Keresés

Részletes keresés

AltenwörterSali Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103621

Ne tessék ezt a dolgot itten pertraktálni, mert az illetékes helyen is olvassák a topikot!

 

Eddig még sikerült ezzel a kis járművel eltünni az éber hatóság szeme elől, aztán most itten tik lebuktassátok....

Abban szinte biztos vagyok, hogy a hajóforgalom ellenörzésére fizetett emberek visszaadják a mai napra járó fizetésüket.

Előzmény: Mahagóni (103619)
AltenwörterSali Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103620

Tebenned bíztam eleitől fogva!

Az üléstámla alakja nem ébreszt benned valami emléket?

Előzmény: cuki_64 (103615)
Mahagóni Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103619

Bizonyára lecsapott az AIS biztosítéka, és az új üzemes nem találja!..

 

Egyébként nem is értem hogy miként lehetséges az, hogy AIS nélkül végighajózza a fél Dunát völgymenetben nem kis mérettel, nagy szélben, és nem havariázik minden hajlatban kétszer, hiszen jól tudjuk (megmondták nekünk) hogy AIS nélkül nem biztonságos hajózni!!!

Hogy mertek elindulni???

Az EU óvjon minden hajóst, hogy egy ilyen kamikaze hajóval szembe találkozzon, lehet hogy míg leérnek zárlatot kellene elrendelni!.....

 

Maha

 

 

Előzmény: Pedrofon (103608)
FOMA Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103618

A Farkast a Csepel, Rózsa utcai átkelőjáraton szoktam látni anno.

Előzmény: Una Vestrum (103617)
Una Vestrum Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103617

ILUSKA, PIROSKA, JÁNOS VITÉZ, vagy a FARKAS?

 

Emlékeim szerint a FARKAS nem járt vonaljáratot. Persze gépmenet is lehet, de inkább a másik három.

Előzmény: AltenwörterSali (103612)
cuki_64 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103616

Farkas ms.

cuki_64 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103615

BKV. 130-AS HAJÓ, Iluska, Piroska  vagy János Vítéz.

TAYFUN Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103614

KÖTELEZŐ ! Mindenkinek...

Előzmény: captainb (103613)
captainb Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103613

Ahhoz kellene egy árbóc, antennával. Gondolom még nincs beszerelve.

Előzmény: Pedrofon (103608)
AltenwörterSali Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103612

Melyik hajó lehet ez?

 

ILUSKA, PIROSKA, JÁNOS VITÉZ, vagy a FARKAS?

tehtube Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103611

Ahogy dec. 11-én bemutattam, van egy Mad Max még a parton, az jópár hónap, de a másik állás sajna üres.

Holnap ez biztos jó korán fog indulni.

Előzmény: Kurdeejay (103610)
Kurdeejay Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103610

Nem bizony!

Szerintem holnap, vagy a következő napokban érkezik ő is.
Érdemes őket elkapni, mert egyre ritkább látvány. :(

Előzmény: tehtube (103609)
tehtube Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103609

Na, akkor csak elindult: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9011160&go=114703545

Kívülről a másik sem néz ki félkésznek.

Előzmény: Pedrofon (103608)
Pedrofon Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103608

Itt az új tengerjáró, Újpesten ballasztol és úgy tűnik ott is éjszakázik.

Köszönöet VoloPistinek a riasztásért, őt pedig KurdiGábi értesítette.

Viszont felmerül a kérdés, hogy ha január 1-től kötelező az AIS, akkor miként lehet, hogy ez a teknő mégsem kapcsolja be......

MWM440 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103607

Cáfoljatok meg,ha csak urbán legend, de 92-93 tájékán KisRigóék vízibusszal Tiszavasváriban is jártak.

Előzmény: Una Vestrum (103606)
Una Vestrum Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103606

A csatorna hídjai sem olyan magasságban épültek (szerintem), ami a hajózást (nagyhajóval) lehetővé tenné.

Előzmény: tehtube (103605)
tehtube Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103605

1941 körül kezdték építeni Tiszalökkel együtt. (erről nem találtam adatot a neten) A csatornáról ott a Wikipédia.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Keleti-f%C5%91csatorna

Nem épült meg rendes keresztmetszetben. A szükséges zsilipek sem épültek meg. Az alvégen Bakonszegnél még a fél csatornából is csak kanális lesz.

Előzmény: rezgaras (103603)
gigabursch Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103604

Tekintettel arra, hogy ott egy pontban élt a ruszin kisebbség (Ung, Bereg, Máramaros északinyugati része) ezt vármegyéktől függetlenül sokfelé hívták így.

Aztán ez szinte egységes tömbként lett majdnem autononóm terület a népi csehszlovákia része, majd vissza hozzánk, majd ismét tőlünk el.

Előzmény: tehtube (103602)
rezgaras Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103603

tehtube írta:

 

> A Keleti főcsatorna részben megvalósult. Hajózó csatornaként sajna nem.

 

Hogy is volt ez? A régi fényképek alapján az az ember benyomása, hogy amikor megépült, nagyon is gondoltak a hajózásra. Vannak képek hajókról és valahol azt is írták, hogy kitérôk, félreálló helyek is létesültek. Lehet, hogy egyszerüen nem volt rá igény és így a hozzá való infrastruktúra is lassan elenyészett?

 

Előzmény: tehtube (103594)
tehtube Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103602

Nem is volt az egy egység szerintem. Olyan mesterséges tájegység mint a Vajdaság nevezetű Hercegszántótól délre. Nem inkább Bereg vagy Máramarosként nevezték?

Előzmény: gigabursch (103601)
gigabursch Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103601

Sőt, idehaza Trianon előtt általánosan úgy nevezték Kárpátalját, hogy Erdős Kárpátok

Előzmény: guberavera (103596)
gigabursch Creative Commons License 2012.01.05 0 0 103600

Igen, azon én is ki tudok akadni, amikor valaki Felsőőrt Oberwartnak hívja, és ez Vas megyében szinte általános, de Pozsonyt Pozsonynak. S amikor rákérdezek erre, hogy hogy is van ez, még ők vannak megsértődve.

Előzmény: jakyg (103599)
jakyg Creative Commons License 2012.01.04 0 0 103599

Ha szabad még egy OFF-ot...

Tovább pontosítanám: Felvidék szlovák neve Slovakia. :))

(Az 1938-ban visszakerült területeket tekintve Felvidéknek, viszont valóban a Dél-Szlovákia a megfelelője.)

S ha már itt tartunk: Komarno az Komárom, máshogyan Révkomárom. Ez azért érdekes, mert hajós körökben él az a nagyon rossz szokás, hogy Wien az Bécs, de Komarno az Komarno. :(

Előzmény: guberavera (103596)
edesviz Creative Commons License 2012.01.04 0 0 103598
Előzmény: guberavera (103596)
tehtube Creative Commons License 2012.01.04 0 0 103597

Ha jól értelmezem, 1945-re szűnt meg a tutajos szállítás?

Felvidékről is?

 

Előzmény: edesviz (103595)
guberavera Creative Commons License 2012.01.04 0 0 103596

Kicsit off, de Kárpátalja a magyar neve, ők "Kárpáton túli területnek" hívják. Felvidéknek a szlovák neve Dél-Szlovákia, Délvidéknek a szerb neve Vajdaság stb.   

Előzmény: edesviz (103595)
edesviz Creative Commons License 2012.01.04 0 0 103595

Amikor a nagy Szu bekebelezte a valamikor északkelet Mafyarországot, amit ma Kárpátaljának is hívnak.

Előzmény: tehtube (103594)
tehtube Creative Commons License 2012.01.04 0 0 103594

A Keleti főcsatorna részben megvalósult. Hajózó csatornaként sajna nem. A Bodrog, Tisza fent felduzzadt. Kár hogy Miskolc, Balassagyarmat kimaradt a viziutak bővítéséből.

 

Tetszik a térképen a csónakkal, tutajjal járható kategória. Szívesen megnéznék pár tutajt, amint hozzák a fentről a fát Pestre! :-)

Ha '39-ben még kategória volt, akkor mikor szűnt meg ez a fajta anyagszállítás?

Előzmény: scossa (103592)
saros5727 Creative Commons License 2012.01.03 0 0 103593
scossa Creative Commons License 2012.01.03 0 0 103592

Mennyivel szebb ez a térkép! De még vannak hiányosságai.

Előzmény: tehtube (103591)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!