Bizonyára lecsapott az AIS biztosítéka, és az új üzemes nem találja!..
Egyébként nem is értem hogy miként lehetséges az, hogy AIS nélkül végighajózza a fél Dunát völgymenetben nem kis mérettel, nagy szélben, és nem havariázik minden hajlatban kétszer, hiszen jól tudjuk (megmondták nekünk) hogy AIS nélkül nem biztonságos hajózni!!!
Hogy mertek elindulni???
Az EU óvjon minden hajóst, hogy egy ilyen kamikaze hajóval szembe találkozzon, lehet hogy míg leérnek zárlatot kellene elrendelni!.....
Tekintettel arra, hogy ott egy pontban élt a ruszin kisebbség (Ung, Bereg, Máramaros északinyugati része) ezt vármegyéktől függetlenül sokfelé hívták így.
Aztán ez szinte egységes tömbként lett majdnem autononóm terület a népi csehszlovákia része, majd vissza hozzánk, majd ismét tőlünk el.
> A Keleti főcsatorna részben megvalósult. Hajózó csatornaként sajna nem.
Hogy is volt ez? A régi fényképek alapján az az ember benyomása, hogy amikor megépült, nagyon is gondoltak a hajózásra. Vannak képek hajókról és valahol azt is írták, hogy kitérôk, félreálló helyek is létesültek. Lehet, hogy egyszerüen nem volt rá igény és így a hozzá való infrastruktúra is lassan elenyészett?
Nem is volt az egy egység szerintem. Olyan mesterséges tájegység mint a Vajdaság nevezetű Hercegszántótól délre. Nem inkább Bereg vagy Máramarosként nevezték?
Igen, azon én is ki tudok akadni, amikor valaki Felsőőrt Oberwartnak hívja, és ez Vas megyében szinte általános, de Pozsonyt Pozsonynak. S amikor rákérdezek erre, hogy hogy is van ez, még ők vannak megsértődve.
Tovább pontosítanám: Felvidék szlovák neve Slovakia. :))
(Az 1938-ban visszakerült területeket tekintve Felvidéknek, viszont valóban a Dél-Szlovákia a megfelelője.)
S ha már itt tartunk: Komarno az Komárom, máshogyan Révkomárom. Ez azért érdekes, mert hajós körökben él az a nagyon rossz szokás, hogy Wien az Bécs, de Komarno az Komarno. :(
Kicsit off, de Kárpátalja a magyar neve, ők "Kárpáton túli területnek" hívják. Felvidéknek a szlovák neve Dél-Szlovákia, Délvidéknek a szerb neve Vajdaság stb.
A Keleti főcsatorna részben megvalósult. Hajózó csatornaként sajna nem. A Bodrog, Tisza fent felduzzadt. Kár hogy Miskolc, Balassagyarmat kimaradt a viziutak bővítéséből.
Tetszik a térképen a csónakkal, tutajjal járható kategória. Szívesen megnéznék pár tutajt, amint hozzák a fentről a fát Pestre! :-)
Ha '39-ben még kategória volt, akkor mikor szűnt meg ez a fajta anyagszállítás?