak.

 

Ha kinyomtattad a szalagot és bemutatod elvileg ugyanúgy el kell fogadnia mint az út széli ellenőrzésnél. Elvileg kettőt nyomtatsz egyet a cégnek egyet magadnak. Ha a cég bassza bemutatni a másik még mindig nálad van.

Előzmény: pihentagyú (83242)
anfanger001 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 83244

És erre mit osztanak?  A pilóta bőszen szívta a cigijét a traktor előtt... tegnap láttam az M0 csepeli felhajtón.

Előzmény: f_zoli (83239)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 83243
pihentagyú Creative Commons License 2017.04.03 0 0 83242

Szia! Kalapácsra 10 percre... szerintem ez inkább nehezen indokolható...mint az 5 perces kör...

Érdekes amit mondasz, leszámolsz egy cégtől...fordítva közelíteném a dolgot, legalábbis inkább ettől tartok, rábeszél a cég (telefonon) sürģős fuvar, le kell rakni, stb. Megoldod, van egy hibád...2 hét múlva leszámolsz, céget cserélsz....kontroll 2 nap múlva...és fizetsz....nem a volt céged...de az új se...

 

Előzmény: adamsky (83230)
keytrapp Creative Commons License 2017.04.02 0 0 83241

Köszönöm! A választ! Akkor lehet én máshol keresgélek munkát ha a Wabinal ez a helyzet. 

Előzmény: Joco12 (83156)
adamsky Creative Commons License 2017.04.02 0 0 83240

sokat... ahogy láttom nem tett fel élvédőt :DDDDD hehe

Előzmény: f_zoli (83239)
f_zoli Creative Commons License 2017.04.02 0 0 83239

A BAG-nál ez mennyit érne? :)

tv307 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 83238

Csak nem megint egy "háromkártyás külföldi" ?...

Előzmény: trizs77 (83237)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 83237
Ashta Creative Commons License 2017.04.01 0 0 83236

Nem kellett volna az első lépcső után megállni, Zotya, utána mindjárt jött volna az "értő olvasás" nevű. 

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83235)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.04.01 0 0 83235

Ja hogy innen fúj a szél? Én már megléptem azt a személyiségfejlődési lépcsőt, hogy az legyen a legfontosabb, hogy nekem legyen igazam. Ha ez a lényeg, legyen. Astha, kiválóan látod ezt a dolgot, neked van igazad.

Előzmény: Ashta (83234)
Ashta Creative Commons License 2017.04.01 0 0 83234

Nem tudtam, hogy ez a baj.

Talán jól emlékszel, talán nem.

Ha évente 340 napot töltenék a kamionban, 3 éven keresztül, évi 2 megszakítással, akkor biztos igazam lenne? Csak kérdem, mert akkor nem vitázunk tovább, hanem megmondom a tutit.  :)

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83233)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.04.01 0 0 83233

Tudod mi a baj? Hakapeszi a saját munkájáról beszél. És te is az ő munkájáról beszélsz. 

Emlékeim szerint 2 napos fuvarokat csinálsz, talán minden 2. Nap nem is a kamionba alszol. Így elég könnyű arról beszélni, hogy másoknak mi a jobb meg rosszabb.

Előzmény: Ashta (83229)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!